سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس سازمان صدا و سیما پذیرفت فیلم «یک خانواده محترم»مورد تایید نیست و اشکالات زیادی دارد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با فارس درباره حضور رئیس رسانه ملی در کمیسیون فرهنگی گفت: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس آقای ضرغامی حضور داشتند زیرا موضوع بحث «یک خانواده محترم» که محصول سیما فیلم است، مطرح شده بود. اما کمیسیون بحث را فراتر از یک موضوع خاص مطرح کرد زیرا نباید در یک موضوع خاص ریز شد و فرآیندی که نتیجه آن فرآیند تولید این فیلم است مورد نظر کمیسیون بود.

 

* ضرغامی تاکید کرد فیلم «یک خانواده محترم» مورد تایید نیست

وی در ادامه گفت: آقای ضرغامی تاکید کرد  فیلم مورد تایید ما نیست  از ابتدا هم به جهت اعتماد به عوامل سازنده فیلم، کوتاهی صورت گرفت و نتیجه فیلم مورد دقت لازم قرار نگرفت و کار از دست خارج شد. آقای ضرغامی در این جلسه اعلام کردند  که از این به بعد در فرآیند چنین فیلم‌هایی دقت خودمان را بیشتر کنیم تا دیگر تکرار نشود.

 

* طرح «خط مشی و اداره صدا و سیما و نظارت بر آن » در دست بررسی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت: کمیسیون هم توجه به این مسئله دارد که صدا و سیما محصولات خیلی خوب ارایه کرده است از جمله مرکز سیما فیلم محصولات خوبی داشته اما توقع می‌رفت چنین اتفاقی نیفتد. در حال حاضر کمیسیون طرحی را با نام «طرح خط مشی و اداره صدا و سیما و نظارت بر آن » در دست بررسی دارد تا این طرح که قرار است به قانون تبدیل شود این فرآیند و سازو کار به گونه‌ای آماده شود که این دست اتفاقات رخ ندهد و یا به حداقل برسد.

وی در ادامه گفت: البته بحث خیلی مفصل بود و سوالات زیادی مطرح شده بود، قرار شد رئیس کارگروه رسانه و هنر ارتباط بیشتری با صدا و سیما داشته باشند  و سوالات باقی مانده را پاسخ بگیرند و اشکالات مطرح شود  همچنین خود کمیسیون در ماه‌های آینده با  برگزاری جلسات در مجلس  یا در صدا و سیما بتواند نسبت به مسایل مد نظر بحث بیشتری داشته باشد.

 

رئیس رسانه ملی پذیرفت «یک خانواده محترم»اشکالات زیادی دارد

وی در پاسخ به این سوال که توضیحات رئیس رسانه ملی کمیسیون را راضی کرد گفت: رئیس سازمان صدا و سیما پذیرفت چنین فیلمی مورد تایید نیست و اشکالات زیادی دارد و اعتراف به این مسئله داشت که صدا و سیما به مجموعه کسانی که پیگیر این فیلم بود اعتماد کرد و این اعتماد زیاد باعث شد تا دقت لازم صورت نگیرد اما در آینده باید دقت در صدا و سیما بیشتر شود ضمن این که در صحبت‌های آقای ضرغامی هم بود که از این پس دقت بیشتری را در این جور قضایا خواهیم داشت.

وی با اشاره به ااین که جلسه خوبی بود خاطرنشان کرد: اما قرار شد با توجه به فرصت محدود کمیسیون و سوالات و مسایل مختلفی که مطرح شده بود در جلسات آینده این بحث‌ها ادامه پیدا کند.

فرصت نشد ضرغامی پاسخ دهد

طاهری در پاسخ به این سوال که آیا راهکاری برای جمع آوری فیلم ارایه شد یا خیر گفت: یکی از اشکالاتی که مد نظر کمیسیون بود این مسئله بود که چرا نیمی از فیلم در اختیار سرمایه گذار خارجی قرار گرفت. به نظر می‌رسد بخش مربوط به راهیابی فیلم به جشنواره کن و پخش گسترده آن در فرانسه به  عدم دقت در سرمایه گذاری است که انتخاب شده است. این در سوالات بود اما  فرصت نشد آقای ضرغامی به این سوال پاسخ دهند.

وی در خاتمه افزود: بحث کلی درباره صدا و سیما بود و فقط ویژه یک خانواده محترم نبود. ما در جلسات آینده با صدا و سیما بحث کلی و جامعی خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    0 0
    چه عجب بابا من دیگه داشتم شک میکردم که اقای ضرغامی نماینده حضرت آقا تو صدا و سیماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس