کد خبر 183364
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳

بعد از گذشت حدود یک ماه از حادثه آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد پیرانشهر که طی آن 28 دانش‌آموز دچار سوختگی شده و به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند، شش تن از دانش‌آموزان بستری شده برای ادامه درمان به بیمارستان اصفهان منتقل شدند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، این در حالیست که بعد از فوت سیران یگانه و سارینا رسولی‌زاده و اعزام سه نفر از مصدومان به بیمارستان سوختگی مشهد، 13 مصدوم در بیمارستان سینای تبریز باقی مانده‌ بودند که یکی از آنها به زودی مرخص و بقیه نیز که میزان سوختگی آنها حدود 40 درصد است، به صورت تیمهای جداگانه به بیمارستان‌های تهران، اصفهان و شیراز منتقل شدند.

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، یادآور شده بود که سن کم و بنیه ضعیف این دانش آموزان، عملیات درمانی را با مشکل مواجه کرده است.

وی در پاسخ به این که علت اعزام برخی از این حادثه‌دیدگان به دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر چیست و اگر در رابطه با درمان آن‌ها مشکلی وجود دارد چرا تاکنون اقدامی انجام نشده است؟ ضمن تقدیر از عملکرد بسیار مناسب بیمارستان سینای تبریز بعنوان قطب درمان سوختگی در شمال غرب کشور، متذکر شده بود: به علت فشار بالایی که بر روی تیم پزشکی تبریز وجود دارد، تصمیم بر آن شد که تعدادی از دانش‌آموزان به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شیراز، اصفهان و مشهد اعزام شوند.

خضری با بیان اینکه هم‌اکنون 13 نفر از این حادثه دیدگان در بیمارستان سینای تبریز بستری هستند، اظهار کرده بود:‌ مطمئنا اگر هر یک از دانشگاه‌ها تمرکز خود را بر روی درمان سه تا چهار نفر بگذارند، نتیجه بهتری در درمان آنها خواهند داشت.

وی اظهار کرده بود: شش نفر از دانش‌آموزان این حادثه از ناحیه ریه دچار آسیب شده‌اند که متاسفانه تاکنون 2 نفر از آنان فوت کرده‌اند و ما تمامی تلاش خود را برای بهبودی دیگر حادثه دیدگان به کار می‌بریم و امیدواریم در این راستا دیگر شاهد از دست رفتن این عزیزان نباشیم.

فریدون عابدینی ‌ رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان نیز با بیان اینکه حال دو نفر از دانش‌آموزان شین آبادی مناسب نیست، گفت: عفونت قلب، ریه و کلیه در 2 دانش‌آموز شین آبادی مشاهده می‌شود. حا آنکه سه نفر از دانش‌آموزان شین آبادی امروز در اتاق عمل، جراحی می‌شوند.

وی با بیان اینکه وضعیت جسمانی سه نفر از دانش‌آموزان حادثه دیده مدرسه شین آباد طوری است که آمادگی لازم را برای اولین عمل جراحی دارند، اظهار کرد: این دانش‌آموزان امروز برای انجام عمل جراحی و برداشتن نسوج مرده و جایگزین کردن پانسمان آنتی‌باکتریال جدید به اتاق عمل فرستاده می‌شوند.

عابدینی یادآور شد: شش نفر از دانش‌آموزان حادثه دیده مدرسه شین آباد در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان بستری هستند که حال چهار نفر از این بیماران در شرایط "نسبتا" مناسب قرار دارد و بین پنج تا 25 درصد سوختگی دارند و زخم‌های عفونی این چهار بیمار در ناحیه سر، صورت، دست و پا مشاهده می‌شود، اما متاسفانه درصد سوختگی دو نفر از این دانش‌آموزان شدید و بین 35 تا 45 درصد است که به علت شدت سوختگی، عفونت‌هایی در کلیه، قلب و ریه این دو بیمار مشاهده می‌شود.

رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان با بیان اینکه مدت زمان مورد نیاز برای درمان چهار نفر از این بیماران بین 7 تا 10 روز پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: مدت زمان مورد نیاز برای درمان دو بیمار دیگر بستگی به واکنش بدن آنها به روش‌های درمانی دارد.

به گزارش ایسنا، رییس بخش سوختگی و جراحی پلاستیک بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نیز با بیان اینکه 2 تیم پزشکی برای درمان این بیماران فعالیت می‌کنند، گفت: یک تیم پزشکی شامل فوق تخصص قلب، ریه و کلیه کودکان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و یک تیم پزشکی شامل متخصص بیهوشی، متخصص داخلی، متخصص غفونی و روانپزشک از سوی بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان برای درمان این بیماران به کار گرفته شد‌ه‌ است.

به گفته وی حال سه بیمار اعزامی که از آذربایجان غربی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) اعزام شده بودند رو به بهبود است و تا چند روز دیگر کار ترمیم پوست آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، هرچند که مسوولان آموزش و پرورش حتی اعزام مصدومان حادثه آتش سوزی مدرسه انقلاب شین آباد به خارج از کشور را نیز وعده داده بودند، اما اعزام دیر هنگام این دانش‌آموزان برای ادامه درمان به کلانشهرها و استفاده از درمانهای سنتی در بیمارستان تبریز، روند درمان برخی از این مصدومان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان با بیان اینکه چنانچه این دانش‌آموزان تحت روش‌های درمانی جدید سوختگی قرار می‌گرفتند، سرعت بهبودی در آنها افزایش می‌یافت، افزود: در روش‌های جدید درمان بیماران سوختگی پس از 24 ساعت نسوج مرده از محل آسیب دیده با توجه به میزان سوختگی طی یک یا دو عمل برداشته می‌شود و مدت زمان کوتاهی پس از آن پانسمان‌های نانو کریستال نقره با پوشش آنتی باکتریال در محل آسیب داده قرار داده می‌شود.

عابدینی با بیان اینکه استفاده از روش‌های درمانی جدید عوارض پس از سوختگی را در بیماران کاهش می‌دهد، گفت: مهم‌ترین عوارض ناشی از سوختگی، تغییر شکل اندام آسیب دیده است که استفاده از روش درمانی جدید، این عوارض را از بین می‌رود.

وی گفت: برای درمان اولیه این بیماران از روش‌های سنتی و مصرف "بتادین" و "پماد" استفاده شده، این در حالیست که در اکثر کشورهای دنیا و به ویژه بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان این روش منسوخ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس