کد خبر 174301
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۳

مقامات وزارت دفاعی آمریکا گفته‌اند این کشور پدافندهای موشکی‌اش را برای واکنش به پرتاب احتمالی موشک‌های دوربرد از کره شمالی فعال می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز از قول مقامات وزارت دفاع آمریکا خبر داد این کشور در حال فعال کردن سامانه‌های پدافند موشکی خود در سرتاسر دنیاست تا برای واکنش در برابر آزمایش موشک دوربرد احتمالی کره شمالی آماده باشد.

مقامات دفاعی آمریکا گفته‌اند نهادهای اطلاعاتی این کشور با توجه به سرنخ‌های به دست آمده از گزارش‌های کشورهای ژاپن و کره جنوبی که نشان می‌دهند کره شمالی آماده پرتاب موشک دور برد است، در حال حاضر به دقت اوضاع را در کره شمالی بررسی می‌کنند.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا گفته نشانه‌هایی که از این آزمایش موشکی برمی‌آیند نشان می‌دهند آزمایش جدید کره شمالی تکرار آزمایش قبلی خواهد بود؛ وی گفته امیدوار است نتایج این آزمایش هم مانند آزمایش قبلی باشد.

عملیات قبلی پرتاب موشک دوربرد کره شمالی که روز پنجشنبه 12 آوریل (مصادف با 24 فروردین) انجام شد، به گفته مقامات کره شمالی ناکام مانده بود.

منابع خبری در روزهای گذشته اعلام کردند تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده نشان می‌دهند کره شمالی به زودی قصد دارد در شمال غربی این کشور دست به انجام آزمایش موشک‌های دوربرد بزند.

اکنون منابع آگاه گفته‌اند سامانه‌های پدافند موشک آمریکا در حال فعال شدن هستند تا در صورتی که آزمایش موشکی کره شمالی تهدیدی را متوجه نیروهای نظامی آمریکا یا متحدان این کشور در منطقه کنند، علیه آن وارد عمل شوند. 

جورج لیتل، سخنگوی پنتاگون از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس