رئيس حوزه هنري از انتشار 10 عنوان کتاب در کشور آمريکا به زبان انگليسي خبر داد.

به گزارش مشرق،محسن مؤمني‌شريف رئيس حوزه هنري،در گفت گو با فارس ، در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه براي جهاني‌شدن ادبيات دفاع‌مقدس بايد چه تدابيري انديشيده شود، اظهار داشت: براي جهاني‌شدن ادبيات دفاع‌مقدس بايد اقدامات مفيد و مؤثري در اين راستا صورت گيرد تا حضور ادبيات کشورمان در دنيا مؤثر باشد.
وي با بيان اينکه تاکنون حوزه هنري براي جهاني‌شدن ادبيات دفاع‌مقدس گام‌هاي مؤثري را برداشته است، اضافه کرد: تاکنون کتاب‌هاي حوزه هنري به زبان‌هاي مختلف ترجمه شده و اغلب آنها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.
مؤمني با بيان اينکه اهم فعاليت‌هاي حوزه هنري، نمونه‌سازي است، ادامه داد: حوزه هنري در فعاليت‌هاي خود بيشتر به الگوها مي‌پردازد و انتظار دارد که اقشار مختلف جامعه از آنها استفاده کنند همچنين، حوزه هنري در بخش زبان انگليسي تاکنون 10 عنوان کتاب در کشور آمريکا منتشر کرده است.
وي با بيان اينکه حوزه هنري 5 تا 6 عنوان کتاب به زبان عربي را در شهر بيروت منتشر کرده است، افزود: حوزه هنري تاکنون کتاب‌هاي متعددي را به زبان ترکي، استامبولي و اردن چاپ و منتشر کرده است، چراکه مخاطبان اين زبان‌ها بسيار است.
رئيس حوزه هنري در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه نويسندگان ادبيات دفاع‌مقدس در نگارش آثار خود تا چه اندازه به واقع‌گرايي جنگ تحميلي و دفاع‌مقدس توجه دارند، گفت: پرداختن به واقع‌گرايي جنگ تحميلي و هشت‌سال دفاع‌مقدس بستگي به نويسنده دارد، چراکه به هر حال پايه کار آنها دفاع مقدس است؛ اطلاعات نويسندگاني که در جبهه حضور داشتند، بيشتر از ساير نويسندگاني است که اين ايام را درک نکرده‌اند و طبيعتا اين نويسندگان وفاداريشان بيشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس