کد خبر 16825
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۸

شيعه دو قبله دارد: مکه براي عبادت، و کربلا براي شهادت. من در مقابل کعبه کم عبادت کرده ام، پس بگذار شيعه بودن خود را، با شهادت در کربلا ثابت کنم.

محمد نگارستاني به سال ???? در خانواده اي متوسط از اهالي کرمان متولد شد. دوران تحصيلات ابتدائي و راهنمائي را در دبستان عدالت و مدرسه اميرکبير کرمان طي نمود. تحصيلات متوسطه را در دبيرستان طالقاني پي گرفت. با شروع غائله ضد انقلاب در غرب کشور ، محمد به کردستان حرکت مي کند. در مرحله بعد همراه با ? تن از دوستان خود عازم جبهه سومار مي شود.


negarestany.jpg

در تابستان سال ?? براي مرتبه سوم به جبهه اعزام شده و اين بار در جبهه جنوب حاضر مي شود و در عمليات ثامن الائمه(ع) شکستن حصر آبادان شرکت مي نمايد و دستش از دو ناحيه مورد اصابت ترکش قرار مي گيرد.محمد پس از آن راهي جبهه بستان مي شود و در عمليات طريق القدس شرکت مي کند.
سرانجام شهيد محمد نگارستاني در اواخر سال 1360 در جريان عملياتي در محور سوسنگرد به شهادت رسيد.
آن چه مي خوانيد يکي از وصيت نامه هاي به جا مانده از شهيد نگارستاني است.
اين وصيت نامه که توسط جواني 17 ساله نوشته شده است آ آکنده از مفاهيم عميق اخلاقي و سياسي است و نشان از بلوغ بسيار زودهنگام نسلي است که با نفس مسيحايي حضرت امام خميني رستگار شدند.
 و چه زيبا فرمود آن امام جماراني که « اين وصيت نامه هايي که اين عزيزان مي نويسند را مطالعه کنيد، پنجاه سال عبادت کرديد. خدا قبول کند، يک روز هم يکي از اين وصيت نامه ها را بگيريد مطالعه کنيد و تفکر کنيد. از اين ها قدري تعليم و تعلم پيدا کنيد.

بسم الله الرحمن الرحيم
25 محرم 1402 - سوسنگرد
ولئن قتلتم في سبيل الله اومتم لمغفرة من الله ورحمة خير مما يجمون آل عمران-156
اين وصيت نامه اينجانب محمد نگارستاني است به خانواده ام:

اميد وارم که خداوند به همه شما توفيق پيروي از امام در همه زمينه ها را بدهد وبتوانيد خود را آنگونه خدا ميخواهد بسازيد. همانطور که مي دانيد من در زندگي ام بسيار اشتباه داشته ام، اينک از ارتکاب همه آن ها پشيمان هستم و توبه کرده ام. اميدوارم از توابين باشم.
خواهشي را که از شما دارم اين است که مرا ببخشيد و از همگان از بابت من معذرت خواهي کنيد بر مرگ من گريه نکنيد بلکه به وسيله مطالعه و اطاعت از فرامين قرآن روحم را شاد کنيد.
سعي کنيد با مردم با اخلاق خوب رفتار کنيد که راه خدا از ميان خلق ميگذرد.
شروع کنيد به مطالعه پيگير کتب اسلامي،
اگر واقعا خواهان ادامه را هم هستيد «اخلاقي»* را بشناسيد که آرزو دارم در آخرت مرا به حضور بپذيرد و شفاعتم کند.
 مادر! اينک که تعداد زيادي ازهمرزمانم شهيد شده اند و مقامي برتر گرفته ام روا مدار که من در مقام زندگاني باشم که هر لحظه احتمال انحرافمان مي رود. گوئي الان «سيف الديني» را جلوي چشم مي بينم که مي گويد هنوز نشسته اي؟ تا کي مي خواهي بماني؟ آخرش چي؟ بيا برويم. اسلام به خون من و تو نياز دارد و من نيز تنها جوابي را که دارم بدهم اين است که اگر اسلام بجز کشتن شدن ما سرفراز نمي ماند پس گلوله ها مرا به آغوش بکشيد.
 پدر ! نگاه کن چه سخن جالبي: شيعه دو قبله دارد: مکه براي عبادت، و کربلا براي شهادت. من در مقابل کعبه کم عبادت کرده ام، پس بگذار شيعه بودن خود را، با شهادت در کربلا ثابت کنم.
 پدر! بة ياد امام حسين (ع) باش و دعا کن که در آن دنيا «آقا» شفاعتمان کند.
برادرم رضا!  اگر انسان بخواهد مسلمان باشد بايد همه کارهايش اسلامي باشد. مملکت اسلامي بايد همه اش اسلامي باشد.
خواهرم شهين! بچه هايت را به گونه اي تربيت کن که در فتح قدس عزيز دليرانه بجنگند.
 برادرم عباس! برفعاليت خويش بيافزا وبرمطالعه ات خيلي اضافه کن.
 خواهرم، جواهرم ، مهين!  آرزودارم که مبلٌغي خوب براي اسلام باشي اگر توانستي باز به حوزه علميه برو و خود را زينب گونه بساز.
 برادرم حسن! هواي نفست را اسير خودکن و به مردم خدمت کن که امام، خود را خدمت گذار مي نامد.
 برادرم حسين! درست را بخوان، مطالعه کن و به مامان و بابا خوبي کن.
 برادرم علي! تا مي تواني خودت را بساز . اگر توانستي به حوزه علميه برو و همه تان کبر وغرور و ريا و نفاق رااز خود دور کنيد. نماز شب بخوانيد. با مردم خوب رفتار کنيد. مطالعه کنيد. به ياد شهيدان باشيد. برايم آمرزش بطلبيد و گواه باشيد که من اين راه شهادت را با آگاهي تمام انتخاب کردم ومشتاقانه به دنبال شهادت دويدم تا بدو  رسيدم .
همه فاميل را سلام برسانيد و به آن ها بگوئيد که اين انقلاب خدائي است و پيروزي از خداست،  پس براي نزديکي به خدا هم شده بيشتر به انقلاب ياري کنيم،  توقعات خود را کم و ايثار هاي خويش را زياد نمائيم.
 هر کس از من چيزي طلب داشت بدو بدهيد ، هر مقدار که گفت.
 اگر حقوقم را گرفتيد قرض هايي را که الان يادم نيست بدهيد و باقي رادر ترويج کتابخانه مسجد خرج کنيد . کتابهايم را به کتابخانه مدرسه بدهيد.
 قرآن را هرچه بيشتر بخوانيد و وقت خود را به سخنان لغو وبيهوده تلف نکنيد.
 از احساسات خويش بکاهيد وبر عقل خويش بيافزائيد.
 از ارگان هاي انقلاب جدا نگرديد. روحانيون را دوست بداريد. امام رامطيع محض باشيد وبراي آمرزشم دعا کنيد وبراي فرج امام زمان (عج)دعا نمائيد.
 مرا ببخشيد و از همه از بابت من بخشش بطلبيد.

من آنچه که لازم بود به شما گفتم در عمل کردن به آن بکوشيد
اشهدان لااله الا الله
اشهدان محمدرسول الله
 و اشهدان علي ولي الله
 و شهادت مي دهم به حقانيت انقلاب اسلامي و رهبري امام خميني

*پاورقي:
*شهيد محمود اخلاقي از دوستان شهيد محمد نگارستاني بود که به سال 59 و در روز عاشورا ، در جبهه سومار ، با 19 سال سن ،  به شهادت رسيد.شهيد محمد نگارستاني همواره از شهيد محمود اخلاقي به عنوان معلم خود ياد مي کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس