آمار مربوط به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و زیان‌های وارده به طرفين، بیانگر طرف پیروز و طرف ناکام این جنگ است. جهاد اسلامی 600 موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که شامل فجر 5، كورنيت زمینی ـ دریایی و برای نخستین بار C8K، افزون بر موشک‌های گراد و قدس و توپ‌های 107 بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که صهیونیست‌ها نام "ستون ابر" را بر آن نهاده بودند، پس از هفت روز و پنج ساعت به پایان رسید و به همراه آن شلیک موشک‌های مقاومت فلسطینی به شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین متوقف شد تا از خود خرابی و ویرانی و شماری کشته و زخمی برجای گذارد و با امضای توافقنامه‌ آتش‌بس غزه غرق شادی و سرور شود و برای نخستین بار طعم واقعی شکست را به صهیونیست‌‌ها بچشاند.

تجاوز نظامی در قالب آمار و ارقام

اگر به این تجاوز نظامی در قالب آمار و ارقام نگاه کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- رژیم صهیونیستی ظرف هشت روز بیش از 162 فلسطینی را به شهادت رساند که 43 نفر از آنها کودک و 15 نفر زن و 18 نفر سالمند بودند؛ شمار زخمی‌های این تجاوز به هزار و 222 نفر بالغ شد که 431 نفر آنها کودک و 207 نفر آنها زن و 55 نفر آنها سالمند بودند.

- در مقابل موشک‌های مقاومت پنج صهیونیست را به قتل رساند و 240 نفر دیگر را زخمی کرد.

- اولین قربانی این تجاوز صهیونیستی "احمد الجعبری" از فرماندهان گردان‌های القسام و آخرین آنها یکی از رزمندگان "گروهان‌هاي القدس" بود که در ساعت 8 و 55 دقیقه یعنی پنج دقیقه قبل از برقراری آتش‌بس به شهادت رسید.



- رژیم صهیونیستی در این تجاوز مرتکب مجموعه کشتارها و قتل‌ عام‌هایی شد که در برخی موارد کشتار تمام اعضای یک خانواده مانند خانواده "الدلو" و "ابو زور" را درپی داشت.

- رژیم صهیونیستی در این تجاوز 1500 هوایی به واسطه جنگنده‌هایش انجام داد و مدعی شد که در این 1500 تجاوز 19 مقر و مرکز فرماندهی وابسته به حماس از جمله مقر نخست‌وزیری دولت حماس در نوار غزه را هدف قرار داده است.

- رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود اظهار کرده است که 980 سامانه شلیک موشک و 140 تونل و 42 اتاق عملیات و 26 پایگاه ساخت و ذخیره تجهیزات نظامی را منهدم کرده است.
همچنین رژیم صهیونیستی مدعی شده که 30 فرمانده حماس و جهاد اسلامی را به شهادت رسانده است که 6 نفر آنها از فرماندهان ارشد حماس به نام‌های احمد الجعبری، حابس مسامح، احمد ابو جلال، خالد الشاعر و اسامة القاضی از حماس و "رامز حرب" از فرماندهان الجهاد اسلامی بوده‌اند.

- از سوی دیگر آمار و ارقام ارائه شده توسط گردان‌های "شهيد عزالدين القسام"، شاخه نظامی حماس تأکید کرد که این جنبش از آغاز تجاوز، هزار و 573 قبضه توپ به اراضی اشغالی شلیک کرد و جنگنده‌ها و قایق‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.



- حماس برای نخستین‌بار از موشک‌های دور برد استفاده کرد که برخی از آنها ساخت داخل بود که تا 80 کیلومتری "هرتصلیا" رسید و برای اولین بار در تاریخ نزاع اعراب – اسرائیل موفق شد، تل‌آویو و قدس اشغالی را هدف قرار داد.

- اما گروهان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که 600 موشک را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است که شامل موشک‌های فجر 5، كورنيت زمینی - دریایی و برای نخستین بار C8K افزون بر موشک‌های گراد و قدس و توپ‌های 107 بوده است.



- از جهت دیگر گردان‌های "ناصر صلاح‌الدين" شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی از شلیک 280 موشک و توپ خبر داد؛ در حالی‌که گردان‌های "شهيد ابو علی مصطفى" شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد که 245 موشک و ده‌ها قبضه توپ را به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

- گردان‌های "مقاومت ملی" شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد که 150 موشک و توپ را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

- گردان‌های "الاقصی" نیز از شلیک 81 موشک خبر داد که 50 موشک از نوع گراد و مابقی از نوع 107 و ساخت محلی و سام 7 بوده است.



- در این بین جماعت‌های سلفی نیز اعلام کردند که 67 موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند که 20 موشک از نوع گراد بوده است؛ شلیک این موشک‌ها برای رژیم صهیونیستی حدود 30 میلیون دلار هزینه دربرداشت که این هزینه تنها مربوط به راه‌اندازی سیستم موشکی گنبد آهنین است.

- در حالی‌که "آوی دیختر"،‌ وزیر حمایت از جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو این رژیم از عملکرد بسیار عالی گند آهنین سخن گفته بود، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پنج سیستم گنبد آهنین موجود در سرزمین‌های اشغالی از هزار و 500 موشک شلیک‌شده توسط مقاومت تنها موفق شد، 421 موشک را هدف قرار دهد، یعنی کمتر از یک سوم این موشک‌ها.
کارشناسان اقتصادی رژیم صهیونیستی برآورد‌ کرده‌‌اند، مجموع خسارات وارده به این رژیم در پی این تجاوز به 2.61 میلیارد دلار بالغ شود که هزینه جنگ و خسارات وارده از شلیک موشک‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی را شامل می‌شود.



- منابع اقتصادی صهیونیستی تأکید می‌کنند، جنگ اخیر خسارات و زیان‌های بسیاری چه در بعد نظامی و چه در بعد غیر نظامی به اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد کرد و در این بین بحران اقتصاد جهانی موجب شد، این خسارات بیش از پیش بر اقتصاد رژیم صهیونیستی نمود داشته باشد.

- هزینه روزانه جنگ بر نوار غزه 130 میلیون شیکل برابر با 43 میلیون دلار برای رژیم صهیونیستی بود که آمادگی نیروی ذخیره و تأمین هزینه تجهیزات نظامی را شامل می‌شد.
شماری از مسؤولان رژیم صهیونیستی خسارات روزانه ناشی از جنگ علیه نوار غزه را 170 میلیون شیکل بیان کرده و در خصوص هزینه‌های غیر مستقیم نیز می‌گویند، هزینه‌های غیر مستقیم عملیات "ستون ابرها"بسیار بیشتر از رقم مزبور است.



- موشک‌های مقاومت فلسطینی حدود 750 هزار صهیونیست را تهدید و روند زندگی طبیعی و رفت و آمد آنها در تمام مناطق جنوب سرزمین‌های اشغالی مختل کرد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ساسان ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    به نظرم کار گنبد اهنین خوب بوده طبق این امار چون 5 کشته از 1500 موشک واقعا عملکرد خوبی رو نشون میده
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    "كورنيت زمینی - دریایی " ببخشید منظور همون کورنت at-14 ( ضد زره ) است ؟؟
  • ali ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    مهم اینه که نتونسته موشکهارو شکار کنه دلیل کشته دادن کم اسرائیل قوی نبودن کلاهک موشکه و پناهگاههای است که صهیونیستا مثه موش میرن توش حالا فرض کن سجیل با سرعت 4 ماخ و کلاهک 800 کیلویی بیاد طرفشون بعد میبینی موفقیت معناش چیه؟!!!!
  • سلفي ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    ساسان جان درست ميگي آمار خودش به وضوع نشون ميده كه در اين نبرد اسرائيل برنده مطلق بوده.
  • سلفي ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    علي كجائي برادر؟ بيدار شو! علت اينكه فقط يك سوم رو هدف قرار داده اين بوده كه سامانه گنبد آهنين نيازي به هدف قرار دادن موشك هائي كه خارج از مناطق مسكوني يا تجاري و نظامي مي خوره نمي بينه و بهينه عمل مي كنه. همانطور كه ساسان عزيز گفت از تعداد كشته ها و تعداد اصابت موشك ها حقيقت مثل خورشيد مي درخشه. هر آنكه پف كرد ريشش بسوخت!
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    من کاري به بحث سياسي قضيه ندارم ولي کار گنبد آهنين بسيار عالي و بازدارندگي اون خوب ميدونم. من بعنوان کارشناس نظامي اين حرف ميزنم و هيچ قصد و قرضي ندارم و وارد جزئيات نميشم
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    سلفی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خدا شفابده و با صهیونیست ها محشورت کنه
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    سلفی تو کجایی؟؟؟؟؟؟؟ ریشت که سوخته در ضمن ما برادر تو نیستیم . با سنی ها برادریم ولی با سلفیت و وهابیت دشمن
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    تعداد کشته های اسراییل 17 نفره اونم طبق اعلام خودشون.
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    آقایون سلفی از کی تا حالا اظهار نظر میکنن؟ شما بهتره برید نوکری همین اسرائیلی های بدبختو یکنید.
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    دوستان عزیز ناراحت نباشید فقط ریاضی تون رو تقویت کنید برای نابود کردن هر راکت ( این هزار بار، موشک نع راکت) که نهایتا 1000 دلار خرج برداشته باید دو موشک تامیر شلیک بشه حالا میشه به من بگید برفرض اصلا همه راکت ها رو هم زده ، اون وقت این وسط کی نفع میکنه کی ضرر ؟ تامیر 50 میلیون دلار خرج برمیداره در مقابل 1000 دلار این فقط موشک و راکت هاست ... دیگه مسایل پیرامونی هیچ با یک حساب سرانگشتی میشه فهمید چه فشار وحشتناکی به اسراییل میاد از نظر اقتصادی تازه هزینه نیروی هوایی و استهلاک هم حساب بشه اگر هدف این چیزاست یقینا استراتژی حماس ارزان تر و کاراتر محسوب میشه ! اگر هدف نابودی حماس بود ظرف 7 هفته ( اولین سخنرانی سخنگو اسراییل) که اینم از حماس و جهاد اسلامی منطق بسیار خوب چیزی است ... بله یک سوم رو زد افرین ، صد البته همه اونایی رو هم که تو شهر اومد نزد ! ولی برفرض اونارم بزنه ... همون مساله اقتصادیش کفاف میده ولی دقت کنید : با راکت غیرهدایت شونده تنها یک سوم رو زده و یقینا راکت هایی هم خورده تو شهر از چند تا ؟ از 1500 خوب میشه دوستان حساب کنند حالا در سال 2006 حزب الله 20 هزار موشک داشته و راکت .... همون 20 هزار تا اضافه نشه و همینا شلیک بشن اسراییل میخواد چه غلطی بکنه ؟ تازه دیگه ایران و سوریه و حماس پیشکش ... عمق رو نگاه کنید متوجه وخامت حال اسراییلیون میشید
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    توی امار خود صهیونیستها تعداد کشته هاشون را 17 نفر اعلام کردن شما چه جوری میگید 5 تا در ضمن اگه کلاهکها سنگین بود افتضاح گنبد اهنین بیشتر نمایان میشد
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    کارشناسی نظامیتو بذار سرکوزه ابش بخور امار وارقام چیز دیگه ایی را داره نشون میده
  • مهدی مبارز ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    گنبد آهنی که آبکش شده ! وقتی با چهارتا موشک زهوار در رفته که دور برد ترین اونها 80 کیلومتر برد داشت نتونست کاری انجام بده و موشک های ساده و بدون هیچ تکنولوژی تونست از اون عبور کنه و مناطق مسکونی رو مورد هدف قرار بده ! در صورت حمله های بعدی رژیم غاصب صهیونیست باید به فکر پناهگاه های محکم تری باشه چرا که ایران در کمک نظامی و تسلیحاتی به دشمنان اسرائیل به خصوص جنبش مقاومت مسمم است .
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    لااقل توضیح میدادید این C8K چی هست ؟؟
  • احمد ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    خیلی جای بحث و دعوا نداره اگه انسان کور و کر نباشه میبینه که این صهیونیست ها بودند که حاضر به پذیرش شروط فلسطینی ها شدند بعدش هم اگه سران ملعون صهیونیست اجازه میدادند وقایع جنگ توسط رسانه ها بیان شود آن وقت میفهمیدیم دقیقا چندتا صهیون به درک واصل شده اند و چقدر خسارت بر اسرائیل وارد شده از طرف دیگه اگه کمی شبکه های یهودی صهیونیستی را میدید کمی از صحنه های ارتش ترسوی اسراییل را گذاشت که همه با خستگی و ترس فراخوان شده بودند
  • haman ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    هوی سلفی تو راست میگی اونهایی که آبکش آهنین خارج از مناطق مسکونی بودن رو هدف قرار نمیداده مثله این ساختمانهایی که عکسشون هست اونجا بیابونه اونم یه کاکتوس، خودت گوسفندی همه جارو هم دشت و دمن میبینی !!!!(سید حسن راست میگفت شما گوسفند تشریف دارید)
  • haman ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    شما درب مبارکتون رو بذارید ، مدرک کارشناسی تون رو با همین املا دریافت نمودید؟؟؟
  • سيروس ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    گنبد اهنين فقط مي تونه موشك هاي كم سرعت و هدف بده و لي موشك فجر 5 و همچنين توپها و خمپاره ها رو نه ! اين يعني 50 درصد و از پنجاه درصد باقي مانده هم 30 درصد (اگر درست باشه كسي چه مي دونه شايد دروغ بگن) مي شه 17 درصد يعني كارايي پايين گنبد اهنين با ان همه بودجه !! به همين خاطر اونا دارند روي يه سيستم جديد كار مي كنند
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • حجت ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    البته چند تا فجرو هم زده.
  • mohsen ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    گیرم که آقای سلفی راست بهگی ولی یه رژیم تا بن دندان مسلح با یه گنبد فوق العاده آهنی با سلاح های فوق العاده پیشرفته با هواپیماهای اف 16 با یه تز جنگی به قول خودشون پیچیده از پس یه باریکه به اسم غزه که چند ساله تو محاصره و تحریمه حتی غدا و دارو هست با جمعیتی حداکثر یک چهارم اسراییل با سلاح هایی که حداکثر 80 کیلوتر برد دارخ نمی تونه بیشتر از 8 روز دوام بیاره این یعنی چی؟ نی خوای بگی که اونا تو فکر مردمشونن؟ معادله خیلی سادس حقیقت مث روز روشنه و میدرخشه همیشه معادله اینجور بوده خون بر شمشیر پیروز است اسلام، ایران و ایرانی، در کل عالم پرچم بالاست به کوری کسانی که نمی تونن اینو ببین
  • علقافی ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    ببخشید من اشتباهی + دادم
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    سلفي فکر کنم سلفي نباشي ولي خوب مي تواني توضيح بدهي برکناري مشاور نظامي نتانياهو و خداحافظي آدمي در حد و اندازه ايهود بارک از دنياي سياست نتيجه موفقيت گنبد آبکش آهنين بوده يا عدم موفقيت آن ؟ من 421 راکت را هم مي پذيرم که در بيابان افتاده باشد معادل همان تعدادي که گنبد آبکش آهنين زده باز بالاي 700 راکت باقي مي ماند که گنبد رهگيري نکرده و در بيابان هم نيافتاده است
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    کاش اين نظر رو به ايهود بارک بيچاره مي گفتي !!! طفلي نمي دونست بي خودي استعفا داده !!!
  • امیر ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    مرگ بر اسرائیل هیچ گنبد آهنینی در مقابل اراده و قدرت خدای بزرگ تاب لحظه ای مقاومت نداره. گنبد آهنین هم از تار عنکبوت سست تره: ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت. شیطانهای بزرگ و کوچک تمام توان فکری، اقتصادی و نظامیشان را برای ضربه به اسلام بکار می گیرند و همه جور مکر و کید فراهم می کنند اما: ان کید الشیطان ضعیفا
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    راستي ؟! ببينم بعد اونوقت از سر شکم سيري تمام شروط حماس را پذيرفت ؟!!
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    سيستم جديد صرفا يک دلخوشي براي شکست خورده ها است و نه بيشتر
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    تعداد زیادی از این 1500 راکت اصلا به هدف نرسیده که بخواد رهگیری و منهدم بشه. از تعدادی که رسیده بیش از 90% رهگیری و منهدم شده. به همین دلیل هم خسارات بسیار کم بوده. تمامی کارشناسان عملکرد گنبد آهنین بسیار عالی براورد کردند.
  • حجت ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    هیچ وقت دشمنو دست کم نگیرید ولو ضعیف باشه
  • فراهانی ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    شهاب و سجیل با سرعت 24 ماخ بر سر اسراییل خراب خواهند شد نه 4 ماخ!!
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    خیلی ممنون از اینکه بساط خنده ما را فراهم کردید
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    من هم به عنوان کارشناس حشره شناسی می گویم که خانه عنکبوت سست ترین خانه ها است
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    عجب کارشناس نظامی بدبختی هستی . خود اسراییل داره پشت پرده جار میزنه که آبکش آهنین ناکارامد بوده و قراره با عصای سحر آمیز تعویضش کنن . بعد یه سری بدبخت و مسحور شده غرب دارن اینجا از این سیستم ناکارمد دفاع میکنن
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اتفاقا" کار آبکش آهنین افتضاح بوده چون قراره با عصای سحر آمیز تعویضش کنن . اگه یکم عقل داشته باشه میفهمی که خودشونم گند سیستمشون فهمیدن که میخوان تعویضش کنن . حالا باز بیا دفاع کن
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    علی اقا و بعضیا خیلی توهم دارن مخصوصا اونی که از مشهد میاد و نظر میده... عقل هم خوب چیزه..
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    من نه كارشناسم نه نظامي ولي هيچ سامانه دفاعي 100در صدي وجود نداره.در ضمن پذيرش آتش بس بعد از 33- 22-و8روز طي چند سال براي جناح مقاومت موفقيت كمي نيست.در حالي كه تا چند سال قبل صهيونيست ها هر منطقه عربي رو تصرف و در زمان دلخواه تخليه مي كردند.
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    چقدر فارسیت خوبه.. مثل زبان مادریت صحبت می کنی و می نویسی. به عبری هم بنویسی با گوگل ترجمش می کنیم. پس خودتو خسته نکن
  • ایرانی ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    مرگ بر اسرائیل اما اینکه ما با دروغ بخواهیم چیزی رو ثابت کنیم کار خوبی نیست دشمن را کوچک شمردن عین شکست است ما در جنگ 8 روزه .اسرائیل را شکست خورده ندیدیم بقول خودشان 170 کشته وحدود1000 زخمی ذر برابر 7 کشته لطفا اجازه بدهید ملت از واقعیات دشمن اطلاع داشته باشند اسرائیل در برابر ایران ضعیف تر از لانه عنکبوت است ولی در برابر غزه ولبنان عکس این قضیعه رو نشان میده
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    منبع؟طبق امار خودشون وسایر منابع پنج کشته بوده(یدیعوت احارانوت وجروزالم پست ودویچه وله و...............................تازه فقط یکیشون نظامی بوده
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    زرت
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    بله به همین خاطر هم بودن که مثل سگ از حمله به اسرائیل پشیمون شدند خدا رو شکر که اسائیلی ها و وهابی ها رسوا شدند
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اگر خوب می بود چرا اسرائیل برای اولیت بار در خواست آتش بس داد و حتی حاضر شد از محاصره دست برداره
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    قدرت در پس علم نهفتست.همه اونایی که الان رگ غیرتشون باد کرده به جای داد زدن برن تو علم خودشونو تقویت کنن تا بتونیم به پیشرفت نظامی برسیم.
  • مليحه ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    اسرائيل: دوچرخه سبيل بابات مي چرخه
  • حمید ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    جالبه این رو آقایونه سلفی شیطان پرست زیرسیبیلی رد میکنن که توی 4 روزه ابتدایی 2تا جنگنده اف 16 آمریکایی هم با این موشک های ابتدایی در مقابل سایر تجهیزاته نظامیه ایرانه اسلامی به ملکوت شتافتند. انقدر شوخی نکنین خواهشا فقط کافیه که صبر داشته باشید و روزهای پیشه رو رو هم مد نظر داشته باشید. به قوله بزرگ شیطان پرسته احمقی مثل جورج دبلیو بوش جنگ های صلیبی هنوز تموم نشده ارتش اسلام داره هر روز بیشتر از روزه گذشته مجهزتر و آماده تر میشه اللهم عجل لولیک الفرج
  • rahim ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام بچه ها باید بگم که کار گنبد آهنین اصلا خوب نبوده و این را تلویزیون روسی راشا تو دی به نمایش گذاشته هرکی که برنامه راز ندیده بره ببینه (برای هفته قبل) در این برنامه این فیلم از این شبکه روسی به نمایش در آمد که ایتدا چند موشک به خوبی هدف قرار گرفته میشود ولی در ادامه دیگر گنبد به قولی آبکی دیگر توانایی رهگیری ندارد و اطلاعات غلط میدهد و موشک های شلیک شده توسط گنبد آهنین در آسمان سرگردانند و نمیتواند به خوبی رهگیری کند علت اینکه تعداد به درک رفتگان کم است میتواند این باشد که آنها با اعلام آژیر خطر به سمت پناهگاهای خودشان رفته اند و از این که به درک بروند در امان ماندند. به امید روزی که وعده آن در کتاب عهد عتیق نوشته شده روزی از فراز این دیوارها قومی خواهند آمد و شما را نابود خواند کرد برسد انشاالله
  • سعید ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    خاک توسرت که بعد از این همه حرف زدن بازم چیزی نفهمیدی.حرف نزنی بهتره..والا.. برو نوکری صهیونیستهارو بکنی برات بصرفه تره
  • سعید ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    کارشناس نظامی؟؟؟قرض؟؟؟؟
  • سعید ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    مجید ،دلبندم ،مصمم نه مسمم
  • سعید ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    کی منفی داده؟؟؟
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    سلفی گل به نظرم میخواین گنبد آهنی از اسراییل بخری! نه !!! زحمت نکش سلفی ها با گنبد یا بی گنبد ذاتا سوراخ هستن
  • مهدی مبارز ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    گنبد آهنی که آبکش شده ! وقتی با چهارتا موشک زهوار در رفته که دور برد ترین اونها 80 کیلومتر برد داشت نتونست کاری انجام بده و موشک های ساده و بدون هیچ تکنولوژی تونست از اون عبور کنه و مناطق مسکونی رو مورد هدف قرار بده ! در صورت حمله های بعدی رژیم غاصب صهیونیست باید به فکر پناهگاه های محکم تری باشه چرا که ایران در کمک نظامی و تسلیحاتی به دشمنان اسرائیل به خصوص جنبش مقاومت مسمم است .
  • محمد ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    آب رو بریز اونجایی که سوخته! واقعا سلفی هستی یا فقط اسم الکیه؟؟؟؟
  • محمد ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    زرت
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    نشنیدم! چی شناس؟
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    گل نه! منگل! سوراخ رو خوب اومدی چون کلا تهشون باد میده!
  • حجت ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    24 ماااااااااااااااخ؟؟؟؟!
  • احسان ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    يه بنده خدايي گفت كه اسراييل از خانه عنكبوت سست تره يادتون مياد
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    معلومه اصلا نمیدونی ماخ چی هست .24 ماخ یعنی 27800 کیلومتر در ساعت که از سرعت شاتل که سریعترین سرعت ساخت دست بشر یعنی 12000 کیلومتر 2.5 برابر بیشتر
  • ناظر ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    0 0
    خوب راست گفت دیگه چا ترش کردی.
  • mojicivil ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    0 0
    خدا همه را شفا بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس