لوگو سپاهان - لوگو استقلال - لوگو پرسپولیس

با یک فلش بک به فصل نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیست و سوم به یاد خریدهای نجومی باشگاه سپاهان اصفهان می‌افتیم که در نهایت منجر به کسر امتیاز از این تیم شد، اما...

سرویس ورزش مشرق - لیگ برتر بیست و سوم در شرایطی رسماً با شروع فصل نقل و انتقالاتی در تابستان ۱۴۰۲ استارت خورد که رقابت شدیدی بین باشگاه‌های پولدار لیگ برتری برای تصاحب بازیکنان بهتر در جریان بود.

هرچه تیمهای پرسپولیس، سپاهان و تراکتور ریخت و پاش می کردند استقلال با مدیرعاملی خطیر پرچم حمایت از خواسته فدراسیون برای رعایت سقف قرارداد را در هوا می‌چرخاند. حال اینکه تیم سپاهان اصفهان با گردآوری نفرات برتر و یا تمدید قرارداد بازیکنانی که داشت شرایطی برای خود رقم زد که خیلی ها معتقد بودند همزمان دو تیم کامل لیگ برتری را روی نیمکتش دارد.

سپاهان پرستاره هفته‌های شروع لیگ برتر جاری را چنان با قدرت استارت زد که خیلی‌ها در همان ایام شهریور ماه سال گذشته پیش بینی کردند این تیم قهرمان بلامنازع لیگ برتر جاری خواهد بود.

سودی که استقلال و پرسپولیس از روابط احساسی مورایس بردند/ چه شد که تهدید بزرگ سرخابی‌ها شیر همیشگی نبود؟

کسب ۵ برد و زدن ۱۳ گل در ۵ دیدار ابتدایی این تیم پس از شروع لیگ برتر از سوی شاگردان مورایس موجب شد این تیم زهر چشم خوبی از رقبای لیگ برتری‌اش بگیرد اما اولین دست انداز در مسیر حرکت این تیم مشکلات روحی روانی به واسطه کسر ۴ امتیاز از سپاهان به دلیل رعایت نکردن سقف قراردادها بود.

سودی که استقلال و پرسپولیس از روابط احساسی مورایس بردند/ چه شد که تهدید بزرگ سرخابی‌ها شیر همیشگی نبود؟

علاوه بر آن حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا و ماجرای مربوط به سردیس شهید قاسم سلیمانی در دیدار مقابل الاتحاد که با شیطنت اعضای تیم سعودی مواجه شد وضعیت کلی تیم سپاهان را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داد.

در ادامه کسب نتایج ضعیف مقابل تیم های شمالی (تساوی ۱-۱ با نساجی و شکست ۲-۳ به ملوان) نتایجی بود که کمتر کسی از سپاهان توقع داشت اما برد یک بر صفر مقابل پرسپولیس در هفته دهم بار دیگر این تیم را در شرایط مطلوب همیشگی قرار داد.

پس از آن سپاهانی‌ها با کسب ۴ برد برابر استقلال خوزستان، مس رفسنجان، فولاد خوزستان و تیم هوادار تا حدی اعاده حیثیت کردند تا اینکه روند نزولی و افت فاحش تیم سپاهان از اولین دیدار این تیم در شروع فصل زمستان استارت خورد.

سودی که استقلال و پرسپولیس از روابط احساسی مورایس بردند/ چه شد که تهدید بزرگ سرخابی‌ها شیر همیشگی نبود؟

باخت خانگی به آلومینیوم، شکست ۱-۳ به گل گهر، باخت ۱-۰ به شمس آذر و دو باخت مشابه متوالی ۱-۳ مقابل الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و سرانجام شکست ۱-۰مقابل استقلال نتایجی بود که طرفداران این تیم قدرتمند سپاهانی را به شوکی عجیب و البته فکر فرو برد که تیم کهکشانی ما را چه می شود!

آنجا بود که خیلی ها به یاد تعطیلات نیم فصل و سفر دو نفره ژوزه مورایس ۵۸ ساله با یک خانم بازیگر جوان ایرانی افتادند و اینکه مرد پرتغالی در شرف ایجاد تغییراتی در زندگی شخصی‌اش است. انتشار تصاویری در صفحه ایستاگرام او و شیدا مقصودلو (بازیگر فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی) مشخص می‌کرد مورایس به موازات فعالیت‌های فوتبالی در زندگی شخصی خود کاملاً درگیر روابط احساسی شده است.

سودی که استقلال و پرسپولیس از روابط احساسی مورایس بردند/ چه شد که تهدید بزرگ سرخابی‌ها شیر همیشگی نبود؟

پس از انتشار خبر برکناری احتمالی مورایس از سرمربیگری سپاهان گروهی از کارشناسان در اظهار نظرهایی عنوان می‌کردند که کسب نتایج ضعیف تیم سپاهان با وجود این همه بازیکن درجه یک عادی نیست.

اما از سوی دیگر و در اوج اوضاع برهم ریخته نتایج سینوسی تیم سپاهان درلیگ، آسیا و جام حذفی، تیم‌های استقلال و پرسپولیس که تهدید همیشگی شان را در شرایط مطلوبی نمی دیدند طبق روال همیشه و با اینکه یکی درگیر مسایل مدیریتی (جنگ خطیر و نکونام) و دیگری مسایل کادر فنی(جدایی گل‌محمدی و انتخاب جانشینش) بودند آرام آرام خودشان را بالا کشیدند و امروز به عنوان بخت های اصلی قهرمانی مطرحند.

سودی که استقلال و پرسپولیس از روابط احساسی مورایس بردند/ چه شد که تهدید بزرگ سرخابی‌ها شیر همیشگی نبود؟
عکس تزئینی است و ارتباطی به جایگاه تیم ها در جدول ندارد

با توجه به فاصله ۱۰ و ۹ امتیازی سپاهان با تیم های استقلال و پرسپولیس در صدر جدول حالا تنها یک معجزه می‌تواند منجر به قهرمانی سپاهان ظرف ۴ هفته باقی مانده تا پایان لیگ شود. به نظر می رسد اتفاقات و حواشی که در این فصل برای سپاهان رخ داد؛ اعم از شوک روحی روانی کسر امتیاز، طرح موضوع عدم میزبانی این تیم در نقش جهان در لیگ قهرمانان آسیا و در نهایت "مسلمان شدن و ازدواج مورایس با یک دختر ایرانی" همه و همه دست به دست هم داد تا شرایط برای سرخابی‌ها در بالای جدول به شکلی رقم بخورد که سپاهان با نماد شیر طلایی اش کمترین تهدید را در هفته‌های حساس پایانی برای این دو تیم پایتخت نشین داشته باشد. در حالی که همین سپاهان با نیمکتی خلوت تر و قطعاً ارزانتر از امروز، فصل پیش تا روز آخر، بخت قهرمانی لیگ بود و سرانجام با یک امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس نایب قهرمان شد!

سودی که استقلال و پرسپولیس از روابط احساسی مورایس بردند/ چه شد که تهدید بزرگ سرخابی‌ها شیر همیشگی نبود؟
سه تیم بالای جدول در پایان لیگ برتر بیست و دوم و نایب قهرمانی سپاهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    2 1
    مسائل داوری رو ننوشتی و دستور عدم به کار گیری ساکت در حالی که همه جا بازنشسته ها سر کارند
  • رضا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    5 5
    با این حرفهای صد من یک غاز سعی نکنید ارزش کار مهم تیم قانون مدار استقلال را نادیده بگیرید!! اگر صد بار هم مسابقه سپاهان با استقلال را در هفته دوم لیگ نگاه می کنید درخواهید یافت اگر سفارش آقا خداداد برای توقف استقلال نبود هرگز تیم مورایس توان برتری در آن دیدار را نداشت.
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
      4 3
      قانونمدار گفتنی خندت نمیگیره؟
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
      2 2
      چرند نگو
  • آقا رضا IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    12 6
    پرسپولیس از رفتار آقای مورایس سود نبرده به گفته خاص و عام حداقل 14 امتیاز یامفت از سوی داوران به حساب این تیم واریز شده و ربطی به سپاهان و مورایس ندارد. تیم لنگ در بهترین حالت در رده چهاردهم جدول رده بندی جای دارد!!
    • 666666 IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
      4 10
      بسوز و بسوز کیسه کش معیشتی
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    3 10
    کیسه کش جماعت یادش رفته دوفصل پیش با پنالتی معیشتی و یارانه ای لعد از ده سال قهرمان شدن. تیم دوچرخه سواری دسته سومی شش تایی و چه به لیگ برتر
  • باشگاههای سرطانی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    5 0
    این باشگاههای سرطانی فوتبال کلا باعث دردسر و هزینه کلان ملی هستند !! >>>> این کانونهای فساد چه نفعی برای کشور داشته اند ؟!!! >>>> بازیکنان فاسد نجومی >>> ارتزاق از خون مردم >>>> هواداران بی ادب مانند خود بازیکنان >>>> هواداران این باشگاهها از همه جالبترن .... نه فوتبال بازی کردن و نه تا حالا .... فقط دوست دارن کل کل کنن >>>>>> شما خیلی با حال هستید !!
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
      1 0
      نکته جالب اینه کا مدافع لگن سازهای داخلی حرف از بی منفعت بودن فوتبال میزنه
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    2 0
    چی خواست بگه؟! اینکه فقط خطیر سقف رو رعایت کرد؟ اینکه سپاهان خریدهای نجومی داشت اما باخت چون مورایس یکهویی عاشق شد؟! اینکه چرا با خانمش اختلاف سنی داره؟! اینکه ممکنه استقلال و پرسپولیس توطئه کرده باشن؟ ! ... نه به نظر همون حدس اول درسته! خطیر بیکار نمی نشینه!!!
  • مجید IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    1 0
    اگر یک ایرانی سرمربی سپاهان بود تا حالا دارش زده بودن با هزارتا بحث فنی اما اقا مورایس قربونش بری خارجیه دیگه همیشه مرغ همسایه غازه
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    2 0
    سوای مسائل داوری که همه میدونن داورها به چه سمتی غش میکنند، تیم سپاهان مشمول جرائم عدم رعایت سقف شد اما پرسپولیس علیرغم اعلام عمومی بازیکنانی چون بیرانوند مبنی برا کمک هوادار متمول( مثل هدایتی) انگار نه انکار که.... بگذریم..
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    0 2
    اینکه بازیکن 10 میلیاردی تیمهای دیگه رو 50 میلیارد بخری برات قهرمانی نمیاره
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    0 0
    بازیکنی که 2 میلیارد ارزش نداره 40 میلیارد پول دادن !! خب معلومه اون بازیکن دیگه فوتبال باز ی نمیکنه
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    0 1
    تمام بازیکن های پولکی رو جمع کردن اونجا ! انتظار قهرمانی هم دارن؟
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    3 0
    سپاهان از داوری، فدراسیون و رسانه ضربه خورد. والسلام
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    1 0
    قطعا اخراجهای پیاپی بازیکنان سپاهان در چند بازی ، حتی اخراج 3 بازیکن سپاهان در یک بازی یا اخراجهایی که بلافاصله پس از گلزنی سپاهان واقع می شد و تیم را ده نفره می کرد همراه با قضاوتهای جهت دار بعدی و بسیار مطلب دیگر که گوش شنوایش صرفا خداوند است و پاسخش قطعا با او ، مربوط به روابط احساسی مورایس و ان خانم هنرپیشه بوده است !!!!! . باشد شاد باشید که تیم محبوبتان را بالا کشیدید با هزاران ترفند که برای دیگری ساز کردید
  • araz US ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    من که خوشم اومد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس