کد خبر 183146
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲

برای نخستین بار با رونمایی از سامانه یکپارچه امن کنترل فرماندهی در رزمایش تخصصی دریایی ˈ ولایت 91 ˈ از این پس فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی از طریق ویدئو کنفرانس بر انجام دقیق رزمایش‌ها نظارت می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی روز دوشنبه به ‌طور نمادین از طریق ویدیو کنفرانس در گفت و گوی کوتاهی برخی ویژگی‌های رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش را برشمرد.

امیر ˈسیدعبدالرحیم موسویˈ، گفت: از جمله این ویژگی‌ها انجام موفقیت آمیز برنامه‌های پیش بینی شده در رزمایش ولایت 91 بود و امیداریم که فردا (چهارشنبه) نیز که روز پایانی این رزمایش است، سایر برنامه‌ها با موفقیت انجام شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این موضوع که انجام رزمایش‌های متفاوت بتواند در افزایش توانایی رزمی نیروهای مسلح تاثیرگذار باشد، گفت: روحیه نیروهای شرکت کننده در رزمایش، عنصری تعیین کننده است که باعث افزایش سطح رزمی نیروهای مسلح می‌شود.

امیر سرتیپ موسوی ادامه داد: آنچه که در رزمایش‌های هرسال نیروی دریایی مشاهده می‌شود روحیه، توان رزمی و بکاربردن تاکتیک‌های نوین و نسل جدیدی از تجهیرات بویژه از نوع بومی شده آن است که برای انجام بهتر ماموریت در رزمایش‌ها مورد آزمایش قرار می‌دهد.

فرمانده فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی دریایی ارتش (فاوا) نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا، گفت: این سامانه یکپارچه فرماندهی و کنترل امن بوده و برای اولین بار در این رزمایش رونمایی شده است.

امیر دریادار ˈعلی باباییˈ افزود: هر پایگاه فرماندهی و مکانی که فرمانده نیرو در آن مکان مستقر می‌شود، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی می‌تواند به طور زنده ، مستقیم و یکپارچه بر تمامی مراحل عملیاتی نظارت داشته باشد.

رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 از صبح روز جمعه هشتم دی ماه با فرمان امیر حبیب الله سیاری ˈ فرمانده نیروی دریایی ارتش و با اعلام رمز ˈ یا حسین (ع)ˈ از عرشه زیردریایی کیلو کلاس ˈطارقˈ آغاز شد.

فاز عملیاتی و تاکتیکی رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز سه‌شنبه خاتمه می‌یابد و مرحله پایان این رزمایش فردا (چهارشنبه) با انجام عملیات ضد استقرار و بازگشت شناورها و نیروهای شرکت کننده در این رزمایش به مواضع قبل از رزمایش، خاتمه می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس