رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت : دشمن از تهاجم نظامي به ايران مايوس شده و به جنگ نرم رو آورده و بسيج پيشقراول مبارزه با جنگ نرم دشمن است.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، سردار نقدي پيش از آغاز نشست علني امروز - سه شنبه - مجلس شوراي اسلامي به ظرفيتهاي سازنده بسيج در مقابله با جنگ نرم و شکستن تحريمها و کسب فناوريها اشاره کرد و افزود: درخشش علمي امروز کشور مرهون جهاد علمي بسيج است و راه اندازي بسيج طلاب و دانشجويان حاکي از آن است که بسيج فقط جنبه نظامي ندارد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينکه پس از جنگ، از ظرفيت بسيج به طور کامل بهره نگرفته ايم ، افزود : هر قدر در اين سالها از بسيج بهره گرفته‌ايم به همان اندازه به موفقيت رسيده‌ايم. بايد از ظرفيت بسيج استفاده کرد و آن را به عنوان الگو در اولويت برنامه هاي کشور قرار داد.
وي در ادامه بسيج را تشکلي مردم محور خواند و افزود: مشکلات کشور بايد به دست مردم و با کمترين هزينه ها حل شود.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: با فرمول متداول نظامي نمي توان مقابل امريکا ايستاد و بايد در اين زمينه از نيروهاي مردمي کمک گرفت و به برکت وجود بسيج، توازن قوا و بازدارندگي در کشور ايجاد شده است.
وي با اشاره به تفکر ايثارگري بسيج افزود: همين تفکر ايثارگري است که فرهنگ بسيج را از ديگر فرهنگها متمايز مي کند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه به نقش بسيج در فعاليتهاي فرهنگي اشاره کرد و گفت: از نمايشگاههاي هفته دفاع مقدس 12 ميليون نفر بازديد کردند که اين نشان مي دهد اگر کار را به مردم واگذار کنيم ثمربخش خواهد بود.
وي مشکلات کشور را با عملکرد بسيجي قابل حل خواند و افزود: اگر به زمينهاي روستاييان سند مالکيت داده شود نوعي دلبستگي به نظام براي آنها ايجاد خواهد شد و در ابعاد ديگر، از مهاجرت آنها به شهرها جلوگيري مي شود.
سردار نقدي در ادامه، رفع بيسوادي در کشور را نيز با بسيج مردمي امکان‌پذير دانست و گفت: هر جا مردم را به صحنه آورده ايم مشکلات حل شده است و در خصوص سوادآموزي اگر تاکنون به ريشه کني بيسوادي نرسيده ايم به اين علت است که آن را در روال اداري قابل حل دانسته ايم. استفاده از توانمنديهاي بسيج روشي ساده و ارزان است و با اين الگو مي توان پاسخگوي همه خلأها بود.
سردار نقدي در ادامه از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به خاطر مصوبه اي مبني بر اختصاص يک درصد از بودجه سالانه براي احداث پايگاههاي بسيج قدرداني کرد و گفت: اين رقم مي تواند به احداث بسياري از پايگاههاي ناتمام بسيج کمک کند.
وي توجه مجلس به بيمه ايثارگران در برنامه پنجم توسعه را نيز گامي مثبت خواند و در اين خصوص از نمايندگان تشکر کرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس هم پس از سخنان سردار نقدي از حضور وي در دومين روز از هفته بسيج در خانه ملت قدرداني کرد. همچنين از حضور يکي از جانبازان دوران دفاع مقدس در مجلس قدرداني کرد.

اردوي يک ميليون بسيجي در 400 شهر

رئيس سازمان بسيج مستضعفين پس از سخنراني در صحن علني مجلس در جمع خبرنگاران گفت : به مناسبت هفته بسيج فعاليت اردوي فرهنگي رزمي ياران ولايت با حضور يک ميليون بسيجي همزمان در 400 شهر کشور آغاز شده است.
سردار سرتيپ محمدرضا نقدي افزود: اوج برنامه هاي اين اردو در صبح عيد سعيد غدير خواهد بود و در اين روز در تهران بزرگ 110 هزار بسيجي اجتماع مي کنند.
وي علاوه بر رزم شبانه، ديگر فعاليتهاي اين اردو را برنامه هاي فرهنگي و آمادگي هرچه بيشتر براي مبارزه با جنگ نرم اعلام کرد.
سردار نقدي گفت: از ديگر برنامه هاي هفته بسيج بازسازي حماسه غدير در روز غدير و در شهر مقدس قم است که پيش بيني مي کنيم به عنوان بزرگ ترين نمايش کشور، بيشترين تعداد تماشاگر را داشته باشد.
وي افزود: با توجه به اينکه امروز به عنوان روز جهاد علمي و بسيج طلبه و دانشجو نامگذاري شده است تا ساعتي ديگر برنامه تجليل از مخترعان، مبتکران و متخصصان بسيجي را در دانشگاه اميرکبير برگزار خواهيم کرد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، بسيج را الگويي نو براي توسعه کشور خواند و گفت: الگوهاي غربي متکي به صاحبان ثروت و الگوهاي شرقي متکي به قدرت و با محوريت دولت است در حالي که الگوي توسعه بسيج، مردمي است.
نقدي با تأکيد بر ترويج هر چه بيشتر الگوي بسيجي در مراکز دانشگاهي کشور افزود: از اين الگو در دوران دفاع مقدس و عرصه هاي دفاعي پس از انقلاب بهره هاي فراوان گرفته ايم.
وي به نقش بسيج در بازدارندگي در مقابل دشمن اشاره کرد و گفت: هم اکنون با يک درصد بودجه هاي دفاعي دشمنان به راحتي مي توانيم خود را در برابر استکبارجهاني مقاوم کنيم و بايد از اين ظرفيت بسيج در همه عرصه ها بهره ببريم.
سردار نقدي در ادامه، نقش بسيج را در مقابله با توطئه هاي پس از انقلاب و همچنين مهار کردن فتنه سال گذشته درخور توجه خواند و افزود: سال گذشته با کمترين هزينه از پيچيده ترين فتنه عبور کرديم.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: بسيج به معني گشودن گرهها به دست خود مردم است و لزومي ندارد براي هر برنامه اي در کشور سازمان و موسسه جديدي ايجاد کنيم چراکه با دخالت بسيج بسياري از کاغذبازيهاي ادارات از بين مي رود.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين حضور بسيج در ريشه کني فلج اطفال و همچنين بسيج سازندگي در ايام نوروز را از ظرفيتهاي بسيج در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي خواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس