کد خبر 1600952
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۵
‌

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: با بهره‌گیری از محصول دانش بنیان ایرانی با حمایت استاندار همدان موتور قایق برقی "بتا" محصول دانش بنیان ایرانی، در غار علیصدر روشن شد.

به گزارش مشرق، کریم ملکی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، توسعه تکنولوژی را در ارتقای خدمات به گردشگران در همدان ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در استان و تاکید استاندار درخصوص توسعه گردشگری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان و افزایش درآمد از حوزه گردشگری به ویژه غار علیصدر ارائه خدمات به گردشگران در علیصدر با این قایق برقی که محصول دانش بنیان ایرانی است، ارتقا پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای تکریم گردشگران ورودی به استان همدان و بهبود شرایط کار و کمک به حفظ سلامتی قایقرانان در این مجموعه گردشگری، استفاده از فناوری‌های جدید در راستای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به ۲ سال کار پژوهشی و مطالعاتی در خصوص طراحی و ساخت قایق برقی مخصوص شرایط غارعلیصدر گفت: در این مسیر اصلاح و به‌روز رسانی سیستم ناوبری قایق‌ها و استفاده از فناوری‌های جدید در دستور کار قرار گرفت که امروز این مهم به نتیجه رسید.

ملکی به متمایز بودن این طرح به محصول شرکت دانش بنیان بودن آن اشاره کرد و افزود: این ارتقا تکنولوژی حاصل فعالیت متخصصان ایرانی بود که برای استاندار همدان از نکات بارز به حساب آمد و مورد پیگیری و بهره‌برداری شرکت قرارگرفت.

وی ادامه داد: موتور قایق برقی "بتا" محصول دانش بنیان ایرانی با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های جهان متناسب با استانداردهای روز دنیا بوده و حاصل کار مهندسان ایرانی است.

موتورهای برقی هیچ گونه آلایندگی محیط زیستی ندارد

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر عنوان کرد: این موتورهای برقی مطابق استانداردهای زیست محیطی ساخته شده و هیچ گونه آلایندگی محیط زیستی ندارد و مناسب اکوسیستم غارعلیصدر طراحی شده که ضمن حفظ منابع طبیعی منجر به افزایش راندمان کاری قایقرانان و افزایش سرعت خدمات دهی به گردشگران نیز می شود.

ملکی گفت: این محصول شرکت دانش بنیان به گونه‌ای است که با هر بار شارژ قابلیت ارائه ۱۵ سرویس خدمات به گردشگران را دارد و نکته حائز اهمیت آن مجهز بودن این قایق‌ها به سیستم مالتی مدیا، درگاه usb، شارژر تلفن همراه بوده و چراغ‌های نصب شده بر روی آن راهنمای مسیر نیز هستند.

وی یادآور شد: این قایق‌ها به مدت یک ماه به طور آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت تا ایرادات احتمالی آنها پایش و سپس به صورت یکپارچه در حوزه قایق‌رانی و قایق‌سواری در غار علیصدر به‌کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا، غار علیصدر به عنوان شگفت انگیزترین غار آبی جهان، تنها غار تالابی کشور به شمار می رود و بر اساس تحقیقات کارشناسان مطرح زمین شناسی دنیا یکی از بی نظیر ترین و بزرگ ترین غارهای آبی جهان است که شکل گیری آن به دوره ژوراسیک دوره دوم زمین شناسی بر می گردد.

این جاذبه با شکوه طبیعی در سال های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ توسط تعدادی از کوه نوردان و غار نوردان گروه سینای همدان شناسایی شد و قایقرانی در این غار با وسایل ابتدایی در سال ۴۶ به همت دست اندرکاران امر تعریض دهانه غار امکان پذیر شد.

نام این غار برگرفته از نام روستای علیصدر است که طی سالیان گذشته علی سد و علی سرد نیز گفته می شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    2 1
    برای عار صدمه ایجاد میکنه حتی قایقهای معمولی هم به اون ستونهاش صدمه نی زنند
    • محمدایوب IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 3
      5/29 پس برای عبور در غار باید از اسب وقاطر استفاده کرد پروفسور نیلوفر ابتکار
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 0
      دقیقا
    • DE ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
      0 1
      اینکه به اکوسیستم آسیب می زنه!! نتیجه مدیریت فمینیستی آقای ضرغامی
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    2 1
    نابودی غاری که میلیونها سال طول کشیده تا به اینصورت در بیاد
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 1
    آلایندگی محیط زیستی فقط شامل گاز های آلاینده نیست. آلایندگی امواج صوتی، امواج الکترومغناطیسی، امواج سطحی آب، و،.... توسط قایق فوق می‌تواند تغییراتی در شرایط اکوسیستم غار فراهم نماید
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    0 0
    این قایق یک نفره ایت؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس