رييس ناجي هنر اعلام كرد: آمادگي داريم سهم كيانوش عياري را در فيلم «خانه پدري» خريداري كنيم.

به گزارش مشرق، سعيد منتظرالمهدي در گفت‌وگويي با ايسنا، درباره آخرين وضعيت فيلم «خانه پدري» گفت: از ابتدا صحبت ما اين بود كه وزارت ارشاد روند اصلاحات را به كيانوش عياري اعلام كند و اديت لازم انجام شود تا كار مشكلي براي اكران نداشته باشد و بعد ما وارد صحبت شويم.

وي افزود: در واقع اگر نظرات ما اعمال شده بود به مشاركت ادامه دهيم. اما در عين حال ممكن است اصلاحات وزارت ارشاد بالاتر باشد و آن موقع صحبت كنيم و سهم را واگذار كنيم.

رييس ناجي هنر با بيان اينكه آمادگي داريم سهم كيانوش عياري را از اين فيلم خريداري كنيم، ادامه داد: مي‌‌خواهيم با خريد اين سهم، تصميم‌گيرنده اصلي خود ما باشيم. اما بايد اخلاق حرفه‌اي مشاركت انجام شود، اتفاقي كه متاسفانه در مورد جشنواره‌ي ونيز انجام نشد.

منتظرالمهدي افزود: صلاحيت اكران در حوزه وزارت ارشاد است و بعد از اعلام نظر از سوي آنها ما تصميم لازم را خواهيم گرفت.

وي درباره واگذاري سهم نيروي انتظامي از مشاركت در اين فيلم به كيانوش عياري به ايسنا گفت: احتمال فروش سهم خودمان به ايشان هم وجود دارد اما بعيد مي‌دانم آقاي عياري راضي شوند اصلاحات وارد شده را انجام دهند، به هر حال ارشاد هم خط قرمزهاي خودش را دارد، در مجموع نگاه ما به اين موضوع درمانگرا است.

كيانوش عياري كه درباره‌ي سرنوشت اكران فيلم «خانه پدري» اظهارنظر صريحي نداشته است، سرانجام سكوتش را درباره‌ي آخرين ساخته‌ي سينمايي‌اش شكست.

اين كارگردان سينما در گفت‌وگويي كوتاه چندي قبل گفت:اكران فيلم «خانه پدري» در ايران به انجام پاره‌اي اصلاحات منوط شده است.

عياري در پاسخ به اينكه آيا اصلاحات «خانه پدري» را پذيرفته است؟ پاسخ منفي داد و گفت: اين اصلاحات ويرانگر هستند و با اعمال آنها هستي فيلم «خانه پدري» زير سوال مي‌رود.

كارگردان «خانه پدري» سپس به طرح اين پرسش پرداخت كه چرا بايد آبشخور اصلي يك فيلم كه صحنه قتل دختري توسط پدر و برادرش است، حذف شود؟ با حذف اين صحنه ديگر از «خانه پدري» چيزي باقي نمي‌ماند!

چندي قبل وزارت ارشاد فيلم «خانه پدري» را براي اهالي رسانه به نمايش گذاشت. در همان مقطع سجادپور ـ معاون امور سينمايي سازمان سينمايي ـ در يك اظهار نظر رسانه‌اي درباره‌ي نمايش عمومي «خانه پدري» شرط گذاشته تا سكانس‌هاي ابتداي اپيزود اول حذف شود. (سكانس‌هايي كه پدر و برادر، دختر خانواده را مي‌كشند.)

«خانه پدري» جديدترين ساخته‌ي كيانوش عياري است كه داستان آن از اواخر دوره‌ي قاجار و اوايل پهلوي آغاز مي‌شود. اين فيلم درباره‌ي پدري است كه به همراهي پسرش، دخترش را به جرم اينكه آبروي خانواده را برده است، مي‌كشد و در خانه‌اش به خاك مي‌سپارد. تاثير اين اتفاق در 6 دهه در «خانه‌ي پدري» روايت مي‌‌شود.

فيلم سينمايي «خانه پدري» چندي قبل در بخش‌ جنبي جشنواره بين‌المللي فيلم «ونيز» نمايش داشت و مدير اين فستيوال آن را كشف سال جشنواره معرفي كرد. اين در حالي بود كه مسوولان سينمايي اجازه نمايش فيلم «خانه پدري» را در جشنواره‌ي ونيز ندادند و مسوولان ناجي هنر به عنوان سرمايه‌گذار اين فيلم به دليل نمايش بدون مجوز «خانه پدري» در ونيز اعلام كرد كه اين موضوع را پيگيري قضائي مي‌كند.

در فيلم «خانه پدري»،مهدي هاشمي، مهران رجبي، شهاب حسيني، ناصر هاشمي، مينا ساداتي، نازنين فراهاني و... به ايفاي نقش پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس