کد خبر 177108
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰

این موتور بازی قرار است که در ساخت یک برنامه آموزشی برای سربازان ارتش ایالات متحده به کار گرفته شود. این برنامه به آموزش تاکتیک‌های پاک سازی مواد منفجره مثل پیدا و خنثی کردن مین می‌پردازد.

به گزارش مشرق ، موتور کمپانی اپیک گیم(Epic Games)یعنی موتور بازی آنریل(Unreal Engine 3) قرار است که در ساخت یک برنامه آموزشی برای سربازان ارتش ایالات متحده به کار گرفته شود. این برنامه به آموزش تاکتیک‌های پاک سازی مواد منفجره مثل پیدا وخنثی کردن مین و... می‌پردازد.

شرکت "IPKeys" که مسئولیت پشتیبانی ارتش آمریکا در حوضه نرم افزاری و فناوری اطلاعات را به عهده دارد، به تازگی حق امتیاز موتور آنریل انجین 3 را برای یک پروژه تحقیقاتی پیرامون آموزش سربازان به وسیله بازی های تاکتیکی مقابله با مواد منفجره و آشنایی آنها با ساختار این گونه وسایل از اپیک گیم خریداری کرده است، که از این برنامه با اسم مستعار "I-GAME" یاد می‌کند.


با بکارگیری آنریل انجین 3 در"I-Game" ، این برنامه می‌تواند به بازسازی هرچه واقعی‌تر محیط‌های آموزشی بپردازد و به سربازان بهترین راهکار‌ها را در مواجهه با موارد سلاح‌های انفجاری ارئه دهد، دقیقاً به همان شکلی که ممکن است در میادین نبرد با آن روبرو شوند.
"Kirk Hymes " که سمت کارگردانی برنامه‌های مدلینگ وشبیه سازی یگان‌های ارتش آمریکا را در IPKeys به عهده دارد، طی یک بیانیه گفت: " به واسطه موتور آنریل انجین 3 شرکت IPKeys می‌تواند واقعی‌ترین نقشه‌ها، نواحی، شرایط، مصالح و سربازهای مجازی را طراحی کند؛ دقیقاً به همان شکلی که سربازان در میادین نبرد آنها را تجربه می‌کنند."
رییس IPKeys آقای "Mark Pappas" افزود: "ما مفتخریم که برنامه ریزهای جنگی، تاکتیک‌های مبارزان، مقرهای استراتژیک، برترین ابزارآلات و اطلاعات را از بهترین منابع دولتی وتجاری ارائه بدهیم. به ویژه سربازانی که مستقر هستند و نیاز به اطلاعاتی مطمئن دارند، می‌توانند با به کارگیری این فناوری سبک وزن و به واسطه آگاهی شان از موقعیت ها، به دور از هرگونه صدمات جانی به اهدافشان در میادین نبرد دست پیدا کنند".


استفاده از ابزارهای روز دنیا در ارتش آمریکا، بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر اختصاص بودجه‌ی بسیار گزافی برای نهادهای تحقیقاتی نظیر دارپا(DARPA) و یارپا(IARPA)، با زیرنظر گرفتن حوزه‌های دیگر تکنولوژی، نظیر تکنولوژی استفاده شده در ساخت موتورهای بازی‌های ویدئویی، برای مصارف خود آنها را خریده و استفاده می‌کند.

موتور آنریل انجین 3 یکی از قدرتمند‌ترین انجین‌ها در ساخت بازی به شمار می‌رود، که شرکت‌های مختلفی با خرید این انجین، دیگر از ساخت انجین عبور کرده و زمان، نیروی کار و حتّی سرمایه‌ی خود را بر روی به ثمر رسیدن پروژه می‌گذارند. نبود انجین‌هایی نظیر این یکی از بزرگترین کمبودهایی به شمار می‌رود، که امروزه در تولید بازی‌ها در کشورمان با آن مواجه هستیم و تا به حال چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده.


مشکلی که به نظر می‌رسد با حمایت یکی از نهادهای نظامی در کشور قابل حل باشد. تا با نگاهی دو سویه هم مشکل صنایع فرهنگی نظیر بازی‌های ویدئویی حل شود، هم در استفاده از انجین برای شبیه سازیِ مناطق نظامی و جنگی برای آموزش نیروها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    بلک اوپس 2
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    0 1
    سربازای ما قلیون میکشن!سربازای اونا.....
  • امیر ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    0 0
    همین کانتر هم خوبه
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    0 0
    کاش قلیون میکشیدن. آجر میذارن تو کوله میگن دور پادگان رو بدو! خوب چه فایده داره؟ مثل اسراییلی ها باید جریمه ی یه سرباز این باشه که هزار تا گلوله بدن بگن برو باهاش تمرین کن تا سر درد بگیری! رباز اسراییلی وقتی شلیک بکنه یا میزنه تو سر یا گردن. بیشتر شهدای حزب الله هم همینطوری هدف قرار گرفتن. میبینید یه اسراییلی چقدر وحشیه؟ همه ی ارتشهای دنیا سعی میکنن دشمن رو ناتوان کنن و اسیر بگیرن و ازش استفاده کنن اما اسراییل میخاد همه رو بکشه.
  • علی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    1 0
    بچه ها یادمون نره که تو جنگ هشت ساله همین سربازای قلیونی و سیگاری و کوله آجری، آمریکا و همپیماناشو بلعیدن..... فإن حزب الله هم الغالبون یا علی مدد
  • مجید ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    0 0
    اولا یک دفعه دیگه به ندای وظیفه توهین کنی وای به حالت- دوما بلک اوووووپس نه بلک آپس
  • ممد ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    ما هم از بازی هاشون تاکتیک های جنگی رو یاد میگیریم. سری call of duty رو به همه پیشنهاد میکنم.
  • alireza ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    1 0
    یه مثله خیلی خیلی مهم رو فراموش کردین ما همه عاشق شهادتیم و مردونه مریم تو سینه دشنم به قول بابام میگه ( مرگ اگر مرد است گو نزد من آ تا در اغوشش گیرم تنگ تنگ) ولی اسرایلی ها میکشن تا کشته نشن پس ما به تکه بر قدرت ایمانمون هر نفر به اندازه ده نفر اونا کاری داره
  • علی ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    باهات موافقم.... من که کلی تاکتیک و تکنیک یاد گرفتم از ندای وظیفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس