کد خبر 169159
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۴

آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد با شمارش تقریبا تمامی صندوق‌های رای، میزان مشارکت در انتخابات آمریکا اندکی کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: درحالیکه شمارش 97 درصد صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پایان رسیده است آمارها نشان می‌دهد که میزان مشارکت مردم آمریکا کمتر از 50 درصد بوده است.

براساس این گزارش، از مجموع واجدین شرایط، 118 میلیون نفر رای خود را به صندوقها انداختند که نسبت به انتخابات سال 2008 که 131 میلیون نفر مشارکت داشتند 9 درصد کمتر بوده است.

«گانز کورتیس» مدیر مرکز مطالعات انتخابات آمریکا گفت: از نظر تعداد و وسعت، مشارکت مردم چشمگیر نبود و تعداد رای دهندگان در اغلب ایالت‌ها حتی کمتر از انتخابات سال 2004 بود.

وی تصریح کرد که به دلیل نوع مبارزات انتخاباتی سال 2012 بسیاری از رای دهندگان احساس منفعلانه ای نسبت به انتخابات داشتند.

براساس آمارها، در ایالت مریلند میزان مشارکت نسبت به سال 2008، 7 درصد کمتر و در پنسیلوانیا و کارولینای جنوبی حتی از این هم کمتر بود.

آمارهای کمیسیون انتخابات فدرال بعد از شمارش 97 درصد آرا نشان می‌دهد که 118 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند.

این درحالیست که دانشگاه جورج ماسون آمریکا تخمین زده بود که حداقل 60 درصد واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 شرکت کنند.

براساس این گزارش، در ایالت کالیفرنیا میزان مشارکت 15 درصد کمتر از سال 2008 بوده است. در ایالت نیوجرسی هم مردم 10 درصد کمتر از سال 2008 رای خود را به صندوقهای رای انداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس