وزارت امور خارجه در بخشي از برنامه‌هاي مبادلات فرهنگي خود رقاص‌هايي از تأتر بالت را به منظور آموزش و اجراي اين رقص به کوبا اعزام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، "نيويورک تايمز " اخيراً گزارش داده که به عنوان بخشي از مبادلات فرهنگي اخير، رقاص‌هايي از تئاتر بالت (يک نوع رقص ورزشي) آمريکايي چندين روز را در کوبا به منظور آموزش و اجراي اين رقص سپري کردند.

بنا بر اين گزارش، همتايان آن‌ها در رقص ملي کوبا هم در طول بيست و دومين جشنواره بين‌المللي بالت حضور داشتند.

در خصوص آينده پيوند بين شرکت کنندگان اين مبادله فرهنگي، "کوين مک کنزي "، هنرپشيه و کارگردان نمايش بالت آمريکايي، اظهار داشت که وي امکان تاسيس کارگروه منطقه‌اي را بهتر از ديگر برنامه‌هاي آموزشي مي‌داند، به محض توقف چرخه، شما يک چرخه جديدتر را شروع کنيد و آن را باز توليد مي‌کنيد.

به نوشته تايمز، با وجود کمبود پيشرفت براي پايان دادن به دهه‌ها خصومت سياسي از زماني که "باراک اوباما " به رياست جمهوري رسيده است، مقامات آمريکايي اظهار داشتند که آن‌ها در مورد کوبا بيشتر به تماس‌هاي شخص به شخص تمايل دارند.

اين گزارش مي‌افزايد: سفر اخير، اولين سفر اين چنيني نمايش بالت آمريکايي از سال 1960 به کوبا بود سفري که کمي قبل از اينکه آمريکا به تشديد روابط ديپلماتيک و تجاري با کوبا بپردازد، صورت گرفت.

همچنين وزارت خارجه آمريکا گروه‌هاي موسيقي جاز را به بيش از 40 کشور جهان به منظور اجراي کنسرت‌هاي عمومي و تشکيل کار گروه در راستاي القاي فرهنگ آمريکايي اعزام مي‌کند که طي اين برنامه هنرمندان دانش خود را از طريق ديگر فرهنگ‌ها تعميق مي‌بخشند، و اين امر به خلاقيت آنها و احساس غرور از معرفي فرهنگ کشورشان کمک مي‌کند.

همچنين در برنامه‌اي ديگر دولت آمريکا در تلاش براي تصرف قلب‌ها و مغزها، 3 گروه رقاص و نوازنده را به مدت چهار هفته به آفريقا، آسياي شرقي، اقيانوسيه و آمريکاي جنوبي اعزام کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس