کد خبر 161481
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹

درسال 1969 م، کنگره این اتحادیه در توکیو در قطعنامه پایانی خود به کشورهای عضو توصیه کرد روز نهم اکتبر برابر با 17 مهر هر سال را به عنوان روز جهانی پست تعیین کنند. در حال حاضر بیش از 170 کشور، عضو این اتحادیه هستند و ایران نیز در سال 1877 م 22 مهر 1256 ش به عنوان بیست و نهمین عضو، به این اتحادیه پیوست.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، این روزها با وجود پست های الکترونیکی و پیامک و به طور کلی با وجود فناوری های جدید پست های سنتی شاید کمتر مورد استفاده قرار می گیرند اما همچنان پست کارهای مهمی را انجام میدهد که نامه رسانی بخشی از ان است. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به انواع روش های پستی و سوالات متدوال پستی را که ممکن است در پست با آن روبرو شوید:

پست عادی:

شامل نامه ها و مطبوعاتی هستند که فرستندگان روی آنها تمبر الصاق نموده و در صندوق پستی انداخته یا به باجه های پستی تحویل میدهند و مرسوله بصورت عادی در جریان کار،مبادله و به مقصد ارسال میگردد و هیچگونه ثبت و ربطی روی آن صورت نمی گیرد.



پست پیشتاز:

پست پیشتاز به نوعی پست سفارشی اما با سرعتی بسیار بالا است که کالاها و نامه ها را در داخل کشور حداکثر تا 48 ساعت بعد از ارسال به مقصد می رساند. همچنین با این پست سفارشات خارج از کشور با اولین پرواز از کشور خارج و تا 72 ساعت بعد به مقصد خواهد رسید.



پست مستقیم:

پست مستقیم حلقه اتصال تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات با مصرف کنندگان و مشتریان است این سرویس به عوامل کسب و کار اجازه می دهد تا با مخاطبان مورد نظر بطور مستقیم ارتباط برقرار نمایند . پست مستقیم یک رسانه تبلیغاتی است که اساس آنرا بانکهای اطلاعاتی تشکیل می دهد که شامل آدرس سازمانها ، شرکتها و واحدهای تولیدی و خدماتی به همراه مخاطبان هرکدام است .

این سرویس مرسولاتی راکه در قالب خدمات پست مستقیم دریافت می گردند اعم از پست تبلیغ با نشانی و بدون نشانی و پست جواب قبول را شامل می شود و از مرحله قبول تا توزیع و پس از آن را نیز در بر می گیرد که براساس کدپستی ده رقمی طراحی و اجرا می گردد .


پست دو قبضه:

فرستندگان مرسولات ثبتی به منظور حصول اطمینان از تسلیم مرسولات خود به دست گیرندگان میتوانند از ادارات پست مبداء درخواست ارسال مرسوله به همراه قبض دوم را بنمایند . بدین منظور هزینه ای جدا از سایر هزینه های پستی به اینگونه مرسولات تعلق میگیرد که فرستنده باید آنرا بپردازد. قبض دوم به امضای گیرنده رسید و با سریعترین سرویس پستی برای فرستنده برگشت داده میشود.

پست صوتی:

دراين سرويس تماس گيرنده بدون محدوديتهاي زماني و مكاني مي تواند براي مشتركين اين سرويس پيغام ارسال كند.مديران ارشد،مسئولان روابط عمومي وبخش بازاريابي سازمانها،وزارتخانه ها، شركت ها، نيروهاي نظامي، انتظامي وامنيتي، كسبه و بازاریان، رسانه هاي ارتباط جمعي وبا استفاده ازايـن سرويس مي توانندارتباط بااقشارمختلف مردم،مشتريان ومصرف كنندگان خود را حفظ نموده وارتـباطـات مردمي خودرا سامان بخشند.

پست رستانت:

كساني كه به هردلـيل آدرس دقــيق پستي نـدارند، مي توانـنداز فرستـندگـان مرسـولات خود تقاضا كنند نامه و بسته پستی رابه آدرس يكي ازدفاترپستي ارسال تـا گیرند گان بـا مـراجعه و ارائـه كارت شناسايي معتبرمرسوله خود را دريافت كنند. اين مرسـولات درصـورتي كه مـهلت نگهـداري براي آن تعيين نشده باشد حداكثر دو مـاه دردفتـرپـست مقـصد نگهداري مي شود . توريست ها ، مسافران و كساني كه اقامت دائمي درجايي ندارند مي توانند از اين سرويس استفاده كنند و هزینه نگهداری روزانه تا زمان تحویل مرسوله به گیرنده ، نامه 1.000 ریال و بسته پستی 2.000 ریال تعیین گردیده است .

پست اکسپرس:

مرسولاتی هستند که بنا به درخواست فرستنده و در مقابل پرداخت هزینه مربوطه بعد از رسیدن به مقصد با اولویت و حق تقدم بیشتر نسبت به توزیع آنها اقدام میگردد. شایان ذکر است این سرویس در مورد مرسولات عادی و سفارشی قابل اجراء می باشد .

پست DHL:

 این سرویس با مشارکت و همکاری شرکت DHL برقرارشده است. مشتريان مي توانند با مراجعه به دفاتر پستي ، مرسولات خود را به شركت مذكور واگذار كرده و از اين طريق مرسولات مشتريان در عرض دو ياسه روز كاري به اقصي نقاط جهان بصورتي تضمين شده ارسال مي گردد . اسناد ، هدايا ، نمونه كالا و غيره توسط اين سرويس در اسرع وقت به نقاط مورد نظر و کشورهای طرف قرارداد ارسال مي گردد .

پست - E-bazar:

بازار الکترونیکی پست سرویسی است که طی آن فروشگاهها ، تولید کنندگان و سایر عرضه کنندگان کالا و خدمات از طریق بستر الکترونیکی و مجازی که پست به نشانی  http://www.ebazaar-post.ir  در اختیار آنها قرارمی دهد مبادرت به عرضه و فروش کالا و خدمات خود به صورت اینترنتی می نمایند.

پاسخ به برخی پرسش های متداول پستی:

آيا افراد سالمند يا معلول مي‌توانند انجام برخي از امور روزمره خود را به پست واگذار كنند؟

بله. سرويس پست تلفني (شماره تلفن 193 در تهران و 119 در شهرستان‌ها) اين امكان را به سالمندان، معلولين و يا افراد پرمشغله مي‌دهد كه بدون خروج از منزل، انجام برخي از امور خود نظير خريد دارو و كتاب، پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن به بانك، دريافت و تعويض دفترچه بيمه، ثبت نام تلفن، ثبت نام در كنكور سراسري و آزاد و … را به پست واگذار كنند.

آيا براي ارسال كالا از طريق پست به خارج از كشور محدوديتي وجود دارد؟

بله. اين محدوديت شامل همان كالاهايي است كه جزء ممنوعات پستي محسوب مي‌شود. مثلاً ارسال فرش دستباف به هر اندازه، اشياء عتيقه، آثار هنري- خطي اصيل و يا كالاهاي اساسي مانند دارو و مواد غذايي غير مجاز است.

يا مي‌توان اسكناس، طلا، سنگهاي قيمتي يا ساير اشياء با ارزش را از طريق پست ارسال كرد؟

بله، در اينگونه موارد، فرستنده جهت اطمينان، ارزش مرسوله يا امانت خود را در زمان تحويل به پست اظهار كرده و آن را بيمه مي‌كند. چنين مرسولاتي كه "مرسولات يا امانت با ارزش اظهار شده” نام دارند مي‌بايست با لاك و مهر، سرب و يادر صورت اقتضاء نوارهاي چسب‌دار ويا ساير علايم مشابه به وسيله فرستنده مهمور شوند. لفاف اينگونه مرسولات نيز بايد از استحكام كافي برخوردار باشد، به نحوي كه بدون آسيب رساندن به آنها، امكان دسترسي به محتويات مرسوله ميسر نشود.

بر روي اين مرسولات ضمن درج ارزش اعلام شده و وزن دقيق، عبارت "بيمه”، و تاريخ تحويل به پست نيز نوشته مي‌شود. محموله‌هايي كه حاوي پول، طلا يا سكه و اسكناس هستند هميشه بايد به صورت سرباز به دفتر پستي ارايه شوند تا قبل از بستن امانت محتويات آنها بررسي شود.  در مورد مرسولات خارجه اين اقلام مشمول قانون مقررات صادرات واردات كشور مي‌شود كه گمرك مجري آن است.

حداكثر وزن مراسلات پستي چه ميزان است؟

حداكثر وزن مراسلات پستي، به شرح زير تعيين شده است:

الف) نامه 2 كيلوگرم

ب) آيروگرام 10 گرم هر عدد

ج) كارت پستال 20 گرم هرعدد

د) مطبوعات 2 كيلوگرم ( درصورتي كه حاوي كتب و بروشور باشد، 5 كيلوگرم)

كيسه M (مخصوص) براي مطبوعات و به مقصد گيرنده يا آدرس واحد حداكثر وزن 30 كيلوگرم

آيا نرخ ارسال مرسولات با اولويت و بدون اولويت متفاوت است؟

بله، براي مرسولات بدون اولويت، فرستنده نرخ كمتري پرداخت مي‌كند و مدت زمان ارسال و توزيع آنها نيز طولاني‌تر است در حالي كه، مرسولات با اولويت از سريع‌ترين راه هوايي يا زميني، با اولويت حمل شده و نرخ ارسال آنها نيز بيشتر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 68
  • غیر قابل انتشار: 27
  • ناشناس ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    47 25
    سلام خسته نباشید.سوالی داشتم خدمتتون.چرا نمیشه مواد غذایی به خارج کشور فرستاد؟محصولاتی مثل کنسرو یا آبمیوه اونم به تعداد محدود و کم نمیشه فرستاد؟آیا لباس میشه فرستاد؟میشه توضیح جامعتری در این زمینه بدید.منتظر پاسختون هستم ممنون
  • آرزو ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    11 12
    مطالب خوب است جامع تر باشدمن مي خواهم مقداري خشكبار و پسته و نقل به اروپا إرسال كنم مشكلي نداارد و با چه نوعي پسته بههتر است؟و اينكه إمكان دارد اين وسائل بازرسي شود
  • matin ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    15 10
    سلام.بسته ای باوزن 9 کیلوگرم از کشور فنلاند به ایران فرستاده شده.ایا این بسته برای گیرنده هم هزینه ای دارد؟
    • F IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
      2 0
      سلام، اصولا ایران برا بسته ها و پاکتهای غیر از کاغذ ، گمرکی میگیره از گيرنده
  • ARASH ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    21 9
    با سپاس از مطالب خوبتون 1- میخواستم بدونم میشه زعفران از ایران به سوئد فرستاد ؟ اکر امکان دارد تا چند مثقال مانعی ندارد ؟ 2-همچنین رنگ های نقاشی مثل گواش 3-داروی آلپروزولام و سرنگ
  • آرزو ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    11 5
    سلام میخواستم بدونم برای ارسال یک بسته به خارج از کشور با dhl ادرس رو باید به انگلیسی بنویسم
  • مهدی ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    7 5
    مرسی از اطلاعات خوبی که دادین. میخواستم بدونم که آیا میشه از ایران وسایل الکترونیکی همانند یک دوربین دیجیتال (به ارزش تقریبی ۵ میلیون) به سوئد پست کرد؟ و اگر امکانپذیر است آیا شامل گمرکی در کشور سوئد یا ایران میشود؟ پیشاپیش سپاسگذارم
  • فریا ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    16 0
    خالم 3 هفته پیش یه بسته میفرسته با پست عادی فرستاده چه طوری پیگیری کنم؟ تا کی میرسه؟ لطفا پاسخ بدین
  • Reza ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    5 1
    سلام من در۱۷/۰۷/۲۰۱۵ ازبرلین المان یک بسته به ایران ازطریق dhl به شماره ۳۵۰۰۱۳۴۰۴۹۷۱ فرستادم وتاکنون هیچ خبری ندارم وگیرنده در ایران به پست مراجعه نموده درحالیکه پست ایران یک کد ده رقمی که اولش حروف باشه میخواد درحال حاضرمن هم از itemtracking.post.ir پبگیری کردم نشد وازشما تقاضای کمک وراهنمایی دارم باتشکر
  • شقایق ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    12 1
    از اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتید سپاس گزارم.ببخشید می خواستم بدونم میشه از فنلاند یه گوشی به ایران بفرستند? پیشاپیش متشکرم
  • جاسم شهنوازی ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    5 4
    سلام من میخواستم یه بسته ارسال کنم به شهرستان اما کدپستی و با پلاک خونه رو ندارم اما ادرس دقیق خونه رو دارم بسته رو بفرستم به مقصد میرسه یا نه
  • رضا ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    10 2
    با سلام و خسته نباشید خدمت ادمین مطالب بسیار مفید بود بنده ی سوالی دارم اگر بخواهم وسیله ای را از مشهد ب اصفهان مثلا پست کنم ،مراحل را توضیح دهید.با تشکر
  • علیرضا ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    6 0
    سلام ، امروز برای پست حدود یک کیلو وسیصد گرم بدلیجات ترکمن به اداره پست مرکزی مراجعه کردم که گفتند باید از طریق ترخیص کار این کار را انجام بدم و ترخیص کار نیز مبلغ غیر منطقی پیشنهاد کرد در صورتی که این بدلیجات نه شامل فلز گرانبها مشود نه سنگهای گرانبها ! ولی فقط به نوع طراحی یکمی قدیمی به نظر میرسه ولی کاملا مشخص است که اینطور نیست ! برای پست این نوع کالا چطور باید اقدام کنم ؟ از راهنمایی شما سپاسگذارم .
  • تات ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
    15 5
    یعنی هنوز ملت نفهمیدن اگه یکی درباره گوریل مطلب بنویسه دلیل نمیشه که پرورش گوریل داشته باشه. طرف از آلمان شماره پیگیری ش رو میذاره، خانمه میگه چجور خورش سبزی بفرستم خارج.. خندیدیم خدایی
  • محمد مهدی ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    2 0
    سلام دوست عزیز،اگر از آلمان فرستاده شده باید از آلمان هم پیگیری بشه!
  • مهدی ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    1 1
    بله،چرا که نه؟البته هزینه هایی داره
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    1 1
    سلام.در اینصورت در فرم ارسال تیک نداشتن کد پستی را وارد کنید.احتمالا به مقصد می رسد.در صورتی که آدرس پیدا نشود به شما عودت داده می شود!
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    7 2
    دوست عزیز،بهتر بود به جای خندیدن ایشون رو راهنمایی می کردید!تشکر
  • مهرنوش ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    1 7
    سلام ببخشید من یچیزی خریداری کردم از فروشگاه تو قم با پست سفارشی به تهران برام فرستاده میخواستم بدونم که چندروزه به دستم میرسه و چه ساعتی ؟
  • حسن ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    2 3
    حداكثر چند گرم زعفران را ميتوان از طريق پست به خارج از كشور فرستاد
  • حسن ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    3 6
    حداكثر چند گرم زعفران را ميتوان از طريق پست به خارج از كشور فرستاد
  • a ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    3 1
    تا 800 گرم را میتوان فرستاد
  • بستانچي ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    1 3
    با سلام ميخواستم بدونم اين درسته كه اگر از خارج از ايران بسته پستي به منطقه هاي آزاد مثل جلف و كيش و.. فرستاده بشه هزينه ترخيص و گمرك كالا نداره؟
  • محد٣ ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 4
    سلام خسته نباشيد ميخواستم ببينم عسل ميشه پست كرد يا اينم جز كالاهاي ممنوعه؟!؟
  • عادل ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    11 2
    سلام یکی از دوستانم در امریکا میخواهد تلفن همراه و چند تعداد مکمل ورزشی پروتیین برایم ارسال کنه.میخوام بدونم ایا امکانش هست.و اینکه چقد هزینه پست میشه و ایا گمرک ایران اشکال نمیگیره و اجازه میده.اگه ارسال کنه بسته تا در منزل میاد یا باید از گمرک تحویل بگیریم وزن مکمل ها هر کدام 2کیلو و گوشی 200گرمه مرسی
  • مهدیه ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    7 5
    سلام، میشه توضیح بدید اگر من بخوام در روز ده تا گردنبند رو به مشتریهام در شهرهای مختلف بفرستم، چطور باید اقدام کنم؟
  • علی ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 2
    ببخشدی من یک چیزی سفارش دادم و یک هفته هم گذشته پست سفارشی هم هست زیرش نوشته 3 الی 7 روز پس از ارسال این جمله یعنی چی؟
  • میلاد ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    4 5
    باسلام میخاستم بدونم از ایران میشه سیگار پست کرد به سویس اخه اینجا خیلی گرونه. تشکر
  • مریم ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 3
    سلام من خرید اینترنتی کرده بوم ولی پس از بازکردن بسته خوشم نیومد اینو پست برگشتش مده یا ن؟فروشگاه خودش گفت بفرستین منظور مامورایه پست گیرمدن؟ممنون
  • Fateme ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    1 1
    سلام و خسته نباشید . من چند ماه قبل یکم طلا امانت دستم بود منم بدون اطلاع معمور اداره پست توی بسته لابلای لباس گذاشتم که دوست کنم ترکیه دست صاحب اصلیش برسه ، ولی بعد یه مدت فهمیدم که قاچاق به حساب اومده الان هم دادگاهی داریم، یعنی میشه طلا هارو پس گرفت بانه ؟ سپاس گذارم منتظر پاسخ شما هستم
  • سحر ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    3 0
    سلام ......میخواستم بدونم فرستادن قلاده ی سگ از خارج به ایران مشکلی نداره؟......جزو وسایل غیر قانونی نیست؟
  • امیر ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    4 0
    سلام ... بالاخره تا چند باکس سیگار میشه از ایران پست کرد؟؟
  • امیر ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    4 0
    سلام ... بالاخره تا چند باکس سیگار میشه از ایران پست کرد؟؟
  • محمود ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    3 1
    سلام .یه بسته به شیراز فرستادم الان چهارده روزه به دست طرف نرسیده به دست خود من هم نرسیده مگه برگشت جند روز طول میکشه تا برسه اصلا میرسه .تو رو خدا جواب بدید .نگرانم.
  • سارا ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    5 0
    سلام،ببخشید میخواستم بدونم آیا طلا به اندازه 10 گرم و قرص آلپرازولام رو میشه به بلژیک پست کرد؟اگر بله با چه پستی ؟ممنونم.
  • رضا ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    3 0
    سلام.ببخشید میخام بدونم ایا یک تبلت رو میشه به المان پست کرد یانه؟قانونی اومده که ارسال وسایل صوتی یا تصویری ممنون باشه به خارج از ایران؟
  • یزدان ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    1 0
    سلام یکی از دوستان دوتا مکمل ورزشی که4کیلو وزن دارد از آلمان فرستاده و الان اداره امانات پستی تهران میباشد.آیا برای تحویل هزینه میگیرن.آیا مجوزمیخواهد
  • سجاد ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    3 2
    سلام میخواستم بدونم ازبندرعباس میتونم یک شوکربه انزلی بفرستم
  • سجاد ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    سلام میخواستم بدونم ازبندرعباس میتونم یک شوکربه انزلی بفرستم
    • مهدی IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      نه مشکلی نداره به شرطی که در موارد خلاف جامعه ازش استفاده نشه.
  • عبداله ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    2 0
    سلام و طاعات قبول ما 5نفریم میخواهیم هرکدام دو کیلو سمپل سنگ بفرستیم کنیا آیا می توانیم یا مدارک خاصی برای ارسال مورد نیاز است ؟اگر سریعا به لطف کنید جواب بدهید ممنونم
  • منصور ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    5 1
    سلام برای تحویل بسته برای ارسال... باید به کجا مراجعه کنم؟؟؟
  • عادل ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    1 2
    برای ارسال لباس مستعمل در قالب یک چمدان ویک دستگاه لت تاب به سوئد از طریق دریا باید به کجا مراجعه کنم متشکرم
  • نجفی ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    7 2
    سلام ایا میشه به المان سیگار فرستاد اگر میشه چند باکس واینکه ایا میشه اسانس ادکلن فرستاد چند کیلو ممنون میشم راهنمایی کنید
  • محمد رضا فلاح ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    1 2
    پست سفارشی تا یزد چندروزه میرسه
  • چراغعلی ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    5 2
    ایا اداره پست هنگام تحویل بسته انرا باز میکند؟!
    • پریا IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      0 0
      بله همیشه چک میکنند
  • احمد ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    3 0
    با سلام.آیا در تاسوعا و عاشورا بسته های پستی ارسال می شود؟
  • مهدی ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    5 4
    با سلام. امروز اداره پست بخش نامه ی برایمان آوردند . متاسفانه نامه را باز کرده بودن و به مامور اطلاع دادم گفت به اشتباه در نامه را باز کرده است وقتی به ایشان هشدار دادم دقت کند با لحنی تند به من حقارت کردن و گفتند که برید شکایت کنید مدیر عامل پست استان عوض شده و این جواب من شد آیا پیگیری قانونی جواب خواهد داد . با تشکر
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    3 5
    باسلام.مقدار وزن شیرالات فلزی ارسالی ازطریق پست دی اچ ال حداکثرچند کیلو است؟ باتشکر
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    0 0
    آدرس ریاست محترم جمهوری اسلامی ریس جمهوری می خواهم نامه ارسال بکنم از طریق پست پیشتاز
  • محمد IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    0 0
    سلام میخواستم بدونم میشه چیزی رو فرستاد و هزینه پست رو موقع تحویل بسته طرف مقابل پرداخت کنه؟؟؟؟؟لطفا جوابمو بدید
  • غفوری IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    0 0
    آیا میتوان یک کامپیوتر آی مک ۲۷ اینچ را از ایران به کشور دیگری پست کرد؟
  • تهمینه IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
    1 0
    سلام،اگه بسته ای رو تو خونه کادو پیچ کرده باشیم برای پست کردنش حتما"باید در اداره کادو رو جهت پست برای متصدی باز کنیم تا تویاتش رو ببینه?
  • US ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    8 3
    سلام من میخواهیم یک بسته حدودا 7 کیلویی که ملافه هست را به امریکا فلوریدا اورموند بیچ ارسال کنم ساکن غرب تهران منطقه 5 هستم لطفا راهنماییم کنید به کجا مراجعه کنم و هزینه ان چقدر میشود ممنون
  • شادی IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    سلام من می خواستم بدونم میتونم آدرس پست بانک شهر مو بدم ارسال میشه به پست بانک و تحویل بکیرم چون آدرس خونه نمیخوام بدم و در حال تعویض مسکن هستم بسته ارسالی برای من از بلژیک هست
  • اکرم IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
    3 0
    سلام آیا پستی هم دارید که مشتری بتونه هزینه ی کالای خریداری کرده رو هم درب منزلش بپردازه برای داخل کشور? و اگه دارید هزینه ی این نوع پست چقدر هست?
  • خاطره IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    0 3
    سلام خسته نباشید میخاستم بدونم یه انگشتر گردنبند به شهرستان ارومیه هزینش چقدرمیشه؟
  • زهرا IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
    3 1
    سلام میخاستم بدونم با بپرسم ایا با پست پیشتاز میشه موبایل و فرستاد؟
  • سعید GB ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
    1 0
    در مورد سرویس خرید و فروش اینترنتی پست توضسح می دهید؟
  • فرشته IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 0
    با سلام وخسته نباشید میخاستم بدونم پست مرسوله درون شهری امکانپذیر است؟ واینکه هزینه بر اساس وزن محاسبه میشود؟
  • علی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    یک بسته 100گرمی الان 10روز نگهداشتن هرچه شکایت تماس منو به دفتر پست کشاندن اما فایده ای نداشت زمانی رهگیری می کردم سیتم زقصد رسید اما وقتی دفتر مراحع می کی گیه نه نیاوردم وبهیودسیتممراحعگیهقل یه بار من موفق سر وقت بسته های پستی دریافت کنم بنظر ام از اتو بوسها استفاد کرد بهتر تا پست پیشتاز
  • حسن IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    با سلام.دو شخص در شهرهای دیگر،میخوان با توافق هم معامله کنن.آیا در اداره پست امکان این هست،که با دریافت مبلغ توافق شده طرفین.بسته را به خریدار بدهد؟زحمت به شما؛ بخاطر نداشتن اطلاعات پست هستش.با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس