در بازي فرمانروايان ملت‌ها کاربران در نقش اوباما، بايد مشکلات آمريکا از جمله کشور ايران که به عنوان يک تهديد هسته‌اي معرفي شده را حل کنند.

به گزارش مشرق به نقل ازفارس، در اين بازي کاربران بايد مسائل پيچيده‌اي را که "باراک اوباما " رئيس‌جمهور آمريکا با آنها روبروست، حل‌وفصل کنند که از جمله آنها مي‌توان به بحران مالي جهاني، کسري بودجه آمريکا، افغانستان (ويتنام جديد براي کشورهاي عضو ناتو)، ايران (به عنوان قدرت هسته‌اي بعدي) و پديده گرم شدن کره زمين اشاره کرد.

بازي فرمانروايان جهان که از روي نسخه جديد 2.0 بازي ژئوپليتيکي "اورسيم " (Eversim) الگوبرداري شده، چالش‌هاي جديد جهان امروز را نيز مورد توجه قرار مي‌دهد که عبارتند از «کنترل پناهندگان پس از بروز فاجعه، استعمار کشورها، خريد اسلحه از بازار سياه و دستيابي به منابع انرژي از نور خورشيد گرفته تا استخراج نفت از اعماق دريا».

چالش نهايي در اين بازي «مديريت کشور آمريکا برپايه يک نظام جهاني در حال تغيير و مخاطره‌آميز» است، شما مي‌توانيد اين بازي را به صورت انفرادي يا با دوستان (افراد 16 سال به بالا و از طريق اينترنت) اجرا کنيد و حتي تصميم بگيرد که همبازي شما يا رؤساي شبيه‌سازي شده کشورها، دوست يا دشمن شما باشند.

اين بازي به گونه‌اي طراحي شده که نه تنها مي‌توانيد نقش رئيس‌جمهور را براي خود انتخاب کنيد، ‌بلکه حتي تصورات شما عين خود وي باشد، شرکت اورسيم براي واقعي‌تر جلوه دادن اين بازي به نحو هوشمندانه‌اي مدل سه بعدي از چهره رهبران سياسي مهم جهان را طراحي کرده است.

اين بازي بر روي يک نقشه سه بعدي جهان به اجرا در مي‌آيد که 192 کشور و 8000 شهر را در فضاي شبيه‌سازي شده نشان مي‌دهد و کاربر مي‌تواند با استفاده از چندين پنجره و ظهور تصاوير مختلف بر روي صفحه نمايش از آنها استفاده کند.

اطلاعات مربوط به 400 فاکتور کليدي(مسائل اقتصادي، انرژي، مالي، نظامي و غيره) براي هر کشور در نظر گرفته شده است که از کانال 50 سازمان بين‌المللي نظير سازمان ملل متحد، گروه جي 20، ناتو، نفتا و اوپک گردآوري شده‌اند،
از اين بازي مي‌توانيد در حالت‌هاي پيچيده و چالش‌برانگيز عمليات نظامي، جنگ‌هاي اقتصادي، حملات تروريستي، جاسوسي، اتحادها و خيانت لذت ببريد.

بازي فرمانروايان ملت‌ها چيست؟

بازي فرمانروايان جهان يک شبيه‌ساز ژئوپليتيکي از دنياي معاصر است. کاربران مي‌توانند نقش رئيس کشور يا رئيس دولت (رئيس‌جمهور، پادشاه، نخست‌وزير ...) کشورهايي را بازي کنند که در ابتداي بازي انتخاب مي‌کنند، آنها مي‌توانند در چند زمينه- از جمله اقتصادي، اجتماعي، نظامي، مسائل داخلي، سياست خارجي، محيط زيست، فرهنگ و غيره- ابتکار عمل را بدست گيرند.

کليه کشورهاي جهان با متغيرهاي وابسته و نحوه مديريت خود در اين بازي به نمايش در مي‌آيند، اين بازي به چندين مرحله تقسيم‌ بندي شده است که مديريت اقتصادي، تجارت، مانور نظامي، ساخت‌وساز، جاسوسي، شبيه‌سازي و فريب سياسي از آن جمله است.

اين بازي در دو حالت قابل اجرا است

مرحله اول رقابت جهاني است که مي‌توان آن را به صورت انفرادي يا جمعي بازي کرد که در اين حالت 16 کشور بزرگ عليه يکديگر صف‌آرايي مي‌کنند (که مي‌توان آن را با هوش مصنوعي سيستم يا افراد ديگري بازي کرد)، در اين حالت،‌ براي رسيدن به هژموني قدرت برتر در جهان هيچ مانعي وجود ندارد.

کاربران مي‌توانند براي خود اهداف سري و مخفيانه انتخاب کنند که در صورت تحقق اين اهداف، امتياز آنها افزايش خواهد يافت، رتبه بازيکن آنلاين و نيز فهرست مسابقات هم‌اکنون بر روي سايت موجود است.

مرحله دوم شبيه‌سازي جهاني است که در آن کاربر يکي از 170 کشور پيشنهادي را رهبري خواهد کرد. حدود 20 سناريوي متني براي هر رويداد جهاني وجود دارد که از جمله آنها "خروج از بحران جهاني "، "افغانستان، ويتنام جديد؟ " و "تهديدات تروريستي در بازي‌هاي المپيک 2012 لندن " مي‌باشند.

در اين بازي هدف نهايي کاربر، تداوم محبوبيت رئيس کشور بويژه در زمان انتخابات است تا آنجا که بتواند تا حد امکان در رأس قدرت بماند. در اصل، کنترل کشور و رفع مشکل کسري بودجه نيز از عوامل کليدي براي بقاي حکومت است.

کاربر مي‌تواند در منوي مديريت و بر روي نقشه، در طول جلسات و از طريق واکنش به هشدارها و درخواست‌ها تغييراتي ايجاد کند.

منوي مديريت وزرا در بازي فرمانروايان ملت‌ها

در اين بازي صدها کارکرد و گزينه قانوني وجود دارد، براي مثال تخصيص بودجه به رديف‌هاي مختلف بودجه، ‌تغيير نرخ ماليات بر ارزش افزوده، افزايش سن بازنشستگي، تعيين ماليات جديد، محدود کردن قدرت احزاب سياسي، ‌افزايش حداقل دستمزد، تغيير اختيارات رئيس کشور، در واقع هر لايحه‌اي - براي رژيم‌هاي دموکراتيک - بايد در مجلس به راي گذاشته شود که نتيجه به آراي احزاب سياسي مختلف بستگي دارد.

کاربر مي‌تواند بدون تأييد مجلس، وزرا را براي مناصب دولتي انتخاب کند، ‌از بيمارستان‌ها ديدن نمايد، در برنامه تلويزيوني شرکت کند، ‌مبازرات انتخاباتي را سازماندهي نمايد و به سرويس مخفي دستور تحقيق و بازجويي دهد. اين اقدامات مي‌توانند تاثير مهمي در روند بازي داشته باشند.

در اين بازي حتي کسب اطلاعات مورد نياز از نيروي نظامي کشور، جاسوسي درباره يک حزب سياسي، افشاگري رسوايي‌هاي سياسي،‌ ترور يک مخالف سياسي و انجام عمليات‌هاي خرابکارنه نيز طراحي شده است.

حالت‌هاي نمايش نقشه در بازي فرمانروايان ملت‌ها

به گزارش فارس، اين نقشه به صورت سه بعدي بر روي صفحه به نمايش درآمده و مرزهاي کشور، ‌شهرها و نقاط حساس جهان را به تصوير مي‌کشد. اين نقشه را مي‌توان به صورت مسطح و يا به صورت کروي در حالت کامل يا به صورت متمرکز و نقطه‌اي با جزئيات دقيق مشاهده کرد.

همچنين کاربر در اين بازي مي‌تواند عمليات‌هاي نظامي را با مانورهاي دقيق هر واحد هدايت کند، شما حتي مي‌توانيد براي رؤساي ارتش دستورات کلي صادر کنيد. با کليک کردن بر روي نقشه مي‌توانيد به منو مديريت متني در اين بخش دسترسي پيدا کنيد. براي مثال همچنين اين امکان وجود دارد که يک نيروگاه هسته‌اي احداث کنيد، سفارتخانه‌اي را ببنديد و در منطقه‌اي خاص يک رويداد فرهنگي را برگزار کنيد.

جلسات در بازي فرمانروايان ملت‌ها

بنا بر اين گزاش، در اين بازي کاربر مي‌تواند دستور جلسه و قرار ملاقات با شخصيت‌هاي برجسته کشور (در حدود 300 نفر از جمله روساي احزاب سياسي، ‌اعضاي اتحاديه‌هاي صنفي، هنرمندان و چهره‌هاي سياسي و مذهبي) يا خارج از کشور (روساي کشورها، روساي سازمانها، ستارگان بين‌المللي، ...) را مديريت کند.

کليه اين اشخاص با چهره‌اي سه بعدي به نمايش درآمده و (به 6 زبان) سخن مي‌گويند، در خلال اين جلسات، کاربر مي‌تواند پيشنهاد عقد قرارداد تجاري و اتحادهاي راهبردي را با ديگر کشورها مطرح نمايد، با اتحادها مذاکره کند و تلاش نمايند تا محبوبيت سياسي يا مردمي را تغيير دهد.

درخواست‌ها و هشدارهابازي فرمانروايان ملت‌ها

در طول مسابقه،‌ شخصيت‌ها مي‌توانند براي ارائه پيشنهاد يا توصيه وارد بازي شوند، کاربر را از رويدادهاي مختلف آگاه ساخته و درخواست‌هايي را مطرح نمايند که وي بايد به آنها پاسخ دهد(براي مثال، راي‌گيري در اجلاس سازمان ملل متحد، پذيرش درخواست استعفاي وزير، احتمال برقراري ارتباط با عامل نفوذي دولت خارجي).

در مرحله بعدي، بسته به نوع اقدام انتخابي، هوش مصنوعي سيستم از خود واکنش نشان مي‌دهد که در آن‌صورت چندين اتفاق از جمله حملات هوايي، منازعه، حملات تروريستي و بلاياي طبيعي مي‌تواند رخ دهد که کاربر براي مقابله با آنها مي‌تواند از چندين راهکار استفاده کند. (مذاکره، تماس با کشورهاي متحد، اعزام نيرو، نفوذ ماموران مخفي، احداث اردوگاه براي پناهندگان و ...)، حتي براي اطلاع بيشتر از رويدادهاي مهم جهاني، اين امکان وجود دارد که هفته نامه طراحي شده در اين بازي را مطالعه کنيد.

در اين بازي براي آزمودن دانش کاربر يک خودآموز و يک مسابقه اطلاعات عمومي با بيش از 3000 پرسش طراحي شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس