نيروي دريايي آمريکا در دستورالعملي رسمي از کليه نيروهاي خود خواسته از نام مجعول خليج ع‌ر‌ب‌ي به جاي نام خليج فارس استفاده کنند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه ايران، نيروي دريايي آمريکا در دستورالعملي رسمي از کليه نيروهاي خود خواسته از نام مجعول خليج ع‌ر‌ب‌ي به جاي نام خليج فارس استفاده کنند و هر جا چنين عبارتي را ديدند، متوجه باشند که معادل جديد خليج فارس است!
در قسمت راهنماي اين دستورالعمل که در پايگاه اينترنتي اين نيرو قرار گرفته، به تشريح و توضيح برخي کلماتي پرداخته شده که يکي از اين کلمات، عبارت مجعولي است که طي سال‌هاي اخير از سوي برخي کشورهاي عربي براي نام بردن از نام چندهزار ساله "خليج فارس" مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
نيروي دريايي آمريکا نيز در حالي که تمام نقشه‌هاي کشورهاي غربي از صدها سال گذشته، نام "خليج فارس" را براي منطقه دريايي جنوب ايران به کار برده‌اند، عنوان کرده که خليج ع‌ر‌ب‌ي‌ معادل جديد خليج فارس است و بايد به جاي اين عبارت به کار گرفته شود.


849811110_orig.jpg


در ابتداي اين دستورالعمل آمده است که کليه نويسندگان و ويرايش‌کنندگان نامه‌هاي تبادل شده در نيروي دريايي، بايد به نکات اين دستورالعمل توجه داشته و آن را دنبال کنند.
اين درحاليست که ايالات متحده از زمان تاسيس خود که 300 سال از آن تاريخ نمي‌گذرد،‌ در نقشه‌هاي خود نام تاريخي "خليج فارس" را براي اين منطقه استفاده کرده است.
برخي گمانه‌زني‌ها از اين موضوع حکايت دارد که دستورالعمل مذکور، پس از عقد قراردادهاي کلان نظامي ميان ايالات متحده و برخي دول عربي در خليج فارس صورت گرفته است.
در حالي که ايالات متحده تلاش مي‌کند خود را دوست ملت ايران و دشمن دولت معرفي کند،‌ اين تلاش آمريکا براي تحريف واژه‌اي با قدمت چندهزار ساله که ايرانيان تعصب خاصي روي آن دارند، نشان مي‌دهد که چنين ادعاهايي کاربردهايي کاملاً تبليغاتي دارند و دشمني آمريکا با ايران، به خاطر روحيات ظلم‌ستيزانه مردم اين کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس