بودجه شهرداری تهران 10برابر شهرداری لندن!، نگاهي به تصميمات عجولانه دولت ، توقف هوشمندسازي مدارس به خاطر نوسانات ارزي و اظهارات اخیر خوئینی ها از جمله مطالب مهمی هستند که روزنامه‌های امروز کشور به آنها پرداخته‌اند.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه که در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.


بودجه شهرداری تهران 10برابر شهرداری لندن!
شنیده شد که بودجه شهرداری تهران با 3 هزار میلیارد تومان متممی که این روزها در شورای شهر در حال بررسی است تقریبا به 13 هزار میلیارد تومان در سال 91 می‌رسد.

روزنامه "آرمان روابط عمومی"  نوشت: قیمت دلار در سال گذشته که این بودجه نوشته شده کمتر از هزار و 500 تومان بود. با این حساب بودجه شهرداری تهران به 10 میلیارد دلار می‌رسد. این بودجه در مقایسه با بسیاری از کلانشهرهای مدرن دنیا رقم عجیبی است. بر اساس اطلاعات سایت شهرداری لندن مجموع هزینه‌های این کلانشهر 870 میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته 2 و یک دهم درصد افزایش داشته است. مقایسه هزینه‌ها و درآمدهای این دو شهر بزرگ نشان از بزرگی بودجه تهران دارد.

‌ پروژه اصلاح‌طلبان براي فرار از عذرخواهي
روزنامه جوان نوشت: با نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات يازدهم رياست جمهوري، اصلاح‌طلبان تكاپوي بيشتري براي حضور خود در عرصه انتخابات نشان مي‌دهند. اين جماعت كه در فتنه ۸۸ رنگ و بوي خون را به دو‌رنگي خود گره زدند و با نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي فتنه‌اي عميق آفريدند، اكنون براي ورود به انتخابات سال آينده از پرداخت هزينه تقصيرات و اشتباهات خود، حتي به اندازه يك عذرخواهي ساده نيز طفره مي‌روند.

 هيچ مسوولي مصون از خطا نيست
عضو شوراي مرکزي موتلفه با بيان اينکه «حد و حدودها را قانون تعيين مي‌کند و همه بايد در برابر قانون تمکين کنند»، افزود: برخي ها کوچک‌ترين انتقاد را هم نسبت به خود توهين مي‌دانند که اين درست نيست.
حجت‌الاسلام محمد خرسند به روایت "مردم سالاری" با بيان اينکه در رقابت‌هاي سياسي و انتخاباتي بيش از هر چيز به تقواي سياسي احتياج داريم گفت: بايد در موضع‌گيري‌هايمان تقواي الهي را رعايت و تلاش کنيم که مردم را نسبت به نظام اسلامي دلسرد نکنيم.


 نگاهي به تصميمات عجولانه دولت
اين روزها اقتصاد ايران، اوضاع مساعدي را سپري نمي‌کند و تورم ناشي از نوسانات شديد ارزي طي ماه‌هاي گذشته همچنان بر پيکر اقتصاد ايران چسبيده و فشار ناشي از اين افزايش قيمت‌ها، تاثير زيادي بر زندگي طبقات متوسط و ضعيف جامعه داشته است.

روزنامه "مردم سالاری" نوشت: اما در اين ميان، در حالي که تحريم‌هاي شديدي عليه جمهوري اسلامي‌ايران پديد آمده، برخي تصميمات عجولانه و بي‌تدبيري‌هاي داخلي در مديريت امور اقتصادي سبب شده تا با مشکلات عديده‌تري روبرو شويم. به نحوي که تغيير مداوم بندهاي بخشنامه‌هاي دولت در مديريت امور ارزي، بر نگراني‌ها‌ي اقتصادي افزوده و تصميم گيري‌هاي اقتصادي را با بحران روبرو کرده است به نحوي که صدور و اصلاح مكرر بخشنامه‌هاي تجاري در دو ماه اخير طوري افزايش يافته كه اكنون فعالان اقتصادي كشور، آن را يك معضل جديد در مديريت امور مي‌دانند.

مرداب فتنه يك خروجي بيشتر ندارد
محمدجواد حق شناس (مديرمسئول روزنامه زنجيره اي و توقيف شده اعتماد ملي) به روایت "کیهان" در پاسخ به اين سوال كه آيا خاتمي مي تواند با فاصله گيري از تندروهاي اصلاح طلب و اتخاذ مشي معتدل و ميانه رو بار ديگر جريان اصلاحات را زنده و پويا كند؟ گفت: اتفاقا برعكس اين صحبت درست است يعني تندروهاي اصلاح طلب در حال نزديك شدن به آقاي خاتمي هستند البته اين كار به معناي اين است كه تندروهاي اصلاح طلب مي خواهند دست از تندروي هاي خود بر دارند(!)

توقف هوشمندسازي مدارس به خاطر نوسانات ارزي
"خراسان" نوشت: بر اساس بخشنامه مديران کل آموزش و پرورش برخي استان‌ها، با توجه به رشد غيرمنطقي و ناگهاني قيمت ها در بازار لوازم رايانه‌اي، خريد تجهيزات هوشمندسازي مدارس مانند ويدئو پروژکتور، رايانه و برد هوشمند تا اطلاع ثانوي ممنوع بوده و مدارس بايد از تجهيزات موجود براي تحقق اين دستورالعمل استفاده کنند.

خوئيني‌ها : ما اصولگراتر از همه هستیم
روزنامه "اعتماد" به روایت نشست  اعضاي سازمان دانشجويي حزب اسلامي كار با خوئيني‌ها پرداخت. خوئینی ها درباره انتخابات اظهارنظر كرد و گفت: ما اصلاح‌طلبان از اصولگراها هم اصولگراتر هستيم لذا دليلي ندارد كه از يك كانديداي اصولگرا حمايت كنيم. از نظر وي همچنين كانديداي اصلاح‌طلبان نبايد يك نيروي دست‌چندم باشد.

در عين حال آيت‌الله موسوي‌خوئيني‌ها تاكيد كرد: من در ميان اصلاح‌طلبان در موقعيتي قرار ندارم كه چيزي بگويم و همه قبول كنند. شايد برخي اين‌طور خيال مي‌كنند. بنده به عنوان عضوي از مجمع روحانيون مبارز، رييس‌مان آقاي خاتمي است. اگر حرف‌هايي كه من امروز مي‌زنم با نظر دوستان اصلاح‌طلب يكي باشد و موافق باشند، به تدريج همين نظر مي‌شود گفتمان غالب اصلاح‌طلبان.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    خوب راسته موسوی خوئینی ها روی اصول اصلاح طلبی و دشمنی با نظام از اوایل انقلاب تا الان وایستاده ولی اکثر اصولگرایان از انقلاب خود پشیمون شده اند
  • مصطفی ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    1-حساب کنید بقول قالی باف اینا اگه دولت پول شهرداری رو بده چی میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2-موسوی خوئینی ها بقول خودم همون خورزوخان اصلاحاته همون که درسش رو تو فتح لانه جاسوسی به امریکایی ها خوب پس داد .اصولگرایان محترم جریان موهوم و دروغکی انحرافی رو پیش کشیدن تا امروز شاهد باشیم این جماعت فتنه گر و لجن پرا کن دُم در بیارن
  • شاغلام ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    پس بگو چرا این همه فرق بین لندن و تهران اولا اگه شهردار لندن هم این همه سایت و روزنامه زیر دستش باشه و تازه بخاد خواب رییس جمهوری هم ببینه بودجش بیشتر از این حرفا میشه دوما مگه تو لندن اعضای شورای شهر مشاور شهردار نیستن !!!
  • شاغلام ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    پس بگو چرا این همه فرق بین لندن و تهران اولا اگه شهردار لندن هم این همه سایت و روزنامه زیر دستش باشه و تازه بخاد خواب رییس جمهوری هم ببینه بودجش بیشتر از این حرفا میشه دوما مگه تو لندن اعضای شورای شهر مشاور شهردار نیستن !!!
  • شاغلام ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    پس بگو چرا این همه فرق بین لندن و تهران اولا اگه شهردار لندن هم این همه سایت و روزنامه زیر دستش باشه و تازه بخاد خواب رییس جمهوری هم ببینه بودجش بیشتر از این حرفا میشه دوما مگه تو لندن اعضای شورای شهر مشاور شهردار نیستن !!!
  • علي عليزاده ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    بودجه شهرداري از زمان آمدن آقاي خلبان دكتر مهندس قالب باف 52هزار ميلياردبوده است كه رقم خيلي بالايي است اما معلوم نيست اين بودجه كجا رفته راحت ميتوانست حداقل هر سال 10 فيلم فرهنگي و خيلي كارهاي ديگر فرهنگي بكند كو چه شد . همه اش ..
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    0 0
    این ادبیات، ادب مشرقه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس