کد خبر 185026
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰

مدير مجتمع اورهال "ميگ 29 " پايگاه يکم شكاري مهرآباد گفت: وجود تحريم‌ها فرصتي را براي خودکفايي کشور به وجود آورد و امروز به جايگاهي رسيده‌ايم که پيشنهادهايي براي "اورهال هواپيما" از چندين کشور جهان داريم.

به گزارش مشرق، سرهنگ "احمد ذکاوت" مدير مجتمع اورهال "ميگ 29" "پايگاه يکم شکاري مهرآباد" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ورود جنگنده ميگ 29 از سال 1369 به ناوگان نيروي هوايي ارتش تصريح کرد: پس از ورود اين هواپيما با توجه به اعمال تحريم‌هايی از سوي غرب عليه کشورمان و تلاش ما براي در دست گرفتن تخصصي اين جنگنده، در بازديدهاي نوبتي از وضعيت هواپيما نياز به ايجاد مجتمعي براي تعميرات اين جنگنده در کشور احساس شد تا پس از 800 ساعت پرواز يعني حدود 8 سال پس از اولين پرواز، تعميرات کنترلي بر روي آن انجام شود.

وي افزود: با توجه به اين که عمده تعميرات در رده نگهداري خطي و مياني به خلبانان اين جنگنده، آموزش داده مي‌شود، بنابر اين اورهال اين جنگنده‌ها بر روي هواپيماهايي صورت مي‌گيرد که نيازمند تجهيزات تخصصي و کارخانه‌اي هستند.

مدير "مجتمع اورهال" ميگ 29 پايگاه يکم شکاري مهرآباد اظهار داشت: با استفاده از مهندسي معکوس هواپيماهاي غربي توانستيم اورهال اين جنگنده را به صورت صددرصد بومي انجام دهيم.

وي عمده تعميرات جنگنده‌هاي نيازمند اورهال را "تعميرات استراکچري" دانست و تصريح کرد: در صورتي که سازه‌هاي هواپيماها در زمان‌هاي خاص، چک نشده و مشکلي بسيار کوچک براي آن‌ها رخ دهد، هواپيما در معرض خطر و سانحه شديد قرار مي‌گيرد.

ذکاوت ادامه داد: پس از کنترل تمامي اجزاي هواپيما، نقاطي که بيشتر مورد تنش هستند مورد بازرسي دقيق با تجهيزاتي مانند "مارتي پارتيکل اينستيشن"، "ايد کارنت"،‌ "ان دي آي" و يا "اشعه ايکس" قرار گرفته و در صورت وجود معايب، نقاط داراي مشکل مورد تعمير قرار مي‌گيرند.

وي خاطرنشان کرد: اورهال اين هواپيما به طور متعارف و استاندارد کارخانه سازنده حدود 6 تا 8 ماه تعريف شده است، اما مجتمع اورهال ميگ 29 پايگاه مهرآباد قادر است در صورت نياز نيروي هوايي، با کاري مداوم اين زمان را تا 4 ماه کاهش دهد.

مدير مجتمع اورهال ميگ 29 پايگاه يکم شکاري مهرآباد تصريح کرد: ميگ 29 هواپيمايي رهگير و جنگنده و قابل مقايسه با هواپيماهاي غربي و روز دنيا است که قابليت جنگندگي و مانور اوليتي فوق‌العاده داشته و توانايي حمل تجهيزات روز را دارد. اين جنگنده، امروز در ناوگان دفاعي بيش از 50 کشور جهان مورد استفاده است.

ذکاوت تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران به طور صددرصد در اورهال ميگ 29 موفق بوده و کشورهايي که سعي کرده‌اند فناوري اين جنگنده را در اختيار ما قرار ندهند، بايد بدانند که ما با مهندسي معکوس و به کارگيري علم دانشگاهي و صنعت، به توانمندي ويژه‌اي در اين حوزه دست يافته‌ايم و هيچ معضلي در اورهال اين جنگنده پيش روي ما نيست.

وي تصريح کرد: اگر تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران نبود و بر فرض محال قرار بود کشوري خارجي اين توانمندي را به ما آموزش دهد، در بهترين شکل، ميليون‌ها دلار براي آموزش تعمير يک جنگنده از بودجه کشور هزينه مي‌شد اما به‌حمدالله، وجود تحريم‌ها فرصتي را براي خودکفايي کشور در اين عرصه به وجود آورد.

ذکاوت خاطرنشان کرد: با استعانت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري(مدظله العالي)، امروز به جايگاهي رسيده‌ايم که پيشنهادهايي براي اورهال هواپيما از چندين کشور جهان داريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    2 0
    لطفا خالی بندی نکنید . میگ 29 روسی است و تابع تحریم نیست . چرا سفسطه بازی میکنید . روسیه - اوکراین - بلاروس - لیوانی - هند از خدا میخواهند که قطعه بما بفروشند . چرا این گزارش را انتشار میدهید .
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    ناشناس جان طبق قطعنامه شورای امنیت فروش هواپیمای جنگنده و قطعات آن ممنوع است تازه قبلش هم روسیه همکاری نمی کرد
  • ناشناس ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    2 0
    خود كشور سازنده تو 6 ماه اورهال ميكنه اونوقت شما تو 4 ماه!!!معلومه دارن تف مالي ميكنن نه اور هال
  • birigad ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    آقای ناشناسی که سفسطه می کنی. همین روسیه ای که می گید تابع تحریم نیست بعد از قطنامه 1929 سازمان ملل فروش تجهیزات نظامی به ایران رو مننوع کرد. نون به نرخ روز ...
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اخمخ جان ! دلبندم اونا که سه شیفته و عاشقانه کار نمی کنند.
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    چيزي در مورد جهاد مي دوني؟
  • خلبان میگ 29 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
    0 0
    من خلبان همین جنگنده در تبریز هستم تا حالا که من پرواز داشتم با جنگنده های اورهال شده از اولشونم بهتر بودن آخه تو که فک کنم یه عکس هواپیما هم ندیدی و از قدرت ایرانم خبر نداری ازت نظر خواستیم!بر تو رنکینگ های رتبه علمی هوا فضای ایران یه سرکی بکش متوجه میشی چه خبره عزیزم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس