کد خبر 1613298
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹

به گزارش مشرق،داود مهدوی زادگان در مطلبی با عنوان ماه عسل دولت ها در کانال خود در ایتا نوشت:

دولت ها غالباً پس از پشت سر گذاشتن دوره نفس گیر مبارزات انتخاباتی و تصاحب قدرت، مدتی را به عنوان ماه عسل و رفع خستگی و احیاناً تسویه حساب های اولیه با مخالفان خود سپری می کنند.

این گونه دولت های اقتدار طلب در دوران ماه عسل با تکیه بر سرمایه برجای مانده از دولت قبل یا چاپ اسکناس بدون پشتوانه تلاش می کنند مردم را با پایین نگه داشتن نرخ تورم از خود راضی نگه دارند. آنها کم کم وارد کار شده و احیاناً فکر خدمت به مردم را در دور دوم جدی می گیرند.

متأسفانه تجربه دولت های پس از دفاع مقدس اینگونه بوده است. اغلب آنها دور اول ریاست جمهوری را به گذران ماه عسل و رجز خوانی های سیاسی سپری کردند. به همین خاطر، جامعه همواره با رشد نقدینگی و مهار کاذب تورم مواجه بوده است. این وضعیت بویژه در دولت موسوم به تدبیر و امید ( دولت یازدهم و دوازدهم ) شایع تر بود.

ماجرای مذاکرات هسته ای و شکل گیری برجام همان دوره ماه عسل دولت یازدهم بود. بطوری که دولت با گره زدن سرنوشت مملکت به واقعیت پوچ برجام دوران خوشی را برای خود و نه ملت، رقم زد. ولی نتیجه آن یک دهه عقب ماندگی و نابسامانی اقتصادی و اجتماعی بود.

شاید آیت الله شهید رئیسی ره به هنگام دست گرفتن سکان قوه مجریه گمان نمی کرد که نابسامانی وضعیت موجود خیلی عمیق تر از آنچه که فکرش را می کرده هست. آن شهید عزیز متوجه بود که کارهای عقب مانده و بر زمین مانده در گوشه کنار ایران زمین خیلی زیاد است. مردم تشنه خدمت رسانی دولت مردان هستند ولی فقط وعده های برجامی می شنیدند و بس.

به همین خاطر، رئیس جمهور شهید مان از همان آغاز تصدی قوه مجریه با دولت مردان خود شرط کرده بود که این دولت ماه عسل ندارد. الان وقت رجز خوانی و تسویه حساب و لذت قدرت نیست بلکه اکنون وقت کار و خدمت به مردم است.

آن شهید عزیز از همان آغاز آستین های خدمت را بالا زد و دفتر کارش را تا دورترین و محروم ترین نقاط کشور توسعه داد و در نهایت در یکی از همان نقاط دست نیافتنی توفیق شهادت نصیب او شد.

همواره در این سی و سه ماه خدمت آیت الله رئیسی ره در صدد نوشتن یادداشتی بودم که بگویم ایشان ماه عسل دولت خود را به تاخیر انداخته است تا انشالله به همراه مردم لذت دوران خدمت گذاریش را ببرد. اما تقدیر این شد که شهید رئیسی ره مزد خدمتش را در جوار الهی بگیرد و توفیق "عند ربهم یرزقون" نصیب او شود.

دولت آینده باید بفرمایش ولی فقیه از آیت الله شهید رئیسی ره سرمشق بگیرد و ماه عسل خود را به تاخیر اندازد و یا اگر چنین قصدی را دارد چه بهتر که این ماه را در لذت خدمت به مردم بگذراند و نه با طرح های پوچ برجامی و کدخدا بازی. مردم از اینگونه افکار تحقیر آمیز خسته و رمیده اند. مردم خواهان تداوم راه شهید رئیسی ره هستند.*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس