کد خبر 179156
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۱

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نگرانی ما از ورود مواد اولیه قرص‌های روانگردان به کشور است که باید از ورود آن جلوگیری کنیم.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، مصطفی محمد‌نجار در نشست وزاری ابتکار سه جانبه افغانستان، ایران و پاکستان افزود:درکشور اقدامات بسیار مؤثری در زمینه برخورد شدید با ورود مواد صنعتی تهیه روانگردان ها شده که در این زمینه تعداد زیادی لابراتوار کشف شده است.

وی گفت، به این ترتیب ورود مواد صنعتی در جنوب شرق آسیا کاهش یافته و امروز نگران ورود مواد اولیه روانگردان و صنعتی به کشور هستیم که هم‌اکنون از مرز کشورهای عراق، ترکیه و پاکستان وارد می‌شود.

وی ادامه داد: در اجلاس امروز بحث توقف کشت در افغانستان و نکات مهمی از جمله جلوگیری از تولید مواد مخدر و ترانزیت مطرح شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان گفت:در نشست سه جانبه امروز وزرای ابتکار پیشنهاد شدکه از ظرفیت کشورهای سه جانبه بیشتر استفاده شود و کنترل مرزهای زمینی و دریایی افزایش پیدا کند.

نجار افزود:تبادل اطلاعات باید به عملیات مشترک تبدیل شود که در این زمینه بحث پولشویی و کنترل پول‌هایی که از این طریق به دست می‌آید دسترسی به مافیای مواد مخدر و برخورد مؤثر با آن و همچنین توقف کشت خشخاش در افغانستان و ایجاد معیشت جایگزین از مباحث مهم در این نشست بوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران بیشترین هزینه را در مبارزه با مواد مخدر می‌پردازد بطوریکه در سه هفته اخیر 32 تن کشفیات مواد مخدر طی 6 مرحله در مرز پاکستان انجام شد که دو نفر از مأموران ما نیز زخمی شدند.

وی با تأکید بر بحث کاهش تقاضا گفت:تا جایی که امکان دارد کشورهای در مسیر مواد مخدر از جمله ایران، قربانیان مواد مخدر می‌شوند بنابراین کشورهای غربی باید تقاضای خود را کاهش دهند چرا که هزینه‌ای که ما می‌دهیم بخشی از هزینه غرب است.

نجاربا بیان اینکه تاکنون کمک مالی و تجهیزاتی چندانی از سوی کشورهای غربی درخصوص کنترل مواد مخدر نشده است افزود: درحوزه درمان، کاهش آسیب، پیشگیری و انتقال کشفیات به کشورهای دیگر امکانات مناسبی در ایران وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    0 0
    این عراق به جز ضرر برای ما چی داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس