آمار خشونت عليه زنان در جهان چگونه است؟ چه عواملي سبب خشونت عليه زنان مي شود؟ رفتارهاي زنان به چه ميزان در خشونت هاي عليه ايشان مؤثر است؟ کشیش ایتالیایی که مجبور به استعفا شد، که بود؟ چرا ... براي روشن شدن سؤالات فوق با گزارش ويژه مشرق همراه شويد.

گروه گزارش ویژه مشرق ؛ در دنیای "مدرن" يا دنياي سرمایه داری جهانی وضع بدين گونه است كه اگر شخصي حرف حقي را بزند ولي حرفش با سياست‌هاي جهاني و لابي‌هاي قدرتمند سياست و ثروت همخواني نداشته باشد، محكوم به نابودي و فراموشي است و هيچ فرقي نمي‌كند اين شخص سياستمدار باشد، تاجر باشد، رئيس جمهور باشد، كشيش باشد و يا هر منصب ديگري، مهم همسويي با سياست هاي پشت پرده است.

"دون پیرو کورسی"، کشیش دهکده سان تِرِنسو ایتالیا مي‌گويد: دلیل افزایش خشونت علیه زنان "دامن‌های کوتاه و لباس‌های نامناسب آن‌ها است" و فقط همين عبارت كافي است تا سازمان‌های دفاع از حقوق زنان در ايتاليا و غرب عليه او اعلام جرم كنند و بگويند او آزادي زنان را محدود كرده و به آنها توهين كرده است، فشارهاي وارده به حدي بوده است كه كشيش ايتاليايي اعلام مي‌كند از سمت خود استعفا مي‌دهد!!![1]


دون پیرو کورسی

لینک دانلود

به راستي اظهارات اين كشيش ايتاليايي ساكن تمدن غرب چه ميزان از واقعيت فرهنگی غرب را بيان مي‌كند؟ آيا اظهارت او تا اين حد خلاف واقع است كه سازمان دفاع از حقوق زنان عليه او اعلام جرم كند؟ چرا با وجود دلایل منطقی و علمی مبنی بر تجاوزهای جنسی علیه زنان به دلیل رفتارهای پرخطر و تحریک آمیز، هیچ صدایی برای رفع این مشکل از غرب شنیده نمی شود؟ آیا استدلال آزادی زن در جامعه غربی می تواند پاسخ مناسبی بری حل این معضل غربی باشد؟

از سوی دیگر، در دنیای مدرن جهاني وضعیت زنان بدین گونه است:

  • تجارت غیر قانونی جنسی سراسر سیاره را در برگرفته است، هر سال صدها هزار زن ربوده شده و مورد تعدی و اجبار قرار گرفته، به منظور بردگی جنسی مورد خرید و فروش قرار می‌گیرند.
  • در هندوستان 400 تا 500 هزار روسپی کودک وجود دارد، در تایلند 800 هزار کودک و نوجوان مجبور به روسپی گری شده‌اند.
  • هر روز در ایالات متحده آمریکا 4 زن توسط شوهران یا دوستشان به قتل می‌رسند.
  • هرسال در ایالات متحده آمریکا حداقل 2 تا 4 میلیون زن کتک می‌خورند.
  • هرسال تقریباً 132000 زن گزارش می کنند که قربانی تجاوز یا اقدام به تجاوز بوده اند. برآورد شده است که تعداد زنانی که مورد تجاوز قرار می گیرند، و آن را گزارش نمی کنند، بسیار بیشتر و 2 تا 6 برابر موارد گزارش شده است.[2]



اعتراض مردم ایتالیا به افزایش خشونت علیه زنان در این کشور

آنچه در این گزارش بررسی می شود، انواع خشونت ها علیه زنان، آمار خشونت علیه زنان در غرب و آمریکا و همچنین بررسی دلایل خشونت های انجام گرفته علیه انان است.

بنابر اعلام مؤسسات پژوهشي در غرب خشونت عليه زنان در اشكال مختلفي صورت مي‌گيرد كه عبارتند از:

1- خشونت هاي داخلي یا خانگی: منظور از خشونت هاي داخلي بالاگرفتن مشاجره ميان زن و مرد است و اصولا در اينگونه مشاجرات كه سسب خشونت عليه زنان مي شود، در نوعي از زندگي دو نفره اتفاق مي افتد كه زن و مرد نسبت به يكديگر هيچ تعهدي ندارند و تنها براي برطرف كردن غرايز در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند و خود انواع مختلفي دارد، با توجه به آمار، بيش از 5 ميليون زن در سال، مورد خشونت خانوادگي قرار مي‌گيرند، با توجه به امار منتشر شده توسط سازمان های ذی ربط، خشونت داخلی در کشور ایتالیا بیش از کشورهای دیگر است.[3]




2- خشونت یا سو استفاده عاشقانه: یکی دیگر از خشونت های معمول به خصوص در غرب، خشونت عاشقانه است، به نحوی که فرد در اوج علاقه به شخص مقابل چه از نظر عاطفی و چه از نظر جنسی، به عمد سبب آزار و اذیت، دوست و یا همسر خود می شود، در این مورد فرد به دلیل اینکه بتواند طرف مقابل را کنترل کند مرتکب این خشونت می شود و اغلب میان زوج هایی اتفاق می افتد که با یکدیگر ازدواج نکرده اند.[4]




3- خشونت یا سواستفاده روحی: این نوع از خشونت نیز با توجه به اسم قرار گرفته روی آن شامل آزارهای روحی و روانی است که فرد با اعمال و اقدامات خود انجام می دهد، به عنوان مثال عصبی کردن فرد مقابل، بی محلی و بی اعتنایی، رفتارهای تهییج کننده، تحقیر، اهانت های زبانی و ... نمونه ای از اشکال خشونت های روانی است.[5]




4- قاچاق انسان: این نوع از خشونت مدلی مدرن از برده داری کلاسیک است که کودکان و به خصوص زنان برای مسائل جنسی، تجارتی تحت انواع خشونت ها قرار می گیرند.[6]

5- تجاوز و سواستفاده جنسی: از دیگر انواع خشونت علیه زنان است که در همه ملت ها و اقشار از هر سطحی وجود دارد اما با توجه به فرهنگ هر ملتی کم و زیاد می شود.




6- خشونت علیه زنان مهاجر و پناهنده

7- خشونت علیه زنان کارگر

8- خشونت علیه زنان معلول[8]

و ... 



آمار خشونت علیه زنان چگونه است؟

به گفته‌ی سازمان عفو بین‌الملل خشونت در خانواده بیش از ابتلا به سرطان و تصادفات جاده‌ای، عامل مرگ یا معلولیت جسمانی زنان اروپایی در سنین ۱۶ تا ۴۴ سالگی است.

  • براساس آمار جهانی ۹۰ درصد از قربانیان خشونت خانگی زنان و حدود ۱۰ درصد مردان هستند
  • آمار خودکشی در زنان دوبرابر مردان است و زنان مجرد کمتر از مردان مجرد دست به خودکشی می‌زنند و بالعکس خودکشی در میان زنان متأهل بیش از خودکشی مردان متاهل است.
  • درهر ۱۸ ثانیه در سطح جهان یک زن می‌میرد.
  • براساس امار بهداشت جهانی در هر ۱۸ ثانیه یک زن مورد حمله یا بدرفتاری قرار می‌گیرد.
  • در نزدیک به ۵۰ پیمایش در تمام نقاط جهان ۱۰ تا ۵۰ درصد از زنان به نحوی از انحناء مورد بدرفتاری فیزیکی همسرانشان واقع شده‌اند و در نزدیک به یک سوم تا نیمی از موارد بدرفتاری فیزیکی با خشونت روانی همراه بوده است.[9]




خشونت علیه زنان در قالب تجاوز جنسی، در آمریکا رتبه بالایی دارد

موسسه RAINN در گزارشآماري قابل توجه خود فاش ساخت که 44 درصد از قربانیانی (عمدتاً زنان) كه در آمريكا مورد تجاوز قرار مي‌گيرند، كمتر از 18 سال سن داشته و 80 درصد از آنان سن‌شان كمتر از 30 سال است.

در اين گزارش همچنين تصريح شده كه سالانه 213 هزار نفر در آمريكا قرباني تجاوز جنسي مي‌شوند. در سال 2007 اين آمار به 248300 تن رسيد. اين آمار ظاهراً اعم از مردان و زنان قرباني تجاوز جنسي است اما بديهي است كه تعداد زنان به مراتب بيشتر از مردان است.

بنابر همين گزارش، قريب به 60 درصد از تجاوزات جنسي هرگز به پليس گزارش نمي‌شوند و از هر 16 متجاوز، 15 نفر حتي يك روز زندان هم به‌خاطر اين جرم تحمل نمي‌كنند؛ در واقع دولت آمریکا با ایجاد حاشیه امن برای متجاوزان، خیال آن‌ها را از تحت تعقیب قرار گرفتن و مجازات شدن در صورت ارتکاب این جرایم راحت کرده است.

RAINN در يكي ديگر از صفحات خود تصريح كرده كه طي 13 سال گذشته، چهار ميليون و دويست‌ هزار نفر در آمريكا قرباني تجاوز جنسي واقع شده‌اند.[10]


نيشن‌مستر: کشورهای غربی حائز بالاترین رتبه‌ها!

پايگاه اطلاع‌رساني نيشن‌مستر در يكي از صفحات خود، نمودارهايی را در خصوص تعداد قربانیان تجاوز به عنف در كشورهاي جهان تنظيم كرده که ايالات متحده آمريكا در اين رده‌بندي در جايگاه سیزدهمین واقع شده است؛ جالب اینکه تمام کشورهای غربی مدعی رعایت حقوق بشر، از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و سوئد، در 10 رتبه اول قرار دارند و تنها ایتالیا با رتبه یازدهم، نتوانسته در میان 10 کشور برتر قرار بگیرد!
در این نمودار که 20 کشور اول در این زمینه نشان داده شده، هیچ کشور اسلامی به چشم نمی‌خورد.[11]




دلایل روند رو به رشد خشونت علیه زنان در غرب، چیست؟

آنچه در کنار امار رو به رشد خشونت علیه زنان مهم و اساسی به نظر می رسد، دلایل گفته شده برای خشونت علیه زنان است؛ فارغ از فرهنگ خشونت طلب غربی و هالیوودی که مسبب بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز علیه زنان و کودکان است، مسائلی دیگری وجود دارد که سرنخ فهم مشکلات زنان در غرب است. تقریبا در تمامی پزوهش های انجام شده در نقاط مختلف اعم از آمریکا، اروپا، آسیا و ... فرهنگ منحرفانه زنانه یکی از مسائلی است که مردان و بعضا زنان روی آن تکیه می کنند.




در تحقیقات انجام شده، رفتارهای محرک، زننده و جنسی زنان به علاوه نوع پوشش زنان در اجتماع و مکان­های خاص همچون کلوپ­ های شبانه، مواردی است که در فاکتورهای خشونت علیه زنان دیده می ­شود؛ آنچه در این بین قابل توجه است، اختصاص درصد 40 تا 50 درصدی به رفتارهای تحریک آمیز زنان به عنوان علت خشونت یا تجاوز جنسی علیه زنان معرفی شده است.

در تحقیق انجام شده توسط مؤسسه تحقیقاتی آلبرتا، 40 درصد مردان پوشش زننده و تحریک آمیز زنان در اجتماع به خصوص کلوپ های شبانه­ را به عنوان دلیلی برای رفتارهای خشونت­ آمیز جنسی دانسته­ اند[12]؛ از سوی دیگر، درصدی از مردان رفتارهای تحریک آمیز همچون رقص زنان در کلوپ­ های شبانه را دلیلی برای راضی بودن زنان به برقراری رابطه جنسی معرفی کرده ­اند[13].

در تحقیق انجام شده توسط مؤسسه "Opinion Matters"[14] انگلیس، قرارگرفتن زنان با لباس محرک در کنار مردان، تنها شدن زن با مرد در مکان­های خاص، نوشیدن مشروبات الکلی زن همراه با مرد، رقص تحریک­ آمیز زنان در کنار مردان، همه نمونه­ هایی از دلایل تحریک شدن مردان برای تجاوز و یا سواستفاده جنسی از زنان است.[15]


  • لباس های محرک: 29 درصد
  • نوشیدن مشروبات الکلی: 69 درصد
  • اقدامات جنسی از سوی زنان: 73 درصد
  • رفتارهای تحریک آمیز از سوی زنان: 21 درصد
  • رقص تحریک آمیز همراه با مرد در کلوپ شبانه: 22 درصد

و ...

آنچه در کنار این موارد ذکر شده، زندگی سراسر تحریک آمیز در غرب نیز یکی از موارد خشونت های جنسی علیه زنان است، بنابر اظهارات یکی از مردانی که مرتکب تجاوز جنسی شده است، فیلم­ها و صحنه ­های تحریک آمیزی که روزانه در ذهن وی به جا می ماند، یکی از عواملی است که سبب می ­شود خشونت علیه زنان را مرتکب شود.

جمع بندي

آنچه گفته شد، گوشه اي از تمدن مدرن جهاني است و در اين تمدن انسان نه تنها به حق خود نرسيده است بلكه از حقوق ابتدايي خود نيز محروم است، در اين تمدن به ازاي حقوق مورد ادعاي غرب، زنان حق دارند آزاد باشند، آزاد بپوشند، آزاد رفتار كنند و ... حال آنكه همين آزادي بدون قيد و شرط، بلايي شده است به نام خشونت عليه زنان.

از سوي ديگر، بواسطه آزادي هاي داده شده در غرب به زنان، رفتارهاي زننده و تحريك آميز زنان در اشكال مختلف، خود عاملي براي آزار و اذيت انها محسوب مي شود و بنابر شواهد هيچ كس به دنبال حل معضل نيست بلكه همه به ارائه صورت مسئله يعني افزايش خشونت عليه زنان مي پردازند.

در كنار بي تفاوتي غرب به اين معضل، كساني همچون كشيش ايتاليايي كه به درستي مي گويند دليل خشونت عليه زنان لباس هاي محرك زنان است، به نقص حقوق بشر محكوم مي شوند و همان زن غربي عليه او شعار مي دهد و اين معماي فرهنگ ليبراليسم است.




منابع و مآخذ:



[1] - http://www.thedailybeast.com/articles/2012/12/28/catholic-priest-blames-italy-s-stiletto-murders-on-women.html

[2] - http://www.womenshealth.gov/violence-against-women/types-of-violence/domestic-intimate-partner-violence.html

[3] - http://en.wikipedia.org/wiki/Domestic_violence

[4] - http://www.thehotline.org/is-this-abuse/teens-and-dating-abuse/

[5] - http://www.counselingcenter.illinois.edu/?page_id=168

[6] - http://www.unodc.org/unodc/en/human-trafficking/what-is-human-trafficking.html

[7] - http://ccrweb.ca/en/violence-against-women

[8] - http://www.womenshealth.gov/violence-against-women/types-of-violence/index.html

[9] -http://www.sbrapecrisiscenter.org/04Information/info.html

[10] - http://www.rainn.org/get-information/statistics/frequency-of-sexual-assault

[11]  -http://www.nationmaster.com/graph/cri_rap_vic-crime-rape-victims

[12] - http://www.huffingtonpost.ca/2012/03/13/violence-against-women-alberta_n_1341283.html

[13] - http://www.womensgrid.org.uk/archive/?p=4644

[14] - http://www.opinionmatters.co.uk/

[15]   -http://policeauthority.org/metropolitan/publications/briefings/2010/1004/index.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مسعود ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    7 1
    واقعا از مشرق ممنونم گزارش های شما خیلی خوب است
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    4 1
    مشرق خدا وکیلی ما یه کم بر ضد نظر جنابان عالی حرف میزنیم تا یه ماه از درج نظر محروم میشیم.بعد به اونا حق نمیدی؟؟؟؟
  • محمد حسین ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    4 0
    از این دست مسایل زیاد بگذارین چون جامعه ی ما متاسفانه داره به سمت غربی ها میره
  • ایرانی ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    5 1
    کاش روشن فکر نماهایی که کعبه آمالشون آزادی از نوع غربی هست ، به خودشون بیان بین ایرانیهای ضد انقلاب خارج نشین هم این مسائل زیاد وجود داره و روز به روز دارن بیشتر از نظر اخلاق سقوط میکنن
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    7 1
    کم کم داره برای مردم دنیا حقیقت آشکار میشه و نتائج فرهنگ عریان سازی براشون غیر قابل تحمل.
  • lila ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    8 0
    نکته ی قابل توجه اینه که در تمام اخبار مربوط به خشونت علیه زنان، ردپای رفتار اشتباه خانم ها هم وجود داره. اشتباهاتی که صدمات جبران ناپذیری بهشون وارد می کنه. اگه خانم ها بدونن و درک کنن که اسلام چه قوانین محکم و خدشه ناپذیری برای حمایت و سلامت جنس زن گذاشته، حتی کلمه ای از اون رو فروگذار نمی کنن.
  • حسن ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    6 0
    همه علل این نیست ولی ... بخاطر عناد و دشمنی که با قوانین الهی و فطری دارند، حاضرند هر هزینه ای را بدهد ولی از باورهای امتحان شده و غلط خود دست برندارند خداوندا اندکی فقط اندکی عقل و انصاف
  • حمید شین ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    5 0
    سلام و عرض خسته نباشید لباس های محرک درست است با تشکر
  • محمد ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    12 0
    باوركنيم كه تئوري هاي اسلامي بهترين راه براي احقاق حقوق افراداست.
  • موسوي ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    0 0
    مشرق دستت مريزاد خبر خوبي بود گرچه تكرار مكررات هست اما ياداوريش خالي از عبرت نيست. تمدن غربي درگير اين كثافت كاريهاي خودش هست و خواهد بود و ما (جامعه ايراني) بتوانيم زنان و جوانان و كودكانمان را را حفظ و نگهداري كنيم گليم خودمان را از آب كشيديم. ما بتوانيم خودمان را از آسيب هاي تمدن غربي كه از طريق ماهواره و اينترنت به خانه هايمان نفوذ كرده نجات دهيم سجده شكر بجا مي آوريم . غرب هم خودش به دنبال حل مشكلاتش باشد
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    0 2
    لباس های متحرک: 29 درصد نوشیدن مشروبات الکلی: 69 درصد اقدامات جنسی از سوی زنان: 73 درصد رفتارهای تحریک آمیز از سوی زنان: 21 درصد رقص تحریک آمیز همراه با مرد در کلوپ شبانه: 22 درصد
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    9 0
    قابل توجه دلباختگان فرهنگ بی فرهنگی غرب: چرا راهی که غرب رفته و ضرر دید شما بر ادامه آن اصرار دارید؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    0 0
    شما از يامين پور گرفتين يا اون از شما ياد گرفته؟
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    1 8
    تو کشور عربی‌ که زنها را با کمربند میزنند و بد هم میزنند! کی‌ به کیه که بیان آمار بگیرن !
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    1 9
    فک کنم در مجموع بشه 200 درصد!!!
  • با سلام ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    6 0
    در این که محرک بودن پوشش برای برخی جرائم مستمسک درست میکنه میشود سخن گفت.اما معمولا سیستم های پلیسی این کشورهایی که نام بردید هم از نظر نقشی که در جرم زایی دارند باید بررسی بشه.در مورد خودمون هم اگه یادتون باشه متجاوزی با عنوان عقرب سیاه به راحتی از داخل زندان شاکیان خود را تهدید می کرد.در سوئد هم زنان قربانی وقتی شکایت می کنند آنقدر پروسه شاهدآوردن و امثالهم را طولانی می کنند که فضا برای تکرار جرم توسط متهم و مجرم مساعدتر شده. 6 سال پیش یک نفر را دستگیر کردند که عده زیادی را قربانی کثافتکاریهاش کرده بود. جالبه بدونید که در پارک این کارهارو انجام می داد واونقدر آزاد بود که آن پارک را دراستکهلم پاتوق کارهاش کرده بود.دست آخر هم نه پلیس سوئد بلکه یک ایرانی با غیرت با حمله به اون آدم کت بسته تحویلش داده بود به پلیس.آن فرد متجاوز به پلیس شکایت کرده بود که این ایرانی منو زده و پلیس هم از این ایرانی متعاقبا شکایت کرد. در نهایت با اعتراض مردمی این ایرانی غیرتمند از دست پلیس سوئد نجات پیدا کرد.اون مجرم هم سه ماه بعد آزاد شد.مشکل اکثر کشورهایی که با این شکل از جرائم روبرو هستند سیستم های امنیتی و کنترل اجتماعی است و این ماجرا هم به چشم خودم دیدم که اتفاق افتاد.بنابراین بررسی کنید که چرا سیستم کنترل اجتماعی در کشوری مثل یمن اونقدر قوی است که کمتر شاهد این شکل از جرائم هستیم و اونقدر برخورد با این مجرمین سخت و درست و حسابی هستش که کسی جرأت نمیکنه دست به این اقدامات بزنه و در حالی که در کشورهای در حال توسعه و پیشرفته ای مانند سوئد یک متجاوز را به این خاطر که در اثر غلیان حس جنسی تجاوز کرده آزاد میشه.بنابراین مسئول سیستم پلیس است.
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    0 1
    چون این اقدامات مستقل نیستن یعنی ممکنه کسی هم لباس محرک پوشیده باشه هم مشربات الکلی مصرف کرده باشه، اظهار نظر بی خود نکنین لطفاً
  • mohsen ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    10 0
    چاره ای این درد بازگشت به اسلام است اسلام، پرچم بالاست
  • jigili ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    0 0
    MER30 MASHREGH
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    0 0
    اینها مسلمان نبودند که به اسلام بازگشت کنن . همین غربیها اگر به عقل خودشون مراجعه کنند دردشون درمان میشه ولی شواهد نشون میده شهوت سرعت نور میره و عقل به سرعت لاک پشت
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    0 0
    مشکل این است که در این کشورها بازه خودی به همه مردان تسری پیدا کرده ولی در بقیه هنوز محدود است.
  • مجتبی ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    10 0
    بعضی ها تو کشورمون ایران که این چیزهارو چیز بدی نمیدونند بخونند شاید مخشون تکون بخوره تا مثل غربیها نشیم
  • احسان قنبری ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    یکبار هم که یه کشیش یه حرف حساب زده اسمشو بگذارید سخنان جنجالی!
  • رضا ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    6 0
    سلام بنده تشکر میکنم از این خبری که درج نموده اید خواهشی که دارم در این گونه مسائل بالاخص استفاده ازچادر هم خبرهایی درج فرمائید
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 0
    من موندم اين دامن کوتاه رو از کجا آوردين. تو منبعش که همچين چيزى نيست!
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    1 0
    خب چرا منفی میدین جواب بنده خدارو بدین!
  • میلاد ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    8 1
    وهمه ی اینها اشاره به آن دارد که دین مبین اسلام به فکر راحتی جنسی وجسمی مردا ن وزنان بوده وآرامشی برای آنها قرار داده است . زن های خارجی بی حجاب مانند یک شکلات بدون بسته بندی ومحافظت هستند که مدام حشرات موذی بر روی آنها مینشینند. ولی برای زنان با حجاب عکس این را صدق میکند.
  • محقق ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    1 7
    مشرق اگه جرات داری آرای از کشورهایی رو هم بزار که مسلمون نیستن ولی خشونتشون از کشورایه اسلامی کمتره اگه من داشتم حتما میزاشتم ولی توی زمینه های دیگه آمار دارم.مثلا آمار قتل عمد تو ایران هفت و نیم برابر ژاپنه.یا آمار طلاق در ایران چهارونیم برابر شیلی هست یا آمار خودکشی در ایران تقریبا برابر با ایتالیا هست.مشرق با این آمارا پس چیکار میکنی......
  • سعید ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    1 0
    علت اصلی سیستمهای قضایی غرب نیست بلکه علتش به جهان بینی غربی ها برمیگرده که آزادی افراطی رو به رسمیت میشناسن
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    1 3
    با سلام. در خصوص گراف میزان خشونت در کشورهای دنیا، چنانچه به بالای گراف دقت فرمایید نوشته شده بر اساس آخرین اطلاعات موجود! پس تعجبی ندارد که کشورهای اسلامی در لیست نباشند. مطبوعات وزین ما هم بهتر است تا نقش واقعی و اصلی خود را بیشتر پیگیری کنند: دنبال شفاف سازی مشکلات جامعۀ خودمان باشند و در وهلۀ بعد مشکلات سایر کشورها. پی نوشت: چندی پیش توسط یکی از ارگانهای مستقر در کشورهای اسلامی، آمارگیری در خصوص رعایت موازین مورد نظر اسلام در کشورهای مختلف انجام گرفت که کشورهای اسکاندیناوی در رده اول بودند و بالاترین ردۀ کشورهای اسلامی بیشتر از سی ام بود!
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    1 5
    لباس محرک چیست؟
  • داداش سیاه ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    3 0
    درسته منم باور دارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس