کد خبر 18708
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵

هم‌زمان با آغاز ماه محرم، گروه‌هاي برنامه‌ساز شبکه دو سيما همچون سال‌هاي گذشته، ويژه برنامه‌هايي را براي پخش در اين ايام تهيه کرده که به روي آنتن خواهند رفت.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، "مَحرم مُحرم" کاري از گروه مستند، "فانوس" کاري از گروه سياسي، "ذکر محبوب " و "مجموعه سخنراني " کاري از گروه معارف و واحد تأمين برنامه شبکه دو سيما و فيلم‌هاي سينمايي "مقصد " و "فرمانده " کاري از گروه فيلم و سريال، سريال "بچه‌هاي مهتاب " کاري از گروه کودک و نوجوان و فيلم سينمايي "بيداري " از واحد تأمين برنامه شبکه دو سيما از ويژه برنامه‌هايي هستند که در ماه محرم از اين شبکه به روي آنتن مي‌روند.
"مَحرم مُحرم " به کارگرداني محسن سوهاني و تهيه کنندگي پژمان لشگري پور در 10 قسمت با بيان چشم اندازي به تفکر عاشورايي در بطن زندگي مدرن از دوشنبه 15 آذر هر شب به مدت 20 دقيقه ساعت 19:30 روي آنتن خواهد رفت.
مجموعه برنامه "فانوس " به کارگرداني و تهيه کنندگي علي اکبر ذاکري در 10 قسمت 30 دقيقه اي با آغاز ماه محرم، علل نهضت امام حسين(ع) و قيام عاشورا را بررسي مي‌کند.
"ذکر محبوب " به تهيه‌کنندگي سيدعلي سجاسي در 13 قسمت 30 دقيقه اي، مجموعه سخنراني‌هاي مرتضي آقاتهراني پيرامون قيام امام حسين(ع)، ماه محرم و نهضت عاشورا را در ايام محرم به سمع و نظر مخاطبان خواهد رساند.
ويژه برنامه "مجموعه سخنراني ها " نيز به تهيه کنندگي مرتضي يعقوبي در 46 قسمت با بخش‌هايي چون مداحي توسط مداحان اهل بيت نظير حاج محمود کريمي، ميرداماد، سلحشور، طاهري، سليم مؤذن زاده و سازور؛ "سخنراني مذهبي " توسط شيخ علي اصغر صفارهرندي در رابطه با واقعه کربلا و "دل گويه‌ها " که به بيان متن ادبي در ارتباط با هريک از شخصيت هايي که هر روز از ماه محرم به نام آنها رقم خورده، در روزها و شبهاي ماه محرم در بين برنامه هاي شبکه دو سيما پخش خواهد شد.
فيلم سينمايي "مقصد " به کارگرداني اصغر نعيمي و تهيه کنندگي محسن شايان‌فر با بازي رامين راستاد، سحر قريشي، محمود عزيزي، گلاره عباسي، بهرام فرزام، پروانه احمدي، حسين جنگي، عباس الهي و فريدون کبيري به داستان نذري مي‌پردازد که به امتحاني بزرگ بدل مي‌شود. اين فيلم در روز تاسوعاي حسيني(ع) ساعت 17:30پخش خواهد شد.
فيلم سينمايي "فرمانده " به کارگرداني علي عطشاني و تهيه کنندگي سيدمحسن طباطبايي‌پور با بازي نقش آفريناني چون بيژن امکانيان، محمدرضا داوود نژاد، محمد عمراني، مهرداد جلوخاني، نسرين نکيسا، آزاده شمس، مهدي فقيه به داستان زندگي فرماندهي از دوران دفاع مقدس مي‌پردازد که با گذشت سالها با يکي از هم‌رزمانش برخورد مي‌کند. اين فيلم در عاشوراي حسيني(ع) ساعت 17:30 از شبکه دو پخش مي‌شود.
فيلم "بيداري " محصول کشور بحرين به کارگرداني محمد سوديف با بيان قصه‌اي از جوان عربي که در آمريکا به دنيا آمده 26 آذر هم‌زمان با 11 محرم و شب شهادت امام سجاد(ع) ساعت 17:30 از شبکه دو سيما پخش خواهد شد.
همچنين سريال تلويزيوني «بچه‌هاي مهتاب» به کارگرداني سيدجواد هاشمي و تهيه‌کنندگي محمد نجفي‌زاده در 13 قسمت 45 دقيقه‌اي با بازي سيدجواد هاشمي و بسياري از نوجوانان عرصه بازيگري با به تصوير کشيدن آداب تکيه داري و عزاداري صحيح در ايام محرم ساعت 16:15 پخش خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس