کد خبر 1606500
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱

تفاوت‌های زعفران باکیفیت صادراتی و زعفران تقلبی

زعفران از آن دسته ادویه‌های پرخاصیت و لوکس محسوب می‌شود که به دلیل ارزش غذایی بالا، عطروطعم ویژه و خواص منحصربه‌فرد، جایگاه ویژه‌ای را در میان سایر ادویه‌ها به خود اختصاص داده است. این محصول از ادویه‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود. به همین علت، بسیاری از افراد سودجو برای اینکه با فروش این محصول سودی به جیب بزنند، با به‌کارگیری یک سری ترفند، انواع زعفران تقلبی را در قالب زعفران اصل به فروش می‌رسانند و سود هنگفتی از این کار می‌برند.

باتوجه‌به این موضوع، تصمیم گرفته‌ایم که در این مقاله به بررسی تفاوت‌های زعفران باکیفیت صادراتی و زعفران تقلبی بپردازیم و راهکارهای کاربردی برای تشخیص زعفران اصل از نمونه‌های فیک را به شما معرفی کنیم. اگر قصد خرید زعفران دارید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

تفاوت زعفران اصل و تقلبی

زعفران اصل ادویه‌ای خوش‌عطر و رنگ است و طعم کاملاً مطبوع و ملایمی دارد. این ادویه به‌عنوان چاشنی و طعم‌دهنده به انواع غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد و رنگ و بویی اشتها برانگیز به غذاها می‌بخشد. در کنار این موضوع، زعفران سرشار از آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی مفید برای بدن است به همین علت مصرف آن می‌تواند برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها سودمند باشد. باتوجه‌به این ویژگی‌های ارزشمند، مسلماً زعفران اصل قیمت بالایی هم دارد.

در این میان برخی افراد سودجو برای اینکه سود خوبی از فروش این محصول کسب کنند، نمونه‌های تقلبی و بی‌کیفیت را به‌عنوان زعفران اصل به مشتریان عرضه می‌کنند. در چنین شرایطی اگر با تفاوت‌های زعفران باکیفیت صادراتی و زعفران تقلبی آشنا باشید، در تله سودجویی این افراد قرار نمی‌گیرید و خریدی هوشمندانه انجام می‌دهید. اما تفاوت‌های زعفران اصل و فیک چیست؟ در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • عطر و بوی زعفران
  • شکل ظاهری زعفران
  • واکنش با آب سرد
  • تفاوت در رنگ
  • تفاوت در جذابیت ظاهری

• عطر و بوی زعفران

مهم‌ترین تفاوت زعفران اصل و زعفران تقلبی که باید موردتوجه قرار بگیرد، عطر و بوی زعفران است. زعفران اصل رایحه‌ای شبیه به یونجه و عسل دارد و عطر آن کاملاً شیرین است. هرچقدر که زعفران تازه‌تر باشد، این رایحه تند و تیزتر می‌شود. اما در زعفران‌های کهنه، شدت آن کاهش پیدا می‌کند. تشخیص اصالت زعفران از روی عطر آن برای افراد عادی کار ساده‌ای نیست. اما کسانی که در حوزه کشاورزی و پرورش زعفران فعالیت می‌کنند به‌راحتی از روی عطر زعفران به اصالت آن پی می‌برند.

• شکل ظاهری زعفران

یکی دیگر از تفاوت‌های زعفران اصل و تقلبی به شکل ظاهری این محصول مربوط می‌شود. کلاله‌های زعفران اصل شبیه به شیپور هستند، یک طرف آن‌ها نازک و طرف دیگرشان به شکل شیپور و چند شاخه است؛ بنابراین به هنگام خرید زعفران حتماً به شکل کلاله‌های آن دقت کنید. اگر شبیه به شیپور بود از اصالت آن مطمئن شوید و در غیر این صورت، از خرید صرف‌نظر کنید. برخی افراد سودجو، کاکل ذرت یا گیاهانی شبیه به آن را رنگ‌ می‌کنند و به‌عنوان زعفران اصل به فروش می‌رسانند و افرادی که در این زمینه آگاهی ندارند خیلی راحت به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

• واکنش با آب سرد

زعفران اصل و تقلبی هر کدام در واکنش با آب سرد رفتار متفاوتی از خود نشان می‌دهند. به طور مثال اگر زعفران شما اصل باشد و آن را در آب سرد بریزید، به‌آرامی و کندی، ردی طلایی از خود برجای می‌گذارد. اما زعفران تقلبی به‌سرعت تمام آب را به رنگ زرد و سرخ در می‌آورد. علاوه بر این موضوع، اگر زعفران تقلبی باشد بعد از اینکه رنگ خود را درون آب آزاد کرد به رنگ سفید در می‌آید و ظاهر کلاله‌ها تغییر پیدا می‌کند. اما این موضوع در مورد زعفران‌های اصیل درست نیست. چرا که حتی بعد از آزاد کردن رنگ، شکل ظاهری کلاله‌ها و رنگ آن‌ها تغییر چندانی نخواهد کرد.

• تفاوت در رنگ

مورد دیگری که می‌توان به‌عنوان تفاوت‌های زعفران باکیفیت صادراتی و زعفران تقلبی بیان کرد مربوط به رنگ این دو محصول است. زعفران اصل و مرغوب، رنگ زرد روشن و درخشانی دارد و زمانی که چند رشته از آن را درون آب می‌ریزید، به‌ندرت محلول را به رنگ زرد شفاف در می‌آورد. اما در زعفران‌های تقلبی، اگر چند رشته از زعفران را درون آب بریزید، به‌سرعت آب را به رنگ قرمز تند در می‌آورد.

تفاوت‌های زعفران باکیفیت صادراتی و زعفران تقلبی

• تفاوت در جذابیت ظاهری

برخلاف تصور بسیاری از افراد، زعفران اصل و مرغوب به‌هیچ‌عنوان براق و درخشان نیست. اتفاقاً ظاهری مات و کدر دارد. برخی از افراد سودجو برای جذابیت هرچه بیشتر ظاهر زعفران و ترغیب مشتریان برای خرید، مقداری روغن به زعفران تقلبی اسپری می‌کنند تا ظاهر درخشانی پیدا کند؛ بنابراین زمانی که برای خرید زعفران به مراکز فروش مراجعه می‌کنید تنها کافی است زعفران را در میان کاغذ فشار دهید. اگر کاغذ زعفران چرب شد، نشان از تقلبی بودن آن است. در غیر این صورت، زعفران اصل و مناسب خرید است.

خرید زعفران باکیفیت

خرید زعفران و خشکبار باکیفیت یکی از دغدغه‌های همیشگی طرف‌داران این محصولات است. بررسی مواردی که ذکر کردیم به شما در خریدی مطمئن کمک می‌کند. اما با تمام این ها گاهی باز هم خرید خشکبار و زعفران چالش سختی به شمار می‌رود. خبر خوب این که خرید از فروشگاه‌های معتبر و برندهای شناخته شده می‌تواند تضمینی بر اصالت و کیفیت محصول باشد. مجموعه برادران حسینی مفتخر است زعفران اصل صادراتی و خشکبار باکیفیت را با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان عزیز قرار می‌دهد. ضمناً امکان خرید اینترنتی از مجموعه برادران حسینی برای آن عزیزانی که قصد خرید به‌صورت آنلاین دارند مهیا است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های زعفران باکیفیت صادراتی و زعفران تقلبی پرداختیم و تمام نکات مربوط به خرید زعفران و خشکبار باکیفیت را بیان کردیم. اگر قصد خرید زعفران دارید؛ اما شرایط خرید حضوری و بررسی نکات گفته شده برای تشخیص زعفران اصل را ندارید توصیه می‌کنیم همین حالا به سایت برادران حسینی مراجعه کنید و زعفران اصل صادراتی را با قیمت مناسب و کیفیت کم‌نظیر از این سایت سفارش دهید. این مجموعه معتبر سال‌هاست در حوزه فروش انواع خشکبار باکیفیت و زعفران اصل فعالیت می‌کند و همواره با ارائه محصولات مرغوب و درجه یک، رضایت مشتریان را جلب کرده است.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس