کد خبر 1606144
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
رای نهایی پرونده حمید نوری سه‎شنبه اعلام می‎شود

فرزند حمید نوری می‌گوید که ارتباط خانواده با این شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد کاملا قطع است و طرف سوئدی به بهانه‌های مختلف اجازه برقراری تماس را نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، دادگاه عالی سوئد اسفند گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر در پرونده حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشتی را در این کشور رد کرده است.

پس از تأیید حکم حبس ابد حمید نوری از سوی دادگاه عالی سوئد، پلیس سوئد این شهروند ایرانی را سوم فروردین بدون اطلاع از سلول انفرادی در کورنوبری به یک زندان امنیتی در منطقه هلبی منتقل کرد.

از زمان انتقال حمید نوری به زندان جدید، محدودیت‌ها علیه این شهروند ایرانی در زمینه تماس با خانواده، به بهانه‌های مختلف قطع شده است.

در این رابطه مجید نوری، فرزند حمید نوری ضمن اشاره به ادامه محدودیت تماس با خانواده برای حمید نوری از سوی سوئدی‌ها، گفت: ارتباط ما با پدرم کاملاً قطع است و هیچ ارتباطی با وی نداریم.

نوری، می‌گوید سوئدی‌ها هیچ توضیحی در این باره نمی‌دهند و ما کاملاً از وضعیت پدرم بی‌اطلاع هستیم.

فرزند حمید نوری، بیان کرد: به ما می‌گویند که برای برقراری ارتباط با پدرم و تماس با وی باید گواهی عدم سوء‌پیشینه ارائه دهیم؛ چنین درخواستی یک بهانه و یک امر بیهوده است.

نوری با مطرح کردن این سوال که چرا ما باید برای تماس با پدر خود گواهی عدم سوءپیشینه ارائه دهیم، اضافه کرد: مگر حمید نوری در حال حاضر متهم است؟ دادگاه وی به پایان رسیده و محکوم شده است و اکنون می‌خواهد با خانواده خود صحبت کند.

به گفته مجید نوری، ما پیش از این در مواردی حتی تماس تصویری و ملاقات هم با پدرم داشتیم، اما اکنون برای تماس تلفنی باید گواهی عدم سوءپیشینه داشته باشیم؛ همه این‌ها نشانه آزار و اذیت است.

حمید نوری در ۱۸ آبان سال ۱۳۹۸ پس از سفر به سوئد از سوی پلیس این کشور در فرودگاه بازداشت شد.

نوری در دادگاه بدوی سوئد به حبس ابد محکوم شد و دادگاه تجدید نظر نیز حبس ابد را برای این شهروند ایرانی تأیید کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CA ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    2 3
    خیلی منتظر بودم ببینم زنده یاد اقای رییسی یا زنده یاد اقای عبدالهیان در باره کاری بکنند ولی متاسفانه نتوانستند امیدوارم نفر بعدی که این پست ها رو که بدست گرفتند بتوانند کاری بکنند یا اگر راهی نیست و حاضر به کوتاه امدند نیستند مقابله به مثل تنها راه را امتحان کنند امیدوارم اقای نوری زودتر ازاد بشوند
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 3
    ان شاء الله سلامت باشند
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    3 0
    ایشون سوئد چیکار داشتن که این بلا سرشون اومده؟
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 0
    عجب! حالا این اتفاق برعکس انجام شده بود ایران و تا دادگاه های بین المللی کشونده بودن، یک شهروند ایرانی با شکایت منافقین از خدا بی خبر رو زندانی کردن! خدا رحم کنه هم آقای حمید نوری آزاد بشن و نجات پیدا کنن هم سوئد درست حسابی تنبیه بشه
  • NL ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 0
    ان شاء الله زودتر آزاد بشه
  • DE ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    0 0
    به زودی آزاد میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس