تشییع رئیسی در مشهد

سید محرومان شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی با مشایعت تاریخی ملت ایران در مشهدالرضا، در رواق «دارالسلام» در آغوش سلطان مهربانی‌ها و ضامن آهو به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

به گزارش مشرق، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و به شهادت رسید.

مراسم تشییع شهدای خدمت در تبریز +عکس و فیلم

مراسم تشییع شهدای خدمت در قم + عکس و فیلم

مراسم تشییع شهدای خدمت در تهران +عکس و فیلم

مراسم تشییع شهدای خدمت در بیرجند +عکس و فیلم

در این حادثه، آیت الله رئیسی در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پیش از این مراسم تشییع با شکوه در تبریز، قم، تهران و بیرجند برگزار شده است.

تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد/ وداع تاریخی مشهدی‌ها با خادم‌الرضا(ع) +عکس و فیلم

هزاران نفر از مردم مشهد و استان خراسان رضوی به همراه زائران و مجاوران بارگاه منور امام مهربانی‌ها، حضرت رضا (ع) از ساعت ها پیش به انتظار نشسته‌اند تا با چشمان اشک بار و دل‌های پر از درد و آه فراق برای آخرین بار با رئیس جمهور محبوب خود وداع کنند.

تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد/ وداع تاریخی مشهدی‌ها با خادم‌الرضا(ع) +عکس و فیلم

مردم مشهدالرضا، دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی و نیز استان‌های همجوار امروز حماسه‌ای دیگر از حضور خود را بر تارک تاریخ این سرزمین خلق کردند و حتی ساعاتی پیش از آغاز رسمی مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید، با حضور گسترده و کم سابقه خود، خیابان‌های مشهد را مملو از جمعیت کرده اند.

مردم شهیدپرور مشهد و شهرهای نزدیک به آن مانند قوچان، چناران، گلبهار، بینالود، فریمان نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و دیگر شهرهای استان و همچنین زائرانی از دیگر نقاط کشور که خدمات آیت الله رئیسی در زمان عهده داری مسوولیت تولیت آستان قدس رضوی و نیز ریاست جمهوری را در خاطر دارند، از ساعتی قبل از آغاز رسمی مراسم تشییع رئیس جمهور شهید، با شعار «عزا عزاست امروز» به سمت خیابان امام رضا(ع) حرکت کردند تا خود را به مراسم برسانند.

از همان ابتدای صبح مردم دوستدار آیت الله رئیسی در فرودگاه‌ و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و همچنین بارگاه منور امام رضا(ع) به انتظار پیکر سید محرومان نشسته اند تا بتوانند پیکر مطهر او را بر دوش گرفته و تا خانه ابدی‌اش در جوار حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) مشایعت کنند.

تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد/ وداع تاریخی مشهدی‌ها با خادم‌الرضا(ع) +عکس و فیلم

محدودیت‌های حرم رضوی در زمان تشییع پیکر رئیس جمهور

مصطفی فیضی اظهار کرد: برای برگزاری مراسم تشییع، بدرقه و خاکسپاری پیکر خادم الرضا (ع) ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی در حرم مطهر رضوی محدودیت‌هایی لحاظ شده است تا این مراسم با شکوه و نظم هرچه تمام‌تر برگزار شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برای ما بسیار سخت است که هفته گذشته در کنگره جهانی حضرت رضا (ع) میزبان ریاست جمهوری در حرم مطهر رضوی بودیم و حال باید میزبان پیکر مطهر ایشان و شهدای همراهشان باشیم، گفت: منش و اخلاق ایشان توجه به مردم و حفظ آرامش و امنیت آنان بود.

خدمات ویژه مترو مشهد در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور

«محمد شیخانی» مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد اظهار کرد: خدمات‌رسانی رایگان مترو به شهروندان و حاضران در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت در روز پنج‌شنبه (فردا) از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد بیان کرد: سرفاصله اعزام ناوگان قطار شهری نیز با هدف خدمت‌رسانی گسترده‌تر؛ فردا کاهش خواهد داشت.

وی افزود: همچنین در ساعات اوج کاری، یعنی مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، قطار در ۲ ایستگاه توقف نخواهد کرد.

شیخانی گفت: در خط یک، قطار در ایستگاه «بسیج» توقفی ندارد و همشهریان باید در ایستگاه‌های پیش و پس از آن، سوار یا پیاده شوند. همچنین در خط ۲ نیز توقفی در ایستگاه شریعتی صورت نخواهد گرفت.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد بیان کرد: سرویس‌دهی روزانه ناوگان اتوبوسرانی نیز از ساعت ۶ صبح فردا آغاز و در ۸ خط منتهی به برگزاری مراسم تشییع نیز از ساعت ۹ صبح آغاز و تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت. در مجموع؛ ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس فردا خدمات‌رسانی صلواتی خواهند داشت.

پوشش مراسم تشییع پیکر شهید جمهور با حضور ۶۵ رسانه خارجی

«محمد حسین زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: تا همین ساعت، بیش از ۱۲۰ نفر خبرنگار از ۶۵ رسانه خارجی برای حضور در این مراسم، اعلام آمادگی کردند که افزایش این آمار متصور است.

وی ادامه داد: رسانه‌های مختلف ملی و استانی نیز به منظور پوشش شکوه حضور مردم در مراسم تشییع و بدرقه همشهری خودشان، خادم الرضا (ع)، رئیس جمهور، حضور خواهند داشت.

۹:۳۲- ۵۰۰ مسجد مشهد زائران تشییع‌کننده پیکر شهید جمهور را اسکان می‌دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ مسجد با ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر در مشهد به پذیرش زائران حاضر در آیین تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اختصاص یافت.

۱۰:۰۷- آماده‌سازی مشهد برای آیین تشییع خادم‌الرضا (ع)

خادم الرضا(ع) شهید سید ابراهیم رئیسی، امروز (پنجشنبه سوم خرداد) برای همیشه در کنار مضجع شریف رضوی به آرامش ابدی می‌رسد، برای هر چه باشکوه برگزار شدن آیین تشییع و خاکسپاری این بزرگ مرد، تمهیدهای لازم در حوزه‌های مختلف شهری اندیشیده شده است.

۱۰:۴۶- رواق دارالسلام، خانه ابدی شهید جمهور

رواق «دارالسلام» در حرم مطهر امام رضا(ع) جایی است که خانه ابدی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا، شهید جمهور و سید محرومان ایران اسلامی خواهد بود.

۱۰:۴۶_ خیزش مشهدالرضا برای استقبال از شهید خدمت

سوم خرداد همیشه یادآور حماسه ماندگار فتح خرمشهر بود، اما امروز زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا آخرین وداع را با پیکر شهید خدمت، خادم‌الرضا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خواهند داشت تا وی در جوار مضجع نورانی‌ مولایش به آرامش ابدی برسد.

۱۰:۵۱- خانواده شهید آیت‌الله رییسی وارد فرودگاه مشهد شدند

خانواده آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برای شرکت در مراسم تشییع رییس‌جمهور شهید، دقایقی قبل وارد فرودگاه مشهد شدند.

تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد/ وداع تاریخی مشهدی‌ها با خادم‌الرضا(ع) +عکس و فیلم

۱۱:۳۰ - پیکر مطهر شهید ابراهیم رئیسی در میان استقبال مسئولان کشوری و لشکری وارد مشهد شد.

ورود پیکر شهید رئیسی به فرودگاه مشهد

۱۱:۴۰- حضور دیپلمات‌ها و مقام‌های خارجی برای تشییع رئیس‌جمهور شهید در مشهد

دیپلمات‌های خارجی مقیم مشهد و مقام‌هایی از کشورهای همسایه امروز پنجشنبه با سفر به مشهد در آیین تشییع و خاک‌سپاری رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی حاضر شده‌اند.

گلباران پیکر شهید رئیسی در فرودگاه مشهد

۱۲:۱۰- اقامه نماز جماعت منتظران خادم الرضا (ع) در میدان ۱۵ خرداد مشهد

مشهدی‌ها با اقامه نماز جماعت در میدان ۱۵ خرداد مشهد آماده استقبال از خادم الرضا شدند.

انتظار مردم مشهد برای پیکر شهید جمهور

۱۲:۲۰- سیل خروشان مردم به سمت میدان ۱۵ خرداد مشهد برای تشییع 

سیل خروشان جمعیت به سمت میدان ۱۵ خرداد مشهد برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت الله رییسی

انبوه جمعیت در مراسم تشییع شهید رئیسی در مشهدالرضا

آغاز تشییع پیکر شهید رئیسی در مشهد با حضور جمعیت میلیونی

۱۴:۳۰- حرکت کند کاروان حامل پیکر مطهر سید شهیدان خدمت

کاروان حامل پیکر «شهید جمهور» و همراهانش بارها در مسیر به دلیل ازدحام جمعیت متوقف شده است.

مردم ولایی خراسان رضوی و سراسر کشور در حضوری با شکوه در تشییع پیکر شهیدان خدمت عشق و ارادت خود را به خادمان شهید نشان دادند.

۱۴:۳۶- مشایعت میلیونی خادم خورشید تا خانه ابدی

جمعیت میلیونی زائر و مجاور بارگاه منور امام رضا(ع) پیکر خادم الرضا(ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی را بر دوش قرار داده اند و او را تا بارگاه ثامن الحجج مشایعت می کنند.

حضور ۳ میلیون عزادار در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی

محمد رضا قلندر شریف اظهار کرد: طبق برآوردهای اولیه تاکنون ۳ میلیون عزادار برای تشییع پیکر شهید جمهور و همراهانش در مشهد شرکت کرده‌اند.

شهردار مشهد افزود: به دلیل ازدحام جمعیت حرکت خودروی حامل پیکرهای شهدای خدمت به کندی در حال انجام است.

کاروان حامل شهدای خدمت در چهارراه دانش

تشییع کنندگان پیکر مطهر شهید رئیسی حدود یک ساعت دیگر به حرم رضوی می رسند.

به علت خیل عظیم جمعیت حاضر مراسم تشییع به کندی پیش می‌رود و هر لحظه به جمعیت افزوده می‌شوند.

مردم انقلابی که از سراسر کشور در این روز عظیم خود را به مشهد رسانده‌اند هم اکنون قبل از چهارراه دانش هستند.

زائران و مجاوران نیز در حرم مطهر رضوی چشم انتظار خادم الرضا هستند تا در آخرین دیدار با ایشان وداع کنند.

بنابر شنیده‌ها حرم مطهر مملو از مردم دلداده و عاشقی است که از ابتدایی‌ترین لحظات امروز در حرم مطهر منتظر هستند و دیگر در حرم نقطه‌ای خالی نمانده است.

۱۶:۳۰- ظرفیت صحن پیامبر اعظم تکمیل شد

زائران و مجاوران اگر قصد ورود به حرم مطهر رضوی را دارند از صحن‌های دیجگر امکان ورود به حرم مطهر وجود دارد ولی صحن پیامبر اعظم بسته است.

حضور رسانه‌های خارجی برای پوشش مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید

صحن آزادی در انتظار خادم الرضا

امروز صحن آزادی در خلوت ترین و آرام ترین لحظه‌ها در انتظار خادم الرضا است.

گفتنی است قبل از مراسم تدفین پیکر مطهر رئیس جمهور، سیدابراهیم رئیسی، مراسم خطبه خوانی با حضور مسؤولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

ورود به صحن آزادی جهت آماده سازی مراسم تدفین و خطبه خوانی فراهم نیست.

صحن آزادی در انتظار خادم الرضا

۱۶:۵۵- پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی به ۵۰۰ متری حرم مطهر رسید

پس از چند ساعت تشییع پیکر سید محرومان، خودرو حامل شهید سید ابراهیم رئیسی با تشییع و عزاداری مردم مشهد به ۵۰۰ متری حرم مطهر رسید.

امدادرسانی به ۸۰ نفر از تشییع کنندگان پیکر رئیس جمهور شهید

علی صبوری گفت: این شمار دچار ضعف، بی حالی و افت فشار شده‌اند که به صورت سرپایی خدمات امدادی توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر به آنان ارائه شده است.

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی افزود: این شمار دچار ضعف، بی حالی و افت فشار شده‌اند که به صورت سرپایی خدمات امدادی توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر به آنان ارائه شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مصدوم و فرد بدحال نداشته‌ایم و افرادی که نیازمند دریافت خدمات درمانی بوده‌اند را به نیروهای اورژانس ۱۱۵ تحویل داده‌ایم.

معاون هلال احمر خراسان رضوی گفت: با توجه به موج حضور مردم و تراکم بالای جمعیت دسترسی به نیروهای امدادی و دریافت آخرین آمار امدادرسانی‌های انجام شده در محل تمرکز جمعیت امکان پذیر نیست و همچنان در تلاش برای به روز رسانی آمار امدادرسانی و خدمات سرپایی هستیم.

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با همراهی جمعیت هلال احمر ۶ استان کشور، تعداد ۱۸۰ پایگاه به استعداد ۸۰۰ امدادگر زن و مرد مستقر در مسیر آئین تشییع دارد.

حضور محمد مخبر در حرم مطهر رضوی

محمد مخبر به همراه استاندار خراسان رضوی جهت شرکت در تشییع و تدفین پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی در حرم مطهر حضور یافتند.

حضور عمار حکیم در حرم مطهر رضوی

حضور سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و رئیس اسبق مجلس اعلای اسلامی عراق در حرم مطهر رضوی، برای شرکت در مراسم خاکسپاری رئیس جمهور شهید.

حضور شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در حرم رضوی

آمادگی خادمان حرم مطهر رضوی برای استقبال از پیکر شهید خدمت

مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله رییسی در حرم مطهر آغاز شد

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله رییسی با حضور مسوولان کشوری زائران و مجاوران رضوی آغاز شد.

اهتراز پرچم «لبیک یا زهرا» در بین تشییع کنندگان

عزاداران مشهدی در تشییع پیکر شهدای خدمت شهید آیت الله رئیسی، سردار موسوی و مالک رحمتی ضمن حمل پرچم‌های «لبیک یا زهرا»، «لبیک یا زینب»، «لبیک یا حسین» توسط تشییع کنندگان حمل شد.

همچنین در میان جمعیت حاضر پرچم‌های «فلسطین»، «حزب الله»، «پاکستان»، «عراق» نیز مشاهده می‌شد.

تصویری از جواد مهرابی محافظ رئیس‌جمهور در حرم رضوی

تصویری از چهره بهت‌زده و غمگین جواد مهرابی، محافظ رئیس‌جمهور در مراسم تشییع شهید رئیسی در حرم رضوی منتشر شد.

لحظه ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید ‌به حرم رضوی

زائران و مجاورانی که از قبل از ظهر در مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور به خیابان‌ها آمدند و به حرم مطهر رضوی رسیدند تا در مراسم وداع شهید ابراهیم رئیسی حضور یابند.

هم اکنون پیکر شهدای خدمت وارد حرم مطهر رضوی شد.

مراسم وداع با شهید خدمت سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهان وی در صحن آزادی با حضور مسئولین کشوری و لشکری در حال برگزاری است.

فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در صحن حرم رضوی

همزمان با غروب پنج شنبه و ورود پیکرهای مطهر شهدا به صحن حرم رضوی و برگزاری مراسم نوحه خوانی توسط «محمود کریمی»، «محمدرضا طاهری»، «حسین طاهری» زائران و مجاوران رضوی فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «لبیک یا حسین» سر دادند.

همچنین زائران باری دیگر با فریاد «ابوالفضل علمدار خامنه ای نگه دار» با رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان بستند.

لازم به ذکر است زائران و مجاوران حرم رضوی با فریاد «حیدر حیدر» نشان دادند که این کشور حرم و صاحب دارد.

طواف خادم الرضا محضر مضجع سلطان سریر ارتضاء

پیکر شهید رئیسی در حرم امام رضا(ع) آرام گرفت

پیکر خادم الرضا(ع) و سید محرومان شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران با مشایعت تاریخی ملت ایران در خطه خورشید و در مشهدالرضا، شهر شهادت، در رواق «دارالسلام» حرم علی بن موسی الرضا(ع) و در آغوش سلطان مهربانی‌ها و ضامن آهو به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس