کد خبر 1611743
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
دیدار «اردوغان» و «علی‌اف» با محوریت تحولات غزه

در دیدار رؤسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان ادامه ارتکاب جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش مشرق، بر اساس بیانیه صادره از سوی اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، در دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور کشور این کشور با الهام علی‌ اف، رئیس‌ جمهور جمهوری آذربایجان، قتل عام در غزه از سوی اشغالگران قدس ونیز مسائل منطقه‌ ای و جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اردوغان با تاکید بر اینکه نسل کشی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین به ویژه در غزه کماکان ادامه دارد و این رژیم با جنایاتش نه تنها امنیت منطقه، بلکه امنیت جهانی را نیز تهدید می‌کند، تصریح کرد: راه حل دائمی، تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است. برای این منظور، اسرائیل باید تحت فشار جامعه جهانی قرار گیرد.

اردوغان با ابراز قدردانی از دعوت علی‌ اف برای برگزاری اجلاس اقلیمی که در جمهوری آذربایجان برگزار می شود، تصریح کرد که ترکیه در روند آماده سازی این نشست همه نوع حمایت را ارائه خواهد کرد.

وی سپس خاطر نشان کرد که در این اجلاس برنامه‌ های مهمی در چارچوب «پروژه زباله صفر» که تحت نظارت همسرش انجام می‌ شود، برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    7 7
    اخه اینها چه محوریتی با غزه دارند. سوخت ماشین جنگی رژیم غاصب را این دو تامین می کنند.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    5 7
    میخوان مشورت کنن که چطور به اسرائیل مخفیانه کمک کنیم که کسی نفهمه
    • US ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      9 4
      نفهم انهایی هستندکه کمک جهان تورک به فلسطین رانادیده میگیرندوان وارونه نشان میدند
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    8 4
    درودخدابراردوغان قهرمان ورهبرجهان اسلام وعلیف دلاورکه دماغ ازروزگاراشغالگران صلیبی دراورده باشاسین تورک ملیت
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    7 3
    اما طبق رسانه ها سخت ترین واکنش رو اردوغان در سطح بین المللی ارایه داد ۱-انتساب کشور تروریستی به اسراییل؛ ۲- هیتلر و وحشی خواندن مرتب نتانیاهو و درگیری‌های لفظی مرتب وادامه دار؛ بطوریکه کشورهای های غربی از اردوغان انتقاد کردن که چرا از اسراییل بعنوان کشور تروریستی یاد کرده وهیچ مقامی تو دنیا همچین حرفی نزده؛ ۳- بیرون کشاندن میلیونی جمعیت ترکیه برای راهپیمایی علیه اسراییل۴- قطع روابط اقتصادی ۵- پیگیری های بین المللی وتحریک سایر کشورها بر علیه اسراییل؛ ## ی نکته مهم و قابل تامل حضور اسماعیل هدیه در ترکیه روز عملیات شکننده حماس علیه اسراییل که حکایت از اطلاع اردوغان دارد؛ ۰۰۰۰۰ اما ما از علیف چیز خاصی ندیدیم ایشان صم وبکم
  • جمال IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
    2 5
    علی اف خودش یکی از متحدان بزرگ اسرائیله اردوغان هم یک نقش دورو داره هم رفیق دزده وهم یارغافله خدابخیرکنه.
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      0 1
      الی جون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس