1

کیفیت و حجم هم‌دردی کشورها با ایران، چیزی بسیار فراتر از پروتکل های جاری در آداب کنسولی بوده است.

سرویس سیاست مشرق- یک روزنامه اصلاح طلب با بررسی طیف گسترده میهمانان خارجی برای تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش ضمن اذعان به موفقیت دیپلماسی دولت سیزدهم از صفحه جدیدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران سخن به میان آورد.

روزنامه شرق در این زمینه نوشت: با نگاهی به ترکیب و تعداد میهمانان خارجی که برای شرکت در مراسم یادبود سیدابراهیم رئیسی و دیگر جان‌باختگان سانحه بالگرد به ایران سفر کرده بودند، به نظر می‌رسد باید شاهد صفحه جدیدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باشیم.

این روزنامه در ادامه نوشته است:خاصه آنکه در بین میهمانان، انتظاری برای حضور مقامات برخی کشورها وجود نداشت، اما حضور آنان که برای اولین بار روی داد، حکایت از آن دارد که سیاست خارجی ایران مشخصا به نقطه‌ای رسیده‌ که گزاره انزوای دیپلماتیک ایران را غیرواقعی جلوه می‌دهد.

این روزنامه اصلاح‌طلب اما در عین حال تاکید کرد که این مساله به واسطه عملکرد دولت سیزدهم و تحرکات شهید حسین امیرعبداللهیان بوده است.

گفتنی است، کیفیت و حجم هم‌دردی کشورها با ایران، چیزی بسیار فراتر از پروتکل های جاری در آداب کنسولی بوده است به طوری که می توان گفت، مهم‌ترین معنای فرامتنی این حضور و همدردی بین‌المللی، زوال افسانه انزوای ایران و نادیده گرفتنش در معادلات جهانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    18 3
    اصلاح طلب = وطن فروشی و بی شرفی گند تر از این موجودات در دنیا وجود ندارد
    • DE ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      13 6
      ساده لوح هستید اگر فکر کنید نظر ظریف و اصلاحطلبان عوض شده. فقط موقعیت عوض شد و تاکتیک هاشون متفاوت شده.
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      6 7
      تهمت چرا میزنید؟؟؟؟چرا فکر میکنید عالم و آدم مشکل دارن فقط شما دلسوز ایران هستید؟
  • سید IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    10 6
    بالاخره معلوم نیست اصلاح طلبان تهوع آور با خود چند چندند!؟ آیا شهید رئیسی و وزیر امورحارجه اش زبان دنیا را بلد بودند یا دولت مستأصل و التماس چی حسنک وزیر!؟
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    15 4
    نه بابا دیپلمات فقط ظریف که فقط بلد بود لب و لوچه اش رو برای کدخدا آویزون کنه و جلوی شیخک فسیل شده زانو بزنه !! طرف اوج هنرش قدم زدن با کری بود متن برجام رو نخونده امضا کرد حتی معنی واژه ی تعلیق رو نمیدونست بعد همین نکبت ها بهش لقب امیرکبیر داده بودن !
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    11 7
    اینا نباید دستای کثیفشون به میراث گرانبهای شهید سعید امیرعبداللهیان عزیزجان برسد! شما رو به خون شهدا اجازه ندهید.با آقای قالیباف اختلاف خیلی دارم اما گزینه خوبی هستند برای ریاست جمهوری در این شرایط.
    • SE ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      2 5
      صفحه جدید دیپلماسی باز شده توسط دولت شهید رئیسی و شهید عبدالهیان نقطه مقابل تفکر و عملکرد اصحالطلبان است لذا باید مراقب که اصحالات خودش را قاطی این مسائل نکنه و آنرا به نفع اربابان غربی شان به بیراهه نکشانند
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    8 5
    لعنت بر اصلاحات
  • FR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    5 3
    اصلاح طلبها فقط با شهادت و قربانی شدن این مردان بزرگ دست از خباثت بر میداشتند و رهبری عظیم الشان با چه صبر و درایتی این افراد خود محور و قدرت طلب را تحمل نمودند الله و اکبر 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🇮🇷
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    4 3
    این جبهه دوباره خود را مطرح می کند.
  • محسن IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    5 4
    لعت خدا بر شیاطین انس و جن
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    6 3
    باید کسانی بر جایگاه این دو شهید تکیه بزنند که از میراث اونها در ارتباط صادقانه و متقابل با کشورهای غیرمتخاصم پاسداری کنند نه اینکه دوباره کشور رو به برجام و غربی های عهدشکن و دروغگو گره بزنند
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    3 3
    اینا از پارسال دنبال کاندیدا بره انتخابات بودن.شاید میدونستن
  • DE ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    4 3
    متاسفانه این اصلاحاتچی ها بودند که با دیپلماسی ذلت ایران رو در دوره خودشون منزوی کردند. از شهید امیر عبداللهیان باید ممنون باشیم با دیپلماسی عزت ایران میدان رو بازو فراخ کرد. حالا شرق لازم نکرده ازاین موهبت برای خودش میوه چینی کنه!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    2 4
    اصلا ح طلب ها یک شعار دارن میگن مردم به اینده نگاه میکنند
  • مهدی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    3 3
    به دست شهدا و مردم و مجاهدین انقلابی درست شد اصلاح طلبان بیان معامله کنن ،مثل دارو دسته روحانی که زحمت بتن ریزی رو کشیدن
  • US ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    3 4
    اصلاح طلب ها مرده اند با شهید شدن ریس جمهور اصلاح طلب ها زنده نمیشند
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 0
    آهای مردم ایران،سه سال گذشته با تلاش های مخلصانه و انقلابی شهید سعید رئیسی و امیرعبداللهیان عزیزان جان عزت و قدرت و وقار و اهمیت و هژمون بودن ایران اسلامی را به جهان و کشورهای منطقه دیکته کردند! من کار به فعالیت های داخلی و اقتصادی دولت ندارم ولی یقیین دارم که با فجایعی که روحانی و اون جماعت و البته شروع از زمان احمدی نژاد خبیث بود رقم زده بودند ولی اقدامات بسیاری زیربنایی صورت گرفته و ان شاءالله بزودی حتی تا پایان سال جاری ملت باوفای ایران نتایج این اقدامات رو خواهد دید، اما فراموش نکنید دولت قبل چگونه همه حیات این کشور رو به برجام نحس و خم آبروی آمریکا رقم زده بود. فراموش نکنید روحانی چشم در چشم این ملت گفت حتی مشکل آب خوردن ملت هم حل خواهد شد! فراموش نکنید وزیر امور خارجه، ظریف در مجلس و جلوی نمایندگان ملت دروغ عینی گفت و ادعا کرد کلمه تعلیق در هیچ کجای برجام نیومده!!! و بعدها گفت من ندیده بودم!!! می فهمید ملت ایران؟ چنین سندی را ندیده امضا کرد!!! شنیدید صوت های مجالس خصوصی شان رو که چگونه برعلیه سردار دلها حرف می زدند!!! می‌خواستند پالایشگاه آبادان رو مجانی واگذار کنند چون فایده ای نداره!!! وزیر مسکن نیز میگفت افتخار دولت اینه حتی یه خونه نساخته!!! آی که جنایت های روحانی و دولتش برگهای سیاهی در تاریخ این مملکته. اون احمدی نژاد که فقط با تعدادی مسکن مهر و یارانه که قانون مصوب مجلس بود دل گروهی رو برد تا بعد با واگذاری های سرمایه های این ملت به گروهی خیانتکار و واردات بی حساب کمر صنایع مملکت را شکست با سخنان سخیف و زننده باعث تحریم های کمرشکن شد و بعد هم در برابر رهبری جبهه گرفت و در برابر مراجع تقلید ایستاد و مدتهاست که عملا ولایت فقیه رو قبول نداشته و منکر دشمنی با اسرائیل شده!!! بالاترین درآمد حاصل از نفت در تاریخ این مملکت رو با فروش نفت گران معلوم نشد چه کرد!!! با وام های به اصطلاح زود بازده بدون ضابطه به هر که تونستند نقدینگی رو تصاعدی بالا برد و باعث افزایش تورم شد و نرخ دلار رو از ۸۰۰ و ۹۰۰ تومان به بالای ۳۰۰۰ تومان رساند!!! شما رو به خدای بزرگ فریب اینها رو نخورید. این ها همه در فکر چپاول مادی و معنوی این کشور و ملت هستند. این احمدی نژاد همه وجودش عقده خودبزرگ بینی ست. مدعی ملاقات با حضرت حجت علیه السلام بوده و الان هم هست!!! دیوانه ای در لباس عقلاست!
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    2 7
    زنده باد اصلاحات
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    7 2
    دوم خرداد 76مردم نشون دادن تمایل دارن به اصلاحات .زور الکی نزنید شما تندروها
  • SG ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    1 0
    رای - بی - رای
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    هیچ کسی به اصلاحات رای نمیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس