اردوغان: تمام فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را متوقف کردیم

رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر مدعی شد که آنکارا تمام فعالیت‌های تجاری و اقتصادی با رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از تی‌آرتی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که «ما تمام فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را متوقف کرده‌ایم.»

وی همچنین افزود: ما به فشار بر اسرائیل از طریق تجارت و دیپلماسی تا پایان قتل عام فلسطینیان در غزه ادامه خواهیم داد.

اوایل اردیبهشت ماه نشریه بلومبرگ اعلام کرد که پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشورهای ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اوغلو IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 2
    مرتیکه جفنگ دروغگوی خائن درعمل ثابت کن حرف بادهواست
  • احمد IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 1
    قطع ارتباط کامل تجاری و پشتیبانی رژیم سفاک و جعلی صهیونیستی از سوی ترکیه خواست شهید رئیسی بود که در سفر اخیرش به ترکیه مطرح کرد و تشری بود که شهید رئیسی بر سر اردوغان زد. هر کسی که به اسرائیل کمک کند در قتل و کشتار مردم جهان شریک هست
  • محمد IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 2
    تو که راست میگی ولی گور بابای آدم دروغ گو.بوقلمون
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      2 1
      احسنت
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    2 1
    حالا این دروغ که میگی راسته؟
  • Puyamotlaq IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    2 1
    سلام و سپاس فراوان به عمل کار برآید به سخنرانی نیست باید تمامی ملتها آزادگان جهان این تفکر را در همان ابتدای در پیش گرفته تا شماره قربانیان افزایش نمی یافت . باز هم هر وقت ماهی رو از آب بگیرید تازه است.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    0 1
    توکه راست میگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس