کد خبر 1721815
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۸
محسن مهدیان

در اخبار آمده که قرار است با پدیده اجتماعی «سگ‌گردانی» در شهر برخورد شود، لطفا فعلا این قانون را اجرا نکنید؛ نه از سر مخالفت با قانون، بلکه از سر دغدغه برای حفظ حرمت و اقتدار آن.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

در اخبار آمده که قرار است با پدیده اجتماعی «سگ‌گردانی» در شهر برخورد شود. این خبر نشان‌دهنده عزم ساماندهی است، اما پیشنهاد من این است که لطفا فعلا این قانون را اجرا نکنید؛ نه از سر مخالفت با قانون، بلکه از سر دغدغه برای حفظ حرمت و اقتدار آن.

مردم را قانون‌شکن نکنید: صدور قوانینی که بستر اجرای آنها فراهم نیست، شهروندان را در تنگنای انتخاب میان نیاز و قانون‌گریزی قرار می‌دهد. چنین قوانینی، اگر جامع و دقیق تدوین نشوند، جامعه را به بن‌بست می‌کشانند و افراد ناگزیر به تخلف می‌شوند. برای بسیاری از کسانی که سگ نگهداری می‌کنند، سگ‌گردانی فقط یک تفریح نیست؛ ضرورتی است برای حفظ سلامت حیوان. نمی‌توان از یک‌سو مجوز نگهداری حیوان خانگی صادر کرد. دامپزشک تعیین کرد، غذای وارداتی فراهم کرد و... و از سوی دیگر ابتدایی‌ترین امکان مراقبت از آن را منع کرد. در این شرایط یک‌شبه و با یک تصمیم، جماعتی را قانون‌شکن می‌کنیم؛ درحالی‌که می‌توان با تدبیری ساده، مانند اختصاص فضاهای مشخص با ضوابط معین برای سگ‌گردانی، هم نیاز این گروه را پاسخ داد و هم حرمت قانون را حفظ کرد.

پاس گل به خناس‌ها ندهیم: نکته مهم‌تر چگونگی اجرای قانون است. قرار است چه نهادی مانع سگ‌گردانی شود؟ پلیس؟ نگهبان پارک؟ مأمور شهرداری؟ یا چه؟ و اگر قرار بر برخورد باشد، با چه شیوه‌ای؟ در برخی خبرها از «جمع‌آوری سگ از دست مردم» گفته شده است. آیا به تبعات اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای این تصمیمات فکر کرده‌ایم؟ آیا باز هم قرار است بهانه دست خناسان رسانه‌ای دهیم؟ اگر بناست تخلفی ثبت شود، آیا زیرساخت لازم مانند دوربین‌های هوشمند فراهم است یا قرار است به شیوه‌های پرهزینه و بی‌اثر گذشته بازگردیم؟

از همه مهم‌تر، اقتدار قانون را حفظ کنیم:

نگرانی اصلی درباره روزهای بعد از انتشار این اخبار است؛ اینکه خبری منتشر شود و بعد هم همچنان همه‌چیز سرجای خودش باقی بماند؛ همان سگ‌گردانی‌ها و همان قانون‌شکنی‌ها و... مثل ده‌ها مورد که اجازه دهید فهرست نکنم. قانونی که اعلام شود اما اجرا نشود یا اجرا شود اما اثر نگذارد، اقتدار قانون و قانونگذار را می‌شکند.

عزیزی می‌گفت: «من از چراغ قرمز عبور نمی‌کنم؛ نه به‌خاطر پلیس و جریمه، نه برای رعایت قانون و نه حتی حرمت شرعی آن؛ این سه حتما هست اما فراتر از آن اقتدار نظام اسلامی است.»

اگر اقتدار قانون در ذهن جمعی شکسته شود، دیگر فقط این قانون نیست که آسیب می‌بیند؛ اعتماد عمومی فرو می‌ریزد و راه برای بی‌تفاوتی به هر قانون دیگری باز می‌شود. پس اگر هنوز نتوانسته‌ایم به موضوع سگ‌گردانی نگاهی جامع داشته باشیم و لوازم اجرای آن را فراهم کنیم، لطفا فعلا اجرایش نکنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • بنده خدا IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    35 26
    لعنت خدا بر آنها که با برخورد و زیر پا گذاشتن خط قرمزهای دین مخالفت میکنند این عذاب زیادها را چند نفرشان را دار بزنید که بقیه از این غلط ها نکنند مثل همان که بعضی از این ملعون ها میگفتند با بعضی از این زن و دخترها که هوهاشون را بیرون میگذارند برخورد نکنید دیدید که چی شد. یا خداوند خوبتان کند یا از ملعونین ابدی قرار بگیرید.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      4 14
      نام خدا را بیهوده بر زبان نیار ۱۰ فرمان تورات
    • متنفر از منو تو IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      12 4
      امیر علی مجری خیکی منوتو میگه هر موقع خطر شد از سگ کمک میگیرید پس سگ نجس نیست . مثل این میماند هر نوع مرض داشتی از یک نوع دارو استفاده میکنی . اسهال داری ، یبوست داری استامینوفن . باد فتق یا قولنج داری پنی سیلین . سگ ها هزار جورند . آن سگی که توانایی کمک دارد نوع خاصی از سگ است که پلیس مجوز نگهداریش را دارد نه اینگه بیاورند وسط ساختمان صدای گوشخراشش شبانه روز مردم را آزار دهد .
  • حسن IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    23 9
    قانون حیوان گردانی بهتره چون سگ تنها نیس گربه .سوسماروغیره...
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      11 6
      ربطی نداشت
  • جوان دهه هفتادی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    24 5
    پیشنهاد شما آقای مهدیان و راهکارهای شما دقیقاً در این رابطه چیست ؟! چگونه مردم و شهروندان از تبعات این امر خلاص گردند و دغدغه نداشته باشند...
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      15 21
      مگه محیط زیست فقط همین یه قلمه آقای نگران؟ محیط زیست و جنگل و هوا و..... این همه مشکل داریم شما گیر دادین به سگ گردانی؟
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      10 4
      راهش خیلی راحت هست یه مکان مشخص مثل یک پارک مشخص کنند که کسانی که حیوان خانگی دارند فقط در ان محل گردش کنند نه در خیابان
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    41 17
    روزگار بس عجیب و غریب ! قانون منع سگ گردانی را اجرا نکنید تا بچه های طفل معصوم جرأت رفتن به پارک را نداشته باشند تا سگهای بی مسئولیت براحتی کودکان را طعمه خود کنند و... قانون عفاف و حجاب را اجرا نکنید تا هنجارشکنان راحت و آزاد باشند و... بعدش می رسیم به خدمت بقیه قوانین و دست آخر یک جنگل ... تحویل نسل بعد می دهیم!
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    31 5
    فکر کنم این بابا تو خونه سگ دارن و زنش بهش گفته یا این مقاله رو مینویسی یا اینکه از فردا شب میری تو پارک
    • رضا IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      11 1
      داداش گل گفتی
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      4 3
      چاکر آقا رضا 🌹
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    35 3
    چرا بازار فروش سگ ها جمع نمی شوند؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      26 3
      هر موقع بازار فروش مشروبات و مواد مخدر جمع شد به این هم میرسیم.
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۲۰
      1 2
      مردم باید خودشون سگ نخرند بعضیا ذاتا سگ بازن
  • فرهاد IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    28 11
    با سلام و احترام خدمت شما کارشناس محترم: لطفاً جایی که حرف زدن بلد نیستید حرف نزدن که بلدید. چرا حرمت قانون خدا را که سگ نجس است محترم نمی شمارید. تبعات مریضی مشترک بین انسان و حیوان و دیگر مسائل پیرامونی پیشکش
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    9 5
    واقعاً منطقی و درست است ! اگر قوانینی که وجود دارد و توسط مجریان قانون و ضابتین موارد قانونی با کم محلی روبروست لیست کنیم مثنوی میشود ، اجرای قانون و برخورد با متخلفین از دیر باز ذر کشور ما احساسی و با افراط و تفریط همراه بوده و هست !!
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    10 15
    یک حرف حساب زدی اورین
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    33 10
    وقتی سگ گردانی ممنوع باشد، سگ بازان به دنبال خرید و نگهداری آن نمی روند! ضمناً این ممنوعیت یک درخواست عمومی است!
    • امید IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      12 24
      این عمومی رو از کجا استدلال کردی؟ رای گیری کردی؟
    • ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      23 8
      سگ نجس است و با عمل و یا گفتار یک عده پاک نمی شود عموم مردم هم که نجس و پاک را رعایت میکنند و سرشان می شود از اینکه یک عده سگ باز پاک و نجس ندان پارک ها و کوچه ها را به گند کشیده اند ناراضی هستند اینها هم چون هدفشان از سگ بازی بیشتر فخر فروشی و مد بازی است با ممنوعیت سگ گردانی از کارشان دست خواهند کشید به همین سادگی
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      2 10
      عمومی بودن این درخواست رو از کجا گفتی؟؟؟؟؟؟ یعنی بهتر کردن اقتصاد ویران و تورم بالا و گرانی و بیکاری و فقر و بدبختی و آلودگی هوا و.... درخواست عمومی نیست، فقط سگ‌گردانی درخواست عمومی هست؟
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    10 16
    حرف درستی می‌زنه.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    18 8
    یکی از عوامل مهم ترویج وگسترش سگ گردانی همین بی تفاوتی و عدم توجه شهرداریها به جلوگیری از ورود سگها به پارک ها بوده که از قدیم الاایام تابلوی ان در همه پارکها نصب شده بود ولی متاسفانه مامورین پارکها انرا اجرا نکردند و باعث گسترش فرهنگ سگ گردانی در شهر شد تا جاییکه امروزه اگر کسی به پارکی میرود و سگی در دست ندارد گویی چیزی کم دارد حالا هم این کارمند شهرداری بجای پاسخ گویی به کم کاریها فتوا صادر میکند که جلوی این حرکت مقدس را بگیرید اکثریت مردم از این حرکت حمایت میکند واز دادستان هایی که بانی این نهضت مقدس شدند باید تشکرو قدردانی شود اگر کم وکسر قانونی هم هست مجلس صد در صد حمات میکند
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    17 3
    به نظر شما الا خیلی از قوانین راهنمایی و رانندگی اجرا نمی‌شود پس باید قانون را متوقف کنیم یا متخلف را مجازات با این فرمون اگر بخواهید پیش بروید باید مردم را رها کرد تا قانون‌گریزی اتفاق نیفتد حالا هرج و مرج شد اشکالی ندارد مهم این است که مردم قانون‌گریز نشوند شاقای نظریه پرداز شما نمی‌دانید که مردم ما سالها است با این تحلیلهای پوچ و بی مغز زندگی کرده‌اند و خوب می‌توانند نیت‌های شوم پشت پرده سخنگویان به ظاهر دلسوز را درک کنند
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    17 10
    مردم را قانون شکن نکنید؟؟!!!! آنها مردم نیستند ، آنها متجاوزین به حقوق دیگران هستند . همین الانش هم قانون شکن هستند : قانون پارک و سگ داشتن و حقوق دیگران و رعایت بهداشت و .... و هیچی را رعایت نمی کنند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    16 12
    از قوه قضائیه می خواهیم از الان جلوی دوقطبی سازان مانند ایشان را بگیرد تا مانند گشت نشود
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    15 11
    چرت و پرت نوشتی مکان عمومی جای سگ بازی نیست و حتی در کشور اسلامی و حکومت آن نباید سگ گردانی کافه آن مهد آن باشد و فقط دامپزشکی باشد آن هم چون که سگ های کاری داریم
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    9 8
    موافقم مخصوصن با اختصاص یک قسمت ویژه از فضای سبز برای سگ گردانی و جریمه سنگین برای کسانی که با سگهای بزرگ امنیت مردم را به خطر می اندازند
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    18 3
    سه نکته خطاب به نویسنده: 1- وقتی نتوانند سگ گردانی کنند عملا نمی توانند سگ نگهدارند. 2- کشوری با این همه مشکلات که مدارسش را حمایت نمی کند نمی تواند امکاناتی برای سگها اختصاص دهد. 3- متأسفانه جماعت سگ گردان قبلا نشان داده اند که به قانون چقدر پای بندند و شما از ضوابط ویژه برای آنها صحبت می کنید.
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      17 7
      ما سگ پرستا هرکاری تو غرب بکنن تقلید می کنیم. اگه فردا تو غرب مد بشه که هرکی یه کره خر رو افسار ببنده و با خودش بیاره تو خیابون ماهم این کار رو می کنیم و دیگه از سگ چرونی دست برمی داریم و "خرگردونی" می کنیم! اگه خر نبود خودمون یه دم خر آویزون می کنیم به گردنمون (عه. این که شد همون کراوات!)
  • غالفبذا IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    16 5
    ارزش انسان بالاترین ازهمنشینی ازسگ هاست سگ هم ارزش خودش راداراست به شرط فاصله داشتن بازندگی افراد
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    16 2
    نویسنده استدلال می کند که قانون گذار مجوز نگهداری سگ را صادر کرده است پس چون منع قانونی نگهداری سگ وجود ندارد پس باید به الزامات زندگی سگ در شهرها مانند تردد آن ها در پیاده روها و معابر عمومی، فروشگاه ها، ... و غیره هم تن در دهیم. بازی با کلمات آسان است، ضرورت حفظ حیوان؟ !!!،
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      7 1
      ادای قرن 21 در آورده
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    12 3
    اینهمه صغری کبری چیدی که به این نتیجه برسی ؟ خوب لازمه اجرای قوانین اینچنینی بالا بردن هزینه تخطی از قانونه . اولا اگر قانونه باید کشوری اعلام بشه نه فلان استان سگ بگردونن فلان استان نه !! دیگر اینکه اگر قانون گذار گفت کسی سگ بیاره بیرون سگش رو میگیرن میبرن خودش هم با پرونده قضایی جریمه بسیار سنگین میشه و از طرفی هر گونه خرید و فروش سگ و مراکز تفریحات و آرایش و سگ شویی و غیره غیرمجازه مطمئن باش خیلی زود بساط این کثافتکاری در کل کشور برچیده میشه
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    13 0
    شماها سالهاست که قوانین و ملزومات مبارزه با فساد گسترده را با مصلحتگرایی جناحی و نگرانی حفظ خودتان زیر پا میگذارید‌.
  • ب .ج IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    4 4
    با سلام ، قانون مربوط به اینگونه حیوانات را در دو فوریت به مجلس ارسال و تصویب نمایید مانند سایر کشورهایی که جلوی این معضلات را گرفته اند . تشکر .
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      5 7
      معضل فقط همین یه مورده؟ این همه معضل رو نمیبینی؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    8 3
    این نویسنده ها رو از توی لوپ لوپ گیر میارید.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    7 4
    قانون منع سگ گردانی، قانون منع حجاب، قانون مبارزه با فساد اداری، قانون منع آوری ماهواره، قانون..... خودم با سگ و سگ بازی در فضای مسکونی مشکل دارم اما نمی شود هرجا کم بیاوریم از اسلام خرج کنیم ، مگر در اسلام قانون از کجا آوردیم نیست ، 45سال گذشت نتیجه چه بود، باغ ازگل ،دروغ امام جمعه ،اثبات دروغ ایشان ، انتقال سند دوباره و دیگر چی ، حداقل سفارش به تقوا نکنیم، این تعارضات کشور را به اینجا رسانده ، قطعا سگ گردانی، حمل حیوان بدون قفس در خودرو همه و همه مشکل است اما شما را به خدا وقت مجلس را برای گرفتن حق آبه هیرمند بگذارید ، برای گروگان گیری شرکتهای خودرو ساز، گرانی مصالح ، افزایش بی حساب مالیات، قطع برق، معل فرونشست و... بگذارید . ته این راه بن بسته و بزودی حتی نتیجه تصویب قانون راهبردی را خواهیم دید. عدم تصویب fatfو...
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
      2 1
      اشتباها مثبت زدم.
  • علی FR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    4 2
    عنوان سگ گردانی و محدود کردن این مشکل فقط به سگ اشتباه است قانون باید جامع باشد سگ ، گربه ، پرنده و هر حیوان دیگر را شامل شود اگر سگ را بدلیل نجس العین بودن شرعی نباید در پارک ها بگردانند آیا مثلا گرداندن گوسفند و گاو و الاغ مشکل ندارد!؟ حرف آقای مهدیان از جهت فراهم نمودن زیر ساخت ها برای اجرای قانون درست است از طرفی انسان ذاتا یک موجود عاطفی است و خوب یا بد خیلی از افراد به حیوانات خانگی بشدت وابسته می شود و نمیشود از این موضوع براحتی گذشت و نثلا سگ آتها را در خیابان از دستشان گرفت این افراد ممکن است دچار ناراحتی روحی و حتی خودکشی شوند چه بخواهیم و چه نخواهیم جماعت سگ گردان نیز جزو ملت ایرانند و حق و حقوقی دارند
  • امیر IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    8 4
    با استدلال ایشان موافق نیستم چون با همین استدلال باید با قاچاقچیان داعش ها و ... هم مبارزه نکنیم . اما در مبارزه با سگ گردانی داشتن یک قانون ضعیف در ارتباط با فروش و نگهداری آن می تواند شروع خوبی باشد .
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    3 5
    حرف حساب
  • امید IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    2 5
    باز هم دوربین هوشمند این سری برای سگ . با این دست فرمون پیش بریم دوربین های هوشمند تو ایران خیلی زیاد میشه. البته از یه جهت خوبه اشتغال زیاد میشه. به داماد میگن شغلت چیه؟ میگه با دوربینت هوشمند سگ می گیریم.
  • FR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    5 7
    صد در صد درست است انگار یک عده ای وظیفه دارند مشکل درست کنند و مردم را وادار به لجبازی کنند
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    9 1
    سک گردانی به یک مسئله بسیار زشتی تبدیل شده که واقعاً مردم عادی را اذیت می‌کنه و سگ گردان‌ها آنقدر وقیح شدن که مردم جرات اعتراض ندارن ولی بهتر است همراه با برخورد قاطع با سگ گردانی با کلینیک های آرایش و درمان و تغذیه و خرید و فروش سگها هم بخورد بشه
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    6 1
    این قضیه سگ نه داشتن مثل بی حجابی نیست و هنوز فراگیر نشده و اگه رفراندوم بذارند اکثر مردم مخالف سگبازی هستند.... من دوست ندارم در پارک سگ بیارن به کی بگم آخه.. این یک کار حکومت عالی بوده
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    4 1
    عاقبت مماشات با ارازل رسید به پلیس کشی و قاضی کشی و تهدید امنیت ملی ،عاقبت مماسات با دزد و اختلاص رسید به غارت های هزاران میلیاردی بیت المال بی صاحاب حالا چه بانکی چه گازوییلی و غیره این پیشنهاد این بابام عاقبتش معلومه . ضعف قوه قضاییه کاملا مشهوده در همه زمینه ها نیاز به یک انقلاب تو قوه هست داریم به قهقرا میریم ،یک نفر امده رسانه و علنا با قانون مخالفت میکنه حالا به هردلیلی.
  • حسین IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    2 2
    مهدیان جان خیلی هم پیشنهاد خوبیه
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    4 2
    پس با همین استدلال ها لطفا قاون مواد مخدر و قانون حمل سلاح و قانون رشوه، قانون برخورد با اختلاسگران و ... را جرا نکنید.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    7 1
    با سگ گردانی کاری نداشته باشید مردم لج می کنند با حجاب کاری نداشته باشید مردم لج می کنند با ناهنجاری کار نداشته باشید مردم لج می کنند قاتلها و خفتگیر ها را اعدام نکنید مردم لج می کنند انگار با یک مشت حیون طرف هستیم که تا بخواد کار درستی انجام بشه جز لج کردن کار دیگه ای ندارد باید سفت جلوی این سبک مغزها وایساد هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    5 2
    يواش يواش پرده ها دارد كنار مي رود چهر ه حقيقي افراد داره اشكار مي شود اين جاي اميدواري است
  • رویا IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    4 1
    من خودم با حضور حیوانات خانگی بالکل در محیطهای عمومی مخالفم اما حرف ایشون درسته، وقتی پدیده ای گسترده شد، یعنی اینهمه سگ جلوی چشم شما وارد کشور شد، خرید و فروش شد، غذای خارجیش وارد شد، منبع درآمد دامپزشکها و باعث روی بورس قرار گرفتن رشته دامپزشکی شد ..... منع ضربتی اون بیشتر عوارض داره تا منافع، بدون قصد تشبیه، مثل اینه که همه معتادها رو صرفا قرنطینه کنی تا به مواد مخدر دسترسی نداشته باشن ، بدون کمپ و بدون متادون و بدون رواندرمانی و .....
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    5 2
    این نویسنده با این استدلال های مسخره رو از کجا کیر آوردید؟
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    4 5
    احسنت به فهم و شعور این نویسنده. راستی اونهایی که قانون تصویب می کنند و به اجرای اون دستور میدن چند تا مشاور با شعور به اندازه این نویسنده محترم نزدیک خودشون ندارند؟
    • مجید IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۲۰
      0 1
      فهم و شعور!؟ در مورد چیزهایی که نداری حرف نزن
  • اسماعیل IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    3 3
    این حرف کاملاً حسابی است
  • بهنام IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    2 3
    همانطوریکه آقای مهدیان فرمودند وقتی سگی دفترچه وشناسنامه دامپزشکی دارد لذا فقط درمناطق عمومی قابل توجیه هست ولی درسایر مکان ها آزاد باید باشد آنهم باشرایط هایی لذا اجرای این قانون بدون مطالعه زیان بار برای ملت خواهد بود
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    5 2
    یه قانون میخواد و دوربین ، جریمه یگ گردانی تو پارک ۱۰میلیون
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    4 2
    چرندیات مهدیان
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    3 1
    این شالوده منطق وفاقیون است.
  • علی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    0 4
    با اینکه با مجازات سخت موافق هسم.اما حرف درست و منطقی زدید.باید با برنامه صاحبان سگ رو نابود کرد
  • امیر NL ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    2 0
    البته ایشان از یک نظر درست می گوید صدها میلیون دولار در سال غذای سک و دارو و وسایل جانبی برای سک در کشور جمهوری اسلامی وارد می شود ولی از طرفی هزاران میلیارد را هم از دست می دهند
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    5 1
    حداقلش اسم پارک‌ها را عوض کنند. تو خیابان طوس یه پارک است به اسم شهدا. آنجا عصرها محل جولان سگ‌ها و صاحبان سگ صفت است. من وقتی این صحنه را می بینم به خاطر شهدا شرمنده می‌شوم.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    2 0
    اقا بگین سگهارو جمع کنن به جاش بهشون یکی یه دونه بره بدین هم گوگولی تره هم فایدش بیشتره
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    5 3
    اصلاً چرا از اول اجازه سگ گردانی داده شد ؟!
  • منم IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    3 3
    همه سگها رو ببرین رها کنید داخل منزل ایشون تا حسابی خودشو راضی کنه
  • رضا IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    6 1
    اخوی اولا سلام دوما اگه کلا خلافهایی مثل سگ گردانی بی حجابی روسپی گری استعمال موادمخدر مصرف مشروبات الکلی روزه خاری روابط نامشروع جنسی و... در هر مکان و در هر زمان و توسط هر کسی بدون هیچ توجیهی ممنوع حرام و خلاف قانون و شرع می باشد و اگر قرار باشد بابت هرکدام از اینها حکومت اسلامی به توجیهه اینک ممکن است عده ای مخالفش باشند مکان درست کنند که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و این کار یعنی کار یعنی تایید آن گناه و حرام شرعی و ممنوعیت قانونی. پس بهتر است افرادی که بابت هر اتفاقی در این مملکت با خود و بی خود اضهار نظر می‌کنند مراقب حرف زدنشان باشند
  • عبدالله عبد خدا IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    6 2
    خفه شو !!! اتفاقاً با قاطعیت ، این قانون منع سگ‌گردانی و همه قوانین خداپسندانه را اجرا کنید و از هیچ احدی هم باک نداشته باشید و فقط رضایت الهی را در نظر بگیرید که خدا یار و یاور مؤمنان است.
  • DE ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    6 3
    وقتی در شهرها صدها سگ بی صاحب وجود دارد و توان جمع آوری آنها، انتقال به کمپ حیوانات، واکسینه کردن آنها و نازا کردن آنها را ندارید- چرا سگهای با صاحب را هم آواره می کنید؟؟
  • پروین IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    4 1
    شما هم اگه مثل خیلیا بچه ی کوچیک داشتی/ تو پارک و شهربازی میرفتی سگ بود تو جاده سلامت سگ بود تو تاکسی سگ بود تو فروشگاه فلان و فلان مال و بیسار مال سگ بود چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    2 2
    سر حجاب هم همینارو گفتید
  • Mojtaba SE ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
    3 2
    مگه میشه سگ رو تو خانه نگه داشت حیوان باید روزی 2 کیلومتر راه بره تا بتون دستشویی کنه و بو کنه دور ورش رو که آرام بشه ..
  • عبدالرحمن IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۳/۲۰
    0 0
    باید موضوع رو ریشه ای حل کرد. ریشه سگ گردانی به نگهداری سگ مربوط میشه. شما نمی تونی غذای سگ بفروشی، جای سگ و نگهداری سگ خانگی بفروشی، بعد بگی سگ گردانی ممنوع است. جامعه رو متنشنج می کنی فقط. زورت هم نمی رسه که جلوی سگ گردانی رو بگیری، لاف بیخود می زنی. اگر واقعاً با این پدیده مخالفی، باید از ریشه باهاش برخورد کنی. وگرنه داری کار نمایشی الکی میکنی مثل اینکه تیتر خبری کم اورده باشی. من فقط امیدوارم همانطوریکه نان و برنج و مایحتاج روزانه مردم داره گرون می شه، غذای سگ و گربه هم گرون بشه هرچند به نظر نمی رسه...فعلاً در حال حاضر فقط می تونم بگم که حناتون دیگه رنگی نداره..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس