آغاز به کار مجلس دوازدهم تا دقایقی دیگر

اولین جلسه رسمی مجلس دوازدهم با استقرار هیات رئیسه سنی شروع به کار کرد.

به گزارش مشرق، مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و منتخبان مجلس دوازدهم درحال برگزاری است.

در مراسم افتتاحیه بعد از استقرار هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم متشکل از علاءالدین بروجردی رئیس سنی،‌ عباس قدرتی و عبدالحسین همتی دبیران هیان رئیسه سنی، پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز دوره دوازدهم قرائت می‌شود.

حضور سران قوا و مهمانان در مراسم افتتاحیۀ دوازدهمین دورۀ مجلس

همچنین علاوه بر گزارش معاون اجرایی مجلس، وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات ارائه خواهد کرد.

حضور زاکانی شهردار تهران، حامد شاکرنژاد قاری قرآن و علی اکبری، رئیس شورای ائمه جمعه در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

برگزاری مراسم تحلیف منتخبان مجلس دوازدهم از دیگر بخش های این مراسم است.

ورود سید حسن خمینی، ناطق نوری، سرلشگر باقری و جمعی دیگر از مسئولان کشوری به مراسم افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی

این مراسم به صورت زنده از شبکه خبر پخش خواهد شد.

آغاز به کار اولین جلسه رسمی مجلس دوازدهم/ حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری/ منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند+ عکس و فیلم

آغاز به کار اولین جلسه رسمی مجلس دوازدهم/ حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری/ منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند+ عکس و فیلم

اولین جلسه رسمی مجلس دوازدهم شروع شد

بعد از استقرار هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم متشکل از علاءالدین بروجردی رئیس سنی و عباس قدرتی و عبدالحسین همتی به عنوان دبیران هیات رئیسه سنی، زنگ رسمی اولین جلسه مجلس دوازدهم نواخته شد.

علاءالدین بروجردی زنگ رسمی اولین جلسه مجلس دوازدهم را به صدا در آورد

عبدالحسین همتی دبیر هیات رئیسه دستور کار اولین جلسه مجلس دوازدهم را به این شرح قرائت کرد:

«تلاوتی آیاتی از کلام الله مجید آیات ۳۵ تا ۴۲ سوره شورا، قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس، مراسم تحلیف نمایندگان، گزارش معاون اجرایی مجلس، نطق رئیس سنی مجلس، گزارش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس توسط وزیر کشور، سخنرانی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، اقتراع شعب و حضور نمایندگان مجلس در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و شهدا.»

آغاز به کار اولین جلسه رسمی مجلس دوازدهم/ حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری/ منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند+ عکس و فیلم

آغاز به کار اولین جلسه رسمی مجلس دوازدهم/ حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری/ منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند+ عکس و فیلم

پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

در جلسه افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام ایشان به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس را قرائت کرد.( جزئیات بیشتر)

آغاز به کار اولین جلسه رسمی مجلس دوازدهم/ حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری/ منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند+ عکس و فیلم

منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند

متن سوگندنامه منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاحیه مجلس، مطابق اصل ۶۷ قانون اساسی و در اجرای ماده ۳ آیین نامه داخلی توسط علاء الدین بروجردی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس قرائت شد و نمایندگان به صورت ایستاده آن را تکرار کردند.

متن این سوگندنامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
من در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. از ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم. از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، ‌استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

منتخبان مجلس دوازدهم پس از انجام مراسم تحلیف سوگندنامه را امضاء کردند.

رئیس سنی مجلس دوازدهم، پیش از قرائت متن سوگندنامه اعلام کرد که نمایندگان اقلیت های دینی به کتاب آسمانی‌شان سوگند یاد می کنند.

آمادگی مجموعه اداری مجلس برای همکاری با وکلای ملت

علیرضا شریفی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سلام و تحیت به محضر نورانی ملت ایران و حاضرین ارجمند در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی. در آغاز نام و یاد شهیدان به خصوص سید شهیدان اهل خدمت خادم‌الرضا شهید جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه را گرامی‌ می‌دارم و به محضر پاک حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب درود فرستاده و از درگاه الهی برای دوام و سلامتی مقام معظم رهبری مسئلت دارم.

وی ادامه داد: خدمت همه مهمانان، مقامات کشوری و لشگری و سفرای کشورهای دوست و منتخبان مردم ایران در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خیرمقدم می‌گویم.

معاون اجرایی مجلس در ادامه اظهار کرد: سر تعظیم در پیشگاه خداوند فرود می‌آوریم که توفیق پیدا کردیم در اینجا حضور پیدا کرده و در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب شاهد آغاز دوره دیگری از قوه مقننه با همراهی و همدلی همه عزیزان باشیم. حوزه اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی با بهره‌گیری از تجربه ۱۱ دوره پیشین نسبت به اتخاذ تمهیدات شایسته برای آغاز به کار مجلس دوازدهم اقدام کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مدیریت دانش و توانمندی در کنار بهره‌گیری از تجربه‌ها و آموزه‌های دوره‌های پیشین با بهره‌گیری از ابزارها و شیوه‌های نوین با قابلیت‌های جدید در راستای کارآمدسازی، شفاف‌سازی و هوشمندسازی در دستور کار بوده و در دسترس نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت تا امکان ورود به نظام مسائل کشور با محوریت تقنینی و نظارتی برای نمایندگان فراهم گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: تاکنون جلساتی برای آشنایی منتخبان با حوزه قانون‌گذاری و نظارت برگزار شده که با استقبال عزیزان نیز مواجه شده است. سرآغاز فعالیت مجلس دوازدهم از درگاه خداوند حرکت در مسیر نورانی آرمان‌های انقلاب و تحقق منویات ولی امر مسلمین و جهت‌گیری مردمی در جهت صلاح و رضایت مردم را مسئلت دارم. آمادگی مجموعه اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی برای همراهی با وکلای ملت را اعلام می‌کنم.

شریفی در پایان بیان کرد: به نمایندگان مجلس دوره یازدهم نیز خداقوت گفته و از همه عوامل اجرایی، انتظامی، امنیتی و اعضای ستاد برگزاری افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی را قدردانی می‌کنم.

بروجردی: تحقق سیاست‌های کلان رهبری جز از طریق همبستگی ملی میسر نمی‌شود

علاءالدین بروجردی رئیس هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم در اولین جلسه مجلس دوازدهم در نطق خود گفت: با نثار جان به محضر امام زمان و با درود به روان پاک شهدا به ویژه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و عرض احترام به خانواده شهدا و عرض ادب و اعلام اطاعت به محضر رهبری، مقدم مهمانان به ویژه رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سرپرست ریاست جمهوری، رئیس قوه قضائیه، رئیس ‌و اعضای شورای نگهبان، فرماندهان عالی رتبه نظامی و انتظامی، اعضای هیات دولت، روسای مجلس در ادوار گذشته، یادگار امام(ره)، دبیر شورای عالی امنیت ملی و سفرا و روسای نمایندگان سیاسی کشورهای دنیا در ایران را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: مجلس دوازدهم در شرایطی کار خود را آغاز می کند که ملت ایران در سوگ و غم از دست دادن رئیس جمهور پرتلاش و امین و وزیر خارجه، امام جمعه محبوب تبریز و استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و دیگر همراهان هستند؛ هرگز متصور نبودیم که این اجلاس بدون حضور رئیس جمهور شهید برگزار شود.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: آن چه موجب تسلی خاطر است، وجود مبارک رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است که در همان ساعت نخست ضایعه غمبار به مردم ایران اطمینان داد که خللی در امور کشور وارد نمی شود و مجلس دوازدهم در مسیر حرکت به سمت قله پیشرفت رفته آن هم در شرایطی که منطقه در مسیر تحولات حساس قرار دارد و ما وظیفه خطیر داریم.

بروجردی در ادامه بیان کرد: منتخبان ملت بزرگ ایران نماد و تجلی وحدت ملی هستند و حرکت کشور به سمت رفاه، آسایش، امنیت و تحقق اهداف و سیاست های کلان تعیین شده از سوی رهبری جز از طریق ایجاد همبستگی ملی میسر نمی شود و این اصل با تضارب آرا و اختلاف نظر کارشناسی تعارض ندارد.

در ادامه احمد وحیدی وزیر کشور به ارائه گزارشی از فرآیند برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم پرداخت.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری هم طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: در تمام طول سال‌های انقلاب اسلامی آنچه که همواره مشکل‌گشا بوده است حضور مردم در صحنه با تدبیر مقام معظم رهبری بوده است.

پس برگزاری رسمی مراسم افتتاحیه مهمانان راهی محل پذیرایی شدند و نمایندگان در صحن علنی  شعب پانزده‌گانه برای بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس را تشکیل دادند. قرعه‌کشی برای حضور هر کدام از این نمایندگان از پیش صورت گرفته بود و  عبدالحسین همتی و عباس قدرتی دبیران هیأت رئیسه سنی اسامی منتخبان در شعب پانزده‌گانه را قرائت کردند.

منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری مراسم افتتاحیه این دوره مجلس شورای اسلامی که با حضور مقامات کشوری و لشکری و مهمانان خارجی برگزار شد،‌ پس از اقتراع شعب جهت بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم، بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به حرم مطهر امام راحل رفتند.

در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس که صبح امروز با حضور مسئولان ارشد کشوری و لشکری در صحن علنی مجموعه بهارستان برگزار شد،‌ از تمبر یادگاری مجلس دوازدهم رونمایی شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    7 5
    به امید موفقیت
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 0
      به امید خدمت صادقانه
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    10 1
    لاریجانی اونجا چیکار داره؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      1 4
      لاریجانی و حداد عادل به عنوان روسای مجالس قبل دعوت شده بودند. یا اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      2 1
      به پیشواز ثبت نام ریاست جمهوری اومده
    • US ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      1 1
      عشق فقط سعید جلیلی
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    7 0
    فقط برای مردم کار کنید تا خدا هم از شما راضی باشه
  • محمدایوب IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    5 3
    علی اکبری وصدیقی از آل هاشم یاد بگیرید فقط مردم را نصیحت نکنید خودتان هم فرش نجس ببرید فقط برای مردم نگویید بیایید میان مردم تا ببینید دست کمی از شیخ بنفش ندارید
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 2
      صدیقی فساد نکرده بود
  • احسان معتمدی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    6 0
    چنارهای پوسیده و کرم خورده در اثر پیروی از شهرت و پول پرستی و مقام پرستی این افراد گندیده شده اند
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    3 2
    الان بوی کیف و کفش نو فضای مجلس رو اکنده کرده
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 1
    قالیباف
  • هادی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    3 0
    خدا بیامرز رئیسی رفت و دولت افتاد دست مخبر
  • هادی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    2 0
    خدا بیامرز رئیسی رفت و دولت افتاد دست مخبر.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 0
    خدا به مردم این مملکت رحم کند
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 1
    با توجه به اصلاحات اساسی و بهبود غرورآفرینی که شهید رییسی در وضعیت اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کردند به زعم بنده هر شخصی که خط و مشی غیر از ایشون داشته باشند برای کشور ضرر محض خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس