وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تاکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هيچ مجوزي به خوانندگان لس‌آنجلسي در کشور نداده است و تمام اظهارنظرها در اين زمينه شايعه است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سيدمحمد حسيني بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان اردبيل اظهار داشت: برخي فضاسازي‌ها و بزرگنمايي‌ها در مجالس و محافل در زمينه مجوز دادن به خوانندگان غربي را قبول نداريم و اين اقدام را شايسته شخصيت‌ها و افرادي که در اين مورد اظهارنظر مي‌کنند، نمي‌دانيم.
وي تصريح کرد: هر چند ورود و خروج افراد و کنترل مرزي مسئوليتش با ما نيست اما ما در زمينه کار هنري به اين افراد مجوز نداده‌ايم و در اين ارتباط تنها يک مراجعه‌کننده را داشتيم که در اين زمينه نيز هيچ مجوزي از سوي فرهنگ و ارشاد ارائه نشده است.
حسيني افزود: شايسته نيست چنين مسايل حاشيه‌اي را به مسئله روز کشور و موضوع اصلي تبديل کنيم چرا که اصلاً چنين مسئله‌اي صحت و واقعيت ندارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به ارتباط مستمر با علما و مراجع اشاره کرد و ادامه داد: ما تمام نصايح و سخناني که از سر دلسوزي و اصلاح در حوزه فرهنگ باشد، قبول مي‌کنيم و در اين زمينه انتظار داريم راهنمايي‌هاي مستمر همچنان ادامه داشته باشد.
حسيني به برخي فضاسازي‌هاي اخير در کشور در ارتباط با اعطاي نشان درجه هنري به 270 هنرمند متعلق به گروه‌هاي کودتاي مخملي در کشور خاطر نشان کرد: چنين چيزي صحت ندارد چرا که ما تنها 270 نفر هنرمند را که در رشته‌هاي مختلف به مدارج مورد نظر دست يافتند گواهينامه تخصصي اهدا کرديم و وزارت فرهنگ و ارشاد متولي اعطاي نشان يا درجه خاص هنري براي افراد مختلف نيست.
وي اضافه کرد: از اين تعداد به يک نفر با شرايطي که داشته است مجوز فعاليت و گواهي کار در حوزه موسيقي داده شده و يک نفر نيز که اقدام به اجراي اپراي عاشورا و مولوي مي‌کرد از مجوز ارشاد بهره‌مند شده است و غير از اين دو نفر هيچ مورد خاصي را در اعطاي اين گوهينامه‌ها شاهد نبوديم.
حسيني گفت: استان اردبيل از جمله استان‌هاي با سابقه درخشان در حوزه فرهنگي و تمدني است که رئيس جمهور نيز در جلسات مختلف به ابعاد مختلف توسعه اين استان تاکيد دارد و اميدواريم در سفر سوم رئيس جمهور و در کارگروه‌هاي فرهنگي و هنري شاهد مصوبات خوبي براي توسعه اين بخش باشيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: در سطح کشور با توجه به حساسيت مسئله فرهنگ جلسات منظم شوراي فرهنگ عمومي برگزار مي‌شود و ما اين شورا را به يک محفل هم‌انديشي و کارهاي مناسب فرهنگي که مي‌تواند داراي شاخصه‌ها و ارزشمندي خاص باشد، تبديل کرده‌ايم.
وي تصريح کرد: با ابتکاراتي که در اين بخش شاهد هستيم و با ايده‌ها و خلاقيت‌هاي متعدد سعي در پر کردن خلأها و ضعف‌ها داريم و با ريشه‌يابي‌هايي که از سوي دلسوزان حوزه فرهنگي انجام شده است يک تعامل خوبي را با دانشگاه‌ها، نويسندگان،‌ شاعران و اهالي فرهنگ و هنر برقرار کرده‌ايم.
حسيني اظهار داشت: دولت دهم بدون هيچ‌گونه خودنمايي و شعار دادن در عمل سعي مي‌کند دولتي باشد که ضعف‌هاي فرهنگي دولت‌هاي گذشته را به نحوي جبران کرده و مقدمه‌اي براي ظهور حضرت حجت (عج) باشد.
وي خاطر نشان کرد: تلاش مي‌شود تا رسيدن به مدينه فاضله که همان حاکميت علم، دانايي، اخلاق، معنويت و رفاه در جامعه است بسترسازي‌هاي لازم براي برداشتن موانع و حرکت‌هاي رو به جلو آغاز شود و چنين اموري را شاهد باشيم.
حسيني ادامه داد:‌ اگر کارهاي عمراني در بخش‌هاي مختلف پيوست فرهنگي و اعتقاد فرهنگي را نداشته باشد نه تنها زمينه رشد جامعه فراهم نمي‌کند بلکه گاه اعتماد و اعتبار عمومي نيز از بين مي‌رود.
وي اضافه کرد: در جلساتي که به صورت هفتگي در سطح کشور برقرار است اعضاي شوراي فرهنگ عمومي با تحليل مسايل روز سعي مي‌کنند سياست‌گذاري‌هاي مختلف نظام غربي را در حوزه فرهنگي به صورت دقيق رصد کنند و مطابق با آن برنامه‌هاي خود را عملياتي کنند.
حسيني گفت: ما امروز در حوزه فرهنگ به حرکت‌هاي وحدت‌آفرين و همگراروش نيازمند هستيم چرا که راه درمان و علاج بسياري از پيشرفت‌ها و رفع معضلات ما تکيه بر اصل وحدت و توجه به حقيقت ولايت فقيه است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: در جلسات شوراي فرهنگ عمومي از تمام دستگاه‌هاي مرتبط دعوت شده است تا نظرات کارشناسي خود را به صورت دقيق ارايه کنند و ما در سفرهاي استاني نيز سعي مي‌کنيم با فعال کردن کارگروه‌هاي فرهنگ و هنر بسياري از مصوبات و تخصيص اعتبارات را به اين حوزه سوق دهيم.
حسيني يکي از مشکلات اين بخش را کمبود اعتبارات و گستردگي فعاليت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: در حالي که در هاليوود سالانه بيش از 600 فيلم و در کشور هندوستان بيش از 900 فيلم توليد و روانه بازار مي‌شود و نظام غرب براي ساخت توليدات سينمايي خود با تظاهر به واگذاري آنها به بخش خصوصي ميلياردها دلار از طريق کارتل‌هاي اقتصادي سرمايه‌گذاري مي‌کنند، در اين جنگ تمام عيار فرهنگي ما نيازمند توجه جدي به سينما و عرصه توليد فيلم هستيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين‌که بيش از هزاران کانال خارجي به زبان فارسي برنامه‌هاي مختلف و متنوعي را عليه نظام اسلامي و ارزش‌هاي آن ارايه مي‌دهند، ادامه داد: بعد از هجمه‌هاي سنگين رسانه‌هاي غربي حتي کشورهاي همسايه و عربستان صعودي نيز اقدام به راه‌اندازي شبکه‌هاي فارسي زباني کرده است که فيلم‌هاي هاليورد را با زيرنويس فارسي براي دريافت‌کنندگان شبکه‌هاي ماهواره‌اي پخش مي‌کند.
وي يکي از سياست‌هاي نظام استکباري را در تهيه و توليد اين فيلم‌ها ضربه زدن به نظام خانواده و ترويج زندگي مجردي اعلام کرد و گفت: دشمن با اين سياست تلاش مي‌کند تا از درون نظام ما را دچار چالش و درگيري کند.
حسيني اضافه کرد: نظام غرب امروز براساس تفکر خود فيلم 2012 را به عنوان فيلمي که صحنه‌هايي از پايان بشريت را به تصوير مي‌کشد قصد اهانت و جسارت به منجي عالم بشريت را دارد به طوري که با ساخت اين فيلم‌ها که نظير آن را همه ساله به عنوان فيلم‌هاي برتر نيز شاهد هستيم سعي در نااميدي بشر و نجات نيافتن او دارد.
وي با بيان اين‌که امسال ميزان اعتبار حوزه سينمايي کشور تنها 50 ميليارد تومان است، تصريح کرد: اين در حالي است که در سينماي هاليورد آمريکا بيش از 200 ميليون دلار معادل 200 ميليارد تومان ما سرمايه‌گذاري مي‌شود که يک‌چهارم کل اعتبار پيش‌بيني شده حوزه سينمايي ما است.
حسيني اظهار داشت: ‌دشمن با اين حرکات و تحرکات سعي در ابتذال نظام سينمايي کشورهاي در حال توسعه را دارد و ما اگر اين اقدامات را تنها يک ابزار و سرگرمي بدانيم و به محتواي توليدات خود توجهي نداشته باشيم در چمبره دشمن گرفتار خواهيم شد.
وي در پايان ادامه داد: از 32 فيلمي که در سال‌هاي اخير به عنوان فيلم برتر دنيا در اسکار جايزه گرفته است، 19 فيلم مربوط به موضوعات حکومت آخرالزمان است که مي‌خواهند القائات و انديشه‌هاي خود را در اين ارتباط در ذهن‌ها و انديشه‌هاي مردم حاکم سازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس