مجلس شوراي اسلامي مقرر کرد در طول سال‌هاي اجراي برنامه پنجم، رزمندگاني که به‌ صورت داوطلبانه در جبهه‌هاي جنگ حضور داشته‌اند، به‌ ميزان مدت حضور در جبهه‌ مشمول بيمه بازنشستگي مي‌شوند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به قنل از فارس، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي عصر امروز سه‌شنبه و در جريان بررسي بندهاي الحاقي لايحه برنامه پنجم توسعه، با پيشنهاد کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي براي الحاق يک ماده بعد از ماده 32 اين لايحه موافقت کردند.

بر اساس مصوبه مجلسي‌ها، در طول سال‌هاي برنامه پنجم افرادي که از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تا ابتداي سال 1370 در کميته انقلاب اسلامي و سپاه پاسداران به صورت تمام وقت خدمت کرده‌اند، به ميزان مدت خدمت و همچنين رزمندگاني که به صورت داوطلبانه در جبهه‌هاي جنگ حضور داشته‌اند، به‌ ميزان مدت حضور در جبهه‌ مشمول بيمه بازنشستگي مي‌شوند.

همچنين بهارستان‌نشينان مصوب کردند برخورداري از مزاياي بيمه مذکور مستلزم پرداخت حق بيمه سهم کارمند توسط افراد فوق‌الذکر و سهم کارفرما توسط دولت است.

به موجب مصوبه ديگر خانه ملتي‌ها، مقرر شد آئين‌نامه اجرايي بند فوق توسط وزارتخانه‌هاي دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و رفاه و تأمين اجتماعي تنظيم و به تصويب هيئت وزيران برسد.

نمايندگان مجلس بند الحاقي به ماده 32 برنامه پنجم را با 155 رأي موافق، 13 رأي مخالف و 8 رأي ممتنع از مجموع آراي 199 نماينده حاضر در جلسه علني نوبت عصر تصويب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ايرج اكبري ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 1
    8سال خدمت در جنگ دارم چه كنم 10سال هم بيمه كارگري
  • بورحسن ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 1
    ما از جانمان گذشتیم ولی دولت از مالش نمی گذرد
  • اسلام مشکانی ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
    0 0
    باسلام به مسولینی که بعداز26سال بفکررزمندگان افتادن /اگراین طرح اجرایی شودواقعاًبه رزمندگان داوطلب بعدمدتی خدمت کردن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس