مطالعات صورت گرفته نشان میدهد که این ابزار آموزشی قادر به افزایش قابل توجه مهارتهای تسلط و انعطافپذیری دانشآموزان در درس ریاضی است، درحالی که در روشهای سنتی حل تمرین بر روی کاغذ، تنها مهارت انعطافپذیری دانشآموز ارتقا مییابد.
دیدن سایر همکلاسیها در حین حل تمرینات و امکان مشارکت در فعالیت های گروهی در کلاس درس از مزایای این میز هوشمند محسوب میشود که به درک بهتر مفاهیم ریاضی منجر میشود.
پروفسور «لیز بورد» سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه دورهام تأکید می کند: هدف این پروژه، تشویق دانشآموزان به مشارکت و حضور بیشتر در فعالیتهای کلاس درس از طریق روشهای به اشتراکگذاری، حل مسأله و خلاقیت به جای گوش دادن منفعلانه به درس است.
چندین دانشآموز بصورت همزمان قادر به استفاده از میزهای هوشمند چند لمسی هستند که بصورت شبکهای با یکدیگر و نیز با میز اصلی، در ارتباط هستند.
در این حالت معلم نقش کلیدی را در کلاس درس ایفا میکند که تمرینات را بصورت انفرادی یا گروهی برای میزهای مختلف ارسال می کند یا پاسخ تمرینات یک گروه را برای بحث کردن در مورد شیوه حل مسأله به میز گروههای دیگر میفرستد.
پروفسور «استیو هیگینز» معتقد است، فناوریهایی نظیر میز تعاملی هوشمند از پتانسیل بسیار بالایی برای مدیریت هماهنگ تدریس توسط معلم برخوردار بوده و میتواند تا حدود زیادی روند یادگیری موزون بین تمامی دانشآموزان یک کلاس را تضمین کند.
نتایج بدست آمده در پروژه سه ساله محققان دانشگاه دورهام در مجله Learning and Instruction (یادگیری و آموزش) منتشر شده است.