به گزارش مشرق ، دیپلماسی عمومی آمریکا با استفاده از بازی های موبایل زنان و دختران را آماج قرار داده است.
آژانس توسعه بین المللی امریکا بازی های موبایل را در دسترس زنان و دختران می گذارد. هدف از این برنامه ها آموزش برابری و توانمندسازی زنان و دختران عنوان شده است.
راجیو شاه، مدیر آژانس توسعه بین المللی می گوید: "این بازی های جدید موبایل دو تا از مهمترین اولویت های ما– ترویج برابری جنسیتی و استفاده از علم و فناوری برای تسریع توسعه- را پیش می برند."
آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده 1.4 میلیون دلار را به یک سازمان غیرانتفاعی اهدا کرد تا بازی هایی را براساس داده های سازمان های غیردولتی طراحی کنند تا به زنان در بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی خود و خانواده هایشان کمک شود.
این بازی های طوری طراحی شده اند که میلیون ها تلفن موبایل کم هزینه که در کشورهای در حال توسعه توسط سازمان های غیردولتی از طریق فروشگاه های شرکت های تلفن های موبایل زیر چتر حمایت جنبش نیمۀ آسمان به طور رایگان توزیع می شوند، به کار گرفته شوند.
یک بازی به نام نه دقیقه به زنان و دختران می آموزد که چگونه می توان از یک دوره بارداری سالم برخوردار شد.
بنا به گفته نیمه آسمان، ائتلافی از گروه هایی که در سال 2009 در پی انتشار کتاب پرفروش نیمه آسمان: تبدیل ستم به فرصت برای زنان در سراسر جهان، نوشته نیکولاس کریستوف و شریل وودان شکل گرفت، شصت و پنج درصد تلفن های موبایل در حال حاضر در کشورهای در حال توسعه مورد استفاده قرار دارند. این جنبش دستیابی به راه حل برای مشکلاتی مانند قاچاق انسان و بردگی جنسی، خشونت مبتنی بر جنسیت، مرگ میر هنگام زایمان، روسپیگری اجباری، و ترک تحصیل دختران را با تاکید بر سازمان هایی که بر آموزش در باره این مسائل تمرکز دارند، تشویق می کند."
بازی هایی که برای زنان و دختران طراحی شده اند عبارتند از:
9 دقیقه؛ این بازی زنان و دختران را قادر می سازد که بیاموزند چگونه می توان یک مادر آینده و نوزاد بدنیا نیامده را سالم و خوشحال نگه دارند. در 9 دقیقه، بازیکنان ماجراهای نه ماه بارداری را تجربه می کنند. این بازی همچنین شوهرها و سایر مردان را به عنوان مخاطبان ثانوی هدف می گیرد.
حمله کرمها! این بازی بصری برای کودکان هفت سال به بالا طراحی شده است. دخترها و پسرها باید با استفاده از قرص های ضد کرم خود و اعضای جامعه شان را از کرمهای روده رها سازند و سالم بمانند.
گزینه های خانوادگی؛ یک داستان تعاملی و دنباله دار مبتنی بر گزینه های بازیکنان. این فرآیند تعاملی دیدگاه دختران را در مورد ارزش خود برای خانواده هایشان ارتقاء می بخشد و بر ماندن در مدرسه و ادامه تحصیل به جای اشتغال یا ازدواج زودهنگام تاکید می کند. بازیکنان تصمیم می گیرند که آیا "آنو" در هند یا "مرسی" در کنیا روزی به رویای خود، برای اشتغال به کار پرستاری و داشتن استقلال مالی ، تحقق خواهد بخشید.
این بازی ها به زبان انگلیسی، هندی و کیسواهیلی در دسترس هستند. ویدیوهای کوتاه و تکمیلی در باره موضوعات مرتبط و کتابچه راهنما نیز برای تسهیل استفاده از این بازی ها در دسترس قرار دارند.
آسی باراک، یکی از مدیران شرکت بازی برای تغییر، که در نیویورک مستقر است گفت، بیش از صد بازی دیجیتال و غیردیجیتال طراحی کرده است که بازیکنان گروه های سنی گوناگون را در رابطه با مسائل اجتماعی مانند حقوق بشر، فقر، محیط زیست، بهداشت عمومی، و علم به تعامل دعوت می کنند.
آمریکا از ابزارهای متنوعی برای بهبود وجهه خود در میان جوامع بویژه زنان و دختران استفاده می کند.