در خواب دیدم، سید الشهدا(ع) در مکانی هستند و نزد ایشان هم یک فردی فهرستی در دست دارد، اسم شخصی را از لیست خواند. امام فرمود: نامش را خط بزن، سپس نام «سید جعفر شیرازی» را برد، فرمود: نامش را ثبت کن!

به گزارش مشرق به نقل از شبکه اجتهاد، آیت‌الله محمدمهدی شب‌‌زنده‌دار از اساتید خارج حوزه علمیه قم، اقامه عزاداری برای سیدالشهدا(ع) را سیره بزرگان دانست و با اشاره به ضرورت تبلیغ صحیح و کارآمد، خاطر نشان کرد: در تبلیغ مروج شریعت باشید و ارزش‌های حسینی را تبیین کنید، هم‌چنین در ضمن آن، به مسائل نظام اسلامی هم بپردازید و از هجمه‌های گوناگونی که به نظام ما می‌شود، دفاع کنید، البته اصل سخنان خود را مسائل سیاسی قرار ندهید.
 
*عالمی که با روضه خواندن در لیست امام حسین(ع) جای گرفت
 
وی همچنین به نقل خاطره‌ای از زبان استاد خویش آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید پرداخت که در ادامه می‌آید:
 
فردی در نجف به نام سید جعفر شیرازی زندگی می‌کرد، وی که از خاندان بزرگ شیرازی و از خواص مرحوم آیت‌الله سید عبدالهادی شیرازی بود، از دنیا رفت.
 
آیت‌الله سید عبدالهادی شیرازی مجلس ختم گرفتند، من در این مجلس کنار آقا سید عبدالهادی بودم، وی گفت: «من با سید جعفر داستانی دارم، یک بار در شب اول محرم در خواب دیدم حضرت سید الشهدا(ع) در مکانی هستند و نزد ایشان هم یک فردی لیستی در دست دارد، آن فرد یا حضرت عباس(ع) یا حضرت علی‌اکبر(ع) بود، اسم شخصی را از لیست خواند، امام فرمودند: نامش را خط بزن، سپس نام سید جعفر شیرازی را برد، فرمودند: نامش را ثبت کن.
 
از خواب بیدار شدم و کنجکاو شدم که ببینم علت اینکه حضرت(ع) دستور دادند، نامش ثبت شود چیست؟ روز شد و سید جعفر آمد و از او پرسیدم، سید جعفر گفت: من آخر ذی‌الحجه به حرم مشرف شدم، وقتی از حرم بیرون آمدم با خود می‌گفتم ما تا به حال زیاد برای سیدالشهدا(ع) گریه کردیم، اما هیچ گاه نگریاندیم، تصمیم گرفتم یک کتاب مقتل تهیه کنم و برای زن و بچه‌ام در خانه روضه بخوانم، این تصمیم موجب شد نام او در لیست خدمتگزاران حضرت ثبت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس