کد خبر 166490
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰

نبود مسعود فراستی در برنامه شب گذشته هفت حاشیه‌هایی را به همراه داشت که باعث حضور منتقدان جدید شد. این موضوع می تواند پایانی برای حضور تکنفره فراستی در برنامه سینمایی هفت باشد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، در ابتدا "هفت" با حضور فریدون جیرانی و مسعود فراستی منتقد سینما به عنوان اولین برنامه سینمایی کار خود را آغاز کرد. در همان ابتدا نیز نقدهای فراستی به دلیل لفظ تندی که داشت مورد واکنش های متعددی از طرف فیلمسازان و حتی مخاطبین قرار گرفت. البته این موضوع که چرا باید وی به عنوان منتقد ثابت در این برنامه حضور داشته باشد از ابتدا نیز مطرح بود.

در کنار نقدهای غیرمنصفانه وی، در یکی از برنامه ها با حضور جیرانی، فراستی لفظ تند و توهین آمیزی را برای مسعود کیمیایی به کار برد که همین موضوع باعث شد که وی دو هفته در این برنامه حضور نداشته باشد. البته در همان زمان نیز شایعاتی مبنی بر حذف کامل وی از این برنامه شنیده می شد که طی مذاکراتی دوباره بازگشت.

در اواخر برنامه سینمایی هفت با حضور جیرانی، سردبیر برنامه  تصمیم گرفت که در نقد فیلم "نارنجی پوش" مسعود فراستی را مقابل داریوش مهرجویی قرار ندهد. این موضوع با برخورد فراستی روبرو شد و همچنان گمان می شود که یکی از دلایل تعطیلی این برنامه با گروه قبلی به این موضوع بر می گردد.

پس از شروع برنامه پس از چند ماه توقف با گروه جدید، مسعود فراستی تنها فردی بود که از تیم قبلی کار خود را با گبرلو ادامه داد. وی همچنین در تمامی برنامه ها تا شب گذشته به عنوان یک منتقد ثابت حضور داشت.

اما نبود وی دربرنامه شب گذشته هفت دوباره حاشیه هایی را به همراه داشته است. شنیده ها حاکی است یکی از دلایل این موضوع به اختلافات مالی فراستی با این برنامه بر می گردد. از طرف دیگر گویا وی علاقه ای به حضور در آیتم نقد فیلم "آهوی پیشونی سفید" ساخته سید جواد هاشمی نداشته است و به همین دلیل در این برنامه به صورت موردی شب گذشته حضور پیدا نکرده است. البته در چند هفته گذشته فراستی انتقادهایی به نحوه اجرای گبرلو داشت و معتقد بود که وی وقت کافی به آیتم نقد فیلم نمی دهد و او نمی تواند تمامی نظرات خود را به درستی منتقل کند.

 حضور یکباره منوچهر اکبرلو و شاهین شجری کهن در برنامه شب گذشته هفت به عنوان منتقد، فضای همیشگی این برنامه را تغییر داد. زیرا این صندلی ثابت فقط تا کنون متعلق به فراستی بوده است. این احتمال را هم می توان در نظر گرفت که به دلیل انتقادهای فیلمسازان متعدد از لفظ تند فراستی، محمود گبرلو سردبیر برنامه تصمیم دارد در آینده از منتقدان سینمایی به صورت چرخشی در هفت استفاده کند.

عده‌ای از فیلمسازان و حاضران در برنامه هفت از حضور مستمر فراستی در برنامه هفت که فضای نقد سینمای ایران را مخدوش کرده است گله کرده بودند. این حرکت حتی اگر به تصمیم سردبیر این برنامه ارتباطی پیدا کند می تواند نوید بخش اتفاقات بهتر همراه با نقدهای اصولی تر و به دور از موضع‌گیریهای شخصی دراین برنامه باشد که حتی به فضای سینمای ایران نیز کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فیشر ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    0 0
    این تصمیم به دلیل تغییر مدیر شبکه 3 بوده؛همین روزها نوبت عادل فردوسی پور است؛من فکر میکنم قصد دارند هفت را به شبکه نمایش و نود را به شبکه ورزش منتقل کنند؛
  • امیرسجاد ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    0 0
    نقدهای غیر منصفانه ؟! فکر کردم دارم بی بی سی فارسی میخونم یهو !! واقعا که یه آدم حسابی تو منتقدای سینما داریم که شاگرد شهید سید مرتضی هستش اونم شما بکوبید لااقل یه دونه دلیل میاووردی برای حرفت ... .
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    0 0
    واقعا غیر منصفانس که بگید نقدای فراستی غیر منصفانس.
  • سید مهدی ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    در سینمای ایران تنها یک نفر است که به درستی و به مفهوم واقعی نقد میکند و او قطعا مسعود فراستی است که میزان سواد و مطالعاتش از مجموع سواد و مطالعات همه منتقدان سینمای ایران بیشتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس