‌

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری:الان رقابت‌ها سر قالیباف است. یک عده می‌گویند قالیباف بد است یک عده می‌گویند نه. البته تحلیل من این است که قالیباف برای ریاست مجلس رأی می‌آورد.

به گزارش مشرق، محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به خبرگزاری خبرآنلاین، می‌گوید: هم رئیس شدن قالیباف در مجلس دوازدهم سخت‌تر از مجلس یازدهم است هم ریاست کردنش بر مجلس دوازدهم سخت‌تر از مجلس یازدهم است.

در ادامه بخش‌های مهم گفتگوی محمدرضا باهنر با وب‌سایت خبرآنلاین را می‌خوانید:

**محمدرضا باهنر ابتدا گریزی به انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ۱۴۰۲ زد و علت حضور خود در انتخابات مجلس را تأکید رهبری بر افزایش مشارکت عنوان کرد. باهنر در تشریح این موضوع گفت: «رهبری برخلاف عرف خودشان که همیشه وقتی ما تبلیغات در انتخابات را زود شروع می‌کردیم و ایشان می‌فرمودند زود است و بنده نزدیک انتخابات مباحثی را مطرح می‌کنم، امسال زود کلید زدند؛ حس کردم برای افزایش مشارکت حتی اگر یک جا یک درصد هم بنده تأثیر داشته باشم باید در انتخابات شرکت کنم، بر این مبنا در انتخابات ثبت‌نام کردم»

**دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری معتقد است در تحلیل تأثیر مسائل انسانی بر مشارکت انتخابات نباید مسائل را صفر و صدی در نظر بگیریم، باهنر تأثیر متغیرها را این‌گونه توصیف می‌کند که «مسئله کاهش مشارکت مردم در انتخابات عوامل متعدد و متنوعی دارد که باید این موارد را شناسایی کنیم و به هر کدام وزن مناسب خود را بدهیم، برای مثال نرخ مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم حدود ۴۲ درصد بود. عده‌ای گفتند مشارکت در انتخابات به دلیل کرونا کاهش پیدا کرد که درست است؛ اما عامل علی‌الاطلاق نبود، برخی می‌گویند عملکرد دولت و مشکلات معیشتی مردم در کاهش مشارکت انتخابات سال ۹۸ نقش داشت که آن هم مؤثر بود اما علی‌الاطلاق نبود و حتی برخی عملکرد شورای نگهبان در روند تایید صلاحیت‌ها را گفتند.»

**باهنر در ادامه برخی از دلایل کاهش مشارکت انتخابات ۱۴۰۲ از دیدگاه خود را توضیح می‌دهد. از نگاه باهنر «بعضی جریانات اصول‌گرا متأسفانه رقیب خودشان را ضدانقلاب می‌دانند؛ یعنی خودشان را نظام می‌دانند و می‌گویند هر کسی با آنها رقیب شد ضدانقلاب می‌شود. این اقدام یکی از مسائل اصلی است که مشارکت و سرمایه اجتماعی ما را کاهش می‌دهد.»

باهنر در ادامه توضیحات تشریح می‌کند: «هر کسی به یک دلیلی نقد داشت، نگران بود، حتی اصول‌گراها. حتی زمانی می‌گفتم اگر همه آنهایی که روز عید فطر پشت سر رهبری نماز عید فطر خواندند، رأی می‌دادند میزان مشارکت بیش از این بود. وضعیت به‌این‌ترتیب بود که اصلاً نمی‌شد افرادی که رِأی ندادند را به اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، یا متدین یا غیرمتدین تقسیم کرد.»

محمدرضا باهنر این کاهش اعتبار اصلاح‌طلبان را جدی می‌داند و معتقد است «اگر خاتمی همین‌الان از لیستی حمایت کند معلوم نیست ۷۰ یا ۶۰ یا ۵۰ درصد مردم به آن رأی دهند. چنانچه در جریان اغتشاشات سال گذشته شعار اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگر تمام شد ماجرا در خیابان‌ها مطرح شد.»

**دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به گروه‌های جدید انتخابات مجلس نیز اشاره می‌کند که شباهت زیادی به اصولگرایان دارند اما به عقیده او اصولگرا نیستند. باهنر معتقد است امناء، رزما و شریان موارد جدیدی هستند که گروه‎‌های به روز شده اصولگرایان نیستند و چهره‌های کاملاً جدیدی هستند. او درباره جریان‌هایی هم که به مجلس راه پیدا کردند معتقد است که «۲ جریان قالیباف و ضدقالیباف در مجلس جدید وجود دارد. حتی از این هم پیش پا افتاده‌تر است برای مثال همین مجلس دوازدهم که قرار است هفت خرداد شروع به کار کند، در آن دو جریان قالیباف و ضدقالیباف هستند.»

**باهنر کمی بیشتر به شرایط محمدباقر قالیباف در کجاس دوازدهم می‌پردازد و عنوان می‌کند: «الان رقابت‌ها سر قالیباف است. یک عده می‌گویند قالیباف بد است یک عده می‌گویند نه. البته تحلیل من این است که قالیباف برای ریاست مجلس رأی می‌آورد. از نظر تحلیلی دارم می‌گویم نه اینکه بنده رفته باشم به نفع قالیباف یا بر علیه قالیباف رأی داده باشم. آن موضع من در مقابل قالیباف یک موضوع دیگر است. اما تحلیلم این است که قالیباف برای ریاست مجلس رأی می‌آورد البته کمتر از رأی مجلس یازدهم. فکر می‌کنم قالیباف برای ریاست مجلس بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ رأی بیاورد. هم رئیس شدن قالیباف سخت تر از مجلس یازدهم است هم ریاست کردنش بر مجلس»

باهنر در پایان نکاتی را هم در خصوص دولت سیزدهم و ریاست جمهوری شهید جمهور، سیدابراهیم رئیسی ایراد می‌کند. باهنر در این باره گفت: «اگر بخواهم مقداری عادلانه و با حمایت تحلیل کنم، دولت آقای رئیسی چند اقدام مناسب انجام داد که یکی از آنها مسئله توسعه بهبود فضای کسب و کار بود. سال ۹۰ یک قانون در مجلس تصویب شد که براساس آن فضای کسب و کار در کشور باید بهبود پیدا کند. معنی ساده و عامیانه قانون مذکور این است که اگر یک نفر خواست کسب و کار جدید راه بیندازد، مجوز خواست دریافت کند، مجوز او باید ظرف ۱۰ الی ۲۰ روز صادر شود. متاسفانه دولت روحانی اقدامی انجام نداد، دولت احمدی‌نژاد هم کاری نکرد اما دولت رئیسی کلید این کار را زد چنانچه به وزارت اقتصاد می‌گفت و حتی تهدید می‌کرد که اگر آنجاهایی که باید مجوز بدهند، ندهند من رأساً مجوز می‌دهم و رأساً چند مجوز هم داد.»

محمدرضا باهنر ادامه داد «البته اشکالاتی هم که در مملکت وجود دارد نتیجه تلنبار شدن مشکلات در دولت‌های گذشته و دولت فعلی است. بنابراین اینکه بخواهیم به یک دولت بگوییم ۲۰ به یک دولت بگوییم صفر، ناعادلانه است. برای مثال وقتی دولت روحانی می خواهد تمام شود و بدرقه‌اش کنند، می‌گویند فقط خدا را شکر که رفت و مرگ بر فلان. بالاخره آن دولت هم ده‌تا کار مثبت انجام داده و حالا سه‌ کار اشتباه هم انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    1 7
    برای ریاست جمهوری هم همین طور
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    3 0
    فكر كنم شريك دزد و رفيق قافله⁉️ كيسه دوخته باشه‼️
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 4
    چه همه ایکها از قالیباف میترسند ....
  • US ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    2 0
    برو باهنر برو
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 3
    ان شاء الله
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    2 0
    آدم چقدر باید در تحلیلهای آبدوغ خیاریش اشتباه کنه تا بفهمه از اول هم لیاقت هیچ منصبی رو نداشته و نان نام برادر شهیدش رو خورده . خجالت بکش دیگه،
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    3 0
    این تصویر فقط برای اثبات ضرر افراط در مصرف چای پررنگ خوبه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس