کد خبر 169484
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰

تعرفه تماس با تلفن همراه و تلفن ثابت در ساعات مختلف شبانه‌روز بسته به اپراتور سرویس‌دهنده متغیر است.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، با افزایش 12 درصدی نرخ مکالمات تلفن ثابت از سوی شرکت مخابرات ایران از اسفندماه سال 90، در سال 91 نیز اعلام شد که هزینه مکالمه با تلفن ثابت در ساعات مختلف شبانه‌روز نیز یکسان است.
 
پیش از این افزایش نرخ هر پالس مکالمه برای ساعات مختلف شبانه روز متفاوت بود. اما پس از افزایش نرخ مکالمات و تغییر از 44.7 به 51.03 ریال بحث‌هایی به میان آمد مبنی بر این که آیا با افزایش نرخ مکالمات میزان هر پالس تماس متغیر خواهد بود و یا اینکه افزایش تعرفه‌ها برای استان‌های هم کد شده وغیر هم کد شده نیز متفاوت شده است.
 
مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران درباره تغییر این نرخ‌ها به ایسنا گفته بود که به نظر می‌رسد افزایش تعرفه‌ها به 51.03 ریال چندان با کاهش زمان پالس مکالمات متناقض نیست و اگر هر دو مورد را در نظر بگیریم، باز هم به افزایش تعرفه‌ها می‌رسیم و این بدین معنی است که افزایش نرخ به 51.03 با کاهش پالس به 120 و 105 ثانیه یکی است و هر دو حالت افزایش تعرفه در مکالمات تلفن ثابت را نشان می‌دهد.
 
زارعیان تاکید کرده بود که پیش از این زمان هر پالس تماس از تلفن ثابت به ثابت از ساعت 6 تا 13 به میزان 134 ثانیه و از ساعت 13 تا 21 به میزان 159 ثانیه و از ساعت 21 تا 6 میزان 193 ثانیه بود که این میزان به 120 ثانیه کاهش یافته است.
 
او با اشاره به استان‌های هم کد شده نیز بیان کرده بود: این میزان برای استان‌های هم کد نشده، 120 ثانیه و برای استان‌هایی که هم کد شده‌اند هر پالس 105 ثانیه محاسبه می‌شود. این در حالی است که در حال حاضر استان تهران، البرز و چند شهر از استان اصفهان هم کد شده‌اند.
 
بنا براین و براساس تصمیم‌گیری کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه مکالمات تلفن ثابت به ثابت شهری در استان‌هایی که در آن‌ها طرح هم کدسازی انجام نشده است به ازای هر ١٢٠ ثانیه یک پالس تعیین می‌شود.
 
همچنین تعرفه مکالمات تلفن ثابت به ثابت شهری در استان‌هایی که در آن‌ها طرح هم کد سازی انجام شده است به صورت یکنواخت در کل استان به ازای هر ١٠۵ ثانیه یک پالس تعیین شده و قیمت هر پالس کماکان بدون تغییر برابر 44.7 ریال است.
 
با نگاهی به مصوبه‌ی کمیسیون و تغییر تعرفه‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که هزینه و زمان هر پالس تماس برای ساعات مختلف شبانه‌روز یا روزهای تعطیل یکسان شده است و مشترکان باید این هزینه مکالمه را چه در ساعات پیک مصرفی و چه ساعات غیرپیک و در نیمه شب به صورت یکسان با دیگر ساعات پرداخت کنند اما یکسان شدن هزینه مکالمات تلفن هنوز به اپراتورهای تلفن همراه کشور سرایت نکرده است و همچنان در جداول تعرفه مکالمات درصدی تخفیف برای ساعات اوج مصرف و غیر اوج مصرف مشخص شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس