همايش «شجره طيبه» در مسجد امام خميني(ره) شهرک شهيد محلاتي (ره) برگزار شد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از روابط عمومي شهرک شهيد محلاتي، سردار فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفين طي سخناني گفت: حضرت امام(ره) همه تاريخ را در هدايت انقلاب و عزت امت اسلامي بکار گرفتند و نمادهايي خلق کردند که يکي از جلوه‌هاي بارز آن بسيج مستضعفان است. امام در بين نمادها، شهيد محمد حسين فهميده را به عنوان الگويي برجسته معرفي فرمودند که امروز با توجه به آمار دانش‌آموزان،شاهد برکات فراوان آن هستيم و مي‌بينيم دانش‌آموزان چه زيبا،پرشور،باانگيزه و اميدوار به آينده در قالب کاروانهاي «راهيان نور» با شهدا، يادمان‌ها و نمادهاي برجسته دفاع مقدس آشنا مي‌شوند.

فرمانده لشکر10سيدالشهدا(ع) در سال‌هاي دفاع مقدس با اشاره به مظلوميت نظام و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس يادآورشد: بيش از44 کشور در جنگ تحميلي از صدام و ارتش متجاوز بعث عراق در برابر ايران حمايت و پشتيباني کردند ولي رزمندگان اسلام در اوج مظلوميت و بادست خالي براي خدا و به عشق امام که منادي حق و نايب امام زمان(عج) بودند از اسلام، انقلاب، مردم و کشور دفاع کردند و همان گونه که امام فرموده بودند چنان سيلي به صدام زدند و عاقبتش آن شد که نه تنها ملت بزرگ ايران وعراق، بلکه همه مردم دنيا ذلت او را ديدند.

سردار فضلي با ذکر خاطراتي از شهداي والامقام و عمليات‌هاي مختلف 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر رزمندگان دوران دفاع مقدس بصيرت نداشتند نمي‌توانستند به اين عزّت و پيروزي شگفت‌انگيز دست يابند و امروز ملت ايران مايه افتخار ملل مستضعف جهان شود.

وي همچنين با اشاره به به درگذشت پدر پنج شهيدان سال‌هاي دفاع مقدس مرحوم حاج علي افراسيابي گفت: اين خانواده مکرم،عاشق امام، دلباخته ولايت و همه مجاهد في‌سبيل‌الله بودند. در اين جمع باصفا که خانواده معظم شهدا نيز حضور دارند جمله نوراني حضرت امام(ره) را که همواره مورد تأکيد مولايمان حضرت امام خامنه اي(حفظه الله تعالي)نيز هست يادآور شوم که فرمودند: «خانواده شهدا چشم و چراغ اين ملتند».

سردار فضلي فتنه سال گذشته را نقشه از قبل طراحي شده توسط دشمنان انقلاب دانست و اظهار کرد: فتنه عميق سال گذشته بگونه‌اي بود که دشمن پس از 31 سال شکست‌هاي پي در پي در توطئه‌هاو نقشه‌هاي طراحي شده‌اش عليه انقلاب اسلامي،خيلي اميدوارانه به آن دل بسته بود و به علت عدم شناخت از ملت ايران و تحليل‌هاي غلطي که داشت گمان مي‌کرد با جنگ رواني که راه انداخته و عده‌اي که مغازه‌ها، مراکز تجاري، کسب و کار و خودروهاي مردم را به آتش مي‌کشند و حتي به صفوف عزاداران حسيني و نمازگزاران روز عاشورا حمله‌ور مي‌شوند و به مقدسات يک ملت جسارت مي‌کنند را جزو مردم! بخواند مي‌تواند با اين فريب به آرزوها و اهداف شوم خود دست يابد ولي غافل از آنکه صبر ملت حدّي دارد و لذا اقشار مختلف مردم که ديگر تحمل جسارت به اسلام و مقدسات را نداشتند وارد صحنه شدند و با حضور پرخروش و حماسي خود در« 9دي و22 بهمن» (سال گذشته)براي دفاع از انقلاب و ارزشهاي مقدس اسلامي براي چندمين بار دشمن را ناکام و مأيوس کرد و بار ديگر شکوه«بيداري، بصيرت وآمادگي» را زيبا و درخشنده‌تر از گذشته به دنيا نشان داد و اين شکستي بزرگ براي استکبار جهاني و فتنه‌گران بود.

وي با ذکرمظلوميت فرزندان ملت در فتنه سال 88 گفت: والله قسم خيلي از بچه‌ها که در فتنه سال گذشته توسط عوامل فتنه‌گر مصدوم شدند حاضر نبودند حتي اسم شان ثبت شود و يا خسارتِ موتور، وسايل و اموال خود را که توسط فتنه گران به آتش کشيده شده بود بگيرند.

جانشين سازمان بسيج در ادامه، ترورو شهادت دانشمند هسته‌اي کشورمان شهيد دکتر مجيد شهرياري را توسط عوامل استکبار جهاني وصهيونيسم بين المللي، نشانه عجز و ناتواني دشمنان اين ملت و کشور دانست و تصريح کرد:شهادت عزيزان ما در عرصه فناوري، جوانان نخبه را در ادامه راهشان مصمم‌تر مي‌کند تا باسرعتي مضاعف، مسير پيشرفت و تعالي کشور را طي کنند.

در ادامه اين همايش چندتن از خانواده‌هاي شهدا، فرماندهان دفاع مقدس، جانبازان و بسيجيان با دريافت لوح يادبود و تنديس بسيج، از دست حجت‌الاسلام والمسلمين قاسمي و سردار علي فضلي تجليل و قدرداني شدند.

گفتني است در شب اول و دوم اين همايش به ترتيب حجت‌الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري (نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزي) و سردار اسماعيل احمدي مقدم (فرمانده نيروي انتظامي) سخنراني کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس