محمدرضا تاجیک

"محمدرضا تاجیک" که سوابقی در بانی‌گری برای آشوب خیابانی دارد؛ در حالی از "مثبتات یک جامعه بی‌دولت و حکومت" حرف می‌زند که مردم باید بدانند این حرف‌ها در واقع ریل‌گذاری برای آشوب است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تئوریزه کردن "بی‌دولتی" برای خوشامد اغتشاشگران

چرا موشک‌های تلاویو به آسمان ایران نیامدند؟/ تئوریزه کردن "بی‌دولتی" برای خوشامد اغتشاشگران

محمدرضا تاجیک، تئوریسین اصلاح‌طلب و از حامیان آشوب و تحریم انتخابات، به تازگی در یادداشتی پیرامون نسبت حکومت و جامعه فعلی ایران نوشته است:

"در جامعه امروز ما عده‌ای از اهالی قدرت؛ جامعه و مردمانش را شبیه خویش می‌پسندند. روایت و حکایت اینان، حکایت آن فرد است که داشت از معشوق خویش نقاشی می‌کشید و تلاش داشت معشوقش شبیه نقاشی‌اش شود، نه بالعکس. به دیگر بیان، اینان بر این میل و اراده‌اند تا جامعه را به صورت و سیرت خویش بگردانند. زهرِ منیت‌شان بر کیمیای محبت غلبه دارد، لذا جز خود نمی‌بینند و برنمی‌تابند. بسیار مایلند که گفتِ دیگران (جامعه مردمان) از گفت آنان رهبر و بی‌گفت آنان مضطر شود. در سودای آنند که گفت‌شان بر گفت دیگران راکب شود، گفتِ دیگران را گفتِ آنان تزئین کند و تمامی آحاد جامعه بپذیرند که گفتِ آنان بر گفت‌شان سبق دارد و شرافت."

به گزارش اعتمادآنلاین، او در ادامه اظهارات خود می‌افزاید:‌ از مردمان، قرب نوافل را طلب می‌کنند. کس را تا کس است، در عالم آنان بار نیست. به ‌ظاهر از حقایق و دقایق عالم می‌گویند و بر هر پدیده‌ای حکمی جاری می‌سازند، لیک در باطن صفیر و دامند و هیچ حکمی را بر احوال و رفتار خویش نمی‌پسندند. کار پاکان را قیاس از خود می‌گیرند، سحر خود را معجزه می‌نمایانند. نقش باغبان جامعه را زیبنده خود می‌دانند و حق جدا کردن نهال‌ها و گیاهان «مفید» از «هرز» و تکثیر و پرورش گیاهان مفید و از بین‌ بردن گیاهان هرز را وظیفه ذاتی خود می‌دانند. اینان، همچنین نقش "جراح / درمانگر" جامعه و تشخیص ضابطه سلامت و طبیعی ‌بودن و تعریف و ترسیم مرز میان سلامت و بیماری را از قدیم نقش خویش می‌پندارند.

تاجیک در بخش پایانی این نوشته خود تصریح می‌کند: از این ‌رو، هیچ منطقه‌الفراغی برای تفاوت‌ها و تمایزها باقی نمی‌گذارند و هر کس را که به طریقت و شریعت آنان درنیاید، سوی تفته دوزخی پرتاب می‌کنند. اینان نمی‌دانند یا نمی‌خواهند بدانند که زین ‌سو که می‌روند یکی دریای هول هایل‌ست و خشم توفان‌ها؛ و دیری نخواهد پایید که بیش از گذشته در میان مردمان آنچه می‌خواهند نمی‌بینند و آنچه می‌بینند نمی‌خواهند.[1]

*اگر بخواهیم کمی از نزدیک‌تر به اظهارات تاجیک نگاه کنیم؛ او در حالت لغو قرارداد اجتماعی و تصور بی‌دولتی چنین حرف‌هایی را مطرح کرده است و اگرچه "عده‌ای از اهالی قدرت" را مخاطب قرار داده اما همه‌ی سازه قدرت را هدف گرفته است.

مع‌الوصف کیست که نداند جوامع انسانی بر اساس عقلانیت و قرارداد اجتماعی به حکومت و قانون نیاز دارند و قانون هم یعنی باید و نباید عقلانی! (حرف‌های تاجیک درباره قرب نوافل صحیح نیست و مثلا حاکمیت ایران هیچ نظر یا تشریعی درباره لزوم نماز جماعت خواندن مردم ندارد. همچنانکه به حکم قانون بر حفظ حجاب در محیط اجتماع تأکید دارد)

و اکنون تاجیک به جای آنکه به مخاطبانش، به جوانان و به قاطبه مردم توضیح بدهد که همگی مکلّف‌اند از قوانین معقول حکومت در هر زمینه‌ای پیروی کنند و آسمان در همه جای دنیا همین رنگ است اما با جهالت همراه می‌شود و تقلا می‌کند که از فضای بی‌دولتی و بی‌نظارتی بهشت بسازد و اعمال قانون را مذمت کند.

تمنای تاجیک مبنی بر اینکه "در میان مردمان آنچه می‌خواهند نمی‌بینند و آنچه می‌بینند نمی‌خواهند" هم نقش بر آبی است که تازگی ندارد.

او سال‌هاست که درباره برافتادن نظام اسلامی و پشتگرمی دادن به هنجارشکنان خیابانی محتوا تولید می‌کند. محتوایی که باید بدانیم قرار نیست انتفاعی به مردم یا حکومت برساند بلکه صرفا و فقط قرار است به فرجامی منتج شود که شهوات تاجیک و یارانش علیه نظام و ایران اسلامی به ارضا بیانجامد.

مردم و جوانان باید در این زمینه هوشیار باشند.



***

یک اعتراف درباره منتقدان نظام جمهوری اسلامی!

چرا موشک‌های تلاویو به آسمان ایران نیامدند؟

چرا موشک‌های تلاویو به آسمان ایران نیامدند؟/ تئوریزه کردن "بی‌دولتی" برای خوشامد اغتشاشگران

عباس آخوندی، وزیر مسکن دولت اول روحانی و از فعالان ستادی اصلاح‌طلب در یادداشتی پیرامون اعتراضات دانشجویی در آمریکا پیرامون غزه نوشته است:

"بی‌گمان برترین دلیل ناهم‌راهی بخش بزرگی از جامعه‌ی ایران از جمله نخبگان دانشگاهی با اعتراض‌های جهانی در برابر جنایات نظام آپارتایدی و نسل‌کشی وحشتناک اسرائیل به سیاست داخلی ایران بازمی‌گردد. متاسفانه نظام حکمرانی به‌قدری دور از عدل و انصاف با شهروندان خود رفتار کرده و زندگی را بر آنان از هر حیث تنگ کرده که آنان حتی در چنین وضعیت‌هایی که وجدان هر انسان آزاده‌ای به‌درد می‌آید از هر اقدامی که نشان از همراهی با حکومت باشد پرهیز می‌کنند. لیکن افزون بر این که بسیار مهم هم هست، به زعم من، فهم نسل جوان در ایران و جهان و هم‌چنین جریان روشنفکری مدرن از مساله فلسطین با سیاست رسمی ایران تفاوت بنیادین دارد. ایران هم‌چنان در چنبره‌ی رویکرد ایدئولوژیک به مساله فلسطین درگیر است، حال آنکه مساله نسل جدید زندگی انسانی است."

به گزارش انصاف‌نیوز، او می‌افزاید: تصور ما این است که دلیل و نحوه رویکرد آنان به موضوع اعتراضی همان نگاهی است که حکومت در ایران دارد. باید بدانیم که این‌گونه نیست. [2]

*قبل از هرچیز باید به تمجید از منتقدان نظام جمهوری اسلامی پرداخت که چنان در باطل خود دارای غیرت و تعصب و اتحاد هستند که حتی در مسئله واضحی مثل حقانیت فلسطین و سیاست‌های درست نظام اسلامی درباره آن نیز به دنبال ساخت ابزار برای کوبش نظام می‌گردند!

اذعان دیگر نیز این است که چنین فضایی یحتمل فقط در سپهر سیاسی ایران و آن هم به دلیل رأفت زیاد نظام اسلامی قابل مشاهده است وگرنه در هیچ کجای جهان نمی‌بینیم و نمی‌یابیم که فردی از رجال سیاسی نظام که از قضا دارای سوابق اجرایی و حاکمیتی فراوان در همان نظام هست؛ اینچنین به مخالفت و تخاصم با نظام خود بربیاید و مثلا از رویداد خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین؛ پیراهن خونین عثمان بسازد و بگوید مردم ایران از حاکمیتشان ناراضی هستند و با او همراه نیستند!

معهذا بیان این نکته ضروریست که آخوندی گویا در تمام طول سال‌های سیاست‌ورزی و مدیریت خود؛ اندکی وقت برای یادگیری نداشته که اکنون منتظر است تا مردم ایران هم مثل دانشجویان آمریکایی دست به تظاهرات بزنند.

آخوندی نمی‌داند آن صدها موشک و پهپاد ایرانی که بر فراز کشورهای منطقه و آسمان تلاویو؛ شب را به روز تبدیل کردند و صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند؛ صرفا و فقط با حمایت و موافقت و پول مردم ایران بود که توانستند این مأموریت خطیر را انجام دهند.

او حتی کتاب‌های هانا آرنت (مقتدای سیاسی اصلاح‌طلبان لیبرال) را هم نمی‌خواند که تأکید دارد قدرت یک نظام سیاسی جز با پشتیبانی مردم ممکن نیست! (منقول در کتاب خشونت، اثر هانا آرنت)

آیا اگر نظام سیاسی و حاکمیتی ما آنچنان که در ذهن آخوندی هست؛ ظالم و بی‌مبالات بود؛ الآن به جای موشک‌های ما؛ موشک‌های تلاویو بر فراز آسمان ایران نبودند؟!

از این هم بگذریم که قیاس رفتار شهروندان در هژمونی نظام جمهوری اسلامی ایران با شهروندان یمنی یا آمریکایی که دائما اهل راهپیمایی هستند یک قیاس صحیح نیست و مردم ایران بر خلاف ادعای آخوندی تحت ظلم یا تجاوز ارضی نیستند که دائما نیاز ببینند و صلاح بدانند بخاطر یک موضوع به خیابان‌ها بیایند.

بماند که ما در ایران رخدادهای بزرگی مثل "9 دی" و یا دو راهپیمایی سالانه 22 بهمن و روز جهانی قدس را هم داریم که گویا این مقولات در تقویم ذهنی و تحلیلی آخوندی هیچ جایی ندارند!

ذکر این محاکات با آقای آخوندی هم ضروریست که باید میان نگاه برخی فعالان سیاسی و توییتری به اعتراضات آمریکا با نگاه حاکمیت به این رخدادها تفاوت گذاشت و نمی‌توان آنها را همسان دانست.

ادعای "برخورد دور از عدل و انصاف نظام اسلامی با مردم ایران" نیز از جانب هرکس مسموع باشد اما از عباس آخوندی که خود بعنوان بخشی از همین حاکمیت نقش بزرگی در گرانی مسکن و مشقت در معیشت مردم دارد، مسموع نیست!

این در حالی است که نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم رأی خوب مردم به گزینه‌های جهادی تأکید کرده‌اند...

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-659356

2 https://ensafnews.com/513341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 23
  • سید IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    57 11
    ظاهراً عملیات وعده صادق خیلی ها را مجبور به بازاندیشی در افکار و اوهام گذشته شان کرده است از خارجی هایی مانند شیخ نشینان خلیج فارس و سیاستمداران در آذربایجان شمالی و اقلیم کردستان تا داخلی هایی مانند ظریف الممالک و بیگدلی !!!!!
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      37 2
      امثال آخوندی از اربابان خود وظیفه دارند پیروزی بارز رو به شکست فاحش ترجمه کنند. میگه اگر مردم و دانشجویان آمریکا اعتراض دارند ولو اینکه ارباب آمریکاییم سرکوبشون میکنه، چون آمریکا گل و بلبل هست اینها زده زیر دلشون. اما چون در ایران از گند ما اصلاح طلبا سامانی نیست پس مردم حامی فلسطین نیستند. آفرین از این دست حرفها بیشتر بزن تا اربابات پول بیشترت بدن
    • مصر60 IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      34 2
      اگر امثال آخوندی رو بخاطر ترک فعل و غارت ها وجنایات و تخلفاتی که در دوران وزارتشون مرتکب شدن محاکمه و مجازات می کردیم الان اینقدر گستاخ نبودن که حتی بخاطر قضیه فلسطین هم جرات کنن به نظام اسلامی لگد بزنن و قیافه حق به جانب بگیرن!!
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      21 2
      دولتی که به قالیچه های کاخ ریاست جمهوری رحم نمی کنه میخواد به مردم رحم کنه
    • DE ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      68 9
      کاری به مواضع "اصلاح طلبانه" تاجیک ندارم ولی سخن او در باره دار و دسته رقیبش حقیقت است.
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      47 0
      اقای اخوندی هر روزی که یادت می افتم.... یکی از دوستان فقیرم که در مسکن مهر پرند ثبت نام کرده بود بخاطر تکمیل نکردن ان خانه ها و مستاجر بودن و نیاز به پول پیش مجبور شد امتیاز خانه خود را به کمترین قیمت بفروشد و تا اخر عمر مستاجر خواهند ماند . از خداوند میخواهم در حقت همان کند که در حق مردم فقیر کردی . تو موجب بیچاره شدن خیلی ها شدی از خدا می خواهم در دنیا و آخرت بیچاره ات کند
  • سید IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    29 2
    ظاهراً اصلاح طلبان تهوع آور باردیگر یابوی خود را زین کرده اند تا مثلاً با بحران آفرینی در ایران بتوانند همچنان خود را به عنوان سرمایه های اسرائیل در ایران نزد اربابان صهیونی عزیز بدارند!!!!
    • DE ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      14 0
      یکی نیست به اینا بگه مگه ارث پدرتان را از مردم و کشور طلبکارید؟؟ ۲۴ سال مملکت دست شما بود چه گلی به سر مردم زدید که قیافه های حق بجانب میگیرید و به انواع مختلف چوب لای چرخ کار و زندگی مردم میگذارید. آقا جان دوره گفتگو با شغالان تمام شده و الآن تمام جهان متوجه شده اند که بدون قدرت نظامی ،، کشورها ،، مثل ساکنان لی لی پوت همیشه زیر حرف زور گالیور ،،خارجی،، سر به تعظیم باشند.
  • نصرالهی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    37 6
    اقای اخوندی دانشجویان ما حمایت زبانی نمیکنن حمایت بالستیکی میکنن
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      6 2
      حق
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      23 1
      اگر این بی خاصیت (آخوندی) را بخاطر بیعرضگی و بی لیاقتی و ناکارآمدی در زمان وزارت محاکمه کرده بودیم و توی دهنش زده بودیم امروز اینطور پررو و طلبکار نمیشد. به مرده که رو بدی به کفنش... آمریکا نوام چامسکی نجیب و شریف رو داره که از ایران و از فلسطین حمایت می کنه ما هم این سوادالدوله درجه 3 رو داریم که هر چند وقت یه قدقدی میکنه و یه مشت ترهات از درون سیاهش بیرون میریزه. اینا مشکل روانی دارن.رد دادن.
  • سوسان IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    31 3
    موشکهای تل آویو همین وطن فروشان خائن هستند برخیها در جبهه دشمن می جنگند حتی دوستان نادان که خیلی خطرناکند
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    94 6
    آخوندی را قبول ندارم لیکن انتقاد منه مخالف آخوندی هم به نوعی همینه. ما نظام را از خودمان می‌دانیم و از اصل نظام حمایت می‌کنیم ولی معناش این نیست نظام ما اشتباه نمیکنه. نظام باید در برخی موارد تجدید نظر کنه. منظور من از ب خی موارد آن موارد مورد نظر عباس آخوندی و بقیه قتنه گران سال ۸۸ نیست. منظور اینه نیروهای اصیل انقلاب از جمله عدالت خواهان انقلابی باید نظرشان مورد توجه نظام واقع شود. نظام نباید اجازه دهد برخی افراد فاقد هویت به عدالت خواهان انقلابی بر چسب عدالت خوار بزنند.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      1 5
      با افکار فاشیستی و شوونیست لیاقت قضاوت کردن را ندارد
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    3 24
    "در جامعه امروز ما عده‌ای از اهالی قدرت؛ جامعه و مردمانش را شبیه خویش می‌پسندند... حرف کاملا درستیه .مدتهاست که دغدغه های مردم و دغدغه های مسولین متفاوت از هم است
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      5 0
      لا اله الا الله ، آقایان و جنابان در جناح اصلاح طلب و جناح اصولگرا و مسئول نما و غیر مسئول و اشخاص وسط باز دشمن ضد اسلام شاد کن را به روز حساب الهی انذار میدهیم !!!
  • احمد علیرضایی IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    36 1
    آخوندی بی خاصیت ترین وزیر روحانی بود یک آدم عوضی عقده ای خود شیفته که بین مردم منفور بود و هست
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      43 1
      همچنین وقیح ترین وزیر دولت نکبت بار روحانی
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      18 0
      اگر به غیر این حرفی زده بود جای تعجب داشت!!!
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    7 0
    مزخرف
    • علی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      0 0
      وقتی هانا آرنت یک یهودی متاثرو اسیب دیده از هلوکاست و معتقد به محافظت از یهودیان مورد ستم (بدون توجه به همه زمینه هایی که خود یهود با تمام مختصات فکری و معرفت شناسی تلمودی یهود درنگاه به سایر انسان ها یه عنوان گویم یا دون انسان ) مسلما کج راهی که این سرمایه های صهیونیست ها در ایران می پیمایند باید زاویه تند و حتما متضاد با حاکمیت اسلامی ایران داشته باشند.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    28 0
    کاش میشد قوه قضاییه به فعالیت های شخصی اقتصادی و مالی آقای آخوندی علی الرغم پست های بالای دولتیشون در سالهای گذشته رسیدگی میکرد. به درآمد بالای مدیران دولتی از محل فعالیت های اقتصادی شخصی در همه جای دنیا با نگاه تردید نگاه میشه . این پرونده ها که باز بشه ریشه این تحلیل ها هم شخص میشه .
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    23 0
    اسم این مدارا کردن باافرادی مثل آخوندی رو نباید رأفت اسلامی گذاشت... تاکی باید تماشاگر اراجیف این افراد معلوم الحال باشیم مظلوم نمایی این گرگ صفتان رو نگاره گر باشیم
  • DE ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    39 1
    قیافه این خائن رو دیدم صبح آول صبح حالم بد شد، راستی این جاسوسان نفوذی چرا محاکمه و اعدام نمی‌شوند؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    17 1
    مزدور صهیونهاست
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    20 0
    به امثال آخوندی باید گفت مردم فرق بین تمساح و اشک تمساح رو در این روزها کانلا متوجه میشوند. خودتی
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    22 0
    آقای آخوندی تودیگه ساکت شو ،تو دیگه از دولت متبوع حرف نزن .یادمان نرفته .
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    17 0
    تا آخوندی و زنگنه و نوبخت و چند کفتار دیگه محاکمه نشوند نمیتوان تغییر را باور کرد.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    17 1
    دقت داشته باشید که یانکیها بعد از پاک شدن گزینه نظامی روی میزشان بلافاصله مسیر برجام را لایروبی و عوامل خودفروخته داخلی را به خط کرده اند.
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 0
    ای کاش جناب آخوندی این تحلیل درست شما درباره اشکال مقایسه تظاهرات در دنیا و عدم تظاهرات در کشورایران را بخواند و بفهمد
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    5 0
    در دهنش رو بگیرید مرتیکه منافق بد صفت
  • FR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    13 0
    اصلاح طلبان تهوع اور در واقع برانداز و ضد انقلاب هستند که سالهاست به شکل های مختلف در مسیر اهداف دشمنان عمل کرده اند وقتی دستشان از قدرت کوتاه است با لفاظی و بازی با کلمات بی نتیجه بودن اقداماتشان را توجیه می‌کنند
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    10 0
    امثال محمد خاتمی،محمد علی نجفی ،آخوندی وزیر بهداشت کانادا نشین حسن روحانی ودیگربی وطنهای غربزده همچنان در دولت رییسی بر مدیریت آموزش وپرورش تکیه دارند ،کافیست مدیران مدارس دولتی دخترانه تهران رارصد کنید ببینید چه بی شرفهایی رامدیرکرده اند و مشغول خیانت به کشور هستند
  • ایرانی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    13 2
    عکس این الدنگ رو نگذارید
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 5
    امده باشن هم میگن نیامده ما که نمیدونیم
  • علی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    13 0
    در باره آخوندی بهترین جمله این است که بگویی: رو که نیست، سنگ پای قزوین است.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    14 1
    اخوندی نفهم ! ملت های غربی تظاهرات میکنن که مانع کمک دولتهاشون به رژیم صهیونیستی بشن ایران که ۴۶ ساله داره از فلسطین حمایت میکنه -با این عقل اندک چطور چند سال وزیر بودی؟
    • حامد IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      45 0
      با وجود ضريب هوشي كم و مغز كوچكش به لطف باجناقي با با يك مقام ارشد وزير مسكن شد در حالي كه حتي نمي توانست يك مغازه را مديريت كند
  • محمدایوب IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    70 0
    عزیزان مشرق لطفا به جای چرندیات این که بویی از انسانیت نبرده در تصادف قطار مشهد اینهمه کشته داد گفت قطاربیمه است یا ترک فعل عدم ساخت مسکن .تعطیلی مسکن مهر که موجب 800برابری قیمت مسکن شد مسئولان بی غیرت را مجبور کنید امثال این بی شرف را محاکمه وپاسخگویی وادارد که طلبکار نباشند حرام خواران کثیف باند نجس سلطان خواه مغروق
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    96 0
    جرم ترک فعل این یارو چی شد؟ مسکن مهر که می گفت مزخرف چی شد؟
  • DE ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    8 2
    عباس آخوندی، وزیر مسکن دولت اول روحانی یکی از نوابق و تئوریسین های ساختمان های ضد زلزله و سازه های ضد زلزله در دنیاست که متاسفانه ایران قدر او را ندانست و تازه کلی به او ایراد میگیرند. در دکترین این نابغه ضد زلزله ساز آمده است که علت اصلی خرابی های ساختمانها و سازه ها کلا ساختن آنهاست . یعنی اگر خواستید آپارتمانی سازه ای ساختمانی در اثر زلزله خراب نشود کلا خب نساز مگه مغز کاهو خورده ای و به همین علت در دوران و زارت خود غیر از اخذ حقوقهای نجومی و منزل مسکونی شاهی خود هیچ ساختمانی و منزلی نساخت که خدائی نکرده در اثر زلزله جان مردم به خطر نیافتد. دم آخوندی نرم.
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      1 6
      دشمن همیشه نقاط قوت را نشانه میگیرد. بیسوادهای لمپن ناسزای اولشان بیسواد خواندن دیگران است
  • سیداسماعیل هاشمی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    9 1
    این احمق مثل اینکه سوادنداردمن یک روستایی هستم درروستای ماانانی که دایمادرباغ وشالیزارهستندازاین پرفضول بیشترمیفهمند
  • عبدالله IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    7 1
    وقتی آزادی در ایران بی حد و اندازه باشه ، ولگردی مثل آخوندی هم دهن کثیفشونو باز میکنند و ... میکنند.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    8 0
    خانه دوهزار متری داشته باشی معلومه مسکن مهر مزخرف میدونی مزخرف ملت حساب شماهارا رسیدن ولاکن نمیفهمید
  • من IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 7
    صداشو درنیاوردید
  • حامد IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    7 0
    آخوندي وزير ضعيف و عصباني و بد انديش دولت فاسد روحاني حضور ميليوني در راهپيمايي قدس رو نديده. و متوجه اين نكته بديهي نيست كه علت خيزيش دانشجويان در آمريكا و اروپا در اعتراض به حكومتشان است كه به اسرائيل تسليحات ارسال مي كنند. در ايران به چه چيز اعتراض كنند؟
    • DE ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
      5 0
      .....علت خيزيش دانشجويان در آمريكا و اروپا در اعتراض به حكومتشان است كه به اسرائيل تسليحات ارسال مي كنند. در ايران به چه چيز اعتراض كنند؟ / خب دانشجوهای.... در بعضی از دانشگاههای ایران اعتراض میکردند که چرا ایران به اسقاطیل اسلحه نمیدهد و پشتیبان فلسطین است. حالا وظیفه دانشجویان انقلابی افشای این خرمگسهائی هست که با پمپاژ پولهای رانتخواری و مفت و کمک استاد و کلاس کنکور ... و مخارج صدها میلیونی وارد دانشگاه شده اند
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    7 1
    از امریکا تا کانادا سازمانهای نظر سنجی آنها صحت نتیجه انتخابات ۸۸ را تایید کردند کسی خبر دار نشد اینم نتیجه
  • کارمند ساده IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    5 0
    ای کاش قوه قضاییه از ایشان در مورد بیکاری میلیون ها نفر از کارگر ساده ساختمانی و صنعتی تا دکتر و مهندسی های این رشته یعنی مسکن که پیشران اقتصاد کشور بود و ایشان تمام افتخارشان این بود که حتی یک خانه نساخته اند با وجود اینکه حقوق و مزایای آن را گرفته و آنها را بیکار کرد لااقل سوال می کردند و می دانستیم که چرا وزارت علوم به کسی که مثل زنبور بی عسل است در این پست کاری برای ملت ایران نکرد را یک کرسی تدریس در دانشگاه مشغول کرده است در حالیکه این همه تعداد دکتری خوب جوان در این رشته است .... و تو خود بخوان حدیث مفصل از بی عدالتی در ....
  • مهدی قاسمی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    8 0
    آقای تاجیک اقدام به فرافکنی (نسبت دادن همه صفت های دون و پست گروه و همفکران خود به دیگران) نموده است.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    5 0
    یکی نیست به این کمپانی ساخت و ساز بگه در دولت بی تدبیر ، بخش مسکن مهر را مزخرف گرفته ساخت ساز را با هماهنگی مافیای مسکن تعطیل کرده نتیجه گرونی مسکن اجاره و ،،،، حالا این مردک طلب خواه شده
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 1
    اندازه نگه دار که اندازه نکوست.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 0
    قانون که نباشد زهر هلاهل است که به جامعه تزریق می شود
  • مهدی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    4 0
    اظهارات فاقد اهمیتِ تاجیک حتی ارزش انتشار هم ندارد ... امروز جوانان آمریکایی و اروپایی دارن شعارهای انقلابی سر می دهند این جماعت هنوز اندر خمِ یک کوچه اند.... آقای تاجیک بیدار شو اطرافیانت هم بیدار کن خواب نمانید برادر که دنیا داره آب میبره
  • سید فروزان CH ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    49 0
    استاد بزرگ دانشگاه ؟؟؟؟وزیر برجسته؟؟؟؟ ، مبارز خستگی ناپذیر؟؟؟ جناب اخوندی اینهمه درک و اکاهی و شعور از از کجا آوردی ؟؟؟؟ امروز هر ناقص العقلی هم فهمیده در کشورهایی که دولتشان حامی رژیم اشغالکر هستند دانشجویان و مردم علیه صهیونیستها تظاهرات و اعتراضات خیابانی براه انداختند ، در کدام کشور که دولتش حامی فلسطین و مردم غزه ملت جنبش و تظاهرات کردهاند ؟؟؟؟ یعنی توقع داری دانشجویان در ایران در دانشگاه‌ها تحصن و اعتصاب کنند برای حمایت از غزه؟؟؟؟؟؟؟؟ در جایی که ایران بزرگ‌ترین و اصلی ترین حامی غزه بوده و هست والله حتی افتابه های مسجد شاه هم فهمیدند جنبش‌های دانشجویی و اعتراضات مردمی در کدام کشورها بوده ، ولی بوقچیهای اصلاح طلب و افرادی چون اخوندی بعد از شش ماه هنوز نفهمیدند ؟؟؟؟؟ خدایی باید از همه این گونه افراد در مملکت آزمایش هوش و عقل و سواد بگیرند تا ملت بفهمند چه کسانی سی سال تمام بنام اصلاح طلب حاکم بر دولت‌ها بودن .
  • CH ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    37 0
    اخوندی بعد از شش ماه از خواب بیدار شده و دعوت به جنبش دانشجویی جهت حمایت از غزه ؟؟؟؟؟؟؟در کشوری که حامی اول و بزرگ غزه بوده از ابتدا تا امروز ؟ ظریف همزمان با دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان میشود طرفدار فلسطین و ضد سعود !!!!!! مابقی بوقچیهای غربگدا هم که جنبش دانشجویی در امریکا و فرانسه و دگر ممالک را غیر قانونی دانسته ؟؟؟؟؟؟؟ روزنامه های زنجیرهای هم صبح روز عملیات صادق ،درد و غمشان مسئله حجاب و توماج و نیکا و چرا به طالبان حمله نظامی نمیکنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عبدلحمید دجال هم سخنرانی میکند که به نیکا تجاوز کردهاند باید قصاص شوند؟؟؟؟؟؟ یعنی اینهمه خیانت و حماقت و بیشعوری در دنیا بی نظیر است ، خدایی باید در روز هزاران بار از خداوند تشکر کنیم که حافظ این مملکت بوده و هست وکرنه با داشتن چنین افرادی در هر مملکت ، ملت میشدند غار نشین و کپر نشین
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    31 0
    اگه آزاده اید که نیستید باید از وجدان درد بمیرید نه اینکه طلبکار هم باشید ... ضمن اینکه از ابتدای طوفان الاقصی تا امروز بیش از ۳ - ۴ بار راهپیمایی سراسری و هر هفته چندین استان راهپیمایی اعتراضی علیه جنایات رژیم صهیونیستی داره برگزار میشه که ایشون اینا را ندیده یا خود را به ندیدن میزنه ! البته طبیعی هست چون این جماعت حرفشون با عملشون یکی نیست هدف دیگه ای را دارن دنبال می کنن فلسطين برا اینا کشک هم نیست... از همش بدتر اینکه از بس تو این مملکت اهداف و آرمان ها را تحریف و تخریب کردن باز داره جریانی که توسط جوانان اروپایی و آمریکایی شکل گرفته تحریف میکنن، که خیزش اونا مساله ای انسانیست نه ایدئولوژیکی .... چقد شما عناد دارید آخه شما کجاتون داره میسوزه
  • مهدی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    22 0
    آقای آخوندی همچو از عدل و انصاف حرف میزنه انگار از خودش منصف تر تو تاریخ نبوده !!! پتکی که با عملکردِ ننگینت در حوزه مسکن و بقیه ی هم قطارانت در سایر حوزه ها به اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام و انقلاب و مطالبات و نیازهای اولیه مردم زدید عرصه را بر مردم تنگ کرده نه چیزِ دیگه...
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    2 0
    میخواستم کل نوشته هارو بخونم تا چشمم به این عباس اخوندی افتادکلا اعصابم خورد شدصفحه رو بستم
  • ناشناس IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    2 0
    موشکهای اسراییل ولو بر فرض محال به ایران هم برسند ترسناک و نگران کننده نیستند، از موشکهای داخلی نفوذیها باید نگران باشید که نه پدافندی براشون دارید و نه اراده ای برای دفع اینها
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 3
    چون الان تنها هدف اسرائیل نابود کردن حماس و کنترل کامل غزه هست
  • نادر IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    2 0
    اگر آخوندی بابت سه دوره وزارت در دولتهای هاشمی و روحانی و عدم ساخت مسکن محاکمه میشد حالا از فرط کینه اینقدر متناقض حرف نمی زد
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 0
    ای کاش هیچ وقت تصویر آخوندی را در سایت نبینیم. خیلی ضربه روحی به مخاطبان است. خدا به کسانی که می‌توانستند و به ملت خدمت نکردند نیست و نابود کند.
  • ناشناس IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 0
    باعث بانی اقتصاد وضعیت الان مسکن کشور تویی امثال تو؛ دیگه نه رئیسی کسی دیگه می‌تواند این وضعیت را درست کند نه تو وامثال تو میذارند کاری کند
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    0 0
    همین اقای آخوندی مسبب قسمتی از مشکلات امروز مردم در زمینه مسکن است بعد با کمال پررویی نارضایتی فعلی مردم از اوضاع اقتصادی را به گردن نظام میاندازد
  • سید فروزان CH ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    0 0
    اینقدر حماقت و نادانی ؟؟؟؟ اخوندی توقع دارد دانشجویان ایران اعتصاب و تظاهرات کنند بر علیه حاکمیتی که حامی شماره یک غزه و فلسطین است ؟؟؟ نادان اخوندی چطوری استاد دانشگاه شدی آنهم در امور سیاست بین الملل؟؟؟؟ فرهنگیان و دانشجویان در دنیا علیه دولت‌های خود که حامی رژیم اشغالکر هستند جنبش را راه انداخته اند ، حال دانشجویان فهمیده ما که از روز اول حمایت خود را از غزه و فلسطین اعلام و حتی نماینده آنها در روز دانشجو درخاست اعزام به فلسطین را نمودند از رهبر . باید تظاهرات و اعتصاب کنند برای جه منظوری ؟؟؟؟؟؟نادانی هم حدی دارد ،بشکند ان دستی که حکم استادی دانشگاه را به تو داد
  • ح ن US ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    0 0
    تاجیک و آخوندی و..... باید در برابر قاضی دادگاه برای محاکمه و یا اینکه در حال صحبت کردن با ملاقات کننده در پشت میله های زندان باشند جای آنها در حال حاضر روزنامه ها و رسانه ها نیست
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    0 0
    حالا خیلی هم پرت نگفته ها . منتها باید واقعا تو دل مردم برین بدونین که خیلی ها واقعا سرخورده و نا امیدی. از حکومت و دولت و از زندگی. مشکل اینه که طرفدارای حکومت بقیه مردم رو نمیبینن. مخالفانش هم مردم رو نمیبینن. هر دو طرف فقط بخشی از مردم رو می بینن که به نفعشونه. کاش یکی باشه همه مونو با هم ببینه
  • هاتف IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    2 0
    عباس آخوندی هنوز زنده است؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    2 0
    یکی از کثیف ترین وزرای دوره حسن روحانی نکبت و خبیث و ملعون همین : عباس آخوندی الدنگ و بی شرف بود .
  • ا IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    0 1
    آقای آخوندی اگر یزید زمانه هم باشد تحلیلی درست کرده ( بنده معتقدم این تحلیل ها از ایشان نیست چون تا این حد سواد نداند ) ولی دفاع شما بسیار آنقدر ضعیف است که گفته های ایشان را بیشتر تایید میکنذ.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    آخوندی درست میگه
  • محمدعلی IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    نام عباس آخوندی همراه است با بیمه زنده سوختن زوار امام رضا در قطار تبریز مشهد در ایستگاه شاهرود.در آن زمان عنوان شد که ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه هزینه خودکار کردن این خط شده ولی شرکت مربوط که در مترو هم فعالیت دارد اعلام کرد که ۴۳ میلیارد پول دریافت کرده پیدا کنید ۴۰۷ میلیارد تومان دیگر را.کاش پرونده‌ای در خصوص ترک فعل در حوزه مسکن برای وی تشکیل می‌شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس