کد خبر 1809881
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۵ - ۰۷:۳۵
حسین شریعتمداری

کشورهایی را که به پیش‌نویس قطعنامه مشترک آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس رای مثبت بدهند در فهرست کشورهای متخاصم تلقی کرده و به کشتی‌ها و شناورهای تحت مالکیت آنها حق عبور از تنگه هرمز را نمی‌دهیم.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- خبرگزاری‌ها از قول منابع دیپلماتیک اعلام کردند که نسخه اصلاح‌شده پیش‌نویس قطعنامه مشترک آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس درباره تنگه هرمز بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع شده است. پیش از این «‌مایک والتز» سفیر آمریکا در سازمان ملل، اعلام کرده بود آمریکا و کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس در حال تدوین پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت هستند که موضوع آن محکومیت جمهوری اسلامی ایران به علت مسدود کردن تنگه هرمز است‌(!).

گفتنی است، این اقدام در حالی است که یک ماه قبل، آمریکا قطعنامه‌ای با همین مضمون را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود که با وتوی روسیه و چین روبه‌رو شد. محتوا و ماهیت قطعنامه اخیر در مقایسه با قطعنامه وتو شده تفاوتی ندارد و تنها برای حفظ روال قانونی‌، در پیش‌نویس آن چند تغییر داده شده است تا به‌زعم خودشان تصور نشود که همان قطعنامه وتو شده را به صحنه آورده‌اند(!). گفته می‌شود در پیش‌نویس اخیر، بند مربوط به ارجاع پرونده ایران به فصل هفتم منشور ملل متحد حذف شده است.

۲- پیش‌نویس این قطعنامه در حالی برای تصویب به شورای امنیت ارائه می‌شود که در آن دو محور اساسی و بنیادین نادیده گرفته شده است؛

* اول آنکه؛ حاکمیت ایران بر تنگه هرمز، حق قانونی جمهوری اسلامی ایران است که در دو کنوانسیون بین‌المللی ژنو و جامائیکا به رسمیت شناخته شده است و اگر تا قبل از جنگ اخیر از این حق قانونی استفاده نکرده‌ایم، مرتکب نوعی از غفلت و یا کوتاهی شده‌ایم و بدیهی است که کوتاهی در استفاده از یک حق قانونی، مانع از اِعمال و بهره‌گیری از آن نخواهد بود.

* دوم اینکه؛ در پیش‌نویس قطعنامه یادشده، به‌گونه‌ای که غیر از خیانت و زورگویی واژه دیگری برای توصیف آن نیست، به حمله نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران اشاره‌ای نشده است و همراهی و همکاری آشکار برخی از کشورهای عرب خلیج‌فارس با آمریکا و اسرائیل در این حملات، مسکوت مانده است. به بیان دیگر، دفاع مشروع و قانونی ایران اسلامی را نامشروع! تلقی کرده و در مقابل، حمله وحشیانه و مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی و دولت‌های دست‌نشانده عرب به ایران اسلامی را قانونی‌(!) دانسته‌اند!

۳- نگاهی - هرچند گذرا- به متن پیش‌نویس قطعنامه یادشده به وضوح حکایت از آن دارد که واژه «‌غیرقانونی‌» از توصیف ماهیت آن ناتوان است و با جرأت می‌توان گفت که دنائت، کینه‌توزی و شرارتِ آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در بند بند آن موج می‌زند. از این روی کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت می‌دهند، آشکارا به دشمنی با جمهوری اسلامی ایران برخاسته‌اند. چرا که توطئه، بی‌پرده‌تر از آن است که با کم‌دانی و فریب‌خوردگی و امثال آن قابل توجیه باشد.

۴- اکنون انتظار آن است و حق قانونی و مشروع ما نیز هست که رسماً اعلام کنیم کشورهایی را که به پیش‌نویس قطعنامه یادشده رای مثبت بدهند در فهرست کشورهای متخاصم تلقی کرده و به کشتی‌ها و شناورهای تحت مالکیت آنها و یا حامل کالای وارداتی و یا صادراتی برای آنها، حق عبور از تنگه هرمز را نمی‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 0
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    67 28
    ماشاالله حاج حسین
    • فرید IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      24 35
      چه کاره مملکتی تو دقیقا که حکم حکومتی صادر میکنی؟!!! بفرما راحت تو بشین حکومت کن چه حاجت به بنده خدای دیگری !!!
    • ..... IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      23 9
      سایبری تو چی میگی این وسط این حداقل یه روزنامه نگار هس تورو سننه
    • دلنواز قراملکی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      5 2
      جواب های، هوی است
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      1 2
      خطاب به آن ناکسی که آمده اینجاوبه حاج حسن ما گفته چه کاره مملکتی؟ جواب:تاجونت دربیاد!ازاینجازودگمشوبیرون جلبک
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      7 1
      سلام و هزار سلام به رزمندگان جبه قلم
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    36 9
    اگه شاه بحرین یا امارات کشته بشن ۵۰درصد قضیه درست میشه بلکه بیشتر قضیه
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      2 1
      با اینکه منتقدشم ولی درود بر اکثر تزهای حسین شریعتمداری که الان میفهمم دقیق بوده بیشترشون
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    30 67
    حالا بعدش چی؟ بس کنید دیگه مثل یه کشور نرمال باشید بذارید مردم زندگیشونو بکنن
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      35 12
      ای غیر نرمال اگر به تو تجاوز کنند چه رفتاری از خودت نشان میدهی با متجاوز مذاکره میکنی و تسلیم میشوی؟
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      32 9
      مگه ما به آمریکا حمله کردیم؟ مگه ما ۴۷ سال دارایی های آمریکا رو مسدود کردیم؟ مگه ما رئیس جمهور آمریکا و سران آمریکا رو ترور کردیم؟ ترامپ خود‌ش به کنگره گفته دنبال نفت ایرانه، اونوقت یه عده فکر میکنن اگه هسته ای رو بدیم صلح میشه، نه عزیز اگه هسته ای رو بدی تازه میشیم مثل زمانی که قذافی هسته ای و موشکاشو داد. تازه با اینکه کلی رابطه اش با غرب خوب بود کلکشو کندن چون لیبی نفت داشت.
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      36 12
      تعریفت از نرمال دقیقاً چیه الآن...آمریکا، آلمان، انگلستان و فرانسه با همه قتل و غارتشون نرمال محسوب میشن از نظر تو؟
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      0 2
      کشوری که حداقل حقوق در اون ۷۰۰۰ یورو هست و اگر اختلاش بشه کشش میدن بعنوان کشور نرمال تلقی می شن.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      21 5
      ایتقدر مصلحت اندیشی تخیلی کردید تا این وضعت شده
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      23 11
      میخواهی کشور را بدهیم دست اسرائیل و آمریکا تا تکه تکه بشود بعد همه سرمایه کشور به هر شکلی را به تاراج ببرند و امنیت آن مثل زمان حضور داعش در عراق بشود تا مردم زندگی نرمال داشته باشند؟ چرا عقل بکار نمی برید؟
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      20 12
      نرمال یعنی بزارید مارو بکشن
    • منصور IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      18 7
      منظور شما از نرمال حتما همون شاه هستش که تا میترسوندنش فورا بحرین رو میداد هیرمند رو میداد و غیره ...نرمال یعنی وقتی بهت تجاوز شد از خودت دفاع نکنی و هر از روز از مملکتت ببخشی
    • دکتری برق IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      10 6
      بدبخت، ما نرفتیم دور امریکا پایگاه بزنیم و ما تجاوز نکردیم به کشوری. از دید امثال تو "نرمال" یعنی "شل کن بذار تجاوز کنه". هرگز و هرگز و باز هم هرگز ما ایرانی های اصیل و باشرف این طور "نرمال" نخواهیم شد. پس ببند.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      10 6
      بیام تو اتاق خوابت رفتارت نرمال میمونه؟
    • ایرانی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      11 3
      طرز تفکر بیمار گونه شما هست که خواهان سر سپردگی به بیگانگان هستید مگر ما تجاوز کردیم مگه ما تحریم کردیم که میخواهید زندگی نرمال داشته باشید
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      3 2
      نرمال یعنی ،، خاک بر سر ، وطن فروش ، غربگدا ، برای یک تکه نان
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      0 6
      مطمئن باش با این سطح روزمه ای که در منطقه دارید، اگر اورانیوم به سطح سلاح هسته ای غنی میکردید ثانیه ای در استفادش درنگ نمیکردید. و من الله توفیق
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      6 2
      این نرمالی که می فرمایی یعنی بشیم نوکر اربابت آمریکا و اسرائیل
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      0 1
      معناومفهوم نرمال دقیقامثل یه«مرغ خس شده؟» دقیقامثل خانواده شما؟نه عموجون«نرمال»خودتی! «بی غیرت وبی ناموس»نیستیم که بیاییم جزءدسته ی نرمال ها!
    • محمد IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      1 1
      لطفا کشور نرمال خودت را معرفی کن ببینیم استعمار زده ویا استعمار گراست؟ الهی قربون کشور نرمال بری
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      3 1
      تومگر وکیل وصی مردم هستی انگار نمی فهمی کشورت مورد هجوم وحشی ترین وجنایتکارترین حیوانها ادم نما قرار گرفته است؟
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۷
      0 0
      آره امریکا که ایران رو بمباران کرد نرمال است . حتما رژیم صهیونیستی هم سوپر نرماله .
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    29 8
    در این دنیا اگر کشوری قدرت نداشته باشد محکوم به نابودی است به ایران حمله مرگبار نظامی میشود رهبر و سران نظامی و سیاسی و کودکان دبستانی و مردم بیگناه را به شهادت می رسانند و زیر ساخت های کشور را نابود می کنند آنوقت بدون مجازات متجاوز علیه ایران در سازمان ملل پیش نویس قطعنامه هم صادر می کنند اکر این ظلم و بی عدالتی و قانون جنگل نیست پس نام آن چیست
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    8 7
    باشه
  • شما IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    19 6
    آقا یه عده که حقوق مزایاشون بدون توجه به شرایط جنگی سر موقع پرداخت می شود هر روز به دنیا حمله می کنند. لطفا در این شرایط جنگی حقوق و مزایا و اموالی که تا بحال جمع آوری کرده اند را مصادره کنید و در میان نیازمندان و آسیب دیدگان از جنگ تقسیم کنید تا همه از مواهب به یک اندازه بهره مند شویم.
  • رزمنده جنگ IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    23 37
    ای کاش مسئولان محترم با چنین افرادی که باعث شعله ور شدن جنگ با رجز خوانی درروز روشن میشوند برخورد کنند چنین افرادی همان هدف دشمن که شکراب کردن رابطه با کشورهای منتطقه را انجام میدهند
    • لُنگی سوز IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      16 12
      یعنی خاک بر سرت با این طرز تفکرت . خاک... بیشتر از این لیاقت هیچ حرفی نداری
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      17 9
      اگر مسوولین یک مقدار حرف ایشان و امثال آن را گوش می کردن نه جنگی رخ می داد و نه این تحریم و نه نفوذی ها که در دولت می آمدن معیشت مردم و اینترنت را قطع کردن!
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      3 1
      از آلبانی هستی دیگه !!! منافق سر در آخور صهیونیست فقط ذلت میپذیره - هیچ رزمنده ای اینقدر خوار و خفیف پیدا نمیشه
    • حجت IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۰
      2 1
      خر دو پا، آمریکا به ما حمله کرده نه ما به آمریکا
  • ح-ش IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    29 9
    تنگه هرمز تحت کنترل ایران باقی میماند و رای شورای امنیت نیز پشیزی ارزش نخواهد داشت، همانگونه که آمریکا و اسرائیل هر کاری میکنند و توجه ای به قاوانین بین المللی ندارند. سازمان ملل که مرده است، شورای امنیت نیز قدرتی ندارد، فقط قدرت است که تعیین میکند چگونه باشیم.
    • asmaiel IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      8 10
      به نظرت چرا روسیه مخالف پیش نویس قطعنامه هست ولی چین نه؟ کمی درمورد مسائل اقتصادی قبل و حین جنگ اطلاعات جمع کن که حداقل یک وطن پرست به نظر بیای نه یک نفوذی! هرکاری که ایران در تنگه انجام داد به نفع امریکا و روسیه و به ضرر چین و ایران بوده، و بعد از ازاد سازی تنگه امریکا قهرمان دنیا میشه!
    • مهرزاد IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      3 1
      اسماعیل؛ حداقل مقداری عقل و شعورت را کار بینداز و بعد به دیگران تهمت و انگ بزن. اگر به نفع روسیه است پس چرا باید مخالف پیش نویس باشد. و ادعا داری که دفاع ایرانی ها از وطن خودشان به نفع امریکا هست؟! کمی فکر کن و بعد حرف بزن یا نزن. برای توجیه وطن فروشی خودت دلیل را در خودت جستجو کن نه دیگران.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    11 8
    این آقا فکر می‌کند کاری که سالیان زیادی با یک بیانیه با ملت ایران روا داشته، می‌تواند با کشورهای عربی تکرار کند! زهی خیال باطل!
  • رضا IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    17 20
    چرا به امور سیاسی مملکت دخالت میکند ،چرا همیشه فکرش جنگیدن است نه صلح ،چرا هیچ مسئولی جرات ندارد به این پاسخ بدهد ؟؟؟؟؟؟،؟؟؟
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      4 0
      توبه شرافت خود باید شک کنی اگرداشته باشی که فکر کنم نداری چه کشورهایی به ایران حمله کردن آن هم وسط مزاکره چه کسانی به مدرسه میناب حمله کردن و۱۷۰ دانش اموز بیگاه کشتن وبه این جنایت افتخار هم کردن چرا تومی ایی جای جانی وقربانی راعوض میکنی وجنایت کاران جنگی حمایت میکنی
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      5 3
      اتفاقا دقیقا شریعتمداری درست میگوید. بزدل ها به لانه بخزند و مزخرف گویی نکنند بهتر است
    • ..... IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      2 0
      عقب افتاده دو بار تو مذاکره و صلح حمله کردن دیگه چیکار کنند می‌کشی بیرون از آمریکا و صلح .کم جوک بگو .نترس عموت تورو نمیزنه ما میجنگیم حقمون میگیریم.دیگه هرچی لا دادین بس
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      1 1
      آخه کم شعور مگر این بنده خدا مجوز فتح واشنگتن صادر کرده؟ میگه در برابر ظالم کوتاه نیا . تو مثل بز ترسو هستی چرا با تخطئه ترست را پنهان میکنی و میگی شل کن لذت ببر از تجاوز!!!
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    19 9
    حرف حق
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    24 7
    کاملا موافقم. دنیای امروز ئنیای زور است نه گفتمان
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    16 23
    توچکاره مملکتی
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      7 7
      خارچشم وطن فروشان و تسلیم طلبان و چشم بیدار فداعیان وطن!
  • جواد IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    19 11
    ایول. واقعا ایول. همیشه درست و دقیق مطلب می‌نویسد
  • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    23 8
    سلام دنیا قیام کن به جمهوری اسلامی سلام کن
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    16 6
    احسنت . این تنها زبانیست که اهل عالم میفهمند !! من به جای بچه های سپاه بودم به ازای هر شهیدی از محور مقاومت یک روز تنگه را بند میاوردم . آقا ضمنا این خودروهای وارداتی خصوصا از ژاپن و کره جنوبی کنار ستون دربشان و بسیاری نقاط دیگرش عبارت جعلی سفارش خلیج... دارد . لطفا رسیدگی کنید
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    14 6
    احسنت، دقيقأ همینطوره!! البته اگه این مطلبو جناب عراقچی یا بقایی بخوان اعلام کنن اینطوری میشه: ما از تمامی کشورهای محترم و دوست و حامی دموکراسی که بیش از چهل ساله مارو از روی حسن تفاهم تحریم کرده اند صمیمانه خواهش میکنیم که به این قطعنامه که از طرف کشور قدرتمند ایالات متحدهٔ آمریکا تهیه شده اگر دلشون خواست و امکانپذیر بود رأی مثبت ندن🤣🤣
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    10 5
    حرف حسابه ، کشورهای متخاصم طبق قانون عبور بی ضرر حق عبور ندارن ، البته نباید جوری سختگیری کرد که کشورهای شورای امنیت علیه ایران موضع بگیرن ، میشه گفت کشورهایی که رای مثبت علیه ایران بدن تعرفه عبورشون دو یا سه برابر میشه :) حالا خود دانن
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      3 0
      شترسواری که دو لا دو لا نمیشه استاد!!! کشورهای شورای امنیت هم باید بیان زیر حکم ایران
  • محسن IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    12 5
    عالیه این کار
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    13 7
    دمت گرم استاد
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    11 7
    دمت گرم...درد و بلات بخوره توی سر فساد طلبان بی وطن و ترسو
  • باسلام IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    12 2
    والا ما همش داریم می گیم مسئولین ما مملکت داری بلد نیستند. تا زمانی که این دهه سی و چهل بازنشسته نشن و خونه نشین نشن این کشور روی سعادت رو نخواهد دید. ایران مدرسه پیرمرد ها
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      1 0
      مگه به دهه مهه س ؟ اصلا ربط به جمهوری اسلامی هم نداره حتی !! منفعت ملی ایران در اینه که تنگه هرمز با قانون ما باز و بسته بشه!!!! به مصلحت نسل آینده ایرانه که بزنیم دلار رو بدل به پشکل کنیم! به نفع بچه های دنیا نیومده ایرانه که غنی سازی داشته باشیم چون نفت الی الابدی نیست و اون زمان که ما مردیم و نیستیم اون بچه ها باید برق و انرژی داشته باشن تا ایران تو سری خور اهل عالم نباشه !!!! بخیالت دهه پنجاه و شصت جز دهه بیست و سی و چهل هستن؟ ابله تو هر زمان شد سی سالت خودت میبینی عین بابات شلوارتو مثل 8 انگلیسی در میاری عین بابات زیر نمد روی داشبورد ماشینت پر از کاغذ میشه و وسط تابستون کولر خاموش میکنی . آره عموجون تره به تخمش میره حسنی به باباش. اگر تو جز اینی به خانم والده و آقاجونت سلام برسون و درباره منافع ملی ایران هم کمتر افاضه کن
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    7 4
    به حرف ایشون بکنید معتقدم الان حداقل باید نشان بدیم که در برابر تندروهای دولت آمریکا، ما هم اشخاص محکم داریم.
  • ی د IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    4 0
    اگر بپرسیم کارمان ساخته است بدانیم کل قدرت در دست آمریکا هست و با او می جنگیدم دلیلی ندارد از بقیه بپرسیم ما داخل جنگیم راه برگشتی نداریم فقط از مفسدان دنیا پرستان باید بپرسیم ما از هواپیما پریده ایم باید چتر را باز کنیم باجبار باید جنگید
  • ابراهیم IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    6 1
    آقا جان استاندارد فاصله امن سواحل آمریکا برای کشتی های نظامی کشورهای متخاصم مثلا روسیه چین و... چند مایلیه همان رو هم طبق قوانین بین المللی در مراجع قانونی داخلی وبین المللی مصوب کنید ویا اگه مصوبه آون رو اجرایی کنید التماس هم نکنید وبگیویید ما اهل جنگ نیستیم اما نمی توانیم شاهد حضور هرگونه ناوگان هوایی زمینی ودریایی هر کشور متخاصمی در نزدیکی مرزهامون باشیم
    • ابراهیم IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      2 3
      ببخشید البته کشتیهای تجاری ونفتکش غیر متخاصم با پرداخت عوارض برای همه کشورها بجز دولت های متخاصم باید آزاد باشد
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      4 1
      من میگم شمشیر از رو ببندیم بگیم قلدریم و میزنیم هر کی هم ترتر زیادی کنه میزنیم . هر کی هم اطاعت کرد باهاش مدارا میکنیم . دقیقا همون ادبیاتی که اهل عالم خوب میفهمنش
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      3 1
      ما فعلا درحال جنگیم و قانون جنگ به ما اجازه میده امکانات دشمن متجاوز رو ازش بگیریم و اجازه افزایش احتمال تجاوز را بنفع خود کاهش دهیم
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    9 0
    چرا ناوهای آمریکا را قرق نمی کنید
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      6 2
      خودت برو غرق کن اگر میتونی
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      3 0
      چون قرق نمی شوند ، حد اقل غلط ننویس . مجید جان غرق
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      0 0
      دور از تیر دست موشکهای ما هستند وگرنه به راحتی مثل جرالد فورد اوراق می شوند. گیر دادن به غلط دیکته ای بچه گانه است.
  • محسن IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    11 3
    کاملا درست گفته
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    10 3
    واقعا هم همینطوره
  • سپهوند IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    7 2
    این حرف وتهدید را باید وزارت خارج میگفت
    • asmaiel IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      0 0
      افرین دقیق زدی به خال... اونوقت مخاطبش تقریبا خارج بود اما اینا که ایشون میگه صرفا برای داخل و مصرف داخلی هست
  • کورش کبیر IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    5 3
    آمریکا و اسرائیل و جریانات پشت اینها باعث سرشکستگی وشرمندگی بشریت هستند. واقعا نمیفهمم چرا غربگراها ، اصلاح طلب ها و دیگرانی که دم از مذاکره با حیوانات فوق وحشی اینچنینی می زنند این حیوانات رو نمی شناسند ؟!! مگه مذاکره با وحشی ترین حیوان صفت های روی زمین معنی داره؟! اصلاً مگه میشه با یک وحشی مذاکره کرد و جواب گرفت؟!! راه روبه رو شدن با چنین وحشی هایی فقط باقدرت تمام جنگیدن و مقاتله هست و بس! به هیچ وجه نمیشه انتظار دیپلماسی از اینها داشت!
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    6 4
    ای کاش امثال شما در بدنه حاکمیتی ج.ا زیاد بودن
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    5 5
    اصول گرای اصیل
  • M IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    9 6
    الان یکاری نکنید چندین کشور به ایران حمله کنند و بیش ازین فقر و فلاکت و خرابی برای مردم به بار نیارید...
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      6 5
      هیچ غلطی نمیتونن بکنن . گنده شون رو هم زدیم الباقی هم جرات نخواهند کرد
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    8 5
    دمت گرم حاج حسین، الان بهترین زمانه که با ارتش 32 میلیونی جان فدا برای وطن، قدرتمون رو به عالم نشون بدیم. مذاکره بی مذاکره...
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      6 1
      والا بخدا . با هزار تا قایق به سمت هر نیروی دریاییی قصد عزیمت کنیم والله که در میره . بلا تشبیه بلا تشبیه فقط از باب مثال عرض میکنم حکایت وحشت از گله ماهیهای پیرانا ست که هر کدام مختصری زخم بزنه ظرف اندک زمانی طعمه نیست و نابود میشه حتی اگر فیل باشه حتی اگر نهنگ باشه فقط یه راه داره و فراره
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    0 0
    اول از همه فکری برای پایان دادن به این آتش بس ننگین بکنید حزب‌الله برای ما وارد جنگ شد الان به تنهایی می جنگه و ما با این فریب و تله آتش بس و مذاکره داریم نظاره می کنیم و به جای جنگ و حمله به پایگاه آمریکا در جواب به محاصره دریایی یا به جای حمله به اسرائیل در حال پیغام فرستادن هستیم. حتی بعد از حمله ناوشکن آمریکا با یک عملیات دوباره برمی گردیم به آتش بس در صورتی که بعد از هر نقض آتش بس باید پیاپی حمله کرد این طور اختیار و ابتکار رو در دست آمریکا قرار می دیم. جواب خدا رو چی بدیم؟
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    6 5
    احسنت
  • ایرانی IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    0 0
    اگر چنین موافقان این توجیه امریکارابذارین ازآنکه ردبشن.فکرمیکنندحق باخودشونه.کشورماطبق حق قانونی خودش براین آبراهه آن رامقررات براش گذاشته.کشورهای دنیابایدطلق مقررات ایران رفتارکنند.امریکا وکشورهای عربی می‌خوان مثلا تجاوزامرژکاواسرایژل رابه کشورمون به حاشیه برومند.وگرنه تنگه هرمزبازبودولی امریکاخودس باعث بسته شدنش بود.ومحاصره دریایی را ادامه داده.اگه آتش بس هست باید برای دوطرفه باشه نه به طرف رعایت کنند وطرف مقابل محاصره را ادامه بده.این محاصره هم دوام نمیاره.من به شماقول میدم.فقط بایدایستادگی ومقاومت کنیم.درسته سخته.اینترنشنال نگاه می کنیدبکنیدولی نذاریدروی روح وروانتون تاثیربذاره..آمزیکا کثیف وبی رحم است وازحقوق بشربویی نبرده.دولت تروریست آمریکا که راه غذاواب واهمه چیزرابرکشوری بسته ویک ذره عاطفه دروجودرییس جمهور امریکانیست چنین آدمهایی اصلا بشرنیستند.وازسگ که حیوان وفاداری است کنتراست.ترامپ توازسگ کمتری .جرات داری بیاجلو..به اون ناوها وامکاناتت مغرورنشو..خدابزنه توی کمر ترامپ که دیگه نتونه بلندشه..
  • ابی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    3 7
    حاج حسین فقط جنگ جنگ جنگ.تنگه برای همه جا نیست درشا ببندیید .استاد حسین شریعتمداری یکی از تیورسینهای تنگه هرمزه
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      3 0
      دقیقا اشکالش چیه؟ دمش هم گررررم . ناراحتی نود میلیارد دلار درآمده اضافه داشته باشه ملت؟ ناراحتی همسایه ها از این راه چی میبرن چی میارن رو میتونیم رصد و کنترل کنیم؟ ناراحتی امریکا دیگه نمیتونه وارد حیات خلوتمون بشه؟ از ترسشون دیگر کشورها هم جرات ندارن بهش پایگاه بدن؟ پایگاههای خودش رو هم زدیم جرره میش کردیم! ناراحتی حربه به این باحالی داریم هر ننه قنبری نمیتونه فشارمون بده و زور بهمون بگه ؟ در چیو ببندیم اصفوهونیه اباطیل بلغور کن؟ ما یه عمر به این این حسین شریعتمداری فحش دادیم حالا بعد یه عمر فهمیدیم بابا این بنده خدا درست میگفت . ایشالا ما رو هم حلال کنه
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۴
      0 0
      شما غلط اضافه کردی به حاج حسین فحش دادی شما کی باشی به حاج حسین فحش بدی اسقاطیلی لجن
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    8 4
    بسیار حرف درستی هست هر کشوری که به قطعنامه رای بده علاوه بر اینکه حق عبور ندارن در صورتی که بعد ها بخواهد آنهم با صلاحدید ایران عبور کن باید خسارت نیز پرداخت کند.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      1 0
      نه برای تایید عبور کشتی هایشان شرط اضافی بگذارند که باید شیخک های بیمقدارشان کپی تائید شده در دفتر اسناد رسمی از کارت ملی و شناسنامه و ... را بروند در تهران تهیه کنند بیاورند تا حالشون بیشتر جا بیاد و از همراهی با آمریکا به غلط کردن بیوفتند. یا مثلاً بعد از درخواست عبور حداقل 2 ماه تاخیر در صدور اجازه عبور بهشون بدهند.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    8 0
    بنای آزمون و خطا هم داشته باشیم تمام آزمونهایی که حضرات مذاکره دوست نسخه پیچیدن رو انجام دادیم حالا نوبتی هم باشه نوبت تست جنگ و مقاومته و همون کاری که هر ایرانی خعلی خوب بلده
  • محمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    2 1
    وزیر امور خارجه مورد تایید من.
    • asmaiel IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      0 0
      تو کی هستی
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    3 5
    این آدم چکاره است که حکم صادر می کنه و دستور می ده بره کیهان به خاک مالیده اش را نجات بده😂🤣
  • عرفان IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    8 4
    ۲ماه حقوق کارمندان رو بدین برا جنگ اونوقت کامنتا خوندن داره.کنار گود نشسته میگه لنگش کن
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      2 1
      داری مزخرف میگی عرعرفان
  • ناشناس IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    3 3
    تو رو خدا اینایی که میگن مذاکره جلوشون و بگیرین و اینا هیچی نمی دونند هربار که میرن مذاکره پشت هر مذاکرای ی خرابکاری هست
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      1 0
      چیزی که براشون مهم نیست نظر مردمه. آقا مردم میگن مذاکره نکنید. آقایون از پشتشون و منصبشون واهمه دارند
  • امین IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    0 1
    اگه‌بعدش‌که‌منطقعه‌سروسامان‌گرفتمیدونییم‌چه‌رفتاری‌کنییم
  • جد IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    1 2
    کی گفته مردم با رفتار و کردار شما موافق هستند
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
      0 0
      مردم موافقند اتفاقا هفتاد شب بیرونیم کوری نمیبینی. لازم باشه روزگاری سر بعضی بیاریم که عبرت تاریخ بشن.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    2 0
    ای کاش حالا که دیکه براتون روشن شده هرچقدر حاج حسین در باره تنگه هرمز میگفت عین حقیقت و واقعیت بود و تعلل دولت ها و یا بهتره بگم، ترس دولتهامون مانع شد تا به حرف های این پیر دیر عمل کنند، اقلاً این توصیه رو جدی بگیرند و عین همین بیانیه را در شورای امنیت بیان کنند. والله اگر اتفاقی بیافته. نترسید. چرا اینقدر می ترسید؟ چرا؟
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    1 0
    هیچ کشوری حق عبور ترانزیت از تنگه را نداشته باشد مگر این که عوارض تنگه و غرامت خسارات ایران را بدهد. کشور هایی که توافق نامه اقتصادی با ایران امضا کنند مبنی بر این که خدمات رسانی به کشتی ها و هواپیماهای تجاری ایران امضا کنند از تخفیف ویژه برای عوارض تنگه برخوردار خواهند شد. هیچ کشوری حق عبور نظامی نداشته باشد مگر این که با ایران توافق نامه نظامی داشته باشد مبنی بر امنیت دریایی برای هر دو طرف در دریاهای آزاد (عدم حمله به کشتی های تجاری و نظامی در دریاهای آزاد و کمک رسانی به کشتی های تجاری یکدیگر در مواقع مورد نیاز) و نیز عدم تجاوز نظامی. ایران باید عضویت دائم شورای امنیت داشته باشد.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    3 0
    قبلا به شریعتمداری دیدگاهم خیلی مثبت نبود ولی الان میفهمم این بنده خدا درست میگفته
  • ابراهیم IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    3 0
    زنده باشی حاج حسین شریعتمدار. واقعا حرفت روشنگرانه است. چشم دشمنات کور باد.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    2 0
    آقای شریعتمداری بیا سر جدت اعلام کن حلالمون کردی. بخدا من یه عمره دارم بهت فحش میدم ولی بینی و بین الله تو درست میگفتی و میگی . تو رو خدا حلالم کن . هر می شهید شد راست میگفت از لاریجانی و شمعخانی تا سربازهای پای لانچر و ضد هوایی . تف به رو هر کی حرف مماشات با امریکا بزنه .
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۴
      0 0
      شما بی خود کردی به حاج حسین فحش دادی اسقاطیلی مرور وطن فروش
  • حسن IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    2 0
    زنده باشید حاج حسین
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    0 0
    در پاسخ به ۲۵ : ۸ : بستگی داره تفکرت چگونه باشه و جنگ افروزی رو چه بدونی !! به خودت بستگی داره ! در سال های گذشته اگه کمی مطالعه داشتی ، حاج حسین آگاه و فهیم ، به دفعات با دلیل و مدرک و مستدل می‌گفت اگر تنگه هرمز بسته بشه و کنترلش در اختیار جمهوری اسلامی باشد محاسن متعددی دارد که اونها رو هم بیان میکرد ! متأسفانه الآن مسئولین متوجه اهمیت این موضوع شده اند که انشاءالله با بده بره ! خرابش نکنن !
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    0 0
    اخیرا فرانسه وانگلیس اعلام کردند ومیخواهند ناو های خودرا وارد خلیج فارس کنند تا باتشکیل ائتلاف تنگه هرمز را باز کنند .اولا ایران با کمک انصارالله نباید به هیچ ناوی جنگی اجازه بدهند تا وارد خلیج فارس بشوند .درثانی هم اکنون کشور چین وروسیه باید با تمام توان به ایران وانصارالله کمک کنند.اگر میخواهند کشورهایشان اسیب نبیند ومورد تهاجم کشورهای غربی گردندچون کوچکترین تعلل به ضرر ان کشورها تمام میگردد
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۵/۰۲/۱۹
    0 0
    دلیل اینکه آمریکا در حمله به. ایران درنگ میکند نزدیک بودن زمان جام جهانی است. شما هم از استرس آنها استفاده كنید و نیروهای آمریکا را در خلیج فارس محاصره کنید
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۵/۰۲/۲۰
    0 0
    «اگر امضا کنید - پیش نقطع نامه ی خصمانه ی آمریکا و بحرین را - حق عبور ندارید» یک حرف حکیمانه، مقتدرانه و بر اساس سیاست خارجی دقیق و درست است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس