علی عبدی کارشناس مسايل فلسطین

علی عبدی کارشناس مسائل فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی به نوعی به همان خانه اولی بازگشته که هشت ماه قبل در آن قرار داشت و این لکه ننگی است که نتانیاهو قادر به پاک کردن آن نیست.

به گزارش مشرق، علی عبدی کارشناس مسائل فلسطیبن با اشاره به عملیات گردان قسام در منطقه جبالیا اظهار داشت: این عملیات یک اثر جدی و مهمی را بر روند مقاومت و طوفان الاقصی خواهد گذاشت و عملا معادلات میدانی و فراتر از میدان نیروهای اسرائیلی علیه محور مقاومت را برهم خواهد زد.

وی افزود: باید منتظر انتشار مستندات دیگری از سوی حماس باشیم، اما قطعا این اتفاق تأثیر منفی زیادی را بر افکار عمومی اسرائیل می‌گذارد و باعث تشدید فشار تصاعدی بر دولت نتانیاهو می‌‍‌شود و دست‌یابی به آتش‌بس را محتمل‌تر می‌کند.

عبدی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم عملیات شب گذشته قسام عقب‌گرد برای اسرائیل است گفت: رژیم صهیونیستی به نوعی به همان خانه اولی بازگشته که هشت ماه قبل در آن قرار داشت و این بازگشت به گذشته یک شکست استراتژیک برای این رژیم به حساب می‌آید.

این کارشناس مسائل فلسطین تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی طی این هشت‌ماه جنگ علیه غزه نه تنها دستاورد قابل توجهی نداشت بلکه در عملیات روز گذشته اسیر هم داده‌اند و این لکه ننگی است که نتانیاهو قادر به پاک کردن آن نیست.

وی با تأکید بر اینکه عملیات اخیر قسام معادلات نبرد را جابجا خواهد کرد خاطرنشان کرد: علیرغم عدم تمایل نخست‌وزیر اسرائیل برای تبادل اسرا و در ادامه آن برقراری آتش‌بس، درحال حاضر با شرایطی که پیش آمده و اسارت نیروهای ارتش اسرائیل، نتانیاهو ناچار است تحت فشار جامعه وارد عرصه مذاکرات و تبادل شود و مفاد آتش‌بس را بپذیرد.

عبدی اظهار داشت: دولت اسرائیل در شرایطی که تا الان نتوانسته هیچ اسیری را آزاد کند و چندتن اسیر هم به حماس داده است ناچار است به جای اینکه در میدان، جنگ را تمام کند در صحنه مذاکرات همه چیز را به پایان برساند و اسرای خودش را آزاد کند.

این کارشناس مسائل فلسطین با تأکید بر اینکه اسارت چند نیروی اسرائیل به مثابه یک برگ برنده برای مقاومت است گفت: اتفاق شب گذشته قطعا در مذاکرات آتی وزن حماس را افزایش خواهد داد و کارت‌های برنده حماس را بیشتر می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه به رغم تاکید دیوان لاهه برای توقف جنگ در رفح اما حملات همچنان ادامه دارد خاطرنشان کرد: واکنش ایالات متحده در چند روز اخیر نشان می‌دهد قصد ندارد به اسرائیل برای توقف جنگ در رفح و جبالیا فشار وارد کند، و عملیات قسام می‌تواند زمینه‌های پایان جنگ را فراهم کند.

منبع: ایران آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس