کد خبر 180605
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷

روزنامه انگليسي "ديلي ميل" در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم "جك بلوو" به بررسي آمار و ارقام جرم جنايت در انگليس و مقايسه آن با كشورهاي اتحاديه اروپا مي پردازد و از ان بعنوان کشور "جرم و جنايت" ياد مي کند.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، در اين مقاله آمده است: آمار و ارقام رسمي نشان مي دهد ،ميزان جرم و جنايت در انگليس در مقايسه با ديگر كشورهاي اتحاديه اروپا، رقم بسيار بالايي دارد.  
 
براساس آمار موجود، انگليس در برخي از انواع خشونت ها شرايط به مراتب بدتري را در مقايسه با آمریکا و حتی آفریقای جنوبی دارد و به همين دليل به عنوان یکی از خطرناک ترین کشورهای جهان شناخته مي شود.
 
آمار و ارقام مربوط به جرم جنايات در انگليس همزمان با اولين روز كاري آلن جانسون، وزیر انگليسي كه در اولين سخنراني خود در مورد جرم و جنايات در اين کشور و با وعده اصلاح ناهنجاري هاي جامعه انگليسي كار خود را آغاز كرده بود،منتشر گرديد.  
 
يك دهه پس از انتخابات حزبي سال 1997، تعداد حملات ثبت شده با 77 درصد افزایش به 1.158.957 مورد-يعني هر دو دقیقه يك جرم،رسيده است.
 
آمار و ارقام هاي منتشر شده توسط کمیسیون اروپا و سازمان ملل متحد، نشان می دهد:
 
1. انگليس از لحاظ آمار كلي جرم و جنايت، دومين رتبه را در اتحادیه اروپا دارا مي باشد.
 
2. در مقايسه با بسیاری از همسایگان غربی اروپا، از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا، انگليس بالاترين آمار قتل را دارا مي باشد.  
 
3.  انگليس پنجمين رتبه میزان سرقت را در اتحادیه اروپا دارا می باشد.
 
4. انگليس چهارمین رتبه از لحاظ سرقت را در اتحادیه اروپا  دارد که دو برابر آلمان و فرانسه است.
اما با اين اوصاف باز هم انگليس به لحاظ تركيب جمعيتي و ميزان جرم و جنايت،بدترين كشور اروپا شناخته مي شود.

تجزیه و تحلیل هاي موجود از جرایم بر حسب 100،000 نفر برآورد شده است.  

 
در انگليس حدود 2043 مورد جرم به ازاي هر 100،000 نفر به وقوع مي پيوند كه اتریش با 1677 مورد جرم در رتبه دوم قرار دارد. اين در حاليست که ميزان جرم و جنايت در ایالت متحده در ازاي هر 100000 هزار نفر برابر با 466 مورد، کانادا با 935 ،استراليا با 92 و آفريقاي جنوبي با 1609 مورد در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
 
"کریس گرایلینگ"، وزیر كشور انگليس اخيرا اظهار داشت: اين امار و ارقام در واقع شکست عملكرد دولت در طول بیش از یک دهه تلاش براي مقابله با مشکلات اجتماعی ريشه دوانده و اصلاح ناهنجارهاي جامعه انگليسي تلقي مي گردد.  
وي اظهار داشت"ما در حال حاضر چهارمین دوره وزارت كشوري را تجربه مي كنيم و بايد طرح ها و برنامه هاي قديمي را كه مشكلاتمان را رفع نكرده اند كنار بگذاريم. اكنون بیش از هر زمان دیگری بريتانيا نیاز به یک تغییر اساسي در برنامه هاي خود دارد."  
 
هرچند آمار و ارقام جرم و جنايت ارائه شده توسط محافظه کاران، دقیق ترین و به روزترين آمار مربوطه مي باشد،اما متخصصان جرم شناسي بر اين باورند كه ارقام موجود تحت تاثير چند عامل مهم مي باشند از جمله سیستم های مختلف کیفری و تفاوت در چگونگی گزارش و برآورد جرائم صورت گرفته است.  
 
درجه و ميزان خشونت ها در كشورها متفاوت مي باشد. در حالی که انگليس از لحاظ آمار كلي بالاتر از آفریقای جنوبی مي باشد، در آفریقای جنوبی بيش از 20 هزار قتل روي مي دهد در حاليكه در برتانيا 921 مورد قتل اتفاق مي افتد.  
 
کارشناسان می گویند که دلایل متعددي را براي افزایش جرم در انگليس مي توان نام برد : از جمله اجازه به فعاليت شبانه روزي مكان هاي خدماتي مي توان اشاره داشت، که منجر به افزایش تعداد جرائم در ساعات اولیه صبح مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس