کد خبر 181956
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴

رئیس جمهور امریکا قانونی را امضا کرد که به موجب آن این کشور با نفوذ ایران در آمریکای لاتین مقابله می کند.

به گزارش مشرق، مهر به نقل از الجزیره نوشت: به موجب این دستور اوباما، وزارت خارجه آمریکا موظف می شود که از طریق بکارگیری راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک با نفوذ ایران در آمریکا لاتین مقابله کند.

این قانون که روز جمعه به امضای باراک اوباما رسید "قانون مقابله با ایران در نیم کره غربی" نام دارد و در ابتدای سال 2011 میلادی از سوی قانونگذاران آمریکایی به تصویب رسیده بود.

به موجب این قانون وزارت خارجه آمریکا باید ظرف 180 روز راهکاری را برای مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین تهیه کند.

هر چند که این راهکار محرمانه بوده و فقط در اختیار قانونگذاران آمریکایی قرار می گیرد اما ممکن است خلاصه ای از آن نیز برای استفاده عموم منتشر شود.

در این قانون همچنین از وزارت کشور آمریکا خواسته شده تا نظارت خود در مرزهای آمریکا با کانادا و مکزیک را برای جلوگیری از فعالیت های ایران افزایش بدهد.

علاوه بر این موارد، نهادهای مرتبط با این قانون موظف می شوند که در چارچوب مقابله با تروریسم از رشد افراط گرایی در کشورهای آمریکای لاتین جلوگیری شود.

این قانون در حالی به امضای اوباما رسیده که بر اساس اعلام نهادهای اطلاعاتی آمریکا که کشورهای خاورمیانه را با دقت زیر نظر دارند، هیچ سند محکمی برای اثبات فعالیت ایران در کشورهای آمریکای لاتین وجود ندارد.

اما با این وجود آمریکا نگران آن است که ایران بواسطه روابط گرم خود با کشورهای ونزوئلا، بولیوی و اکوادور، نفوذ خود در سایر کشورهای آمریکا لاتین را نیز افزایش بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کربلایی ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    0 0
    در این هزار و چهار و اندی سال دنیای کفر با تمام قدرت و ثروت خواستند نام کربلا و عاشورا را از ذهن ها محو کنند و جلوی نفوذ ان را به دردها بگیرند ذی خیال باطل که کربلا و عاشورا مانند اکسیژن و آب نیاز بشر است به آمریکا و نادانان دیگرش بگوید اگر توانستنید اکسژن و آب را از انسانها بگیرید در این کار هم موفق می شوید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس