معاون حقوقی اتحادیه فوتبال با طرح این پرسش که چرا مسئولان فدراسیون با وجود آنچه در اساسنامه پیش بینی شده اقدام به تشکیل کمیته وضعیت بازیکنان نکرده اند،گفت: آرای کمیته انضباطی در خصوص فسخ قراردادهای مالی غیرقانونی است.

به گزارش مشرق، احمدرضا براتی در گفتگو با مهر، در خصوص آرای کمیته انضباطی در مورد فسخ قرار داد باشگاه های تراکتورسازی، ذوب آهن و استقلال با بازیکنان خارجی که با این باشگاه ها اختلاف مالی داشته و یا به صورت مشروط با تفاهم نامه جدا شده اند، ضمن بیان مطلب فوق گفت: طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال و ماده 18 آیین نامه جدید انضباطی که در تاریخ چهارم دی ماه سال 1390 به تصویب رسیده و جنبه اجرایی نیز پیدا کرده، کمیته ای به نام کمیته وضعیت بازیکنان وظیفه رسیدگی به اختلافات مالی دست اندرکاران فوتبال از جمله مربیان، بازیکنان و کارگزاران با باشگاه ها را باید بر عهده بگیرد.

وی در همین خصوص افزود: این کمیته در فیفا نیز وجود دارد و معلوم نیست چرا تا به امروز مسئولان فدراسیون فوتبال برای تشکیل این کمیته که در اساسنامه نیز پیش بینی شده اقدامی نکرده اند. طبق قانون از زمان پیش بینی چنین کمیته ای در اساسنامه فدراسیون و حتی آیین نامه انضباطی، دیگر کمیته انضباطی حق ورود به مسائل و اختلافات مالی و صدور رای در این خصوص را ندارد.

معاون حقوقی اتحادیه فوتبال تاکید کرد: بنابراین با توجه به اختلافات مالی و وجود تفاهم نامه های مالی مشروط برخی بازیکنان خارجی با باشگاه های استقلال، تراکتورسازی و ذوب آهن، آرای کمیته انضباطی در خصوص فسخ قرارداد های باشگاه ها با این بازیکنان خارجی بدون دریافت مطالبات مالی یا دریافت رضایتنامه از آنها  عملی کاملا غیر قانونی است.

وی تاکید کرد: همانطور که از نام کمیته انضباطی نیز کاملا مشخص است این کمیته طبق بند سوم ماده 24آیین نامه نقل و انتقالات، اگر قراردادی به صورت ناصحیح تنظیم شده باشد این کمیته حق ابطال و فسخ آن را دارد. به عنوان نمونه بازیکنی مشمول خدمت سربازی بوده اما توانسته با باشگاهی قرارداد ببندد و یا قرارداد بازیکنی با یک باشگاه هنوز تمام نشده آن بازیکن با باشگاهی دیگر قرار داد ببندد. بنابراین تمام قوانین نشان می دهد که کمیته انضباطی حق ورود و صدور رای در خصوص اختلافات مالی بازیکنان، مربیان و کارگزاران با باشگاه ها را ندارد و این کار کاملا غیر قانونی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس