کد خبر 162830
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹

آمار دریافت‌کنندگان 140 میلیون و 855 هزار تومان بُن نمایشگاه نشریات خانوادگی در شهریورماه گذشته اعلام شد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، اولین نمایشگاه نشریات خانوادگی از 23 تا 30 شهریورماه امسال با مشارکت 80 نشریه خانوادگی و در 56 غرفه مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به هریک از بازدیدکنندگان این نمایشگاه با ارائه کارت ملی و پرداخت مبلغ 2000 تومان، اعتباری معادل 10 هزار تومان بُن خرید و نیز اشتراک نشریات خانوادگی پرداخت می‌شد و آنها می‌توانستند با استفاده از تخفیفی که در ایام نمایشگاه از سوی نشریات اِعمال می‌شد، نسبت به خرید یا اشتراک نشریات مورد علاقه خود اقدام کنند.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد هدف از توزیع این بُن‌ها را «ایجاد امکان و فضایی برای خرید یا اشتراک نشریات مورد علاقه خانواده‌ها و قرار گرفتن کالای فرهنگی در سبد خانوار» اعلام کرده بود.

در گزارش آماری زیر نحوه توزیع این بُن‌ها بررسی شده است:

مجموعاً 8 هزار و 539 نفر دریافت کننده این بُن‌ها بوده‌اند. 5 هزار و 559 نفر (65٪) این افراد، زن و 2 هزار و 980 نفر (35٪) مرد بوده‌اند.

همچنین 406 نفر دریافت کنندگان این بُن‌ها بین یک تا 10 سال، 738 نفر بین 11 تا 20 سال، 2 هزار و 197 نفر بین 21 تا 30 سال، هزار و 983 نفر بین 31 تا 40 سال، هزار و 760 نفر بین 41 تا 50 سال، هزار و یک نفر بین 51 تا 60 سال، 317 نفر بین 61 تا 70 سال و 130 نفر 70 سال به بالا بوده‌اند.

بر اساس این آمار، جوان‌ترین دریافت کننده این بُن‌ها نوزادی 5 ماهه و مسن‌ترین آنها پیرمردی 84 ساله بوده است.


همچنین بر اساس آمار مربوطه، مجموع مبالغ بُن‌های توزیع و اهدا شده در نخستین نمایشگاه نشریات خانوادگی 140 میلیون و 855 هزار تومان بوده است.

از این میزان 85 میلیون و 390 هزار تومان بُن‌های توزیع شده و 55 میلیون و 465 هزار تومان هم بُن‌های اهدا شده است. مبلغ 32 میلیون تومان از بُن‌های اهدایی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

برای این منظور اعتباری معادل 150 میلیون تومان از موسسه مطبوعاتی نشرآوران اخذ شده که پس از هزینه کرد و در پایان نمایشگاه مبلغ 9 میلیون و 145 هزار تومان آن به این موسسه عودت داده شده است.


مجموع مبالغ اخذ شده برای توزیع این بُن‌ها 230 میلیون و 780 هزار تومان بوده است. همچنین مبلغ اخذ شده حاصل از فروش بُن 17 میلیون و 78 هزار تومان و مبلغ اخذ شده از آموزش و پرورش 6 میلیون تومان بوده است.

نمودار دریافت کنندگان بُن در روزهای مختلف نخستین نمایشگاه نشریات خانوادگی نشان می‌دهد که به مرور و با نزدیک شدن به روزهای پایانی نمایشگاه، درخواست برای دریافت این بُن‌ها - بدون احتساب نوساناتی کم‌اثر - افزایش یافته است.

بر این اساس، در روز نخست نمایشگاه 98 نفر، روز دوم 334 نفر، روز سوم 319 نفر، روز چهار 587 نفر، روز پنجم هزار و 132 نفر، روز ششم هزار و 659 نفر، روز هفتم 2 هزار و 147 نفر و روز هشتم (آخر) 2 هزار و 63 نفر برای دریافت بُن‌های خرید یا اشتراک مطبوعات اقدام کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس