کد خبر 189601
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰

نویسنده «سینما و صهیونیسم» گفت: اهمیت شناخت تاثیر صهیونیسم در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی مشرق، مجتبی حبیبی  در مورد کتاب «سینما و صهیونیسم» گفت: بعد از کتاب «سفر به ولایت اسرائیل» آل‌احمد کتاب خاصی برای شناخت تاثیر صهیونیسم در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای و میزان حضور آنها نوشته نشده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به این عدم شناخت درست مشاهده می‌شود که صدا و سیما نظریه‌های نوام چامسکی را به صورت آموزشی و رسانه‌ای ارائه می‌کند یا بزرگداشتی برای نیتو شنکو می‌گیرد. به طور نمونه نیتو شنکو از دهه 80 میلادی یکی از سران یهودی شوروی بوده است که با دولت وقت برای ورود بیشتر یهودی‌ها به اسرائیل منازعات داشته است که بعد از فروپاشی شوروی با آزادی کامل اینکار را انجام می‌دهد.
 
 نویسنده کتاب «سینما و صهیونیسم» گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، مباحث صهیونیسم را در موضوعات مختلفی مانند رسانه‌ها، رمان‌ها، سینما و ... بررسی کردم.


 
حبیبی با اشاره به اینکه دامنه نفوذ اسرائیل در سینما را در سطح جهانی بررسی کردم، خاطرنشان کرد: در کتاب «سینما و صهیونیسم» نفوذ اسرائیل را در سطح تاریخ معاصر و رابطه پیمان‌های متقابل را نشان می‌دهم. 5 شرکت بزرگ سینمایی آمریکایی توسط یهودیان روسی و اروپایی شرقی تاسیس و اداره شدند. برخی از آنها هم نام‌های خود را عوض کرده و اسم مسیحی بر خود گذاشتند.
 
وی ادامه داد: در این کتاب فیلم‌های ساخته هالیوود را به شاخه‌های مختلف تقسیم کردم. صهیونیست‌ها گاه خاخام‌ها را جای پیامبران می‌نشانند و کشتار انبیاء بنی‌اسرائیل را نشان ‌می‌دهند یا فرقه‌های انحرافی عصر حاضر را ترویج می‌کنند.
 
تالیف کتاب «سینما و صهیونیزم» بیش از دو سال طول کشیده و نشر روزگار آن را منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس