کد خبر 162807
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹

کورش زارعی، بازیگر و کارگردان تئاتر که از میهمانان ویژه اجرای شب آفتابی بود، می گوید: شب آفتابی بدعتی در نمایش تاریخی است.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، کوروش زارعی در گفت و گو با ستاد خبری برنامه شب آفتابی با بیان این مطلب افزود: اجرای امشب ویژگی هایی داشت که تاکنون در فضای هنر کشور سابقه نداشته است؛ تلفیق سینما، تئاتر و جلوه های ویژه، حضور متعدد هنروران، بهره گیری از صحنه دورتادور تماشاگران و... این اثر را از دیگر آثار تاریخی متمایز کرده است.

وی با اشاره به اینکه فقر چنین برنامه هایی در فضای فرهنگی هنری کشور مشهود است، افزود: شب آفتابی دریچه ای نو به روی اهالی هنر باز کرده است، که می تواند مسیر خوبی برای دیگر هنرمندان باشد.

مدیر تئاتر حوزه هنری تهران در ادامه با اشاره به سختی های ساخت چنین آثاری ادامه داد: همین دشواری ها باعث شده که خیلی از کارگردانان حرفه ای انگیزه خود را برای ساخت چنین آثاری از دست بدهند، یا پس از برگزاری چند ساله آن، پروژه را تعطیل کنند، اما پس از برگزاری بیش از ده سال شب آفتابی باید بگویم این نمایش را بسیار خوب و اثری فاخر ارزیابی می کنم.

این کارگردان پیشکسوت تئاتر کشور یکی از بهترین بخش های این نمایش را مربوط به دوره دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: اهمیت این بخش به دو دلیل عمده است؛ اول اینکه با انفجارهای متعدد، کثرت بازیگر و حضور تانک و هواپیما، بر میزان باورپذیری حوادث بسیار افزوده شده بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از انتقادهای جدی به عرصه هنر این است که نتوانسته ایم آن گونه که باید و شاید جوانان را با جنگ و دلایل آن آشنا سازیم، با توجه به اینکه بخش قابل ملاحظه ای از تماشاگران این برنامه را جوانان تشکیل می دادند، این امر می تواند در آگاهی آن ها تاثیر بسیاری داشته باشد.

زارعی در خاتمه گفت: جا دارد به کارگردان و عوامل اجرایی نمایش شب آفتابی و به خصوص طراح صحنه که به خوبی از عهده سخت ترین بخش های این برنامه ی ترکیبی بر آمده و صحنه های درخشانی خلق کرده است، تبریک بگویم.

شب آفتابی نمایش تلفیقی به کارگزدانی بهزاد بهزادپور است که دهمین سال خود را پشت سر می‌گذارد. مخاطبان در این برنامه که  تا 19 آبان در بوستان ولایت برگزار می شود، سفری به اعماق تاریخ خواهند داشت، به گونه‌ای که با گذر از دیوار زمان و مکان، وقایع و اتفاقات و برش‌هایی از تاریخ را به شکلی زنده و واقعی در اطراف خود می‌بینند.

بازدید از نمایش «شب آفتابی» رایگان بوده و از طریق ثبت نام در پایگاه اینترنتی www.shabe-aftabi.com برای علاقه‌مندان امکان‌پذیر است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و حضور در این برنامه می‌توانند با شماره تلفن‌های ۲-۵۵۱۰۰۵۴۱ تماس بگیرند یا به سامانه اینترنتی یاد شده مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    0 0
    متأسفانه در این تئاتر به طور زنده ساز می زنن به عنوان میان برنامه و یه گیتارزن هم پشت پرده میاد گیتار میزنه!! از سپاه انتظارشو نداشتیم ولی در مجموع، سایر مواردش خیلی خوب هست اگه این زواید رو نداشت عالی بود
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    0 0
    یه نکته دیگه هم بگم در بخش از نمایش سواری با پرچم سبز میاد و راه رزمنده ها رو نشون میده همین سوار، بارها و بارها راه رو به علما هم نشون داده؛ مثل مخالفت با حکومت نظامی شب 22 بهمن و اون تلفنی که آقای طالقانی به امام زد کلا نشون ندان ولادت امام عصر به عنوان یکی از وقایع اساسی تاریخیمی تونست در کنار سایر وقایع مثل قضایای حضرت آدم و نوح و ابراهیم و پیامبر اکرم و شهادت حضرت زهرا و امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین که نمایش داده شد نمایش داده بشه و بعد به هدایت علما و مراجع توسط ایشون اشاره بشه که نتیجه همه اونها شده مملکت شیعه ایران و انقلاب هم که با هدایت و عنایت حضرت حجت شکل گرفته و پیروز شده و حفظ شده بنا براین میشد و شاید بهتر بود این قضایا هم اضافه میشد چون خیلی خیلی مهم هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس