رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر کسی به جای طرح ارزش‌های اسلامی شعار ملیت و ایرانیت سر دهد به خون شهدا خیانت کرده است.

به گزارش مشرق، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه شنبه در یادواره شهدای موسسه امام خمینی(ره) در سخنانی با بیان اینکه برخی از نعمت‌ها آثار و برکاتی بی‌انتها دارد، اظهار داشت: برخی از نعمت‌ها همانند آنچه که مربوط به سعادت دنیا و آخرت انسان است و انسان را به سمت دین حق سوق می‌دهد، دارای آثار و برکات بی‌نهایتی است.

وی ادامه داد: انبیاء و ائمه معصومین(ع) نه تنها چند نفر را هدایت کردند، بلکه تا دنیا وجود دارد انسان‌ها از وجود آنها بهره‌مند می‌شوند و این نعمت در واقع بزرگ‌ترین نعمتی است که شکر آن نیز نهایتی نخواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه در همه تاریخ کسی را همانند سیدالشهدا(ع) سراغ نداریم که چنین فداکاری را در راه خداوند از خود نشان داده باشد، افزود: نعمتی که از سوی امام حسین(ع) به انسان‌ها رسیده است تا روز قیامت توسط شخص دیگری نخواهیم دید و این توفیق تنها نصیب سیدالهشدا(ع) شده که از این رو مستحق شکر بی‌پایان است.

وی ادامه داد: شهدای ما نیز جان و هستی خود را در راه امام حسین(ع) هدیه کردند و بزرگ‌ترین آرزوی آنها نیز ملاقات حضرت در لحظه شهادشان بود.

 آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: در تاریخ هزار و ۴۰۰ ساله اسلام، در مواردی معدود همانند دفاع مقدس به چشم می‌خورد که زمینه‌ای فراهم شد تا عده‌ای در مسیر حسین بن علی(ع) جان خود را نثار کنند.

فداکاری شهدا در راه اسلام، قابل درک نیست


وی با بیان اینکه درک فداکاری شهدا در راه اسلام و سیدالشهدا(ع) قابل درک نیست، افزود: ما تنها در چنین مراسم‌هایی فرصت ابراز ارادت به آنها را خواهیم داشت و به مقامی که خداوند به آنها داده است غبطه بخوریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید شکر عملی نسبت به خدمات شهدا به‌جا آوریم، افزود: شهدا به خاطر ادامه هدف و مسیر امام حسین(ع) به شهادت رسیدند که هر کسی این مسیر آنها را ادامه دهد در واقع در راه شکر گذاری عملی آنها قدم برداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه انگیزه‌ها و اهداف متفاوتی برای حضور در جنگ‌ها و خلق حماسه‌ها وجود دارد، ابراز داشت: اگر در هر کجای دنیا نزاع و درگیری رخ دهد افرادی که در آن حضور می‌یابند به معنای خطرپذیری آنها است و باید دید چه انگیزه‌ای است که باعث می‌شود انسان‌ها جان خود را در این مسیر از دست بدهند.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: وطن دوستی یکی از ارزش‌هایی است که ارتش‌های کشورهای مختلف جهان با بزرگ‌نمایی، افراد را به حضور در میدان جنگ ترغیب می‌کنند و آن را این گونه جلوه می‌دهند که هیچ ارزشی بالا‌تر از وطن دوستی برای انسان وجود ندارد.

وی گفت: در جهان میلیون‌ها انسان به خاطر حفظ وطن جان خود را از دست می‌دهند که این امر تنها یک ارزش انسانی است.

تبلیغ ایرانیت، در راستای وطن دوستی و وطن محوری است


استاد برجسته حوزه با بیان اینکه تبلیغ ملیت، قومیت و ایرانیت نیز در راستای‌‌ همان وطن دوستی و وطن محوری است، اظهار داشت: در مکتب اسلام ارزش‌های دیگری مطرح است که این ارزش‌ها در برابر وطن دوستی همانند نور در برابر ظلمت است.

وی با تاکید بر اینکه بین فرهنگ اسلام و فرهنگ دیگر تفاوت‌های بسیاری وجود دارد که ارزش‌های اسلامی انسان را پرواز می‌دهد افزود: آنچه اسلام به عنوان ارزش آن را مطرح می‌کند که در برای آن فدا کردن جان افتخار به شمار می‌رود تلاش در مسیر حفظ و حراست از دین خداوند است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه تلاش در راه حفظ وطن چیز کوچکی است که در بین حیوانات نیز مشاهده می‌شود افزود: آنچه که مربوط به خداوند است ارزشی بی‌‌‌نهایت به شمار می‌رود در حالی که نثار جان در راه حفظ وطن مقیاس کوچکی است.

وطن چیزی قراردادی است که ارزش اهدای جان را ندارد


وی با انتقاد از کسانی که مباحث ملی گرایی را در جامعه ترویج می‌دهند، افزود: زمانی بسیاری از کشورهای خاورمیانه و آسیای شرقی جزو ایران بودند و روزی بیست کشور مستقل منطقه جزو وسعت ایران به شمار می‌رفتند که آیا حالا باید گفت ما به وجود چنین کشورهایی افتخار می‌کنیم؟

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه وطن چیزی قراردادی است که ارزش اهدای جان را ندارد اظهار داشت: چقدر انسان باید تنزل پیدا کند که به جای خدا و ارزش‌های الهی، ملیت و ایرانیت را مطرح کند.

شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران،‌‌ همان گرایش ناسیونالیستی است


وی ابراز داشت: اسلام حق و باطل را مطرح می‌کند که در مقابل بیان مطالب وطن دوستی و شعارهایی همانند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران در واقع‌‌ همان گرایش ناسیونالیستی است.

استاد برجسته حوزه علیمه قم تاکید کرد: اگر ارزش‌ها و بینش‌ها بر اساس مکتب اسلام پاگیرد آن وقت برکات خداوند نیز بر ما نازل خواهد شد و روز به روز به سعادت نزدیک می‌شویم.

وی تصریح کرد: امروز متاسفانه مباحث وطن پرستی از سوی کسانی که در جامعه اسلامی هستند مطرح می‌شود که باید عنوان کرد اگر کسی به جای طرح ارزش‌های اسلامی، اینگونه مباحث را مطرح کند به خون شهدا خیانت کرده است.

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: در وصیت نامه هیچ شهیدی نیامده است که برای دفاع از وطن خود به میدان جنگ رفتند و شهید شدند، بلکه نوشته‌اند که در راه حفظ اسلام و خون سیدالشهداء (ع) پا به عرصه جنگ گذاشتند.

طرح مباحث وطن دوستی شعار دوران جاهلیت است


وی تصریح کرد: آب و خاک ارزش آن را ندارد که انسان برای آن جان خود را از دست بدهد و طرح مباحث وطن دوستی نیز شعار دوران جاهلیت است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: همه کره زمین به اندازه یک انسان مومن ارزش ندارد چرا که ارزش مومن به اندازه کعبه است و در واقع آنچه ارزش دارد ایمان و ارتباط با خداوند است.

وی ادامه داد: اگر ملاک وطن باشد پس همه کسانی که در دنیا و بر اثر جنگ‌ها کشته می‌شوند شهید هستند در صورتی که اینگونه نیست و شهدای ما برای دفاع از وطن اسلامی و ارزش‌های الهی در این مسیر جان خود را اهدا کردند.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: اگر اهداف شهدا را زیر و رو کنیم و به جای ارزش‌های اسلامی، ملیت و آب و خاک را مطرح کنیم شهدا ما را نفرین خواهند کرد و در واقع این افکار، شهدا را مسخ می‌کند.

وی عنوان کرد: نباید گذاشت کسانی از روی جهل، شعار‌ها و ارزش‌های اسلامی را به ارزش‌های جاهلی، انسانی و الحادی تبدیل کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    2 6
    افرین
  • محمد رضایی ولیسه ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    2 8
    کاملا درسته، در قرآن هم چیزی به اسم کشور، مرز،وطن یا .... نیامده و اصلا پیوند و حب به این لغات شرط بندگی و تقوا و تقرب نیست. جهاد در راه خدا معنی و مفهوم پیدا میکند نه در راه مرزبندی و وطن و .... اما ایران چون یک وطن اسلامی است از این حیث و به فرموده حضرت آیت الله مصباح اهمیت ویژه ای دارد. بقا آن،دفاع ،پاسداری و صیانت آز آن.... کما این که میبینیم بیداری اسلامی از داخل همین مرزها به دیگر نقاط دنیا در حال صدور می باشد.
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    2 0
    خیر اما مبارزه با ظلم و کمک به ستمدیده خیلی اومده
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    1 1
    "وطن چیزی قراردادی است که ارزش اهدای جان را ندارد" جهت اطلاع : جهاد بر مردان واجب است اما دفاع بر مرد و زن و بچه و پیر و جوان واجب است - هدایت تشریعی و اسلام منطبق بر هدایت تکوینی و سنتهای طبیعی است نه مقابل آن -
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    7 2
    دفاع از وطن دفاع از شرافت و ناموس و هويت ملي است و با مذهب منافاتي ندارد
  • manamhamintor ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    3 1
    Gol Gofti
  • مهدی ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    1 3
    با سلام من این خبر رو تنظیم کردم و ظاهرن بعضی از آقایان دچار برداشت ناقصی شدند..آیت الله مصباح در این مراسم منظورشان این بود که ما باید برای وطنی جان دهیم که اسلامی باشد و گرنه افرادی که در ارتش های مختلف جهان برای دفاع از وطنشان کشته می شوند شهید به حساب نمی روند و آب و خاکی که اسلامی نیست ارزش اهدای جان را ندارد...
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    2 2
    آقاياني كه بي خودي نظر ميدن گويا متن را كامل نميخونن: واقعا نظرتون راجع به مطلب زير چيه؟؟؟؟؟ *************** "اگر ملاک وطن باشد پس همه کسانی که در دنیا و بر اثر جنگ‌ها کشته می‌شوند شهید هستند در صورتی که اینگونه نیست و شهدای ما برای دفاع از وطن اسلامی و ارزش‌های الهی در این مسیر جان خود را اهدا کردند." *با اين حساب پس "عبدالمالك ريگي" هم شهيد حساب ميشه چون به زعم خودش براي وطنش جنگيد! *با اين حساب پس اعضاي گروهك ترورسيتي پژاك هم شهيد حساب ميشوند چون براي ايجاد "كردستان بزرگ" جنگيدن!! اگر معيار شهادت فقط كشته شدن در راه وطن باشه پس 90% كشتگان تاريخ بشري شهيد محسوب ميشوند!!!!
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    1 1
    جناب مرآت خب بد نیست شما و دیگر جوانان عزیزی که مثل این سوال در ذهنشون هست یک کمی تحقیق هم بکنند. صدام لعین بر طبق اسناد منتسره که تعداد زیادی ازشون هم بهد از سرنگونیش و توسط دولت جدید عراق بعضا منتشر شده کاملا بر این فرمایش امام راحل در همان ابتدای حمله ارتش بعث عراق به کشور اسلامیمان صحه گذاشت که صدام لعین طی سلسله توافقاتی با ابرقدرتهای شرق و غرب که دشمنان قسم خورده انقلاب نوپای اسلامی و زخم خورده بودند قرار شد که در سال59 بطور گسترده به ایران حمله کند تا چند هدف مشترک بینشون تحقق یابد.1- انقلاب نوپای اسلامی که در ابتدای حیاتش بود و طی 19 ماه قبل از این حمله که از تولدش میگذشت همه اش درگیر هرج و مرج و بیثباتی و شورشها و ادعاهای جدایی طلبانه و قومی مذهبی و گروهکی و ترور و بمب گذاری و .... در استانهای کردستان و کرمانشاه و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و خوزستان و مازندران و ترکمن صحرا و سیستان و بلوچستان بود بطوریکه دشمنان به زعم خود این انقلاب رو در نهایت ضعف و بی ثباتی دیدند لذا تنها گزینه ای که قدرت اشغال و نابودی این انقلاب و نظام رو داشت و بعد از ایران بزرگترین و قدرتمندترین ارتش رو دارا بود یعنی ارتش بعث عراق رو با تطمیع رسیدن و مال خود کردن هرچه از خاک ایران که گرفتند! علی الخصوص خوزستان که قسمت عمده اقوام عرب زبان ایران در آنجا ساکنند این انقلاب نوپا را نابود سازند!!! انقلابی که تحولی شگرف در منطقه و دنیا بوجود آورد که امروزه تاثیرات عمیق آن در منطقه و جهان بر کسی پوشیده نیست. انقلابی که بر مبنای تقید و التزام و اعتقادات دینی و اسلامی آنهم اسلام ناب که بسیاری از مسلمات اون بعد از صفویه به فراموشی و اغفال سپرده شده بود و انقلاب و حکومتی که بر پایه مبانی شرع مقدس اسلام ناب و اهل بیت رسول مکرم اسلام(ع) که بالاترین مصادیق شرع و شارع مقدس و متبین و عالم و عامل قوانین اسلام تا به امروز در تمام فرق اسلامی و به شهادت بزرگان همه فرق اسلام بوده و هستند شکل گرفته بود و این برای اهداف استکبار شرق و غرب در استیلا و چپاول ملتها و منابع مختلف جهان کاملا خطرناک بود. پس هدف اول این حمله نابودی این انقلاب نوپای اسلامی ملت غیور و دینمدار ایران بود. 2- دستیابی غیر مستقیم استکبار شرق و غرب توسط عراق بر غنیترین و بیشترین منابع نفت و گاز کشور که در استانهای غربی متمرکز بوده است. 3- جدا نمودن استانهای غربی کشور و الحاق اونها به عراق که علی الظاهر هدف اول صدام لعین و دیگر فرماندهان ارشد ارتش بعث در بیشتر پیامها و مصاحبه ها و گفته های آنان هویدا بود و این مطلب باعث رضایت و طمع و ولی در اصل موردی برای ایجاد انگیزه در اونها در حمله به ایران بود بطوریکه حتی اسامی استانهای غربی رو هم از قبل برای خودشون اعلام کرده بودند!!! برای بهتر متوجه شدن عرایضم بد نیست که به این همه فیلم و گزارشات و نامه ها و وصیتنامه های شهدا و رزمندگان و جبهه ها که هنوز بحمدالله و در طول هرسال پخش میشود دقت کافی کنید(گو اینکه کلا طرح این سوال شما مرا به این ذهنیت منفی سوق داد که گویی شما 34 سال است که در ایران نیستید!!!! و اینهمه سند و مدرک مصور و مستند رو ندیده اید!!!) و علاوه بر اون بحمدالله هنوز بسیاری از پیشکسوتان دفاع مقدس و آن دوران مهم تاریخ که سند گویا و زنده کشورند موید این نکته مهم بوده است که هدف اول و مهم که حتی جسته گریخته هم خود دشمنان طی این سالها به کرات به اون اذعان داشتند سرنگونی و نابودی انقلاب و حکومت نوپای اسلامی ایران با محوریت مدیریت و مرجعیت دینی بوده و هنوز هم این هدف رو به طرق گوناگون و در عرصه های مختلف دنبال میکنند با اینکه شکستهای متعددی در این عرصه ها خورده اند ولی از پا ننشسته اند و هنوز دست بکارند و البته در این راه امید به تغییر نسلها و عدم آگاهی جوانان از واقعیتهای تاریخی این انقلاب و نظام مقدس اسلامی و نیز به کار پر حجم بر عرصه جنگ نرم و اینترنت و فرهنگ و دین بر روی جوانان متمرکز کرده اند... ولیکن بحمدالله مردم غیور و جوانان غیرتمند ما هم کاملا هشیار و آماده بوده و هستند و این عرصه نبرد حق و باطل همچنان ادامه دارد.....و دفاع همچنان باقیست.....
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    2 0
    یعنی موضوع اینقدر پیچیده بود که نگرفتی؟!خدایا!!!!
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    آی کیو ! خیلی نابغه ای ! یعنی نمیفهمی که فرق هست بین کسی و کشوری که مورد تجاوز واقع میشه تا کسی که دنبال زورگویی و ایجاد ناامنیه !
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    1 0
    خب مهدی عزیز نظرات مخالف هم دقیقاً حرفشون همینه که اینطور نیست که اگر وطن اسلامی نباشه یا ما مسلمان نباشیم بذاریم بیان ناموسمونو غارت کنند. شما اگر مسلمان نباشی و تو یه کشور خارجی باشی و یه نفر متجاوز به کشورت حمله کنه برای دفاع از خانه و خانوادت و ناموست فداکاری کنی و کشته بشی بی ارزشه !؟
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    آخرشم همین میشه
  • سید ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    3 0
    آقای ناشناس دعوا سر شهدای جنگ ایران و عراقه نظرت درباره ارمنی های کشته شده چیه ؟ مگر غیر حب به ایران به جبهه رفتن
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    مطلب دوستان رو خوب نگرفتی ناشناس جان !!!
  • سجاد ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    1 3
    نظرات آقای مصباح یزدی خوبه ولی نه برای جامعه ، خوبه برای حوزه .... بهتره نظرات کسانی مثل آیت الله مهدوی کنی رو بیاریم و ازشون استفاده کنیم مشرق این شاید بیستمین نظریه که میذارم و میدونم تایید نمیشه
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    5 0
    هر جاي دنيا بري ميگن كجائي هستي ، نميگن چه ديني داري ...
  • قرباني ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 2
    منظور علامه مصباح اين است كه دفاع و به جبهه رفتن براي رضاي خدا بايد باشد.ممكن است كه يك كافر هم كار كند و پول در آورد و مسلمانان هم كار كند وپول درآورد اين دو در ظاهر يكي است اما كار مومن براي رضاي خدا است و در هر دو دنيا تاثير دارد
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 4
    اگه صدام قصدش ايران بود چرا در زمان شاه حمله نكرد؟؟؟؟
  • صاعقه ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    1 2
    اين حديث در زمان پيامبر مطرح شد و در آن زمان وطن به معني سرزمين مسلما نان بوده پس مفهوم وطن براي مسلمان يعني جغرافياي اسلامي
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 5
    آدم ... آخه روي صحبت با مسلمان ها است چه ربطي به ارامنه داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 1
    مگه دنيا مدينه ي فاضله است كه بهش استناد ميكني؟؟به درك كه اكثر دنيا اين طوري فكر ميكنه فان اكثرهم لا يعقلون
  • محمدرضا ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    3 0
    وطن امانتی از خداوند است در اختیار ما وبرای دفاع از این امانت هرکس کشته شود شهید است. بقیه حرفها چیه ؟
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اگه منظور از جغرافی همین باشه که ما میدونیم پس الان 60 70 ساله فلسطین تغییر جغرافیا داده
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    شما مطلبو نمیگیری بین متجاوز وتروریست فرقه ...افتاد وجدانا این مطلب رو یه چند هفته ای بر ندارید
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اقای مصباح خودش نظرشو داده تو ترجمه نکن
  • شهیدگمنام ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    خواهشا دعوا نیوفتین به همه میرسه!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    1 0
    يعني در شرايطي كه ظرفيت هست اين مسائل مطرح بشه اشكالي نداره؟!دوست عزيز شما با اين تفكرتون ايرانو به سمت تجزيه پيش ميبرين.
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    1 3
    ضمن عرض سلام ادب و احترام به همه دوستان عزيز ، فقها ، علما و ... من مخلص همه شما هستم . عميقا" فكرميكنم كه ما كشور و سرزمين داشتيم توانستيم انقلاب كنيم و شاه را بيرون و اسلام را به ايران اضافه كنيم . حالا فكر كنيد اصلا" سرزمين نداشتيم آن وقت قرار بود كجا انقلاب كنيم و ... كمي بيشتر فكر كنيد . اول خدا دوم ايران اسلامي سوم اسلام چهارم آبرو و ناموس . چون اگر ايران نباشد منبري هم نخواهد ماند كه روي آن برويم .
  • حسین ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 2
    یه نادون یه سنگی تو یه چاه میندازه 500 تا عاقل نمیتونن اون سنگ رو از تو چاه دربیارن.مشکل از تیتری است که تنظیم کننده خبر زده نه سخن آیت الله مصباح
  • ناظر ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    بگفته ناسناس انگل.....ما باید ظلم های انجام شده بکشورهای مسلمان بویژفلسطین را نادیده بگیریم مثل اروقان.
  • صادق ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    5 0
    برای دفع از جان مردم مسلمان بود وحفاظت از میهن اسلامی که جمعا می شود دفاع از اسلام .
  • امیرسجاد ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 4
    مرات خان برو یه وصیتنامه شهید رو بیار که گفته باشه برای وطنم رفتم جنگ !؟ در قریب به اتفاقشون دلیل رفتنشون فرمان ولی فقیهشون و امام بود نمیخوای بگی تو رفتی برای کشورتم رفتی که !؟ ... .
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    1 0
    مالیدی
  • دهگده جهانی ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 4
    حالا به این نتیجه می رسیم که دیگر مرزها را کنار بگذاریم و دهگده جهانی را اجرا کنیم بعد که دیگر مرزی نیست ارتش می خواهیم چه کنیم . بوجه مصرفی ارتش را خرج آبادانی برای مردم کنیم . مگر در هر منزلی سلح دارن برای حفاظت کلانتری کافی می باشد . بنابراین بعنوان مرکزیت ارتش امریکا هست و بقیه ارتشها تحطیل وحالا در دهگده جهانی معادن ونفت وگاز مال کدخدا می باشد و بقیه برن کار کنند تا زنده باشند .
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    3 0
    اگر ارزش‌ها و بینش‌ها بر اساس مکتب اسلام پاگیرد آن وقت برکات خداوند نیز بر ما نازل خواهد شد و روز به روز به سعادت نزدیک می‌شویم. - پس چرا طی 33 سال گذشته همه بلایا وبدبختیها بر ملت اسلامی ما می بارد؟اگر اسلام معیار باشد پس افراد انتحاری که فکر می کنند برای اسلام می جنگند همگی شهیدند به زعم خودشان
  • امین ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 4
    مرز ها امری قراردادی و اعتباری هستند اما از جهت وطن بودن امری حقیقی و دارای قداست است وطن ویزه ما که آمیخته با خون هزاران شهید است ودر خاک خود بهترین انسان ها را جای داده و مامن عاشقان ال الله هستند وطنی مقدس و آیخته ای از دین و اب و خاک است این وطن مقدس واین ایران اسلامی است مانند جسم خاکی ما که از روح الهی برخوردار است این خاکی زنده است زنده به شهیدانش و زنده با مردمانش وطن بدون مردم آن تصور نمی شود وطن ما از دین ما جدا نیست
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    3 0
    تضعیف احساسات وطن دوستانه و نفی ایرانیت تحت عنوان اسلام و دین به مصلحت نمی باشد حضرت آیت الله مصباح باید مستحضر باشند که امکان استقرار حکومت مذهبی تشیع با تعریفی که علمای سیاسی شیعه طرفدار حکومت از آن ارائه میکنند فقط در داخل مرزهای همین سرزمین ایران پس از قرنها امکان پذیر شده است آن هم با انتقادات بسیاری که می شود . اگر بحث مرزها و ایران عزیز حذف شود و انترناسیونالیسم اسلامی ملاک قرار گیرد در جغرافیای سیاسی جهان اسلام شیعیان و علمای آنها یک اقلیت و فرقه محسوب شده و با دشمنانی که دارند نه تنها حکومتی به آنها نمی رسد بلکه موج دشمنی و خصومت فرقه های دیگر اساس آن را هم با خطر مواجه خواهد ساخت . باید خداوند متعال را هر صبح و شب و هر دقیقه و ساعت شاکر باشیم که سرزمین شریف و مقدسی را بنام ایران با این همه نعمت به ما هدیه کرده که امروز ما و شما علمای شیعه در آن زندگی می کنیم و روحانیت شیعه هم توانسته در این خاک پاک یعنی ایران عزیز با خون جوانان وطن و مبارزه و جانفشانی آنها حکومت شیعی تشکیل دهد و تحت پرچم کشور ایران چنین مغرورانه و سر فراز در مقابل دنیا قد علم کند....
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    اقا این حرفا را ول کنین یکی جواب بده که بر فرض محال وزبانم لال زبانم لال ایا اگر به هر دلیلی روزی خدایی نکرده حکومت جمهوری اسلامی وجود نداشت و اونوقت 1دشمنی به خاک ایران حمله کرد تکلیف چیه ؟ ایا کسایی که از خاک ایران دفاع میکنن کارشون اشتباهه ؟ لطفا دوستان غیرتی نشن و فحشنامه بنویسن .این فقط 1 سواله . پاینده جمهوری اسلامی ایران عزیزم
  • رضا ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 1
    ا سلام خدمت دوستان دفاع در برابر دشمن وکسانی که به شما حمله ور شده اند اگه به خاطر خدا باشه یعنی همون راه حسین بن علی (ع) همه اینها رو در بر میگیره وطن دوستی ،دفاع از ناموس و...... دفاع از آب وخاک وناموس وطن دوستی،فداکاری،ایثار اجزایی از کل هستند که اسلام تمام این امور رو در بر میگیره.
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    3 0
    موافقتم دین به ابادی میاد . نه ابادی به دین .....شرمنده من سوادم همینقدره
  • ناهید ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    4 0
    این دوستمان درست گفته من یک کتابی خواندم که در آلمان چاپ شده بود. تیتر آن اینگونه نوشته بود .(مصرف کنندگان بی مصرف) در کتاب خطاب به کشورهای خاور میانه وعربی بود که چیزی درست نمی کنند و چون معادن ونفت وگاز دارند می توانند خرید کنند ومصرف کننده باشند. ولی بی مصرف !!
  • سیاوش ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    6 0
    اگر سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم دریغ است ایران که ویران شود کنام گرازان و خوکان شود تو ای پر گهر خاک ایران زمین که والاتری از بهشت برین هنر زنده از پرتو نام توست جهان سرخوش از جرعه جام توست
  • ممل NL ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    7 2
    چه حکومتها و چه دینها و مذاهب اومدنو رفتن.، این هم میرود دیر یا زود واین ایران ماست که میماند درد بر ایران و ایرانی وطن پرست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس